Berta Sándor
100 millió dollárt fektet intelligens autóprojektekbe a Nokia
A finn konszern teljesen új területen akar megjelenni. Az autó ugyanúgy platform lesz, mint ahogy a mobiltelefonok az alkalmazások által okostelefonná váltak.
A gyártó 100 millió dollárt fektetne be a Nokia Growth Partners (NGP) társaságon keresztül az intelligens autókba. A pénzt olyan cégek kapnák, amelyek új technológiákat fejlesztenek ki ezekhez a gépkocsikhoz és támogatják az ilyen jellegű innovációkat. A befektetésből elsősorban a Nokia digitális térképekkel kapcsolatos üzlete profitálhat, a szolgáltatás így később a Google Térkép valódi alternatívájává és kihívójává válhat. Jelenleg a vállalat fő bevételi forrását a hálózati részleg termékei jelentik.
Paul Asel, a Nokia Growth Partners egyik partnere kijelentette: az autó ugyanolyan platform lesz, mint amikor a mobiltelefonok a programozott alkalmazások és a különböző szolgáltatások miatt okostelefonná váltak. Rajeev Suri, a Nokia elnök-vezérigazgatója közölte, hogy az NGP lehetővé teszi mind az új innovációkat, mind pedig a pénzügyi visszatérést. Az új 100 millió dolláros alap megerősítette az elkötelezettségüket azzal kapcsolatban, hogy a hálózatba kötött közúti járművek komoly növekedési lehetőséget kínálnak minden olyan helyen, ahol az NGPS kész a komoly befektetésre.
A Nokia 2008-ban vásárolta meg 8,1 milliárd dollárért a Navteq nevű térképszolgáltatót, ezt követte 2012-ben az Earthmine 3D-térképszolgáltató felvásárlása. Asel szerint az emberek ugyan elsősorban a BMW, a Tesla és a Google fejlesztéseire figyelnek, de ők hisznek abban, hogy ez egy globális dolog. Innovációk vannak Indiában és Kínában is, amik szintén befolyásolhatják a végleges fejlesztéseket.
A gyártó 100 millió dollárt fektetne be a Nokia Growth Partners (NGP) társaságon keresztül az intelligens autókba. A pénzt olyan cégek kapnák, amelyek új technológiákat fejlesztenek ki ezekhez a gépkocsikhoz és támogatják az ilyen jellegű innovációkat. A befektetésből elsősorban a Nokia digitális térképekkel kapcsolatos üzlete profitálhat, a szolgáltatás így később a Google Térkép valódi alternatívájává és kihívójává válhat. Jelenleg a vállalat fő bevételi forrását a hálózati részleg termékei jelentik.
Paul Asel, a Nokia Growth Partners egyik partnere kijelentette: az autó ugyanolyan platform lesz, mint amikor a mobiltelefonok a programozott alkalmazások és a különböző szolgáltatások miatt okostelefonná váltak. Rajeev Suri, a Nokia elnök-vezérigazgatója közölte, hogy az NGP lehetővé teszi mind az új innovációkat, mind pedig a pénzügyi visszatérést. Az új 100 millió dolláros alap megerősítette az elkötelezettségüket azzal kapcsolatban, hogy a hálózatba kötött közúti járművek komoly növekedési lehetőséget kínálnak minden olyan helyen, ahol az NGPS kész a komoly befektetésre.
A Nokia 2008-ban vásárolta meg 8,1 milliárd dollárért a Navteq nevű térképszolgáltatót, ezt követte 2012-ben az Earthmine 3D-térképszolgáltató felvásárlása. Asel szerint az emberek ugyan elsősorban a BMW, a Tesla és a Google fejlesztéseire figyelnek, de ők hisznek abban, hogy ez egy globális dolog. Innovációk vannak Indiában és Kínában is, amik szintén befolyásolhatják a végleges fejlesztéseket.