MTI

Nukleáris energia kell az elektromos alapú közlekedéshez?

Glattfelder Béla szerint tiszta, a környezetet nem szennyező energiára van szükség ahhoz, hogy Magyarország át tudjon térni a villamosenergia-alapú közlekedésre. Ezt az atomenergia és a megújuló források biztosíthatják - mondta a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselője hétfőn Pakson, az atomerőmű előtt, ahol demonstrációval egybekötött sajtótájékoztatót tartott.

A politikus hibrid autóját a villamos hálózatra csatlakoztatta, miközben arról beszélt, hogy 2025-re bővíteni kell a most meglévő villamosenergia-kapacitást még akkor is, ha a közlekedési rendszer nem változik. "Márpedig változni fog, mert egyre többet fogunk elektromos autót használni" - fogalmazott. Hangsúlyozta, hogy mára ez a technológia rendelkezésre áll, az autóipar tömegesen gyárt elektromos és olyan hibrid autókat, amelyek elektromos töltéssel is működtethetőek.

Glattfelder Béla rámutatott: a változás robbanásszerű keresletnövekedéssel és a villamosenergia iránti igény növekedésével jár. A politikus szerint kiválthaktó a kőolajimport, csökken a levegőszennyezés. A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a kisebb szén-dioxid-kibocsátás eléréséhez tiszta, kibocsátásmentes erőforrásokra van szükség. Ilyen a megújuló és a nukleáris energia. "Magyarországon mind a kettőre szükség van és lehetőség van" - szögezte le.

Elmondta: a nyugati tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek általában otthon, éjszaka töltik az autóikat. Ebben az időszakban az ipari felhasználás kisebb, bőven rendelkezésre áll a nukleáris energia, míg például a megújuló napenergia nem. Véleménye szerint a nukleáris energia mellett szól az is, hogy az atomerőmű működése jelentős társadalmi támogatást élvez. Glattfelder Béla szerint egyre nagyobb a kereslet az elektromosan is tölthető járművek iránt. Véleménye szerint a következő tíz évben a töltési lehetőségek területén is ugrásszerű lesz a fejlődés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zodd #3
    A tesla modell S 85 kW-os és a normál töltése 10 kW-ról történik ami testvérek között is ~ 45 A.

    Szóval bőven szükséges hozzá a hálózat fejlesztése úgy magán szinten mint, transzformátorok és egyéb oldalon is.
  • SupraMKIII #2
    Persze, van benne csúsztatás - de a tiédben is.

    Már bocsánat, milyen szélerőműről beszélsz? Magyarországon kb két zsebkendőnyi terület van, ahol megéri ilyeneket létesíteni! Ezt illene tudni...
    Meg miért hiszed, hogy minden este fúj a szél? A télen volt közel két hónap, amikor se napsütés, se szél. Már bocs, de megnézném hogy hogyan néznél, amikor reggel üres az elektromos autó, mert nem fújt a szél...

    Amúgy persze hülyeség, politikai szöveg - talán végre lehetővé kellene tenni az autók elektromos átalakítását (neadjisten támogatni) és akkor lenne alapja a dolognak...

    Viszont én vigyáznék a tanulmányokkal - Mikor és hol készült az országról ilyen tanulmány? És ki rendelte?
  • sola #1
    Ez röhelyes. Több tanulmány is kimutatta, hogy az elektromos autók még egészen magas penetrációig pl.: 50% szinte egyáltalán nem befolyásolják a hálózatot és a energiatermelő kapacitás iránti igényeket. Tipikusan azért, mert a legtöbb elektromos autót lehet éjszakai áramból tölteni, amiből jelenleg is rengeteg kihasználatlan kapacitás áll rendelkezésre (nem csak nukleáris). A szélerőművek tipikusan szintén éjszaka járnak csúcsra.

    A maradék 50%-ot is lehet megújuló energia forrásokból szolgáltatni, amint megfelelő mennyiségű napközben is használható töltő kerül telepítésre, mivel ezek jelentős arányban képesek felvenni extra, ingadozó termelési kapacitást. (Pl.: tipikus töltési áram a töltőpontokon 10A, de bármikor felmehet biztonságosan 30A-re is, az aksik elbírják)

    Ehhez az égvilágon semmiféle atomerőműre nincs szükség, ez csak kamu politikus duma. A Fidesz most minden irányból próbálja igazolni a semmire nem jó Paksi beruházást, hogy legyen majd mivel megindokolni azt, hogy miért fizetünk majd dupla annyit az onnan jövő áramért mint az addigra nevetséges áron termelő megújulókért (amelyek ára jelenleg is zuhanórepülésben csökken).