Berta Sándor

Újabb vállalkozás perelte be az Oculus VR-t

Újabb jogi eljárás árnyékolhatja be a virtuális valóság szemüveget készítő társaság életét.

Már tavaly májusban igényt jelentett be az Oculus szemüvegébe integrált különleges technológiára a ZeniMax Media játékfejlesztő cég, amely egyúttal rámutatott, hogy John Carmack, az Oculus műszaki vezetője - aki korábban az ő munkatársuk volt - illegális módon vitte magával és osztotta meg az Oculus fejlesztőivel a szellemi tulajdonukat. A ZeniMax Media be is perelte az Oculus VR-t, illetve annak alapítóját, Palmer Luckey menedzsert.

Most újabb fellegek gyülekeznek a vállalat feje felett, ugyanis a Total Recall Technologies (TRT) szintén beadványt nyújtott be ellene és Palmer Luckey ellen. A dokumentum alapján a szakember még évekkel ezelőtt megépítette a cég számára a virtuális valóság szemüveg elődjét, majd megsértette a titoktartási megállapodást. A Total Recall rámutatott, hogy Luckey a virtuális valóság technológiákkal az első tapasztalatokat nekik köszönhetően szerezte meg és vállalta, hogy az így megszerzett tudást nem adja tovább és nem használja fel más módon.

Ron Igra és Thomas Seidl, a TRT két munkatársa már 2010-ben kidolgoztak egy olyan módszert, hogy miként lehet egy videót valósághű környezetben egy fejre szerelhető képernyőn megjeleníteni. Akkor sor került egy bizalmas találkozóra Luckey és Seidl között, s beszéltek vele egy ilyen kijelző kifejlesztéséről. 2011-ben Igra és Seidl szabadalmaztatták a koncepciót és Luckey megbízást kapott egy prototípus megépítésére. Megkapta a specifikációkat és a szükséges összeget, majd 2011 augusztusában aláírattak vele egy olyan szerződést, amely alapján minden kifejlesztett technológia összes joga a Total Recall Technologies tulajdonába kerül és egyúttal titoktartásra kötelezték. A munka végén visszaküldte a prototípust a TRT-nek, cserébe Seidl bizalmas anyagokat küldött neki azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne javítani a prototípuson.

Az Oculus VR nemrég hozta nyilvánosságra a virtuális valóság szemüvege végfelhasználóknak szánt verziójának specifikációit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bdzsana #8
    Olyan cégekkel versenyez, mint az MS vagy a Sony. Ha ezt nem lépik meg simán megy a süllyesztőbe, mert elnyomják. A Facebook már elég nagy cég ahhoz, hogy megvédje.
  • Sir Cryalot #7
    ... és a microsoft bilijéről miért nincs annyi híradás mint a facebook sisakjáról? Szerintem a szemüvegezés még mindig eufemizmus,

    El tudnék képzelni egy ilyen címet is , hogy,

    A minecraftos kiddyzés után jöhet a felnőttes dudebro ?

    http://www.engadget.com/2015/05/18/mass-effect-casey-hudson-microsoft-hololens/
  • cateran #6
    Valoban, valoszinuleg szepen le volt irva, hogy x osszeg mikkel jar. Ettol fuggetlenul elegge etikalatlannak erzem az eladast....a kickstarter projectek kvazi befektetokeresesek, mert nem tudtak mashogy kello penzhez jutni. Az nem palya, hogy tamogatok 1 garazsprojectet, ami aztan az 1. adando alkalommal 1 kicsit sem szimpatikus multi kezebe vandorol...ha eddig nem lattak benne fantaziat, most se lassanak...
  • bdzsana #5
    A kickstarter nem erről szól. Ha adakozol egy játéknak és az rohadt sikeres lesz abból sem kapsz egy kanyit sem.
  • sirpalee #4
    Miert kellett volna fizetni a kickstartereseknek? A jutalmak kozott ott volt, hogy kapnak reszesedest a bevetelekbol?
  • FoodLFG #3
    gondolom a 2 milliárdos fészbukkos pénzből csak a kickstarteres befizetőket hagyták ki.
    őket persze nem képviseli senki.

    el lehet gondolkodni ezen...
  • kissssss #2
    nagyon helyes pereljék csak ezeket a szarháziakat megérdemlik.
  • kvp #1
    Azzal valoszinuleg minden erintett tisztaban van, hogy semmi olyan technologia nincs az oculusban ami ne letezett volna es ne lett volna elerheto korulbelul 15 evvel ezelott. Egyszeruen annyira dragak voltak, hogy nem lehetett eladhato termeket kesziteni beloluk. Onnan sikerult mara eljutni a google par centes osszehajtogathato telefontartos virtualis szemuvegeig, ami csak minosegben marad el az oculustol, de technologiai tudasban nem.

    Egyebkent a vadak sem tisztak, mivel se szabadalom, se egyeb nem letezik ami alapjan barkit is vadolhatanak, azt leszamitva, hogy az oculus csapata elvitte a legjobb fejlesztoiket, ezt viszont elfelejtettek szerzodesben megtiltani nekik. (pl. az Apple jogasz csapata erre is gondolt, onnan nem is mennak mashova a fontos fejlesztok, meg persze ott meg is fizetik oket)