48
  • defiant9
    #48
    1db autó baleseti statisztikáját valóban nem szabad az 1 milliós minta átlagával összevetni.
    Azobban 1 millió autó már releváns statisztikai input adatot produkál, alig lesz pontosabb a 100 millió autóból jővőé. (nem a szumma számít hanem a %)

    Ami itt inkább torzítja a statisztikát az nem a darabszám hanem az hogy egy más árszintű autót eleve más vevőréteg vásárol. És ahogy a biztosítók KGFB kötési gyakorlatából is látható, érdemlegesen súlyozzák a demográfiai faktort is, pl. egy 18 éves BMW márka tulaj kockázati besorolásában.
  • Macropus Rufus
    #47
    szted akkor az 1 milliós mintavétel mellé egy 195 milliós mintavétel kb. pont ugyan az... okés.
    A baleseteket az eladott autó mennyiségéhez viszonyítsuk és ne egymáshoz. Tehát ha csak 1 autó követ el balesetet, de csak egy 1 darabos szériáról van szó, akkor ott ez a szám 100%-k ugye? Ha ugyan annyi balesetet követ el 1 millió autó mint 195 akkor ugye az egyik sokkal szarabb.
    Ezért írtam, hogy nem kellene összehasonlítani egy 1 milliós darabszámmal rendelkező autót bármivel is. Erre hoztam példának a Toyotát. De akármelyik másik autógyárat is hozhattam volna. A Teslából még nem rohangálnak annyian, hogy komoly baleseti statisztikát lehetne készíteni az adatokból ellentétben a többi kocsival.
    De ugye azt is mondhatnám, hogy a villanyautók a legbiztonságosabbak, hiszen alig történik baleset velük. Ja, most még. Aztán amikor csak egy márkából 195 millió fog rohangálni egyből nem lesz biztonságos. (és most nem autonóm rendszerekre gondoltam, mert vélhetően hamarabb lesz ember által irányított autóból qurvasok mint, hogy autonóm vasak elárasszák az utakat)
    Ez a szép a statisztikában. Tehát azért okoz kevesebb balesetet a Tesla mert kevesebb is rohangál belőlük. Míg a benzinesekből qurva sok. Na.
  • repvez
    #46
    egyrészt egyetértek vele és én is azt szeretném, ha az autók egy onállo eszközök lennének , mert csak igy lehet elérni, hogy bárhol eltaláljanak ahol nincs kiépitve megfelelö uthálózat internet lefedettség bármilyen zavaró körülmény.
    DE ahogy a tények jelenleg alakulnak nem ez lesz az irány, mert az 5 és a 6 g miatt nagyon abba az irányba nyomulnak , hogy minden mindennel össze legyen kötve.
    "Persze gondolom csak is tisztán azért, hogy jobb legyen a szolgáltatás és nem azért , hogy mindenkirol tudni lehessen, hogy hova tart és milyen gyakran."
    A fenti megállapitásba nem kell semmi nagyobb összeesküvéselméletet belelátni, mert már most is ez van, hogy a neten célirányosan megtaláűljanak a reklámokkal. igy majd lesznek utkozbeni reklámok .

    De visszatérve, ha még meg is oldják hogy egyedüliként is elboldoguljon a kocsi az azért egy plusz biztonsági és kényelmi faktor lenne, ha akár passzivan is vagy közvetve is de tudná, hogy melyik körülötte lévö auto merre és milyen gyorsan halad, mert igy lehet elkerülni a dugokat és a balesetet. ezek az adatok lehetnek flyamatosan mondjuk 500mes körzetbe surárzott jelek amiket a másik kocsi vesz mint egy rádioadást, de ahogy kiér a hatóküörből elfelejti, igy csökkenne az addatfeldolgozás mértéke és nem kellen az emberekrol kocsikrol személyes adatot sem bekérni.
  • tom_pika
    #45
    Mivan? Ezt most csak te érted, hogy 200 millió adatait miért nem lehet összehasonlítani 1millió adataival. Gyakran az az érzésem, hogy itt okoskodó ovisok veszekednek egymással.
  • Nagydög
    #44
    - Ev vegen az osztaly 50%-a meg fog bukni!
    - Hehe! Nem is vagyunk annyian.

