SG.hu
Kevesebb autót szállított le tavaly a Tesla, mint egy évvel korábban
A Tesla először jelentett az éves kiszállítások csökkenéséről, az Elon Musk vezette elektromos járműgyártó öregedő modellcsaládjának és az új Cybertruck pickupnak a jövedelmező év végi ösztönzői nem tudták becsalogatni a magas hitelköltségektől tartó ügyfeleket.
Musk korábban „enyhe növekedést” jósolt a 2024-es kiszállítások tekintetében, és az eladások fellendítése érdekében számos akciót kínált, köztük kamatmentes finanszírozást és ingyenes gyorstöltést. A csökkentett európai támogatások, az Egyesült Államokban az alacsonyabb árú hibrid járművek felé történő elmozdulás és a különösen a kínai BYD által támasztott keményebb verseny azonban ártott a Teslának. Az amerikai EV-gyártó részvényei mintegy 6%-kal alacsonyabban zártak. "A Tesla növekedése leállt, és csökkent a vállalat kiegészítő szolgáltatásainak teljes megszólítható piaca, beleértve az autonóm vezetési szoftvereket, a töltést és a biztosítást” - mondta Seth Goldstein, a Morningstar elemzője egy jegyzetben. "Az enyhe csökkenés rávilágít arra, hogy a jelenlegi járműkínálat közelít a piaci telítettséghez” - tette hozzá.
Mivel az elektromos járművek (EV-k) iránti kereslet lassul, Musk az önvezető taxis üzletág kiépítésére helyezte a hangsúlyt, amely várhatóan növelni fogja a Tesla értékét. Donald Trump megválasztott elnököt is támogatta több millió dolláros kampányadománnyal, és az elemzők arra számítanak, hogy az új kormányzat könnyebb szabályozásokkal segíti majd hosszú távon a Teslát. Mivel azonban az önvezető technológia még mindig fejlesztés alatt áll, és évekre van a kereskedelmi forgalomba helyezéstől, az elemzők szerint a Teslának a jelenlegi autók beígért olcsóbb változataira és a Cybertruck sikerére kell támaszkodnia, hogy elérje Musk 2025-re kitűzött 20-30%-os értékesítési növekedési célját.
A Tesla még nem hozta nyilvánosságra a Cybertruck szállítási számait, de a futurisztikus dizájnjáról ismert teherautó a kereslet gyengeségének jeleit mutatja. A vállalat csütörtökön közölte, hogy 471 930 Model 3 és Model Y járművet és 23 640 darabot adott át más modellekből, köztük a Model S szedánból, a Cybertruckból és a Model X prémium SUV-ból. Összességében a Tesla 495 570 járművet szállított le a december 31-ig tartó három hónapban. A vállalat 459 445 járművet gyártott ebben az időszakban, ami mintegy 7%-kal kevesebb az egy évvel korábbinál. A 2024-re vonatkozó kiszállítások száma 1,79 millió darab volt, ami 1,1%-kal alacsonyabb az előző évinél.
A Tesla járművek szállítási mennyiségének változása az évek során - most először csökkent
A Tesla 2024-es kiszállításai megelőzték a BYD-t, amely a versenyképes áraknak és az ázsiai és európai piacokon való erőteljesebb megjelenésnek köszönhetően 12,1%-kal, 1,76 millióra növelte az akkumulátoros-elektromos járművek 2024-es értékesítését. Kínában, a második legnagyobb piacán a Tesla a globális trendnek ellentmondva rekordmagas, több mint 657 000 autót adott el, ami 8,8%-os növekedést jelent 2023-hoz képest, mivel a világ legnagyobb autópiacán a vásárlók elcsábítása érdekében kiterjesztette a kedvezményeket.
A Tesla részvényei erős 2024-es évet zártak, Trump megválasztása után több mint 60%-kal emelkedtek. Musk elmondta, hogy azt tervezi, hogy kihasználja a Trump-kormányzat alatti kormányzati hatékonysági cárként ígért szerepét, hogy az autonóm járművekre vonatkozó szövetségi engedélyezési folyamatot vezessen be a jelenlegi állam-specifikus törvények helyett, amelyeken való eligazodást "hihetetlenül fájdalmasnak” nevezte. A Tesla Autopilot és „Full Self-Driving” technológiái, amelyek még nem teljesen autonómok, peres eljárások, az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet vizsgálata és az igazságügyi minisztérium büntetőjogi nyomozása miatt vizsgálat tárgyát képezik.
A Tesla a hagyományos autógyártók részéről is nyomás alatt áll. A Volkswagen-csoport szoros versenyének köszönhetően októberi regisztrációi Európában 24%-kal csökkentek. A Skoda Enyaq SUV a JATO Dynamics adatkutató cég szerint letaszította a Tesla Model Y modelljt a régió legkelendőbb EV-je címről. Trump csapata azt fontolgatja, hogy megszünteti a fogyasztói EV-vásárlásokhoz nyújtott 7500 dolláros adójóváírást, ami tovább ronthatja az EV-kre való átállást az Egyesült Államokban. "Ami érdekes, hogy az eladásuk is csökkent az év során, annak ellenére, hogy az emberek tudják, hogy az adójóváírás megszüntetése potenciálisan csak 2025-ben következik be” - mondta Thomas Martin, a Globalt Investments vezető portfóliómenedzsere. "Lehet, hogy ez nem gyorsított fel semmit, ez sokatmondó lehet.”
