MTI

Ingyenes újság kinyomtatott internetes blogokból

Egy chicagói cég eredeti módon kísérletezik a mind nagyobb nehézségekkel küszködő nyomtatott sajtó felélesztésével és forradalmasításával: helyi, ingyenes újságokat jelentet meg olymódon, hogy blogokat nyomtat ki, és mint az internetes naplókon szokás, a célközönségnek szóló olcsó tarifájú hirdetéseket csatol hozzájuk.

A The Printed Blog (A nyomtatott blog) ma kerül Chicago és San Francisco utcáira, New Yorkban egy hónap múlva hozzák forgalomba. "Egyszerűen az internet elveit próbáljuk alkalmazni a papírújságra, hogy lássuk, ez így működik-e" - magyarázta az AFP-nek Joshua Karp, a vállalkozás alapítója. Az ezer példányban megjelenő blogújságokat egy-egy pontosan meghatározott negyedben terjesztenék. Karp szerint ez azt jelentené, hogy 50-100 különböző kiadása is lenne a bloglapnak, és az olvasók szavazhatnának a tartalomról.

Ez a kezdeményezés olyan időpontban született, amikor az amerikai napilapok sorra csökkentik létszámukat és költségvetésüket, mert csak nehezen tudják felvenni a versenyt a világhálón jelentkező versenytársaikkal. Így például a nagy tekintélynek örvendő Christian Science Monitor lemondott nyomtatott kiadásáról és csak online változatban jelenik meg. Joshua Karp azonban nem szeretné, hogy a papírújság eltűnjön. "Szeretem a fizikai élményt, ami vele jár. Az ember lapozza a vonaton és a nyomdafesték megfesti az ujjait. Ez egészen más, mint a képernyő" - magyarázza.

A Printed Blog egy szempontból előnyt élvez a hagyományos napilapokkal szemben: a lap tartalmát a hirdetési jövedelem egy bizonyos százalékáért szolgáltatják a szerzők. Az újságírók nem kapnak fizetést. A lapterjesztést franchise-alapon helyi lakosok végzik, akik saját otthonukban 8000 dollárba kerülő berendezéseken nyomtatják ki az újságot, a tördelésről automatikus rendszer gondoskodik. Hirdetni 15-25 dollárért lehet majd és a megjelenési helyhez minden lehető módon alkalmazkodó kiadások lehetővé teszik, hogy a helyi üzletek vagy vendéglők a közvetlen környéken élőkhöz szóljanak.

Karp rövidesen napi két kiadásra szeretne áttérni, reggel azokhoz szeretné eljuttatni a The Printed Blogot, akik munkába mennek, este azokhoz, akik hazatérnek. Ami a tartalmat illeti, azzal szerinte nem lesz semmi gond, könnyen meg lehet tölteni a három duplaoldalra tervezett kiadványt. "Az interneten se szeri se száma a figyelemre méltóan jól megírt blogoknak" - mondja Joshua Karp.

Chris O,Shea egyike azoknak a blogíróknak, akik készek tartalmat szolgáltatni, azaz írni a kiadvány számára, mert reméli, hogy annak révén új közönséget érhet el. Ma New Yorkban főállásban dolgozik egy kereskedelmi kiadvány szerkesztőségében, de szeretne kizárólag blogírással foglalkozni. Surviving myself című blogja az élet furcsaságaival foglalkozik - legközelebb esetleg azzal, hogy miként lesz nyomtatott újság az addig kifejezetten internetes műfajból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!