    Mennyit szamit az 1 millio autora vetitett balesetek szamanal, hogy a Toyotabol sokkal tobb fut? Ugyanez az 1 millio kilometerre eso balesetek szamanal.
  • defiant9
    #43
    Ilyen logika szerint akkor a Lexus sem összehasonlítható?
    Hol lenen az egzakt határ ami arányosíthatóvá tesz két számot?
    1 millió autó statisztikailag már elégséges (bal)esetet produkál, míg 10 vagy 100 esetén még túl nagy a hiba.
  • Macropus Rufus
    #42
    "Még mindig nem értem, hogy miért olyan nagy probléma az ha évi fél millio eladott autó közül 17 szenvedett balesetet ami közül egy volt halálos? HAsonlitsuk már össze a többii márka hasonlo adataival."
    Khm... 2020-ban adtak el nem egészen 500.000db-ot! Jelenleg olyan 1 millió Tesla rohangál az utakon.
    Viszont pl. Toyotából 195,7 millió... 2014-ben a Toyota több mint 3,2x több autót gyártott le mint amennyi Tesla volt összesen az utakon 2020-ban. Te sem gondolod komolya, hogy ezek az adatok összehasonlítási alapot képezhetnek bármire is.
    (az adatokat a gúglival bányásztam elő)


  • asgh
    #41
    "vagy csak a mese habbal megy, hogy ez aztan SOSE fog balesetezni, mert mindent elkerul? "

    Ez szalmabáb érvelés, mert soha, senki nem mondta, hogy egy önvezető autó soha se fog balesetezni.
    Arról volt szó, hogy az emberi vezetés baleseti statisztikáknál jobbat vagy rosszabbat produkálnak-e az autonóm rendszerek. Nos az átlag autósnál már a mostani béta verziók is biztonságosabban vezetnek, csak ugye ha Gipsz Jakab 200-al belerongyol egy álló buszba és kinyírja a családját, az annyira mindennapos, hogy nem kerül bele a hírekbe, de ha egy Tesla nem tudja elkerülni az ütközést a jobbról bevágó, büntetőfékező agyhalottal, akkor azonnal beindul a szokásos hangulatkeltés, hogy hát az önvezetés még messze van a tökéletestől.
  • defiant9
    #40
    "utan ne engedjen be minden jobbrol elozo kocsogot?"
    Amikor kiadják a széleskörű önvezető licence-t akkor a KRESZ-be kell definiálni, hogy ez szabálytalan, az önvezető pedig rendszámmal ellátott bizonyítékot rögzít és jelent ezen eseményekről. A közlekedési hatóságnak csak a büntetést kell ki küldenie az ilyen agresszív sofőröknek, első alkalommal lehet csak egy kisebb összegről. Kifejezetten javítana a közlekedési morálon, ha nem gondolnák egyesek úgy hogy ők 'előbbre valók'.
  • Nagydög
    #39
    "De mire elérünk oda talán már minden autó képes lesz legalább olyyan szinten összekappcsolodni egymással, hogy tudni fogják egyásrol, hogy honnan mennyivel jön és az szerint növelik vagy csokkentik a sebességet vagy váltanak irányt."

    Ez asszem, nem lesz. Nem erdemes beepiteni meg egy szintet, ami problemat okozhat, ha epp nem mukodik megfeleloen. Az onvezeto autoknak meg kell oldania a feladatot a kozlekedes kozvetlen(!) korulmenyeirol sajat maguk altal gyujtott adatokkal. Minden kivulrol szarmazo adat csak ezen feluli extra informacio lehet(Ne gyere erre, tul sokan vagyunk! Megkulonbozteto jelzessel ellatott jarmu kozlekedik ezen az utvonalon, keszulj fel ra! stb.)
  • repvez
    #38
    még mindig nem értem, szoval neked a teslával van gondod és nem azzal , hogy van pár faszfej aki nem képes betartani a közlekedési szabályikat? ÉS inkább azt szeretnéd, hogy ök legyenek a mérce az önvezető atók shzámára?

