Berta Sándor
Részben önműködővé tehető egy autó
A Cruise cég új szempontból közelíti meg a robotautók kérdését. A társaság kereskedelemben kapható gépkocsikat alakít át részben önműködő közúti járművé.
A vállalat Cruise RP-1 csomagja egyelőre csak az Audi A4 és S4 modelljeihez érhető el. A csomag 10 000 dollárba kerül és néhány óra alatt felszerelhető, nem tartalmazza viszont a drága LIDAR-lézert. Van radar, ami a tetőre szerelhető, igaz, ehhez azt át kell fúrni. A csomagtérben helyezhető el az az egység, ami feldolgozza a különböző szenzoroktól beérkező adatokat. A Cruise RP-1 az érzékelők segítségével térképezi fel a környezetet és küld vezérlőjeleket a gázpedálnak, a féknek és a kormánynak.
A műszerfalon egyetlen gombnyomással lehet bekapcsolni az önműködő üzemmódot, amelynél az autó megpróbálja tartani a sebességet és a követési távolságot, valamint az adott sávban maradni. A The Verge beszámolója szerint a rendszernek bőven vannak még gyermekbetegségei, de ezeknek a problémáknak egy része viszont a Google robotautóinál is jelen van. A megoldás legnagyobb hiányossága, hogy esőben, ködben és sötétben nem aktiválható, és autópályákon szintén mindenképpen szükség van a vezetőre.
A fejlesztők a Re/Code szerkesztőinek elárulták, hogy a megoldásnak köszönhetően az autósokat sokkal kevesebb stressz éri, így kicsit lazíthatnak, de továbbra is figyelniük kell. A TechCrunch pedig rámutatott, hogy a csomag ellenére a járművek nem képesek leolvasni a közlekedési információkat. A cél az, hogy a jövőben a Cruise RP-1 ne csupán az Audi A4-hez és S4-hez legyen elérhető. A csomagból csupán ötvenet akarnak értékesíteni. Előrendelésre már lehetőség van, a kiszállítás 2015-ől kezdődhet.
A vállalat Cruise RP-1 csomagja egyelőre csak az Audi A4 és S4 modelljeihez érhető el. A csomag 10 000 dollárba kerül és néhány óra alatt felszerelhető, nem tartalmazza viszont a drága LIDAR-lézert. Van radar, ami a tetőre szerelhető, igaz, ehhez azt át kell fúrni. A csomagtérben helyezhető el az az egység, ami feldolgozza a különböző szenzoroktól beérkező adatokat. A Cruise RP-1 az érzékelők segítségével térképezi fel a környezetet és küld vezérlőjeleket a gázpedálnak, a féknek és a kormánynak.
A műszerfalon egyetlen gombnyomással lehet bekapcsolni az önműködő üzemmódot, amelynél az autó megpróbálja tartani a sebességet és a követési távolságot, valamint az adott sávban maradni. A The Verge beszámolója szerint a rendszernek bőven vannak még gyermekbetegségei, de ezeknek a problémáknak egy része viszont a Google robotautóinál is jelen van. A megoldás legnagyobb hiányossága, hogy esőben, ködben és sötétben nem aktiválható, és autópályákon szintén mindenképpen szükség van a vezetőre.
A fejlesztők a Re/Code szerkesztőinek elárulták, hogy a megoldásnak köszönhetően az autósokat sokkal kevesebb stressz éri, így kicsit lazíthatnak, de továbbra is figyelniük kell. A TechCrunch pedig rámutatott, hogy a csomag ellenére a járművek nem képesek leolvasni a közlekedési információkat. A cél az, hogy a jövőben a Cruise RP-1 ne csupán az Audi A4-hez és S4-hez legyen elérhető. A csomagból csupán ötvenet akarnak értékesíteni. Előrendelésre már lehetőség van, a kiszállítás 2015-ől kezdődhet.