Berta Sándor
2024-ig érkezik a Volkswagen operációs rendszere
Az autógyártó a szoftverek terén függetlenítené magát a beszállítóktól.
"2025-ig a gépkocsijainkban lévő szoftverek területén 60 százalékra akarjuk növelni a saját fejlesztésű programok arányát. Jelenleg ez az arány 10 százalék alatt van" - jelentette ki Christian Senger, az autógyártó holding IT cége, a Car.Software.Org szervezet vezetője. A menedzser kiemelte, hogy vannak más utak is az autóiparban: néhány gyártó szoros fejlesztési partnerséget alakít ki a nagy IT-konszernekkel, mások a járműgyártásra összpontosítanak és szoftvereket vásárolnak. Senger hangsúlyozta, hogy ezek az utak számukra nem jöhetnek szóba. Ők ki tudják és ki is akarják fejleszteni a saját szoftverplatformjukat.
Mindezt három dologgal indokolta. Az első a gépkocsi-gyártásban szerzett több évtizedes tapasztalat. A Car.Software.Org július elsejétől kezdi majd meg a működését, a székhelye Ingolstadtban lesz és a következő években több mint hétmilliárd eurót fog befektetni. A második az ellenőrzés fontossága. Meg akarják tartani a kontrollt a teljes autóarchitektúra felett, mert csak így lehet biztosítani a hosszú távú versenyképességet. Már csak ezért sem adhatnak teljes hozzáférést a járműveikben lévő adatok felett. A jövőbeli digitális értékteremtésnek a cégen belül kell megvalósulnia. Míg a harmadik dolgot az értékesítési darabszámokból fakadó előnyök jelentik, tavaly a holding 11 millió járművet adott el.
Az egységes operációs rendszer a VW.OS lesz, míg annak hátterét az Automotive Cloud biztosítja majd. Utóbbi funkcióit folyamatosan bővítik és az első modelleket felkészítik a hálózathoz való csatlakoztatására. A VW.OS fog mindent vezérelni, a sofőrt segítő rendszertől kezdve a parkolási funkción át a töltőtechnológiáig. Erre a projektre 3 milliárd eurót különített el a Volkswagen. A fejlesztési munkák 2024 végére zárulhatnak le, 2025-től már minden új modellbe integrálják majd az operációs rendszert.
Ahogy Senger rámutatott, az innovációs ciklusok egyre rövidülnek, ezért sokkal gyorsabban fogják piacra dobni a különböző alkalmazásokat. 2020 végére 5000 szakember fog dolgozni a szoftverfejlesztő részlegnél és a számukat folyamatosan növelik majd. Körülbelül a felük Európában fog tevékenykedni, míg az egyharmaduk Kínában. További kirendeltségek lesznek Észak-Amerikában, Izraelben és Indiában. 2025-re már több mint 10 000 szakértő dolgozik majd a Volkswagen IT-leányvállalatánál.
Korábban VW Play néven fejlesztettek saját alkalmazásboltot és telepíthető programokat, amik nem csupán a zeneszámokat, hanem a videókat is le tudja játszani. Senger, aki egyben társaság digitális autókért és szolgáltatásokért felelős vezetője januárban kiemelte, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben az egyes gépkocsik gyakorlatilag guruló alkalmazásboltokká válhatnak és számos fontos funkció, továbbá például a fedélzeti szoftverek frissítéseit is maguktól elvégezhetik.
"2025-ig a gépkocsijainkban lévő szoftverek területén 60 százalékra akarjuk növelni a saját fejlesztésű programok arányát. Jelenleg ez az arány 10 százalék alatt van" - jelentette ki Christian Senger, az autógyártó holding IT cége, a Car.Software.Org szervezet vezetője. A menedzser kiemelte, hogy vannak más utak is az autóiparban: néhány gyártó szoros fejlesztési partnerséget alakít ki a nagy IT-konszernekkel, mások a járműgyártásra összpontosítanak és szoftvereket vásárolnak. Senger hangsúlyozta, hogy ezek az utak számukra nem jöhetnek szóba. Ők ki tudják és ki is akarják fejleszteni a saját szoftverplatformjukat.
Mindezt három dologgal indokolta. Az első a gépkocsi-gyártásban szerzett több évtizedes tapasztalat. A Car.Software.Org július elsejétől kezdi majd meg a működését, a székhelye Ingolstadtban lesz és a következő években több mint hétmilliárd eurót fog befektetni. A második az ellenőrzés fontossága. Meg akarják tartani a kontrollt a teljes autóarchitektúra felett, mert csak így lehet biztosítani a hosszú távú versenyképességet. Már csak ezért sem adhatnak teljes hozzáférést a járműveikben lévő adatok felett. A jövőbeli digitális értékteremtésnek a cégen belül kell megvalósulnia. Míg a harmadik dolgot az értékesítési darabszámokból fakadó előnyök jelentik, tavaly a holding 11 millió járművet adott el.
Az egységes operációs rendszer a VW.OS lesz, míg annak hátterét az Automotive Cloud biztosítja majd. Utóbbi funkcióit folyamatosan bővítik és az első modelleket felkészítik a hálózathoz való csatlakoztatására. A VW.OS fog mindent vezérelni, a sofőrt segítő rendszertől kezdve a parkolási funkción át a töltőtechnológiáig. Erre a projektre 3 milliárd eurót különített el a Volkswagen. A fejlesztési munkák 2024 végére zárulhatnak le, 2025-től már minden új modellbe integrálják majd az operációs rendszert.
Ahogy Senger rámutatott, az innovációs ciklusok egyre rövidülnek, ezért sokkal gyorsabban fogják piacra dobni a különböző alkalmazásokat. 2020 végére 5000 szakember fog dolgozni a szoftverfejlesztő részlegnél és a számukat folyamatosan növelik majd. Körülbelül a felük Európában fog tevékenykedni, míg az egyharmaduk Kínában. További kirendeltségek lesznek Észak-Amerikában, Izraelben és Indiában. 2025-re már több mint 10 000 szakértő dolgozik majd a Volkswagen IT-leányvállalatánál.
Korábban VW Play néven fejlesztettek saját alkalmazásboltot és telepíthető programokat, amik nem csupán a zeneszámokat, hanem a videókat is le tudja játszani. Senger, aki egyben társaság digitális autókért és szolgáltatásokért felelős vezetője januárban kiemelte, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben az egyes gépkocsik gyakorlatilag guruló alkalmazásboltokká válhatnak és számos fontos funkció, továbbá például a fedélzeti szoftverek frissítéseit is maguktól elvégezhetik.