    Meg megint a kettős mérce, a teszlának felrovod, hibaként, hogy nem ugy vezet mindt egy ember és nem tud lekezelni egy elég speciális és szélsőséges szituáciot.
    De nem látom, hogy a hagyományos gyártók termékeire brmi megjegyzést tennél, mikozben azok saját erőból emberi beavatkozás nélkül elindulni sem tudnak nemhogy az átlagos forgalomban legalább olyan szinten rész tudjanak venni ahogy a teszla.

    És képzeld el, elöször azt a részt kell megbizhatoan leprogramozni, ami kiszámitható és a szabályoknak megfelelö viselkedés, majd mikor ott már minden rendben akkor majd, jöhet a részletesebb a normálistol eltérő helyzetek kezelése.

    De mire elérünk oda talán már minden autó képes lesz legalább olyyan szinten összekappcsolodni egymással, hogy tudni fogják egyásrol, hogy honnan mennyivel jön és az szerint növelik vagy csokkentik a sebességet vagy váltanak irányt.

    nem lesz dugó, hogy a seggébe kelljen menni
  • Nagydög
    #37
    ne rendes soforkent csorogjon ra hanem alljon bele a seggebe, hogy ne tudja semmi vezergoreny betolni az orrat...


    Asszem, igazad lehet. Mielott lefolytatjuk az egesz alkalmas-e(vagy alkalmas lesz-e a belathato jovoben) az FSD a teljes onvezetesre, vegig kene gondolnunk alkalmas-e egy csomo human soforo a vezetesre fizikailag/pszichologiailag. Igen, jol erzed, egyelore nem allsz az alkalmassagi listamon tul elokelo helyen. Na nem mintha a velemenyem olyan sokat szamitana.
    Utoljára szerkesztette: Nagydög, 2021.09.27. 10:54:52
  • pakeszke
    #36
    "Ajánlom a Tesla AI day előadásait a témában, tök jól és meglepő részletességgel elmagyarázzák, hogy milyen problémákkal kell megküzdeniük, milyen megoldásokat alkalmaznak és meddig jutottak el."

    legyszi segitsel mar ki...
    tehat leprogramoztak a celzott becsapodast is? vagy csak a mese habbal megy, hogy ez aztan SOSE fog balesetezni, mert mindent elkerul?
  • pakeszke
    #35
    "Dugoban araszolasnal az FSD is ugyanugy racsorog az elotte levore, mint a normal sofor."

    persze racsorog, pont mint a rendes sofor, tudod csak ezzel az a gond, hogy allitasz valamit es maga az allitas hulyeseg
    ne rendes soforkent csorogjon ra hanem alljon bele a seggebe, hogy ne tudja semmi vezergoreny betolni az orrat...

    vagy ez tul elrugaszkodott ohaj lenne? hogy esetleg 20 perc kinlodas utan ne engedjen be minden jobbrol elozo kocsogot?

