Dunai Ádám

A Le Monde.fr-t nézi a legtöbb hírre éhes francia

A francia OJD (Sajtókiadói Ellenőrző Bizottság), melynek feladata a sajtóorgánumok és azok internetes oldalai látogatottságának mérése, az első alkalommal hozta nyilvánosságra a nagyobb újságok statisztikáit.

A díjazottak sorában elsőként a Le Monde francia napilap internetes verziója, a lemonde.fr végzett, az információs napilap kategóriában átlagos 38,4 millió látogatással. Ezzel a harmadik helyet szerezte meg magának az összesített versenyben, a Skyrock, egy francia független könnyűzenei rádió és ennek fiataloknak szánt internetes lapjai után. A napilap mögött végzett a Figaro, 18,4 millió látogatással a hatodik, a Libération, 11,3 millió látogatással nyolcadik, a Nouvel Observateur 9,4 millióval a kilencedik, valamint a 20 Minutes 7,3 millióval a tizedik helyen. "Az átlagos napi lapletöltés 1,5 millió, de már többször mértünk 1,7 miliót is" - magyarázza Boris Razon, a LeMonde.fr főszerkesztője.

A sorrend érzékenységét mutatja, hogy a júniusban a Médiamétrie-NetRatings által készített felmérés szerint még a Figaro portálja vezetett 4,22 millió egyéni látogatóval, míg a Monde csak 3,5 milliót tudott felsorakoztatni újságja mögé. Ugyanakkor ez a fajta értékelés kedvez azoknak az oldalaknak, melyek nem csak mint egy napilap online kiadása jelentkeznek, hanem számos egyéb társlapot is indítanak a főlapjuk mellett. Ilyenek például a különböző sport és kulturális lapok, vagy mint a hölgyeknek szóló Madame Figaro is, a Figaro társlapja.


Az OJD eredményei alapján azonban a LeMonde.fr az információs portálok élbolyába tartozik a lapletöltések száma alapján is. Itt az ötödik helyet szerezte meg 104 milliós lapletöltésével, ismét maga mögé utasítva örök riválisát, a LeFigaro.fr-t annak 101,3 milliójával. "Az internet csak gyerekcipőben jár addig a percig, míg egy általánosan elfogadott mércét meg nem határozunk, s valós méréseket nem tudunk rajta végezni" - nyilatkozta Patrick Bartement a OJD vezérigazgatója. A mérésekkel a reklámcégek is reális képet kapnak az internetezők szokásairól, valamint a forgalom ismeretében a reklámfelületek értéke is változik.

Ha már csoportokról van szó, a Le Monde szeptember hónapban második helyre küzdötte fel magát 44,4 millió látogatójával, melyet csak a Skyrock előzött le nem is kicsit: 196,8 millió látogatással. A Figaro csoport (Le Figaro Nouveaux Médias) ismét lemaradva a harmadik helyen áll 29 millióval. Ellenben a társlapokkal együtt már más a helyzet, ott a Figaro csoport tűnik az erősebbnek 154,7 millió oldalletöltéssel.

A Le Monde csoporthoz tartozik a Télérama, a Courrier International, a Post.fr (4,6 millió látogatás szempetmberben). A Figaro csapatát erősíti a Figaroscope, az Explorimmo, a Sport 24, s még számos lapok. Ezentúl, ha az oldalcsaládok látogatóinak forgalma a 15%-ot meghaladja, egy új módszerrel külön-külön a lapok is mérhetővé válnak. Ezzel az eljárással lehetőség nyílik, hogy szigorúan csak a napilapok internetes forgalmát mérhessék, azok egyéb társlapjai nélkül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!