• gaszton421
    #11
    Magán az S modellen és a X modellen nem bukik musk, kb 25-30% marzs van rajta, de az összes pénzt amit keres vele (sőt még többet is) visszaforgatja az újabb modellek fejlesztésébe (plusz a gigafactory építése). Az iparági szakértőkbecslése szerint az új modell gyártási előkészítése kb 750 millió és másfél miliárd között van, erre kell most a pénz, amit részben a kifizetettt előlegből, részben kötvény vagy részvénykibocsátásból tervez fedezni. szerintem ez az utolsó igazán kockázatos művelete. Ha a gigafactory beindul és a megfelelő ütemű termelése az modell 3-nak beindul megállíthatatlan lesz a cég.
    Amúgy szerintem is a modell 3 az igazi tömegtermék, ebből lesz az igazi nyereség. ha megmaradtak volna az előző modelleknél akkor ufgyan rövid távon tudtak volna pénzt keresni de csak addig amíg a nagy autókonszernek észbe nem kapnak hogy nemcsak kuriozitás szintjén kell kezelni az elektromos autót.
    Ha bejön a modell 3 akkor már kereshetik a helyet a következő gigafactorynak (amúgy tényleg keresik már, a Nevada-i gyáruk ugyan bővíthető de a keleti parton is folynak tárgyalások lehetséges helyszínekről), mert a tervezett termelés nem lesz elég. Valószínőleg a konkurenciának is ők fognak szállítani.