Gyurkity Péter
Kicsiben már működik a Hyperloop
Elon Musk projektje még korai szakaszában jár, ám egy kisebb prototípust most diákok készítettek el.
Érdekes projektről számoltak be a napokban az Illinois Egyetem végzős hallgatói, akik úgy döntöttek, hogy bizonyos kompromisszumok árán kicsiben építik meg az Elon Musk által elképzelt futurisztikus utazási eszközt. Munkájuk eredményes volt, bár a folytatás az újabb évfolyamok feladata lesz.
A Hyperloop kapcsán legutóbb arról olvashattunk, hogy a tesztpálya megépítéséről döntöttek, ez pedig több mint 100 millió dollárba kerül majd. Természetesen az egyetemi hallgatók egyetlen csoportja sem támaszkodhat ilyen pénzügyi háttérre, ám a szóban forgó projekt kiagyalói kicsiben és pótmegoldások alkalmazásával tudták bemutatni prototípusukat, amely a jelek szerint különösebb gond nélkül működik - a YouTube oldalán egy rövidke videót is láthatunk, amely egyetlen apró szakasz működését mutatja be, meglehetősen kezdetleges módszerrel.
A teljes prototípus szobaméretű, hiszen ez az eredetileg elképzelt megoldás 1:24 méretarányú mása. Az idő rövidsége (a hallgatóknak egyetlen szemeszter állt rendelkezésére a munkálatok befejezésére), valamint a technológiai kihívások miatt úgy döntöttek, hogy a csőben utazó objektum görgőkön fut végig, ami egyfelől könnyebbséget, másfelől azonban nehézséget is okoz, hiszen a súrlódás miatt alaposan lecsökken az elérhető sebesség. Az elektromágneses motorokat megtartották, hiszen ez a megoldás lényege, ám a Musk által elképzelt 1220 km/h-s sebesség helyett itt másodpercenként 3 méteres iramban lódul meg a "jármű", ami nagyjából 257 km/h-nak felel meg. A pálya ovális kialakítása sem segít, emiatt számos kritika érte a csoportot, elmondásuk szerint azonban a prototípus szempontjából ez nem kapitális probléma - a súrlódás növekedése és a biztonsági szempontok itt nem játszanak különösebb szerepet.
A hallgatók egy része a projekt indulása óta már végzett, így az utánuk következő évfolyamoktól várják az elkészült prototípus tökéletesítését.
Érdekes projektről számoltak be a napokban az Illinois Egyetem végzős hallgatói, akik úgy döntöttek, hogy bizonyos kompromisszumok árán kicsiben építik meg az Elon Musk által elképzelt futurisztikus utazási eszközt. Munkájuk eredményes volt, bár a folytatás az újabb évfolyamok feladata lesz.
A Hyperloop kapcsán legutóbb arról olvashattunk, hogy a tesztpálya megépítéséről döntöttek, ez pedig több mint 100 millió dollárba kerül majd. Természetesen az egyetemi hallgatók egyetlen csoportja sem támaszkodhat ilyen pénzügyi háttérre, ám a szóban forgó projekt kiagyalói kicsiben és pótmegoldások alkalmazásával tudták bemutatni prototípusukat, amely a jelek szerint különösebb gond nélkül működik - a YouTube oldalán egy rövidke videót is láthatunk, amely egyetlen apró szakasz működését mutatja be, meglehetősen kezdetleges módszerrel.
A teljes prototípus szobaméretű, hiszen ez az eredetileg elképzelt megoldás 1:24 méretarányú mása. Az idő rövidsége (a hallgatóknak egyetlen szemeszter állt rendelkezésére a munkálatok befejezésére), valamint a technológiai kihívások miatt úgy döntöttek, hogy a csőben utazó objektum görgőkön fut végig, ami egyfelől könnyebbséget, másfelől azonban nehézséget is okoz, hiszen a súrlódás miatt alaposan lecsökken az elérhető sebesség. Az elektromágneses motorokat megtartották, hiszen ez a megoldás lényege, ám a Musk által elképzelt 1220 km/h-s sebesség helyett itt másodpercenként 3 méteres iramban lódul meg a "jármű", ami nagyjából 257 km/h-nak felel meg. A pálya ovális kialakítása sem segít, emiatt számos kritika érte a csoportot, elmondásuk szerint azonban a prototípus szempontjából ez nem kapitális probléma - a súrlódás növekedése és a biztonsági szempontok itt nem játszanak különösebb szerepet.
A hallgatók egy része a projekt indulása óta már végzett, így az utánuk következő évfolyamoktól várják az elkészült prototípus tökéletesítését.