Gyurkity Péter
Radar nélkül is biztonságos a Tesla
Ezt emeli ki a cégvezető, ezért a radart elhagyják az újonnan gyártott autókról.
Az elmúlt napokban újabb vita bontakozott ki az amerikai illetékes hatóság, valamint a Tesla között, mégpedig a cég lépése miatt, amelynek részeként az április végétől legyártott Model 3 és Model Y típusokban már nem kap helyet a korábban alkalmazott radar. A két fél nem ért egyet, a helyzet az újabb vizsgálatokat követően tisztázódhat.
Nemrég arról írtunk, hogy a gyártó egy szoftverfrissítés miatt fizethet egy vásárlónak, viszont eközben a tengerentúlon újabb vita bontakozott ki a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), a Consumer Reports, valamint a Tesla között. Utóbbi már korábban jelezte, hogy a radart hamarosan elhagyják az újonnan legyártott példányokról, a jövőben ugyanis teljes mértékben a Tesla Vision névre keresztelt rendszerre állnak át, vagyis a kamerákra helyezik a hangsúlyt, a változás miatt azonban a másik oldal szereplői azonnal dobták az addig alkalmazott ajánlásokat és értékeléseket, ami természetesen az eladásokat is negatív módon befolyásolja. A Consumer Reports például eltávolította a Model 3 úgynevezett „Top Pick” státuszát, a hatóság pedig újabb teszteket kénytelen elvégezni ahhoz, hogy a vásárlóknak szánt komoly figyelmeztetéseket visszavonják.
Elon Musk egy, a céghez pozitívan viszonyuló oldalon fejtette ki véleményét, miszerint a másik oldal megint nem érti, hogy mi történik. Szerinte a biztonság, a robotpilóta minősége, valamint a vezetés élménye tovább javul majd, mivel a kamerákkal olyan magas szintet értek el, amely gyakorlatilag feleslegessé teszi a radar alkalmazását, viszont az NHTSA mindenképpen köteles megismételni a korábban elvégzett részletes teszteket ahhoz, hogy ismét megfelelően biztonságosnak minősítsék a fent említett típusokat. A Consumer Reports többek között a forward collision warning (FCW) és az automatic emergency braking (AEB) eltávolítását kéri számon a cégen, a radar hiánya szerintük ezt eredményezi, viszont a Tesla részéről nem értik a kifogásokat.
A megismételt teszteken derül majd ki, hogy ezen autók visszanyerik-e korábbi besorolásukat, ehhez azonban különösebb gond nélkül kell majd venniük az akadályokat.
Az elmúlt napokban újabb vita bontakozott ki az amerikai illetékes hatóság, valamint a Tesla között, mégpedig a cég lépése miatt, amelynek részeként az április végétől legyártott Model 3 és Model Y típusokban már nem kap helyet a korábban alkalmazott radar. A két fél nem ért egyet, a helyzet az újabb vizsgálatokat követően tisztázódhat.
Nemrég arról írtunk, hogy a gyártó egy szoftverfrissítés miatt fizethet egy vásárlónak, viszont eközben a tengerentúlon újabb vita bontakozott ki a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), a Consumer Reports, valamint a Tesla között. Utóbbi már korábban jelezte, hogy a radart hamarosan elhagyják az újonnan legyártott példányokról, a jövőben ugyanis teljes mértékben a Tesla Vision névre keresztelt rendszerre állnak át, vagyis a kamerákra helyezik a hangsúlyt, a változás miatt azonban a másik oldal szereplői azonnal dobták az addig alkalmazott ajánlásokat és értékeléseket, ami természetesen az eladásokat is negatív módon befolyásolja. A Consumer Reports például eltávolította a Model 3 úgynevezett „Top Pick” státuszát, a hatóság pedig újabb teszteket kénytelen elvégezni ahhoz, hogy a vásárlóknak szánt komoly figyelmeztetéseket visszavonják.
Elon Musk egy, a céghez pozitívan viszonyuló oldalon fejtette ki véleményét, miszerint a másik oldal megint nem érti, hogy mi történik. Szerinte a biztonság, a robotpilóta minősége, valamint a vezetés élménye tovább javul majd, mivel a kamerákkal olyan magas szintet értek el, amely gyakorlatilag feleslegessé teszi a radar alkalmazását, viszont az NHTSA mindenképpen köteles megismételni a korábban elvégzett részletes teszteket ahhoz, hogy ismét megfelelően biztonságosnak minősítsék a fent említett típusokat. A Consumer Reports többek között a forward collision warning (FCW) és az automatic emergency braking (AEB) eltávolítását kéri számon a cégen, a radar hiánya szerintük ezt eredményezi, viszont a Tesla részéről nem értik a kifogásokat.
A megismételt teszteken derül majd ki, hogy ezen autók visszanyerik-e korábbi besorolásukat, ehhez azonban különösebb gond nélkül kell majd venniük az akadályokat.