    elobb legyszi dontsuk ezt el, ok?
  • lipovics
    #34
    Na igen, a sávtartó elektronika egy vicc, tesóm is mutatta a céges kocsiján..
    Az egyetlen amit használ, a sávelhagyás figyelmeztető, a többi "extra" fabatkát sem ér.
  • Nagydög
    #33
    Jut eszembe eletveszelyes autoipari malorok: ki emlekszik meg a Toyota beragado gazpedaljara, ami tobb embert is megolt? A sztori erdekessege, hogy a Toyota hatalmas penzeket koltott karteritesekre es visszahivasokra, amiben cserelte a gazpedalt, mikozben valoszinuleg legbolkapott volt az egesz hiba es siman csak a soforok panikkal tetezett balfeksegerol volt szo. De a Toyota nem vallalhatta fel, hogy a soforoket hibaztassa(volt kozottuk, aki belehalt), igy inkabb fizetett es cserelt.
  • Nagydög
    #32
    Dugoban araszolasnal az FSD is ugyanugy racsorog az elotte levore, mint a normal sofor. Nagyobb sebessegnel pedig toled sem szeretnek ilyet latni, nemhogy a geptol. Kovetesi tavolsagnak hivja a szaknyelv. Talan hallottal mar rola.
  • Nagydög
    #31
    Ha megemlitened, hogy jo lenne, ha mukodne a fek a Teslaban, akkor beszelhetnenk rola, de nem ezt tetted, hanem, kijelentetted, hogy te tobbre ertekeled a feket, mint a mitt'omenmit, aztan talaljam ki, hogy eppen mi a vizio.
    De ha egyertelmuen es konkretan azt talalnad mondani, hogy mer' a Teslaban nem mukodik a fek, akkor is csak roviden beszelgetnenk rola. A beszelgetes leginkabb az allitas hamis mivoltarol szolna.
    Es abbol, ahogy egy toporzekolo pisis vitakepesseget produkalod, eleg nyilvanvalo, hogy en vagyok a hivo.

    Btw.: Csereld ki a keresesben a Teslat barmire es lass csodat!


    Utoljára szerkesztette: Nagydög, 2021.09.24. 14:45:25
  • asgh
    #30
    "pl. rakereshetnel mit ad ki ez a gugli talalat: tesla brake failed"

    Keress rá arra, hogy "Hitler is a nice person" és garantálom, hogy lesz olyan találatod, ami egy földre szállt angyalnak állítja be.
  • asgh
    #29
    "tudod van az a helyzet, azaz pl. velem elegge gyakran megesik, hogy csak ugy be akarna elem tolni az orrat, es en meg hat pont veletlenul nem nezek oda es megyek tovabb... ezt pl. szivesen latnam hogy erre ez az okos autopilot/FSD mit lep..."

    Az FSD-k döntési mechanizmusa már régóta sokkal fejlettebb, mint az emberé. Gyorsabban reagálnak, pontosabban és egyszerre több lehetséges verziót is figyelembe vesznek.
    A probléma nem a döntés, hanem a környezet valós idejű digitalizálása a "vektor térbe", amiben az AI egyáltalán döntést tud hozni, azaz az érzékelés kognitív folyamatai.
    Ajánlom a Tesla AI day előadásait a témában, tök jól és meglepő részletességgel elmagyarázzák, hogy milyen problémákkal kell megküzdeniük, milyen megoldásokat alkalmaznak és meddig jutottak el.
    Ezért nevetségesek az olyan állításaid, hogy az igazi FSD rendszert a GM birtokolja, mert az iparág kb. 10 évvel van lemaradva ebben a Tesla-hoz képest.
  • pakeszke
    #28
    ja hogy hivovel van dolgom akik segg hulyek amugy a temahoz?

    ha megemlitem hogy jo lenne ha a fek mukodne a Teslaban akkor nulla allitassal jossz es hisztizel?

    pedig nem lenne nehez nem f.szarcnak lenni, pl. rakereshetnel mit ad ki ez a gugli talalat: tesla brake failed
    pl. ez is taglalja: https://www.businessinsider.com/tesla-says-working-with-china-to-investigate-crash-policemen-2021-5
  • pakeszke
    #27
    bunko retkes paraszt az aki lemondatja a masikat az elsobbsegrol
    ebben egyetertunk hogy van ilyen, a kerdes az az hogy ilyen esetben mit es hogyan kell kerni az okos vezetosegito asszisztenstol, hogy ne minden kocsogot engedjen be?

