Gyurkity Péter
Az MIT nyert a Hyperloop versenyén
A kapszulák megtervezésére kiírt pályázat első összecsapásán az MIT kapta az első helyet.
Miközben a Hyperloop tesztpálya kiépítésével megbízott cég már javában dolgozik a terv megvalósításán, a SpaceX most rendezte meg a kapszulák megtervezése iránt érdeklődő csapatok első nagy összecsapását, ahol számos különböző dizájn előnyeit és hátrányait vetették össze. Az első kört az MIT nyerte meg, de több másik pályázat is jutalomban részesült.
A kétnapos, január végén megtartott rendezvényről készült rövid videóban kiemelték, hogy egy korábban szinte elképzelhetetlennek vélt projekt megvalósításához kerülünk egy lépéssel közelebb, hiszen a kapszuladizájnok révén még több kérdésre kapunk választ. Az eseményen több mint 120 csapat vett részt, ők 20 különböző országból és 27 amerikai szövetségi államból érkeztek, az első helyezettnek járó 50 ezer dolláros jutalmat azonban az MIT diákjai vitték el, akik öt különböző csoport munkájára és 106 ezer dolláros költségvetésre támaszkodtak.
Az MIT megoldása mágneseket használ, amelynek révén a kapszulák az acélcsőben használandó alumínium sínek felett lebegnének. A meghajtást a repülőgép-hordozókon elterjedt katapult mintájára képzelik el, ezzel egy külső rendszer lenne felelős a megfelelő sebesség (másodpercenként 110 méter) eléréséért, vagyis maguk a kapszulák könnyebbé és olcsóbbá válnának, a lassulásról pedig egy hidraulikus fékrendszer gondoskodna az ehhez szükséges speciális kerekekkel, amelyek a kapszula oldalán és elején helyezkednének el. A versenyen egyszemélyes kapszulákat vetettek össze, itt a skálázhatóságot még nem határozták meg pontosan.
A SpaceX és Elon Musk egyszerre több megoldás elkészítését támogatják, a további nyertesek 20-20 ezer dollárt kapnak. A megoldásokat 21 különböző csapat mutatja majd be idén nyáron, mégpedig a már említett tesztpályán, amely Kaliforniában épül meg.
Miközben a Hyperloop tesztpálya kiépítésével megbízott cég már javában dolgozik a terv megvalósításán, a SpaceX most rendezte meg a kapszulák megtervezése iránt érdeklődő csapatok első nagy összecsapását, ahol számos különböző dizájn előnyeit és hátrányait vetették össze. Az első kört az MIT nyerte meg, de több másik pályázat is jutalomban részesült.
A kétnapos, január végén megtartott rendezvényről készült rövid videóban kiemelték, hogy egy korábban szinte elképzelhetetlennek vélt projekt megvalósításához kerülünk egy lépéssel közelebb, hiszen a kapszuladizájnok révén még több kérdésre kapunk választ. Az eseményen több mint 120 csapat vett részt, ők 20 különböző országból és 27 amerikai szövetségi államból érkeztek, az első helyezettnek járó 50 ezer dolláros jutalmat azonban az MIT diákjai vitték el, akik öt különböző csoport munkájára és 106 ezer dolláros költségvetésre támaszkodtak.
Az MIT megoldása mágneseket használ, amelynek révén a kapszulák az acélcsőben használandó alumínium sínek felett lebegnének. A meghajtást a repülőgép-hordozókon elterjedt katapult mintájára képzelik el, ezzel egy külső rendszer lenne felelős a megfelelő sebesség (másodpercenként 110 méter) eléréséért, vagyis maguk a kapszulák könnyebbé és olcsóbbá válnának, a lassulásról pedig egy hidraulikus fékrendszer gondoskodna az ehhez szükséges speciális kerekekkel, amelyek a kapszula oldalán és elején helyezkednének el. A versenyen egyszemélyes kapszulákat vetettek össze, itt a skálázhatóságot még nem határozták meg pontosan.
A SpaceX és Elon Musk egyszerre több megoldás elkészítését támogatják, a további nyertesek 20-20 ezer dollárt kapnak. A megoldásokat 21 különböző csapat mutatja majd be idén nyáron, mégpedig a már említett tesztpályán, amely Kaliforniában épül meg.