Musk korábban „enyhe növekedést” jósolt a 2024-es kiszállítások tekintetében, és az eladások fellendítése érdekében számos akciót kínált, köztük kamatmentes finanszírozást és ingyenes gyorstöltést. A csökkentett európai támogatások, az Egyesült Államokban az alacsonyabb árú hibrid járművek felé történő elmozdulás és a különösen a kínai BYD által támasztott keményebb verseny azonban ártott a Teslának. Az amerikai EV-gyártó részvényei mintegy 6%-kal alacsonyabban zártak. "A Tesla növekedése leállt, és csökkent a vállalat kiegészítő szolgáltatásainak teljes megszólítható piaca, beleértve az autonóm vezetési szoftvereket, a töltést és a biztosítást” - mondta Seth Goldstein, a Morningstar elemzője egy jegyzetben. "Az enyhe csökkenés rávilágít arra, hogy a jelenlegi járműkínálat közelít a piaci telítettséghez” - tette hozzá.
Mivel az elektromos járművek (EV-k) iránti kereslet lassul, Musk az önvezető taxis üzletág kiépítésére helyezte a hangsúlyt, amely várhatóan növelni fogja a Tesla értékét. Donald Trump megválasztott elnököt is támogatta több millió dolláros kampányadománnyal, és az elemzők arra számítanak, hogy az új kormányzat könnyebb szabályozásokkal segíti majd hosszú távon a Teslát. Mivel azonban az önvezető technológia még mindig fejlesztés alatt áll, és évekre van a kereskedelmi forgalomba helyezéstől, az elemzők szerint a Teslának a jelenlegi autók beígért olcsóbb változataira és a Cybertruck sikerére kell támaszkodnia, hogy elérje Musk 2025-re kitűzött 20-30%-os értékesítési növekedési célját.
A Tesla még nem hozta nyilvánosságra a Cybertruck szállítási számait, de a futurisztikus dizájnjáról ismert teherautó a kereslet gyengeségének jeleit mutatja. A vállalat csütörtökön közölte, hogy 471 930 Model 3 és Model Y járművet és 23 640 darabot adott át más modellekből, köztük a Model S szedánból, a Cybertruckból és a Model X prémium SUV-ból. Összességében a Tesla 495 570 járművet szállított le a december 31-ig tartó három hónapban. A vállalat 459 445 járművet gyártott ebben az időszakban, ami mintegy 7%-kal kevesebb az egy évvel korábbinál. A 2024-re vonatkozó kiszállítások száma 1,79 millió darab volt, ami 1,1%-kal alacsonyabb az előző évinél.
A Tesla járművek szállítási mennyiségének változása az évek során - most először csökkent
A Tesla 2024-es kiszállításai megelőzték a BYD-t, amely a versenyképes áraknak és az ázsiai és európai piacokon való erőteljesebb megjelenésnek köszönhetően 12,1%-kal, 1,76 millióra növelte az akkumulátoros-elektromos járművek 2024-es értékesítését. Kínában, a második legnagyobb piacán a Tesla a globális trendnek ellentmondva rekordmagas, több mint 657 000 autót adott el, ami 8,8%-os növekedést jelent 2023-hoz képest, mivel a világ legnagyobb autópiacán a vásárlók elcsábítása érdekében kiterjesztette a kedvezményeket.
A Tesla részvényei erős 2024-es évet zártak, Trump megválasztása után több mint 60%-kal emelkedtek. Musk elmondta, hogy azt tervezi, hogy kihasználja a Trump-kormányzat alatti kormányzati hatékonysági cárként ígért szerepét, hogy az autonóm járművekre vonatkozó szövetségi engedélyezési folyamatot vezessen be a jelenlegi állam-specifikus törvények helyett, amelyeken való eligazodást "hihetetlenül fájdalmasnak” nevezte. A Tesla Autopilot és „Full Self-Driving” technológiái, amelyek még nem teljesen autonómok, peres eljárások, az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet vizsgálata és az igazságügyi minisztérium büntetőjogi nyomozása miatt vizsgálat tárgyát képezik.
A Tesla a hagyományos autógyártók részéről is nyomás alatt áll. A Volkswagen-csoport szoros versenyének köszönhetően októberi regisztrációi Európában 24%-kal csökkentek. A Skoda Enyaq SUV a JATO Dynamics adatkutató cég szerint letaszította a Tesla Model Y modelljt a régió legkelendőbb EV-je címről. Trump csapata azt fontolgatja, hogy megszünteti a fogyasztói EV-vásárlásokhoz nyújtott 7500 dolláros adójóváírást, ami tovább ronthatja az EV-kre való átállást az Egyesült Államokban. "Ami érdekes, hogy az eladásuk is csökkent az év során, annak ellenére, hogy az emberek tudják, hogy az adójóváírás megszüntetése potenciálisan csak 2025-ben következik be” - mondta Thomas Martin, a Globalt Investments vezető portfóliómenedzsere. "Lehet, hogy ez nem gyorsított fel semmit, ez sokatmondó lehet.”