    nem akarom elvenni a kedvedet, de mint emlitettem mar lattam videot a Tesla vezetesi stilusarol amit nagypapi extrakent jellemeztem mar korabban... szoval hagy szep nagy helyet hogy ne vegyen reszt balesetben, de ez ugye a dugoban nem mukodik, gondoltam te tudod ra a valszt es megosztasz pl. egy videot ahol a Tesla pl. folyamatosan fel meterre van racuppanva a maga elott levore
    Utoljára szerkesztette: pakeszke, 2021.09.24. 12:00:16
  • repvez
    #26
    Szoval ha te egy bunko paraszt vezetési stilust tolsz akkor az auto is legyen ilyen ?
    Mi változik akkor ha konstans dugo van és aközött, hogy a kocsi követi a forgalmat ahogy kell ? Dugoban is épp ugy leköveti az elötte lévő sebességét és sávot vált amikor van helye besorolni, ha ezt a magadfajta vezetők nem engedik akkor is jobb esetben megáll és vár egy olyanra aki beengedi vagy ha már félig elfoglalta a sávot de te akkor is erősködsz és belemész az nem a kocsi hibája.

    ugyhogy sztem semmi különbség nem lenne ha ez a video pesten forgott volna, ugyan ugy követné a felfestéseket és a körülötte lévő forgalmat figyelné.
  • Nagydög
    #25
    Az lenne a terv, hogy az FSD egyszer majd jobban vezessen, mint egy ember, nem hogy lemasolja a hisztis gyerek stilust. Erdemes lenne neked is megfontolni.

    ...de an abba a taborba tartozom, akik az olyan alapveto es hagyomanyos modulokat tobbre tartanak mint a fekrendszer


    Ha jol ertem: dömdödöm. Varj, mondom reszletesebben is: ez itt feljebb egy nulla allitas. Nincs benne semmi a temaval kapcsolatban. Talan a sajat egod, de az most nem vag a temaba.
  • pakeszke
    #24
    vegigneztem par videot es annak alapjan dontottem el

    az adatok amiket a Tesla ad az szep es jo, meg az is jo hogy beszopod a Musk magiajat, de an abba a taborba tartozom, akik az olyan alapveto es hagyomanyos modulokat tobbre tartanak mint a fekrendszer
  • pakeszke
    #23
    beleneztem ebbe a videoba
    ha ezt nekem Budapesten vagy valami masik helyen ahol konstans dugo van leforgatnak annak orulnek

    tudod van az a helyzet, azaz pl. velem elegge gyakran megesik, hogy csak ugy be akarna elem tolni az orrat, es en meg hat pont veletlenul nem nezek oda es megyek tovabb... ezt pl. szivesen latnam hogy erre ez az okos autopilot/FSD mit lep...

    bevallalja, hogy osszetoreti magat a mogottem jovovel vagy esetleg kicsit aggresszivebben helyrerakja azt aki az elsobbsegemrol lemondatna...
  • repvez
    #22
    itt alapjában félreérted a kontektust , hogy miért mondtam.
    Nem azért, hogy a régi gyárak csak buta tempomatot gyártanak, csak azt, hogy a teslában van annyira fejlett már a vezetés segitő funkcio, hogy tényleg kevesebbszer kelljen figyelned vagy valóban segitse a vezetést.
    Addig a többi autonál ezek a segitőrendszerek meg mégtöbb odafigyelést igényelnek mintha nem használnád öket.

    Ezért mondtam, hogy a sima tempomat, nem az ACC , csak egy plusz veszély faktor ami elvileg arra találtak ki, hogy ne kelljen a gázt nyomni, de közben meg a másik oldalon meg ott van, hogy ha igy teszel akkor bele kell számolnod a megnovekedett reakcioidőt amig a fékre tudsz lépni mivel nem a pedál sor közelében tartod a lábad.

    ugyan ilyen a sátartó is, mivel nem minden esetben képes az alapdolgokra sem és kell neki a felfestés az is csak ha egyszerü jel van.
    Mig egy teslánál, nem gond, mert vannak más rendszerek amik összedolgznak és áthidalják az esetleges felfestés hiányát és vagy a lehajtósávos felfestést.

    Nem vádoltalak semmivel csak leirtam a különbséet a meglátásunk között. és igyen azért tunhet igy, mert a tesla elött is már léteztek ezek a megoldások, de még ennyi év elteltével sem képesek azt a szintet megugorni mint a tesla,
    És ahogy irtam az utobbi pár év autoi sem tudják a sávban tartani a kocsit, hogy ne cikázzon vagy egy nagyobb kanyart bevegyenek.

    ha esetleg olvastad a BMW-s esetet , hogy az enyhe kanyarban totálra törte a kocsit a korláton .

