Gyurkity Péter

Az MIT nyert a Hyperloop versenyén 

A kapszulák megtervezésére kiírt pályázat első összecsapásán az MIT kapta az első helyet.

Miközben a Hyperloop tesztpálya kiépítésével megbízott cég már javában dolgozik a terv megvalósításán, a SpaceX most rendezte meg a kapszulák megtervezése iránt érdeklődő csapatok első nagy összecsapását, ahol számos különböző dizájn előnyeit és hátrányait vetették össze. Az első kört az MIT nyerte meg, de több másik pályázat is jutalomban részesült.

A kétnapos, január végén megtartott rendezvényről készült rövid videóban kiemelték, hogy egy korábban szinte elképzelhetetlennek vélt projekt megvalósításához kerülünk egy lépéssel közelebb, hiszen a kapszuladizájnok révén még több kérdésre kapunk választ. Az eseményen több mint 120 csapat vett részt, ők 20 különböző országból és 27 amerikai szövetségi államból érkeztek, az első helyezettnek járó 50 ezer dolláros jutalmat azonban az MIT diákjai vitték el, akik öt különböző csoport munkájára és 106 ezer dolláros költségvetésre támaszkodtak.


Az MIT megoldása mágneseket használ, amelynek révén a kapszulák az acélcsőben használandó alumínium sínek felett lebegnének. A meghajtást a repülőgép-hordozókon elterjedt katapult mintájára képzelik el, ezzel egy külső rendszer lenne felelős a megfelelő sebesség (másodpercenként 110 méter) eléréséért, vagyis maguk a kapszulák könnyebbé és olcsóbbá válnának, a lassulásról pedig egy hidraulikus fékrendszer gondoskodna az ehhez szükséges speciális kerekekkel, amelyek a kapszula oldalán és elején helyezkednének el. A versenyen egyszemélyes kapszulákat vetettek össze, itt a skálázhatóságot még nem határozták meg pontosan.

A SpaceX és Elon Musk egyszerre több megoldás elkészítését támogatják, a további nyertesek 20-20 ezer dollárt kapnak. A megoldásokat 21 különböző csapat mutatja majd be idén nyáron, mégpedig a már említett tesztpályán, amely Kaliforniában épül meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Blacktom #6
    Ez csak diákverseny, a HT és HTT teljesen függetlenül fejleszti a saját módszerét amik asszem kompresszorosak, de lényeg hogy sokan gondolkoznak sok féle megoldásban, biztos a legjobb valósul majd meg.
  • Cat #5
    Külföldön a vonatoknál is sok helyen van bombavizsgálat. Pl. Madridban (nem véletlenül, atochai katasztrófa óta muszáj), Kínában is a pályaudvar teljesen olyan, mint egy repülőtér.
  • NEXUS6 #4
    Ahogy olvasom akkor dobták az óriásszagelszívós, sűrítettlevegős lebegtetést!?
    Helyes!

    Nade akkor mitől lesz ez más, mint egy sima csőben küldött mágneses vasút, ami már évtizedek óta létezik.
  • errorista #3
    Amúgy.
    Sose értettem, hogy miért van a repülőgépeken ekkora ki- és becsekkolás őrület, mikor egy bőröndbe rejtett bomba ugyanúgy megöl mindenkit egy sima vonaton is (itthon talán nem mennek 120 km/h fölé, de külföldön csakmár)
  • errorista #2
    http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2014/02/10/az_elfeledett_aerotrain
  • nlght #1
    Vazze nem MIT nyert, hanem MENNYIT :D