Gyurkity Péter
Jövőre jön a jóval olcsóbb Tesla
Megfelezik az árat, eközben viszont a vásárlók egy része a luxusmárkák felé fordul.
A Tesla igencsak gyakran bukkan fel az autózással (és az egyéb területekkel) kapcsolatos hírekben, Elon Musk cége továbbra is az elemzők és vásárlók széles körét foglalkoztatja. A jelek szerint jövőre pótolnák be az eddigi nagy hiányosságot, hiszen egy sokkal olcsóbb modellt mutatnának be, eközben azonban már újabb figyelmeztető jelek futnak be, többnyire Kínából.
Külsős forrás számolt be arról, hogy a jelek szerint jövőre mutatkozna be, majd pedig 2023 során jelenne meg a piacon a Tesla olcsóbb fejlesztése, amely jó eséllyel a Tesla 2, illetve Tesla Model 2 nevet kaphatja meg. Ezzel már a kompakt autók szegmensébe lépnének be, mégpedig egy, a Model 3 külalakjára emlékeztető dizájnnal, a legolcsóbb változat esetében is 400 km körüli hatótávval, valamint a saját fejlesztésű, immár nem hasáb alakú akkumulátorral, amely a nagy energiasűrűség és az egyéb kedvező jellemzők révén durván 50 százalékkal mérsékelné a gyártási költséget. A méret a megszokottnál jóval kisebb lesz, ezzel az olyan típusok ellen indulnának harcba, mint a Volkswagen ID.3, ám a kedvező ár révén a még kisebb autók, így például a Honda e is legyőzhetőnek tűnik.
A gyártási költségek említett drasztikus csökkenése révén gyakorlatilag megfeleznék az eddigi legalacsonyabb árat, vagyis az új rekordtartó a Model 3 helyett az új fejlesztés lenne. Az ár a tengerentúlon 25 ezer dollár körül lenne, az európai piacon viszont ennél picit drágábban, 23 ezer eurótól indulna a legolcsóbb ajánlat, vagyis durván 8 millió forintot kellene kifizetnünk egy-egy példányért. A sorozatgyártást valószínűleg az új berlini helyszínen végeznék, többek között emiatt csúszna a piaci megjelenés 2023-ra – könnyen lehet azonban, hogy időközben több rivális is olcsóbb megoldásokat mutat majd be.
A Bernstein eközben friss felmérésben figyelmeztet arra, hogy a kínai tulajdonosok egy része már egyre erősebben érdeklődik a különböző európai luxusmárkák iránt, annak ellenére, hogy továbbra is támogatják a Tesla törekvéseit. Emiatt az elkövetkező években visszaeshet az amerikai gyártó ottani népszerűsége (és forgalma), ami nagyon kedvezőtlen fejlemény lenne számukra.
A Tesla igencsak gyakran bukkan fel az autózással (és az egyéb területekkel) kapcsolatos hírekben, Elon Musk cége továbbra is az elemzők és vásárlók széles körét foglalkoztatja. A jelek szerint jövőre pótolnák be az eddigi nagy hiányosságot, hiszen egy sokkal olcsóbb modellt mutatnának be, eközben azonban már újabb figyelmeztető jelek futnak be, többnyire Kínából.
Külsős forrás számolt be arról, hogy a jelek szerint jövőre mutatkozna be, majd pedig 2023 során jelenne meg a piacon a Tesla olcsóbb fejlesztése, amely jó eséllyel a Tesla 2, illetve Tesla Model 2 nevet kaphatja meg. Ezzel már a kompakt autók szegmensébe lépnének be, mégpedig egy, a Model 3 külalakjára emlékeztető dizájnnal, a legolcsóbb változat esetében is 400 km körüli hatótávval, valamint a saját fejlesztésű, immár nem hasáb alakú akkumulátorral, amely a nagy energiasűrűség és az egyéb kedvező jellemzők révén durván 50 százalékkal mérsékelné a gyártási költséget. A méret a megszokottnál jóval kisebb lesz, ezzel az olyan típusok ellen indulnának harcba, mint a Volkswagen ID.3, ám a kedvező ár révén a még kisebb autók, így például a Honda e is legyőzhetőnek tűnik.
A gyártási költségek említett drasztikus csökkenése révén gyakorlatilag megfeleznék az eddigi legalacsonyabb árat, vagyis az új rekordtartó a Model 3 helyett az új fejlesztés lenne. Az ár a tengerentúlon 25 ezer dollár körül lenne, az európai piacon viszont ennél picit drágábban, 23 ezer eurótól indulna a legolcsóbb ajánlat, vagyis durván 8 millió forintot kellene kifizetnünk egy-egy példányért. A sorozatgyártást valószínűleg az új berlini helyszínen végeznék, többek között emiatt csúszna a piaci megjelenés 2023-ra – könnyen lehet azonban, hogy időközben több rivális is olcsóbb megoldásokat mutat majd be.
A Bernstein eközben friss felmérésben figyelmeztet arra, hogy a kínai tulajdonosok egy része már egyre erősebben érdeklődik a különböző európai luxusmárkák iránt, annak ellenére, hogy továbbra is támogatják a Tesla törekvéseit. Emiatt az elkövetkező években visszaeshet az amerikai gyártó ottani népszerűsége (és forgalma), ami nagyon kedvezőtlen fejlemény lenne számukra.