    én nem vagyok semelyik oldalon sem, csak nem szeretem , hogy kettősmércével állnak egyoldaluan hozzá az emebrrek a hirekhez.

    És probálom rávilágitani, hogy mig a tesla szemében a szálkát is addig a hagyományos gyártóknál a gerendát sem veszik észre mint probléma.

    mindemellett elfogadom, hogy a teslának is vannak rossz dolgai és a hagyomásos gyártásuaknak is rengeteg jó dolgaii.
    DE a hirhez kapcsolodon kijelenteni, vagy megvádolni a teszlát, hogy mennyire rossz mert 17 balesetet és 1 halált okozo sérülést csinyált egy év alatt. anélköül, hogy a másik oldalt is megnéznénk elégg fura.
  • Nagydög
    #21
    Nem, te a Tesla nem tokeletes, de azert eleg jo rendszeret ugy hasonlitod ossze a tobbiekevel, hogy uyg csinalsz, mintha a tobbiek csak "buta" tempomatot hasznalnak meg mindig.(Idezetet lasd alabb) Aztan meg azzal josz, hogy az adaptiv tempomat nem is olyan elterjedt.

    ugyan igy a tempomat is fixen tartja a sebességet , de elvileg azért van, hogy le vehesd a lábad a gázrol, de ha igy teszel akkor megnövekszik a reakcio idő a fékezésre és a beállitott sebességgel csattansz neki az elötted haladönak.


    A savtartoval kapcsolatban pedig megcsinalod inverzben azt, amivel engem vadolsz: 5-10 eves, szarul mukodo rendszereket hasonlitasz a pillanatyi Teslahoz, mikozben a normalisan mukodo savtarto szintjet azert mar nagyon ritka, hogy ne ugorjak meg az utobbi par ev autoi.

    A vitankban az alap problema, hogy eszre se veszed, hogy kifejezetten Tesla parti vagyok, mert nem eneklem egyutt veled a marhasagokat "egy a tabor" felkialtassal.
  • repvez
    #20
    most már értem, hogy mi a félreértés oka.
    Mert te ugy mondasz itéletet a teslárol ami már most tudja alapbol ezt a funkciot, hogy majd a másik autok is tudni fogják alapbol majd ugy 5-10 év mulva.
    Én meg ugy hasonlitom öket össze , ahogy a jelen pillanatban áll a helyzet.És most az, hogy a teslában alapbol kapsz közel önvezetésre képes rendszert , de egy másik gyártónál még a közelében sem.
    De mégis valahogy a tesla a feketebárány, mert valahol még nem képes megtenni valamit amit a másikba még bele sem terveztek.


    A sávtartoval meg nem azzal van bajom, hogy mozog a kormány, azzal van bajom, hoyg egyenes uton is felfestéstől felfestésig ingázik mint aki részeg, ahelyett, hogy a rendszer megnézné, hogy a kétjel közi távolság hogy változik és annak a közepén tertaná a kocsit. sokkal kevesebb kormánymozgás lenne. vagy ha képes lenne elöre látni 100m-t és észrevenni egy lehajtó után, hogy folytatódik a sáv és akkor nem kellene minden egyes lehajtonál félni attol, hogy átmegy a másik sávba vagy kimegy a lehajton.
  • Nagydög
    #19
    Majd legközelebb agyengébbek kedvéért azért odairom .


    Legy oly draga!

    És mit akarsz azzal mondani, hogy amit irtam az nem igaz? igen mindig lehet találni kivételt , de nem ez az általános még, hogy bármelyik tipusban alapfelszereltség lenne az ACC.


    Igen. Mivel azt irtam, lassan alapfelszereltseg. Te erre azt irtad, meg nem is alapfelszereltseg. Vagyis kemenyen cafoltal valamit, amit nem allitottam. De vegulis legalabb gyoztel, nem?!

