Berta Sándor
Okosszemüveg-lázban az Intel és az Amazon
Az Intel felvásárolt egy kanadai szemüveggyártó-vállalkozást az Amazon pedig minden munkatársát kiterjesztett valóság szemüveggel látná el.
Mindkét cég egyre komolyabban veszi az okosszemüvegek piacát. Az Intel blogbejegyzésben jelentette be, hogy átveszi a Recon Instruments nevű kanadai vállalkozást, amely elsősorban a sportolóknak készít viselhető termékeket, köztük különleges szemüvegeket. A cég a társaság új eszközök részlegéhez kerül majd, de a termékportfóliója és a márka megmarad. Ezt Josh Walden, az Intel alelnöke és az új technológiák csoportjának vezetője is megerősítette.
A Recon Instruments nem volt ismeretlen az Intel előtt, ugyanis már 2013-ban - közelebbről meg nem nevezett összegért cserébe - részesedést szerzett a vállalkozásban, hogy elősegítse a termékfejlesztést, a marketingtevékenységet és a terjeszkedést. A cég eddig különleges szemüvegeket készített futók, kerékpárosok és síelők számára, a jövőben pedig kiterjesztett valóság szemüvegeket és más viselhető termékeket készíthet majd egy nagyobb célközönség számára. Emellett a Recon fejlesztői a jövőben támogatnák az okos eszközökhöz szükséges platformok kifejlesztését.
A chipgyártó több mint 175 millió dollárt fizethetett a vállalkozásért. A Recon szemüvegei megbízhatónak és jó minőségűnek számítanak a piacon, az áruk pedig ennek megfelelően magas. Az Intel ezzel folytatja az új technológiák felé fordulását, a jövőben a viselhető termékekre és a vezeték nélküli technológiákra fog koncentrálni. A vállalat már befektetett 24,8 millió dollárt a Vuzix nevű cégbe, amely elsősorban üzleti felhasználásra készít okosszemüvegeket, majd - közelebbről meg nem nevezett összegért - felvásárolta a Composyt Light Labs nevű svájci társaságot, amely a holografikus képek szemüveglencsére való lézeres kivetítésével foglalkozik.
Az Amazon felvásárlás helyett inkább saját maga vág bele egy kiterjesztett valóság szemüveg fejlesztésébe, melyet minden munkatársuk megkapna. Az eszköz hasonlóan működne, mint a Google Glass, csupán az lenne a különbség, hogy nem kerülne kereskedelmi forgalomba. A szemüvegek használatának elsődleges célja, hogy az alkalmazottak a kijelzőn megjelenített információknak köszönhetően az eddiginél sokkal hatékonyabban végezhessék a munkájukat.
Az Amazon fő célja, hogy ügyfeleinek minél kevesebbet kelljen várniuk a megrendeléseikre. Az új terjesztési módok mellett a társaság azon is dolgozik, hogy a munkafolyamatokat optimalizálja. A kiterjesztett valóság szemüveg segítségével a dolgozók a vállalat hatalmas raktáraiban gyorsabban megtalálhatják az egyes árucikkeket. A munkatársak további adatokhoz is juthatnak a termékekről csupán azzal, ha rájuk néznek: például hova kell szállítani őket vagy mi velük a következő teendő.
A kódok alapján egyszerűbben lehet majd azonosítani a csomagokat, megtudni a szállítási adatokat, ezáltal gyorsabban is lehet őket szétválogatni. Minden szükséges információ meg fog jelenni a kijelzőn, így az alkalmazottaknak nem kell majd további eszközöket magukkal vinniük és mindig szabad maradhat a kezük. A projekt egyelőre kísérleti jellegű, az Amazon megvizsgálja, hogy a szemüveg alkalmazása valóban növeli-e a hatékonyságot és kifizetődő-e a készülék gyártása.
Mindkét cég egyre komolyabban veszi az okosszemüvegek piacát. Az Intel blogbejegyzésben jelentette be, hogy átveszi a Recon Instruments nevű kanadai vállalkozást, amely elsősorban a sportolóknak készít viselhető termékeket, köztük különleges szemüvegeket. A cég a társaság új eszközök részlegéhez kerül majd, de a termékportfóliója és a márka megmarad. Ezt Josh Walden, az Intel alelnöke és az új technológiák csoportjának vezetője is megerősítette.
A Recon Instruments nem volt ismeretlen az Intel előtt, ugyanis már 2013-ban - közelebbről meg nem nevezett összegért cserébe - részesedést szerzett a vállalkozásban, hogy elősegítse a termékfejlesztést, a marketingtevékenységet és a terjeszkedést. A cég eddig különleges szemüvegeket készített futók, kerékpárosok és síelők számára, a jövőben pedig kiterjesztett valóság szemüvegeket és más viselhető termékeket készíthet majd egy nagyobb célközönség számára. Emellett a Recon fejlesztői a jövőben támogatnák az okos eszközökhöz szükséges platformok kifejlesztését.
A chipgyártó több mint 175 millió dollárt fizethetett a vállalkozásért. A Recon szemüvegei megbízhatónak és jó minőségűnek számítanak a piacon, az áruk pedig ennek megfelelően magas. Az Intel ezzel folytatja az új technológiák felé fordulását, a jövőben a viselhető termékekre és a vezeték nélküli technológiákra fog koncentrálni. A vállalat már befektetett 24,8 millió dollárt a Vuzix nevű cégbe, amely elsősorban üzleti felhasználásra készít okosszemüvegeket, majd - közelebbről meg nem nevezett összegért - felvásárolta a Composyt Light Labs nevű svájci társaságot, amely a holografikus képek szemüveglencsére való lézeres kivetítésével foglalkozik.
Az Amazon felvásárlás helyett inkább saját maga vág bele egy kiterjesztett valóság szemüveg fejlesztésébe, melyet minden munkatársuk megkapna. Az eszköz hasonlóan működne, mint a Google Glass, csupán az lenne a különbség, hogy nem kerülne kereskedelmi forgalomba. A szemüvegek használatának elsődleges célja, hogy az alkalmazottak a kijelzőn megjelenített információknak köszönhetően az eddiginél sokkal hatékonyabban végezhessék a munkájukat.
Az Amazon fő célja, hogy ügyfeleinek minél kevesebbet kelljen várniuk a megrendeléseikre. Az új terjesztési módok mellett a társaság azon is dolgozik, hogy a munkafolyamatokat optimalizálja. A kiterjesztett valóság szemüveg segítségével a dolgozók a vállalat hatalmas raktáraiban gyorsabban megtalálhatják az egyes árucikkeket. A munkatársak további adatokhoz is juthatnak a termékekről csupán azzal, ha rájuk néznek: például hova kell szállítani őket vagy mi velük a következő teendő.
A kódok alapján egyszerűbben lehet majd azonosítani a csomagokat, megtudni a szállítási adatokat, ezáltal gyorsabban is lehet őket szétválogatni. Minden szükséges információ meg fog jelenni a kijelzőn, így az alkalmazottaknak nem kell majd további eszközöket magukkal vinniük és mindig szabad maradhat a kezük. A projekt egyelőre kísérleti jellegű, az Amazon megvizsgálja, hogy a szemüveg alkalmazása valóban növeli-e a hatékonyságot és kifizetődő-e a készülék gyártása.