SG.hu
Az OpenAI kereséssel egészítette ki a ChatGPT-t
Az OpenAI bejelentette a ChatGPT jelentős átalakítását, amely lehetővé teszi, hogy a chatbot keresgéljen a weben, és a találtak alapján válaszokat adjon. Ezzel az OpenAI közvetlen versenybe száll a Google-lal, és alternatív módot kínál az online információkeresésre és -fogyasztásra.
A ChatGPT fizető előfizetői aktiválhatnak egy olyan üzemmódot, amelyben a mesterséges intelligencia eszköze úgy válaszol a lekérdezésekre, hogy a legfrissebb információkat megkeresi a weben, és összefoglalja, amit talál - ahelyett, hogy a chatbot létrehozásához használt, potenciálisan elavult adatokon alapuló választ adna. A keresési funkciót az OpenAI támogatójának, a Microsoftnak a Bing keresőmotorja működteti. Emellett olyan kiadók cikkeire támaszkodik, amelyekkel az MI fejlesztő szerződést kötött, például a Wall Street Journal tulajdonosa, a News Corp. és az Associated Press. Az új képesség által a ChatGPT-t jobban hasonlít egy hagyományos keresőmotorhoz, és potenciálisan erősebb kihívója lehet a Google-nak és más kisebb-nagyobb riválisoknak.
A Google idén a chatrobotok növekvő versenyére válaszul a hagyományos keresési eredményekhez idézetekkel ellátott, mesterséges intelligencia által generált összefoglalókat adott hozzá. A változtatásokkal a ChatGPT hasznosabbá és pontosabbá válik - mondta Varun Shetty, az OpenAI médiapartnerségekért felelős vezetője. "Úgy gondoljuk, hogy a webre való kilépés lehetősége javítja a relevanciát és csökkenti a hallucinációkat."
Amellett, hogy segítenek a felhasználóknak hasznos információkat találni, a chatbotok és az MI keresőmotorok kezdik gyökeresen megváltoztatni az online gazdaságot. Több mint egy évtizeden át a Google volt a web elsődleges kapuja, ami a hírmédiát, a bloggereket és más kiadókat függővé tette a keresési eredményekből átkattintó emberek forgalmától, hogy hirdetéseket vagy előfizetéseket adhassanak el. A Google, az OpenAI és mások mesterséges intelligencia alapú keresőeszközei - amelyek összefoglalják a weboldalakat és közvetlenül válaszolnak a kérdésekre - segíthetnek az embereknek információt találni anélkül, hogy egy másik weboldalra kattintanának. Ez növekvő aggodalmat kelt a kiadók körében, akik attól tartanak, hogy a technológiai cégek kiszorítják őket az üzletből.
Egyes kiadók azzal vádolják a mesterséges intelligencia fejlesztőit, hogy tisztességtelenül másolják és plagizálják a tartalmukat, hogy az iparágukat felforgató mesterséges intelligencia-eszközöket fejlesszék. Néhány hírszervezet beperelte az OpenAI-t, szerzői jogok megsértésére hivatkozva. A ChatGPT kereső frissítése újabb lökés ebbe az irányba. A webes keresési funkciót kiváltó lekérdezések mesterséges intelligencia által generált szövegeket tartalmazó bekezdéseket kínálnak majd, amelyeket a tartalom összefoglalójának weboldalára mutató linkek követnek.
Shetty elmondta, hogy a ChatGPT algoritmusai talán jobban megértik az OpenAI-partnerektől származó cikkek tartalmát, mert közvetlen adatot kapnak ezektől a kiadóktól, de a szerződést kötött hírszervezetek nem részesülnek előnyben a találatokban. Shetty szerint ezek a cégek nem bontják le a fizetős falaikat sem azok számára, akik egy OpenAI-linkről érkeznek az oldalukra. Elmondása szerint az új keresési lehetőséget használó emberek valószínűleg továbbra is átkattintanak majd a kiadók weboldalaira. "Úgy gondoljuk, hogy kíváncsiak lesznek, és tovább akarnak majd kattintani, hogy többet tudjanak meg” - mondta Shetty.
A ChatGPT 2022 novemberi debütálását követően megugró népszerűsége sok technológiai befektetőt arra engedett következtetni, hogy sokan felhagynak majd a Google kereső használatával, és helyette közvetlen válaszokat kérnek majd az MI-segítőktől. A Google erre úgy reagált, hogy felgyorsította saját chatbotjának fejlesztését, és idén nyáron az MI-válaszokat a keresési találatok tetejére helyezte. E héttől kezdve világszerte több mint 1 milliárd ember látja ezeket az MI-válaszokat a Google találatok között - mondta Sundar Pichai vezérigazgató múlt héten a vállalat negyedéves eredményeit tárgyaló konferenciahíváson. Bár az OpenAI szerint hetente mintegy 250 millió ember fordul a ChatGPT-hez, a Google kereső továbbra is a domináns módja annak, hogy az emberek online információt találjanak.
A ChatGPT fizető felhasználói a november 5-i elnökválasztástól kezdve férhetnek majd hozzá az új keresési funkcióhoz. Shetty szerint az OpenAI keresőeszköze a választásokkal kapcsolatos lekérdezéseket olyan forrásokhoz irányítja majd, mint az Associated Press és a Reuters. "Amit megpróbáltunk tenni, az az, hogy a legmagasabb minőségű és tekintélyes forrásokat helyezzük előtérbe és emeljük ki”.
