Berta Sándor
Hisz az Aurora projektben a Hyundai
A Volkswagen kihátrált a program mögül, de sikerült új partnert találni.
A két évvel ezelőtt létrehozott Aurora Innovation nevű startup az autonóm közlekedés területén olyan autógyártókkal működik együtt, mint a Volkswagen, a Hyundai Motor Group és a Byton. A vállalkozás fő feladata szoftverek fejlesztése az önállóan közlekedő járművek számára.
A The Financial Times és a Bloomberg információi alapján a Volkswagen kivált a projektből, s jelezte, hogy a jövőben inkább a Forddal működne együtt és fejlesztene önállóan közlekedő gépkocsikat. A Volkswagen egyik szóvivője azt nyilatkozta, hogy az Aurora programban való tevékenységüket befejezték, további részleteket ugyanakkor nem közölt. Az viszont kiszivárgott, hogy a német konszern egy ideje be akart fektetni a Ford négymilliárd dollár értékűre becsült robotautó-cégébe, amely az Argo AI.
A döntés miatt az Aurora helyzete nem vált reménytelenné. Egyrészt sikerült új partnert találni a Fiat Chrysler személyében, a kooperációban a két vállalat haszongépjárműveket akar önálló működésű gépkocsikká átalakítani. Másrészt a Hyundai Motor Group és az ahhoz tartozó Kia Motors Corporation bejelentette, hogy megerősíti a korábbi befektetését és a két fél a közeljövőben a Hyundai Nexo nevű üzemanyagcellás autójához fog autonóm technológiákat fejleszteni. A cél egy olyan technológiai platform létrehozása, amelynek segítségével a dél-koreai gyártó más modelljei is autonóm járművekké válhatnak. Emellett a befektetésnek köszönhetően továbbá gyorsulhat az autonóm gépkocsi-technológiák fejlesztése.
A Hyundai 2021-től szeretne legalább négyes szintű autonóm autókat piacra dobni. Az új modellek intelligens módon, a városokkal összekötve közlekednének robottaxikként. Az Aurora rendelkezik az ehhez szükséges technológiákkal és szakértelemmel a LiDAR-egységek, a radarok, a kamerák és az azokkal összekötött szoftverek területén, ez pedig kiváló alapot jelenthet a fejlesztésekhez.
A két évvel ezelőtt létrehozott Aurora Innovation nevű startup az autonóm közlekedés területén olyan autógyártókkal működik együtt, mint a Volkswagen, a Hyundai Motor Group és a Byton. A vállalkozás fő feladata szoftverek fejlesztése az önállóan közlekedő járművek számára.
A The Financial Times és a Bloomberg információi alapján a Volkswagen kivált a projektből, s jelezte, hogy a jövőben inkább a Forddal működne együtt és fejlesztene önállóan közlekedő gépkocsikat. A Volkswagen egyik szóvivője azt nyilatkozta, hogy az Aurora programban való tevékenységüket befejezték, további részleteket ugyanakkor nem közölt. Az viszont kiszivárgott, hogy a német konszern egy ideje be akart fektetni a Ford négymilliárd dollár értékűre becsült robotautó-cégébe, amely az Argo AI.
A döntés miatt az Aurora helyzete nem vált reménytelenné. Egyrészt sikerült új partnert találni a Fiat Chrysler személyében, a kooperációban a két vállalat haszongépjárműveket akar önálló működésű gépkocsikká átalakítani. Másrészt a Hyundai Motor Group és az ahhoz tartozó Kia Motors Corporation bejelentette, hogy megerősíti a korábbi befektetését és a két fél a közeljövőben a Hyundai Nexo nevű üzemanyagcellás autójához fog autonóm technológiákat fejleszteni. A cél egy olyan technológiai platform létrehozása, amelynek segítségével a dél-koreai gyártó más modelljei is autonóm járművekké válhatnak. Emellett a befektetésnek köszönhetően továbbá gyorsulhat az autonóm gépkocsi-technológiák fejlesztése.
A Hyundai 2021-től szeretne legalább négyes szintű autonóm autókat piacra dobni. Az új modellek intelligens módon, a városokkal összekötve közlekednének robottaxikként. Az Aurora rendelkezik az ehhez szükséges technológiákkal és szakértelemmel a LiDAR-egységek, a radarok, a kamerák és az azokkal összekötött szoftverek területén, ez pedig kiváló alapot jelenthet a fejlesztésekhez.