Berta Sándor

Nehéz helyzetbe kerülhetnek az autógyártók

A BMW egykori fejlesztési igazgatója szerint hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől.

"Az autóipar óriási változások előtt áll, a jármű egy kommunikációs hálózat részévé válik. A gyártóknak összesen három nagy kihívással kell szembenézniük: rendkívül hatékony hagyományos motorokat kell készíteniük, emellett elektromos motorokat is fejleszteniük kell és ott van még az autók összekötése a környezettel. De ha utóbbiak egyre több adatot továbbítanak, akkor felmerül az a kérdés, hogy kinek a tulajdonában vannak ezek az információk. Talán az autótulajdonoséban? De az is lehet, hogy a gyártó vagy az adatforgalmat megszervező távközlési társaság tulajdonában."

"Az mindenesetre leszögezhető, hogy nagyon sokan érdeklődnek az adatok iránt. Például, hogy milyen gyorsan mentem, hova mentem, kivel beszéltem telefonon, milyen gyakran kelek útra és számos más dolog érdekelheti a cégeket. Ez az oka annak, hogy a Google és az Apple ennyire érdeklődnek a gépkocsik iránt, üzletet látnak ebben a dologban. Ők nem autókat akarnak építeni, hanem a járművek által szállított információkkal akarnak nagyon sok pénzt keresni."


"A biztosítók például másként értékelnék a kockázatokat, ha valaki nagyon keveset vagy nagyon lassan vezet, azzal szemben ha esetleg egy gyakori gyorshajtóról van szó. A gyártó kiszámolhatja, hogy nagyjából mikor akarunk új modellt vásárolni. Egy utazásszervező felismeri, hogy minden karácsonykor egy bizonyos helyre megyünk és ahhoz kapcsolódó ajánlatokat kínálhat a számunkra. Az autók környezettel való összekötése egy hatalmas aranybányához vezető utat nyit meg a különböző üzleti modelleket kínáló szolgáltatóknak. A gyártók ezekből az adatokból többnyire nem profitálnak, ugyanakkor a távközlési konszernek nagyon is" - jelentette ki Burkhard Göschel professzor.

A szakember közölte: a gyártók most még örülnek az IT-vállalatokkal kialakított együttműködéseknek, de ez az örömük hamarosan szertefoszlik majd, a kooperációk ugyanis számos kockázatot hordoznak magukban, s ezek egy részével néhány gyártó még nincs is tisztában. Az internetes társaságok fejlesztési sebességével és pénzügyi erejével nehéz szembeszállni, s minden bizonnyal használni is fogják a hatalmukat. Számos új üzleti modellt építenek majd ki, a gyártók pedig lassan nem fogják tudni, hogy valaki azért vesz meg egy bizonyos modellt, mert annyira jó, vagy azért, mert a Google vagy az Apple annyi szolgáltatást kínál hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #11
    Vagy a #8 alatt levő elektrolit újratöltés.

    Az akku a jelenlegi 220v-ról 10 A-ral újratöltése nevetséges alternatívája a dinóvérnek (fosszilis üza). Szal a Tezla a gazdagok játéxere marad még jó darabig.

    A sima tengervizes elektrolitos megoldás viszont túl olcsó, hogy a nagycégek rácuppanjanak sajna.

    De én még reménykedem.
  • gforce9 #10
    Mindenki a töltési időről beszél, amikor az autók túlnyomó része a nap nagy részében rostokol eg parkolóban. Oda kell vezetni az áramot és kalap. Pont nem számít mennyi a töltési idő. A hosszabb utakra meg az autópályák mellé kell akku csere állomás és kalap.
  • narumon #9
    Viszont a Tesla ugyebár pont ebben előremutató, mert folyamatosan építi ki az ingyenes töltőhálózatot és az akkucsere hálózatot is, ilyen formán egy tankolás 5 percet vesz igénybe. Azt nem tudom mi a francra vár a BMW, Merci
  • jocco #8
    Off
    A tesla előremutató de ez az akkus megoldás a jelenlegi technika mellett inkább zsákutca továbbra is a rövid hatótáv s hosszú újratöltési idő miatt... max városi munkába járós kocsinak lenne ideális de annak meg tul nagy meg tul drága, valószínű ezért is nem erőltetik a "nagy gyártók" s láthatóan csak muszájból jönnek ki elektromos autókkal.

    http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/13/quant_s-sportlimousine_nanoflowcell/

    Ez a "quant" viszont érdekes már ha tényleg működik. Itt gyorsabban s talán egyszerűbben megoldható az újratöltés... mellette meg ott az elektromotorok brutális teljesítménye. Bár ez meg már a túl szép h igaz legyen kategória, s nagyon nem is tudja senki hogy hogy is müködik potnosan... talán még a megalkotók sem :D
  • prybaby #7
    Nem ertem ebben mi az ujdonsag, a mobil telefonokat mar most is le tudjak kovetni.
  • M2 #6
    A biztosítóknak szinte semmi érdeke nem lesz a közlekedésben, 10 év múlva alig törnek majd össze autót. Gyanítom addigra mind hülyebiztos lesz, ha nem magát vezeti.

    A nagy német márkáknak meg inkább azon kellene agyalniuk, hogy miként lehet az, hogy a Tesla csinálja meg azt a forradalmat, amit nekik kellene.
  • Komolytalan #5
    @ NEXUS6: Az a legbiztonságosabb autó, ami nem karambolozik. Na mit fizetsz a szupertitkos információért? :-D
  • NEXUS6 #4
    Azért is gáz a gyártók szempontjából az informatizált autó, mert egyetlen év alatt gyak magától keletkezik és a világhálón is akár elérhető lesz az a statisztika, hogy melyik a legbiztonságosabb autó és miben halnak meg a legtöbben.

    Ez az adat ma is megvan, de jobban rejtik, mint a kokakóla receptjét.
  • MuldR #3
    Majd jon 1-2 gyarto, aki buta autokat kinal. Toluk veszek. :)
  • Komolytalan #2
    @ lamer the true:
    Nemigen lesz választásod. Mikor megveszed az autót a nevedre regisztrálják, lesz benne egy forrasztott SIM kártya, és küldi az adatokat a klódba. Valószínűleg az autó maga lesz az antenna, szóval alufóliás betekerős trükk se fog működni. Nem kell autót venni - ennyi. Úgyis annyi érv szól már ellene, és egyre kevesebb mellette. Ülök otthon, aztán aki akar valamit, az jöjjön ide hozzám. A 21. században vagyunk, kérem szépen.