Gyurkity Péter
Teljes méretben tesztelték a Hyperloop rendszerét
A rövid teszt sikerrel zárult, bár a sebesség egyelőre alacsony maradt.
Elon Musk ötlete alapján több cég is igyekszik forradalmasítani a tömegközlekedést, amely elsősorban a sebesség jelentős mértékű növelését, illetve ezzel együtt az utazási idő drasztikus lecsökkentését jelentené. A Hyperloop One most teljes méretben tesztelte a rendszert, egyelőre alacsony sebesség mellett.
A cég által közzétett bejelentés szerint még május közepén, vagyis 2 hónappal ezelőtt került sor a rövid tesztre, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy az általuk megépített csőben a végleges méretek alkalmazásával hajtották végre azt, emellett pedig teljes vákuumot értek el a rendszeren belül, ami mindenképpen szükséges lesz a kívánt előnyök biztosításához. Az 1000 km/h feletti tartomány itt egyelőre még várat magára, a kifejezetten erre a célra összeállított eszköz mindössze 112 km/h-val száguldott a fél kilométer hosszú nevadai konstrukcióban, a következő lépés azonban a 400 km/h-s határ elérése lesz.
A cég kiemelte, hogy a vákuum biztosítása révén olyan körülményeket teremtenek, mintha 60 ezer méteres magasságban repülnénk. Erre szükség is lesz a fent említett órási sebesség eléréséhez, bár a mostani bejelentés, valamint annak időzítése arra utal, hogy a tavalyi nagy fanfárt most egy csendesebb időszak követi, amelyben a munkára helyezik a hangsúlyt. Nemrég közzétették a lehetséges európai helyszínek listáját, emellett az USA-ban is mintegy tucatnyi célpontban gondolkodnak, miközben egyes riválisok Ázsiában próbálnak terjeszkedni (lásd a Hyperloop Transportation Technologies és a dél-koreai kormány között létrejött megállapodást).
A cég egyben új kapszuláját is bemutatta, amely 8,5 méter hosszú, alumínium és szénszálas burkolatra épül, elkészültét követően pedig elektromágneses meghajtásra, illetve mágneses lebegtetésre alapozva szállítana utasokat és rakományt.
Elon Musk ötlete alapján több cég is igyekszik forradalmasítani a tömegközlekedést, amely elsősorban a sebesség jelentős mértékű növelését, illetve ezzel együtt az utazási idő drasztikus lecsökkentését jelentené. A Hyperloop One most teljes méretben tesztelte a rendszert, egyelőre alacsony sebesség mellett.
A cég által közzétett bejelentés szerint még május közepén, vagyis 2 hónappal ezelőtt került sor a rövid tesztre, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy az általuk megépített csőben a végleges méretek alkalmazásával hajtották végre azt, emellett pedig teljes vákuumot értek el a rendszeren belül, ami mindenképpen szükséges lesz a kívánt előnyök biztosításához. Az 1000 km/h feletti tartomány itt egyelőre még várat magára, a kifejezetten erre a célra összeállított eszköz mindössze 112 km/h-val száguldott a fél kilométer hosszú nevadai konstrukcióban, a következő lépés azonban a 400 km/h-s határ elérése lesz.
A cég kiemelte, hogy a vákuum biztosítása révén olyan körülményeket teremtenek, mintha 60 ezer méteres magasságban repülnénk. Erre szükség is lesz a fent említett órási sebesség eléréséhez, bár a mostani bejelentés, valamint annak időzítése arra utal, hogy a tavalyi nagy fanfárt most egy csendesebb időszak követi, amelyben a munkára helyezik a hangsúlyt. Nemrég közzétették a lehetséges európai helyszínek listáját, emellett az USA-ban is mintegy tucatnyi célpontban gondolkodnak, miközben egyes riválisok Ázsiában próbálnak terjeszkedni (lásd a Hyperloop Transportation Technologies és a dél-koreai kormány között létrejött megállapodást).
A cég egyben új kapszuláját is bemutatta, amely 8,5 méter hosszú, alumínium és szénszálas burkolatra épül, elkészültét követően pedig elektromágneses meghajtásra, illetve mágneses lebegtetésre alapozva szállítana utasokat és rakományt.