Berta Sándor
Alapvető biztonsági problémákkal küzd a Tesla
Komoly kritikákat kapott az autógyártó.
Jennifer Homendy, a National Transportation Safety Board (NTSB) vezető baleseti vizsgálója a The Wall Street Journalnak azt nyilatkozta, hogy a Tesla Motors esetében masszív és alapvető biztonsági problémák merültek fel, amelyeket a gyártónak minél előbb orvosolnia kell, mielőtt olyan funkciókat visz ki az utakra, mint az Autopilot és a Full Self Driving (FSD). A szakember az FSD új béta verziójától és annak a közutakon való tesztelésétől sem volt elragadtatva. Az Amerikai Egyesült Államokban az NTSB végzi - független hatóságként - a közlekedésben bekövetkezett balesetek felderítését.
Homendy azt kifogásolta, hogy az FSD "megtéveszti a felhasználókat" és "felelőtlen", s már önmagában a neve miatt is visszaélésekre és megtévesztő alkalmazásra ad okot. Az új FSD béta csomag ugyanis semmilyen szempontból sem önvezető, hanem csak bizonyos helyzetekben biztosít "korlátozott autonómiát". A vezetőknek bármilyen szituációban be kell tudniuk avatkozniuk és nem vehetik le a kezüket a kormányról.
A hiányosságok ellenére az NTSB egyelőre nem tervezi a Tesla autóinak a korlátozását, de az biztos, ha nem csökken a balesetek száma, akkor a hatóság elgondolkodik azon, hogy ne támogassa tovább az új béta szoftver közutakon való tesztelését.
A müncheni tartományi bíróság már a tavaly júliusi ítéletében kimondta, hogy a Tesla Motors a jövőben nem reklámozhatja a robotpilóta-rendszerét az autonóm közlekedés kifejezéssel, mert az túlzó és megtéveszti a fogyasztókat. Augusztus közepén pedig a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) vizsgálni kezdte a gyártó Autopilot nevű rendszerét, mert az adatok alapján 2018 januárja és 2021 júliusa között 11 balesetben összesen egy személy halt és 17 sérült meg a Tesla elektromos autóiban.
Jennifer Homendy, a National Transportation Safety Board (NTSB) vezető baleseti vizsgálója a The Wall Street Journalnak azt nyilatkozta, hogy a Tesla Motors esetében masszív és alapvető biztonsági problémák merültek fel, amelyeket a gyártónak minél előbb orvosolnia kell, mielőtt olyan funkciókat visz ki az utakra, mint az Autopilot és a Full Self Driving (FSD). A szakember az FSD új béta verziójától és annak a közutakon való tesztelésétől sem volt elragadtatva. Az Amerikai Egyesült Államokban az NTSB végzi - független hatóságként - a közlekedésben bekövetkezett balesetek felderítését.
Homendy azt kifogásolta, hogy az FSD "megtéveszti a felhasználókat" és "felelőtlen", s már önmagában a neve miatt is visszaélésekre és megtévesztő alkalmazásra ad okot. Az új FSD béta csomag ugyanis semmilyen szempontból sem önvezető, hanem csak bizonyos helyzetekben biztosít "korlátozott autonómiát". A vezetőknek bármilyen szituációban be kell tudniuk avatkozniuk és nem vehetik le a kezüket a kormányról.
A hiányosságok ellenére az NTSB egyelőre nem tervezi a Tesla autóinak a korlátozását, de az biztos, ha nem csökken a balesetek száma, akkor a hatóság elgondolkodik azon, hogy ne támogassa tovább az új béta szoftver közutakon való tesztelését.
A müncheni tartományi bíróság már a tavaly júliusi ítéletében kimondta, hogy a Tesla Motors a jövőben nem reklámozhatja a robotpilóta-rendszerét az autonóm közlekedés kifejezéssel, mert az túlzó és megtéveszti a fogyasztókat. Augusztus közepén pedig a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) vizsgálni kezdte a gyártó Autopilot nevű rendszerét, mert az adatok alapján 2018 januárja és 2021 júliusa között 11 balesetben összesen egy személy halt és 17 sérült meg a Tesla elektromos autóiban.