Berta Sándor
A médiának tanulnia kell a Google példájából
Jeff Jarvis médiakutató úgy véli, hogy a hagyományos médiák, mint a napilapok csak akkor oldhatják meg gazdasági problémáikat, hogy ha ugyanazt az utat járják végig, mint a Google.
"A hírszolgáltatóknak már régóta meg kellett volna próbálniuk megérteni, hogy mit csinál a Google. A gazdasági recesszió súlyosbítani fogja a napilapok, a rádiók és a televíziók válsághelyzetét, egyúttal pedig felgyorsítja az internet irányába való áttörésüket. A Google ilyen szempontból jelenleg egy online kereső, a hirdetésértékesítés és kiegészítő szoftverajánlatok kombinációjával rendelkezik. Amíg a klasszikus médiák ma is ellenőrizni akarják az információ terjedését és a reklámpiacot, addig a konszern azt tekintette a legfontosabb feladatának, hogy az információkat mindenhol szabadon hozzáférhetővé tegye. A különbség a két fél között, hogy a Google nem vár arra, hogy az emberek megkeressék, hanem tudni akarja, hogy hol vannak az emberek. A vállalat megértette, hogy a szolgáltatásaival nem csak támogathatja a felhasználókat a világhálón, de gazdaságilag is sikeressé teheti" - jelentette ki a müncheni Digital Life Design (DLD) médiakonferencia előtt.
Jarvis a saját példáját említette. Ő a Buzzmachine.com-on lévő blogjában egyaránt használja a Google Ads, a Google Maps és más Google alkalmazásokat és a cég az ott elhelyezett reklámok bevételeiből részesedést biztosít neki. A szakember úgy vélte, hogy a hagyományos médiáknak is ezt az utat kell követniük és azt a kérdést kell feltenniük maguknak: miként támogathatunk másokat abban, hogy sikeresek legyenek? A regionális újságoknak például olyan hirdetési megoldásokat kell találniuk, amelyek olcsón és könnyen elkészíthetők, elhelyezhetők, valamint eladhatók. Ezenkívül fontos, hogy ezek a reklámok hatékonyak legyenek, célzottan egy-egy felhasználói csoportot szólítsanak meg.
"Nem hiszek a sajtó és a rádiózás végében. Azonban tudnunk kell, hogy a világ változni fog és a médiáknak meg kell érteniük ezt a változást" - szögezte le végül a szakember, akinek a héten jelenik meg az Egyesült Államokban a What Would Google Do (Mit tenne a Google?) című új könyve.
"A hírszolgáltatóknak már régóta meg kellett volna próbálniuk megérteni, hogy mit csinál a Google. A gazdasági recesszió súlyosbítani fogja a napilapok, a rádiók és a televíziók válsághelyzetét, egyúttal pedig felgyorsítja az internet irányába való áttörésüket. A Google ilyen szempontból jelenleg egy online kereső, a hirdetésértékesítés és kiegészítő szoftverajánlatok kombinációjával rendelkezik. Amíg a klasszikus médiák ma is ellenőrizni akarják az információ terjedését és a reklámpiacot, addig a konszern azt tekintette a legfontosabb feladatának, hogy az információkat mindenhol szabadon hozzáférhetővé tegye. A különbség a két fél között, hogy a Google nem vár arra, hogy az emberek megkeressék, hanem tudni akarja, hogy hol vannak az emberek. A vállalat megértette, hogy a szolgáltatásaival nem csak támogathatja a felhasználókat a világhálón, de gazdaságilag is sikeressé teheti" - jelentette ki a müncheni Digital Life Design (DLD) médiakonferencia előtt.
Jarvis a saját példáját említette. Ő a Buzzmachine.com-on lévő blogjában egyaránt használja a Google Ads, a Google Maps és más Google alkalmazásokat és a cég az ott elhelyezett reklámok bevételeiből részesedést biztosít neki. A szakember úgy vélte, hogy a hagyományos médiáknak is ezt az utat kell követniük és azt a kérdést kell feltenniük maguknak: miként támogathatunk másokat abban, hogy sikeresek legyenek? A regionális újságoknak például olyan hirdetési megoldásokat kell találniuk, amelyek olcsón és könnyen elkészíthetők, elhelyezhetők, valamint eladhatók. Ezenkívül fontos, hogy ezek a reklámok hatékonyak legyenek, célzottan egy-egy felhasználói csoportot szólítsanak meg.
"Nem hiszek a sajtó és a rádiózás végében. Azonban tudnunk kell, hogy a világ változni fog és a médiáknak meg kell érteniük ezt a változást" - szögezte le végül a szakember, akinek a héten jelenik meg az Egyesült Államokban a What Would Google Do (Mit tenne a Google?) című új könyve.