Berta Sándor
Nem mondanának le a gyártók a gépkocsik feletti ellenőrzésről
A cégek megakadályoznák, hogy a Google és az Apple meghatározó szerepet töltsön be az autópiacon.
Az Apple, a Google és a Blackberry célja az, hogy az operációs rendszereik ne csupán a mobil készülékeken arassanak, hanem a közúti járműveken is. Az IT-cégek és az autógyártók már most is együttműködnek, de eddig a kooperáció elsősorban arra korlátozódott, hogy az okostelefonokat csatlakoztatni lehessen a fedélzeti rendszerekhez.
Dietmar Drofenik, az AT&S szakértője úgy vélte, hogy a helyzet nem fog egyhamar megváltozni. Az autógyártók igyekeznek addig, amíg lehet, a kezükben tartani az ellenőrzést, egy Androidon vagy iOS-en alapuló autó ugyanis azt jelentené, hogy az operációs rendszer fejlesztője határozná meg azt, hogy a szoftvernek hogyan kell működnie. Amennyiben pedig a szoftver erősebbé válik a hardvernél, úgy az autógyártók gyorsan elveszítenék az ellenőrzést.
Három héttel ezelőtt volt egy megbeszélés a Cisco központjában, ahová a vendégeket John Chambers, a Cisco vezérigazgatója hívta meg. A téma a gép-gép (M2M) kommunikáció volt. Az egyik résztvevő szerint az autógyártók leginkább a Google térnyerésétől féltek és mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy a webes konszern az autók piacán is túl nagy befolyásra tegyen szert. Attól tartanak, hogy ugyanaz valósul meg, mint az okostelefon-piacon, ahol az operációs rendszereket szállító cégek kezében van a hatalom.
A Tesla S hatalmas kijelzője mögött Linux-alapú rendszer van
A mobil piac és a gépkocsik egybeolvadását alátámasztja a Long Term Evolution (LTE) technológia fejlődése és elterjedése is. A LTE-t már támogatják a legújabb okostelefonok és autómodellek is. Tavaly már meg lehetett rendelni az első Audi S3 Sportback gépkocsit, amibe integrálták az LTE Audi Connect funkciót. Ez elsősorban a gyors adatcsere, a zenék és a videók gyorsabb streamelése, a navigáció és a közlekedési információk valós idejű elérése miatt hasznos.
Burkhard Göschel professzor, a BMW egykori fejlesztési igazgatója már márciusban azt nyilatkozta, hogy hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől és nehéz helyzetbe kerülhetnek. Április közepén pedig kiderült, hogy az autógyártók nem örülnek az IT-cégek megjelenésének és attól tartanak, hogy az Apple és a Google túl nagy befolyásra tesz szert az autópiacon.
Az Apple, a Google és a Blackberry célja az, hogy az operációs rendszereik ne csupán a mobil készülékeken arassanak, hanem a közúti járműveken is. Az IT-cégek és az autógyártók már most is együttműködnek, de eddig a kooperáció elsősorban arra korlátozódott, hogy az okostelefonokat csatlakoztatni lehessen a fedélzeti rendszerekhez.
Dietmar Drofenik, az AT&S szakértője úgy vélte, hogy a helyzet nem fog egyhamar megváltozni. Az autógyártók igyekeznek addig, amíg lehet, a kezükben tartani az ellenőrzést, egy Androidon vagy iOS-en alapuló autó ugyanis azt jelentené, hogy az operációs rendszer fejlesztője határozná meg azt, hogy a szoftvernek hogyan kell működnie. Amennyiben pedig a szoftver erősebbé válik a hardvernél, úgy az autógyártók gyorsan elveszítenék az ellenőrzést.
Három héttel ezelőtt volt egy megbeszélés a Cisco központjában, ahová a vendégeket John Chambers, a Cisco vezérigazgatója hívta meg. A téma a gép-gép (M2M) kommunikáció volt. Az egyik résztvevő szerint az autógyártók leginkább a Google térnyerésétől féltek és mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy a webes konszern az autók piacán is túl nagy befolyásra tegyen szert. Attól tartanak, hogy ugyanaz valósul meg, mint az okostelefon-piacon, ahol az operációs rendszereket szállító cégek kezében van a hatalom.
A Tesla S hatalmas kijelzője mögött Linux-alapú rendszer van
A mobil piac és a gépkocsik egybeolvadását alátámasztja a Long Term Evolution (LTE) technológia fejlődése és elterjedése is. A LTE-t már támogatják a legújabb okostelefonok és autómodellek is. Tavaly már meg lehetett rendelni az első Audi S3 Sportback gépkocsit, amibe integrálták az LTE Audi Connect funkciót. Ez elsősorban a gyors adatcsere, a zenék és a videók gyorsabb streamelése, a navigáció és a közlekedési információk valós idejű elérése miatt hasznos.
Burkhard Göschel professzor, a BMW egykori fejlesztési igazgatója már márciusban azt nyilatkozta, hogy hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől és nehéz helyzetbe kerülhetnek. Április közepén pedig kiderült, hogy az autógyártók nem örülnek az IT-cégek megjelenésének és attól tartanak, hogy az Apple és a Google túl nagy befolyásra tesz szert az autópiacon.