A ChatGPT fizető előfizetői aktiválhatnak egy olyan üzemmódot, amelyben a mesterséges intelligencia eszköze úgy válaszol a lekérdezésekre, hogy a legfrissebb információkat megkeresi a weben, és összefoglalja, amit talál - ahelyett, hogy a chatbot létrehozásához használt, potenciálisan elavult adatokon alapuló választ adna. A keresési funkciót az OpenAI támogatójának, a Microsoftnak a Bing keresőmotorja működteti. Emellett olyan kiadók cikkeire támaszkodik, amelyekkel az MI fejlesztő szerződést kötött, például a Wall Street Journal tulajdonosa, a News Corp. és az Associated Press. Az új képesség által a ChatGPT-t jobban hasonlít egy hagyományos keresőmotorhoz, és potenciálisan erősebb kihívója lehet a Google-nak és más kisebb-nagyobb riválisoknak.
A Google idén a chatrobotok növekvő versenyére válaszul a hagyományos keresési eredményekhez idézetekkel ellátott, mesterséges intelligencia által generált összefoglalókat adott hozzá. A változtatásokkal a ChatGPT hasznosabbá és pontosabbá válik - mondta Varun Shetty, az OpenAI médiapartnerségekért felelős vezetője. "Úgy gondoljuk, hogy a webre való kilépés lehetősége javítja a relevanciát és csökkenti a hallucinációkat."
Amellett, hogy segítenek a felhasználóknak hasznos információkat találni, a chatbotok és az MI keresőmotorok kezdik gyökeresen megváltoztatni az online gazdaságot. Több mint egy évtizeden át a Google volt a web elsődleges kapuja, ami a hírmédiát, a bloggereket és más kiadókat függővé tette a keresési eredményekből átkattintó emberek forgalmától, hogy hirdetéseket vagy előfizetéseket adhassanak el. A Google, az OpenAI és mások mesterséges intelligencia alapú keresőeszközei - amelyek összefoglalják a weboldalakat és közvetlenül válaszolnak a kérdésekre - segíthetnek az embereknek információt találni anélkül, hogy egy másik weboldalra kattintanának. Ez növekvő aggodalmat kelt a kiadók körében, akik attól tartanak, hogy a technológiai cégek kiszorítják őket az üzletből.
Egyes kiadók azzal vádolják a mesterséges intelligencia fejlesztőit, hogy tisztességtelenül másolják és plagizálják a tartalmukat, hogy az iparágukat felforgató mesterséges intelligencia-eszközöket fejlesszék. Néhány hírszervezet beperelte az OpenAI-t, szerzői jogok megsértésére hivatkozva. A ChatGPT kereső frissítése újabb lökés ebbe az irányba. A webes keresési funkciót kiváltó lekérdezések mesterséges intelligencia által generált szövegeket tartalmazó bekezdéseket kínálnak majd, amelyeket a tartalom összefoglalójának weboldalára mutató linkek követnek.
Shetty elmondta, hogy a ChatGPT algoritmusai talán jobban megértik az OpenAI-partnerektől származó cikkek tartalmát, mert közvetlen adatot kapnak ezektől a kiadóktól, de a szerződést kötött hírszervezetek nem részesülnek előnyben a találatokban. Shetty szerint ezek a cégek nem bontják le a fizetős falaikat sem azok számára, akik egy OpenAI-linkről érkeznek az oldalukra. Elmondása szerint az új keresési lehetőséget használó emberek valószínűleg továbbra is átkattintanak majd a kiadók weboldalaira. "Úgy gondoljuk, hogy kíváncsiak lesznek, és tovább akarnak majd kattintani, hogy többet tudjanak meg” - mondta Shetty.
A ChatGPT 2022 novemberi debütálását követően megugró népszerűsége sok technológiai befektetőt arra engedett következtetni, hogy sokan felhagynak majd a Google kereső használatával, és helyette közvetlen válaszokat kérnek majd az MI-segítőktől. A Google erre úgy reagált, hogy felgyorsította saját chatbotjának fejlesztését, és idén nyáron az MI-válaszokat a keresési találatok tetejére helyezte. E héttől kezdve világszerte több mint 1 milliárd ember látja ezeket az MI-válaszokat a Google találatok között - mondta Sundar Pichai vezérigazgató múlt héten a vállalat negyedéves eredményeit tárgyaló konferenciahíváson. Bár az OpenAI szerint hetente mintegy 250 millió ember fordul a ChatGPT-hez, a Google kereső továbbra is a domináns módja annak, hogy az emberek online információt találjanak.
A ChatGPT fizető felhasználói a november 5-i elnökválasztástól kezdve férhetnek majd hozzá az új keresési funkcióhoz. Shetty szerint az OpenAI keresőeszköze a választásokkal kapcsolatos lekérdezéseket olyan forrásokhoz irányítja majd, mint az Associated Press és a Reuters. "Amit megpróbáltunk tenni, az az, hogy a legmagasabb minőségű és tekintélyes forrásokat helyezzük előtérbe és emeljük ki”.