• kvp
    #7
    Jelenleg zajlik a nagyon kisnyomasu (kvazi vakuumot) hasznalo hyperloop rendszer fejlesztese es van egy ehhez hasonlo, de mar 50 eve fejlesztett japan maglev technologia, ami lehetoseget nyujt nyomascsokkentett alagutszakaszok hasznalatara, viszont ugyanugy uzemkepes normal legkori nyomason is. A japan megoldas lenyege, hogy fognak egy hagyomanyosabb maglev vonatot ami egy U alaku palyaban fut, majd ezt vezetik alagutba, ugy hogy ott ket modszert hasznalnak a legelellenallas csokkentesere. Az egyik a nagy alagutatmero a vonat atmerojehez kepest, igy a vonat altal felretolt levegonek van hova mennie nagyobb ellenallas nelkul. A masik pedig a reszleges nyomascsokkentes, amikor az adott alagutszakaszban kozepen elhelyezett vakuumszivattyukkal csokkentik a nyomast, de nem teljesen nullara, tovabba folyamatosan engedik a levego korlatozott bearamlasat, igy a rendszer meghibasodasa eseten egyszeruen visszaal a normal nyomas. Utobbi azert is elonyos, mert jarmuhiba eseten az alagut a benne elhelyezett gyalogjardakon barmikor elhagyhato. Az U alaku palya meg arrol gondoskodik, hogy a maglev rendszer hibaja eseten se terhessen le a palyarol a vonat, raadasul vannak rajta vezeto gumigorgok, hogy kepes legyen egy energia nelkuli palyan is gurulva lassulni. Mint irtam mar jo 50 eve fejlesztik a japanok a rendszert es nemreg jutottak el oda, hogy mar keszen all az elso rendes maglev vonal kiepitesere.