    Fura. Fura, mert mozog a kezed alatt a kormany. Magatol! A Teslaban is mozog a kormany a kezed alatt. Az lenne az igazan para, ha a kormany mozgasatol fuggetlenul kormanyozna barmelyik.


    Utoljára szerkesztette: Nagydög, 2021.09.23. 10:12:45
  • repvez
    #18
    Azért mert a hszemben 2 embernek válaszoltam és te nem tudod megkülönböztetni, hogy az idézet már hozzá szól az nem az én hibám, biztos , joobban tetszene ha telefloodolnám a forumot mindenkinek külön külön hasz-t cimezve.
    Majd legközelebb agyengébbek kedvéért azért odairom .

    És mit akarsz azzal mondani, hogy amit irtam az nem igaz? igen mindig lehet találni kivételt , de nem ez az általános még, hogy bármelyik tipusban alapfelszereltség lenne az ACC.
    És A sávtartora amit irtam, ha neked is fura , hogy folyamatosan korigál akkor miért probléma ha én is ugyan ezt leirom , hogy lehetne jobban is csinálni ha máshogy közelitnék meg a vezérlését?
  • repvez
    #17
    nem állitottam, hogy hibátlan és most már önálloan képes leküzdeni akadályt.
    Amit mondtam, hogy a tesla még mindig a legfejlettebb önvezetésre tervezett auto a gyártók között. És mivel uj szereplő és eléggé beleronditott az állovizbe ezért megprobálják eltaposni.

    ÉS igen vannak helyzetek amikor nem jól müködik. De gondolom ha nem csak ezeket a dolgokkat emeled ki akkor van olyan utca is rengeteg ahol meg átmegy a városon. ÉS az sem a tesla saját hibája, hogy europában a szabályozás miatt sok dolog le van korlátozva ami amcsiban már mehet.
    beta 10.0.1 FSD

    itt egy 3 napos béta softverrel ellátott tesla, nekem ugy tunik, hogy képes átmenni a városon, megáll a pirosnál , körforgalmon és keresztezdéseken megy át sávot vált.
    Mutass még egy autót amit kereskedelmi forgalomba meg tud venni bárki 20 millio alatt ami csak hasonloan is tudná ezt. és csak anynit kellene tenned, hogy némely problémásabb helyzetben besegiteni ?

    DE gondolom nem tudsz ilyet mert nincs még a drágább tipusok között sem a legujabb merci EQS sem.
  • Nagydög
    #16
    Az adaptiv tempomat pedig lassan az alap csomag resze.


    Szerintem most olvasd el az erre kerekitett tiradadat, aztan gondolkozz el az egeszen!
    BTW.: A legutobbi tapasztalatom egy elozo evi KIA e-Niro az ugyben. Fura elmeny, amint a kezed alatt erzed, amint folyamatosan korrigal a kormany hogy kovesse a savot. Es igen, van benne adaptiv tempomat.
  • Nagydög
    #15
    Ok. Tehat elvileg ugye a Teslanak adatai vannak rola, mig te ezt konnyeden cafolod a... nos, ha jol latom, a kepzeleted erejevel.

    "eleve olyan toketlen tejbepapi modra vezet a Teszla autopilot hogy itt nalunk a jobbrol elozgetes miatt tomeges karambolokat eredmenyezne"

    Hiszen amerre a Tesla Autopilotjat es FSD-jet hasznaljak, arrafele az emberek szigoru rendben kozlekednek es nincs tele az ut fogalmatlan amokfutokkal.

    Szerintem aludd ki magad, aztan gyere vissza!
  • Nagydög
    #14
    Hasznos lenne, ha legalabb a usereket meg tudnad kulonboztetni egymastol, akikkel vitatkozol!
  • asgh
    #13
    Hát ha eleve arra keresel, hogy "scam", akkor nem csoda, hogy hangulatkeltő, manipulatív tartalmakat találsz, mint az általad linkelt videó.
    Persze ha eleve az a cél, hogy megerősítsd az előítéleteidet, arra kétségtelenül megfelel.
  • pakeszke
    #12
    "vagy csak átmegy az egész városon."

    nem megy at a varoson mert nem kepes ra
    van meg elegge sok olyan utca ami bekavarja, de ne vedd keszpenznek, hanem nezd meg jutyubon... vagy esetleg hallgassal a Teslara aki ugyanezt mondja...
  • repvez
    #11
    De ha letagadod az állitást és fennhangon terjeszted a saját véleményed az kevésbéhülyeség igaz ?
    Mert amit te mondasz bizonyiték nélkül az mitől lenne jobb?
    Az amit leirtam, az saját tapasztalat 40ezer km alatt egy kis hiján full extrás autoval.

    De a te állitásod hogy az alapcsomag része az adaptiv tempomat az sokkal nagyobb marhaság min amit én mondtam.
    Mert még az én automban sincs benne , ami 3 éves és amint mondtam, hogy szinte teljes extra csomag benne van ,de az ACC az pont nem része.
    És hogy ha azt mondod mert az még régebbi kivitel akkor az ismerősőm által következő hónapban átvételre kerülő új alapmodelben sem lesz ACC benne alapfelszereltségként.

    "eleve olyan toketlen tejbepapi modra vezet a Teszla autopilot hogy itt nalunk a jobbrol elozgetes miatt tomeges karambolokat eredmenyezne"

    Megint ez a kettősmérce. szóval panaszkodsz arra , hogy töketlen és lassu az autópilot a teszlába, miközben vezető nélkül vagy beavatkozás nélkül lábhoz jön a parkolobol vagy csak átmegy az egész városon.
    De arra már nem panaszkodik senki, hogy ugyan ilyen töketlen és lassu a hagyományos auutok parkolás aszisztense , amihez több gombot kell nyomogatni , manuális váltonál a váltót és a kuplungot neked kell kezelni és több idöbe telik mintha nélküle parkolnál be.

    Most volt egy cikk, a chiphiányal kapcsolatban is és ott leirták, hogy az is okozza a hiányt, hogy a kocsikban a gyártók még mindig elavult chipeket használnak, a legtöbbször még 2003-as pentium 4es 90nmes csikszélességű darabokat. és ezt már nem éri meg gyártani.

    Ebből is látszik, hogy a hagymányos autogyárak mennyira ugyan azt a dolgot adják el már 20 éve kis külsö változtatásokkal.és csodálkoznak ,ha nem olyan jó a rendszer, ha több dolgot akarnak ugyan arra a hardverre tenni.

    Ezzel szembe a tsla meg saját maga fejlesztett egy mpodern chipet és a régi gyárakkal ellentétben, ha megveszel egy teslát akkor jó esélyel évekig kapsz ingyen frissitést ami további funkcio bövitést eredményez.
    Mig egy hagyományos autonál meg vagy nem kapsz semmit a szalonbol való távozás után vagy jól megkérik az árát, de funcio bövitést ne is reméljen senki.

    Szóval mikor valaki probál valamit okoskoródni és érvelni akkor talán érdemes lenne mindkét oldalt megnézni mielött csak kiemel egy problémát az egyik oldalrol és abból von le következtetést.
  • pakeszke
    #10
    https://www.youtube.com/watch?v=PRKAH4d48Ic

    nem nehez, csak okosan kell keresni...
    "tesla autopilot scam"

    aztan kell hozza jozan paraszti esz hogy kepes legyen az ember eldonteni mi az igaz belole...

    valojaban az IGAZI onvezeto rendszert a GM birtokolja, le is csekkolom a reszvenyeit...
    Utoljára szerkesztette: pakeszke, 2021.09.23. 01:03:20
  • pakeszke
    #9
    "Ennel jobbat nem talaltam pillanatnyilag. Nyilvan ez a Teslatol van, de nem emlekszem, hogy barki vitatta volna."

    en vitatom mert HULYESEG
    eleve olyan toketlen tejbepapi modra vezet a Teszla autopilot hogy itt nalunk a jobbrol elozgetes miatt tomeges karambolokat eredmenyezne