SG.hu
Története során először nullszaldós lett a Deezer francia streamingszolgáltató

A Deezer „mérföldkőnek” nevezte az eredményt, miszerint a Spotify francia riválisának a közel két évtizeddel ezelőtti alapítása óta először sikerült pénzforgalmi alapon nullszaldót elérni.
A párizsi székhelyű zenei streamingplatform kedd este közzétett eredményei szerint tavaly 12 százalékkal, 542 millió euróra nőttek a bevételei. Eközben a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált vesztesége 4 millió euró volt 2024-ben, ami javulást jelent a 2023-as 29 millió eurós veszteséghez képest. A Deezer azt mondta, hogy a második félévben először sikerült nullszaldósnak lennie. A szabad cash flow az év során 7 millió euró volt, szemben a tavalyi 44 millió euróval, bár adózás előtt 27 millió euró veszteséget termelt.
"Történelmünk során először van pozitív cash flow-nk, ami egy hatalmas mérföldkő, és sokat változtat azon, ahogyan a jövőről gondolkodunk” - mondta Alexis Lanternier vezérigazgató. Elmondta, hogy a lépés lehetővé teszi a csoport számára, hogy „beruházzon a kutatásba és egy megfelelő megoldás kifejlesztésébe, hogy hosszú távú növekedési és jövedelmezőségi pályára álljon”.
A 2007-ben alapított francia technológiai vállalatnak kemény versenyben kell helytállnia a nagyobb riválisok, például a svéd Spotify streaming csoport, az Apple Music és az Alphabet tulajdonában lévő YouTube ellen. A Deezernek tavaly év végén mintegy 10 millió fizető előfizetője volt, szemben a Spotify 263 milliójával. A vállalat legnagyobb befektetője a Sir Leonard Blavatnik vezette Access Industries, a francia Orange távközlési csoport és a milliárdos Pinault család is a részvényesek között van. A vállalat egyike volt Franciaország első magántulajdonban lévő, 1 milliárd eurós „egyszarvúinak”, de részvényeinek árfolyama a 2022-es tőzsdei bevezetés után zuhanórepülésbe kezdett.
A Deezer most új technológiát kíván bevezetni, amely személyre szabottabb élményeket tesz lehetővé, és közvetlen, exkluzív interakciókat kínál a rajongók és a művészek között. A Deezer már megállapodott olyan kiadókkal, mint a Universal Music Group, hogy azok a művészek, akik legalább havi 1000 meghallgatást generálnak, kétszer annyi jogdíjat kapjanak, mint azok, akik nem.
Lanternier elmondta, hogy a Deezer a „művészközpontú” modell felé mozdult el - ahol a magasabb streamszámmal rendelkező művészek ténylegesen többet kapnak -, de a következő váltás a „felhasználóközpontú” lesz, ami azt jelenti, hogy mindig arra törekszünk, hogy az előfizetésed annak a művésznek jusson, akit éppen hallgatsz”.
A Deezer kifejlesztett egy mesterséges intelligencia-felismerő eszközt a platformján, amely reményei szerint megvédi a valódi művészek bevételeit azáltal, hogy kizárja a szerzői jogvédett dalokon illegálisan betanított dalokat. A csalárd streameket azonosítják és eltávolítják a zeneszámokat népszerűsítő algoritmusokból, így ezek az MI által generált dalok nem részesülnek jogdíjban. A Deezer megállapította, hogy a platformjára hetente feltöltött mintegy 700 000 új dal tizedét teljes egészében mesterséges intelligencia generálja. „Ez tehát egyértelműen olyasmi, ami ellen küzdenünk kell” - mondta Lanternier.
A Deezer a növekedés ösztönzésére összpontosít az olyan alapvető piacokon, mint Franciaország, Brazília, Németország és az Egyesült Királyság, ahol a befektetés megtérülése magasabb, például a marketing területén, és más területeken visszavett. A csoport emellett szorosabban együttműködött a zenei kiadókkal a megállapodások terén, hogy segítsen értéket teremteni a művészek számára, miközben csökkentette a költségeket és növelte az előfizetések árát, amelyek most 11,99 eurónál kezdődnek.
A Deezer a streaming technológiáját „white label” platformként is felajánlja más fogyasztói márkáknak, hogy zenei szolgáltatásokat indítsanak. "Egy év alatt 12 százalékos növekedést értünk el, ami elég figyelemre méltó egy olyan környezetben, amely nem olyan izgalmas, mint a korábbi digitális világ” - mondta Lanternier. "Ez egy nagyon jó év arra, hogy alaposan átgondoljuk, mi a hosszú távú út, mert most már sokkal szilárdabb pénzügyi helyzetünk van, ami lehetővé teszi számunkra, hogy mi irányítsuk a sorsunkat.”
A párizsi székhelyű zenei streamingplatform kedd este közzétett eredményei szerint tavaly 12 százalékkal, 542 millió euróra nőttek a bevételei. Eközben a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált vesztesége 4 millió euró volt 2024-ben, ami javulást jelent a 2023-as 29 millió eurós veszteséghez képest. A Deezer azt mondta, hogy a második félévben először sikerült nullszaldósnak lennie. A szabad cash flow az év során 7 millió euró volt, szemben a tavalyi 44 millió euróval, bár adózás előtt 27 millió euró veszteséget termelt.
"Történelmünk során először van pozitív cash flow-nk, ami egy hatalmas mérföldkő, és sokat változtat azon, ahogyan a jövőről gondolkodunk” - mondta Alexis Lanternier vezérigazgató. Elmondta, hogy a lépés lehetővé teszi a csoport számára, hogy „beruházzon a kutatásba és egy megfelelő megoldás kifejlesztésébe, hogy hosszú távú növekedési és jövedelmezőségi pályára álljon”.
A 2007-ben alapított francia technológiai vállalatnak kemény versenyben kell helytállnia a nagyobb riválisok, például a svéd Spotify streaming csoport, az Apple Music és az Alphabet tulajdonában lévő YouTube ellen. A Deezernek tavaly év végén mintegy 10 millió fizető előfizetője volt, szemben a Spotify 263 milliójával. A vállalat legnagyobb befektetője a Sir Leonard Blavatnik vezette Access Industries, a francia Orange távközlési csoport és a milliárdos Pinault család is a részvényesek között van. A vállalat egyike volt Franciaország első magántulajdonban lévő, 1 milliárd eurós „egyszarvúinak”, de részvényeinek árfolyama a 2022-es tőzsdei bevezetés után zuhanórepülésbe kezdett.
A Deezer most új technológiát kíván bevezetni, amely személyre szabottabb élményeket tesz lehetővé, és közvetlen, exkluzív interakciókat kínál a rajongók és a művészek között. A Deezer már megállapodott olyan kiadókkal, mint a Universal Music Group, hogy azok a művészek, akik legalább havi 1000 meghallgatást generálnak, kétszer annyi jogdíjat kapjanak, mint azok, akik nem.
Lanternier elmondta, hogy a Deezer a „művészközpontú” modell felé mozdult el - ahol a magasabb streamszámmal rendelkező művészek ténylegesen többet kapnak -, de a következő váltás a „felhasználóközpontú” lesz, ami azt jelenti, hogy mindig arra törekszünk, hogy az előfizetésed annak a művésznek jusson, akit éppen hallgatsz”.
A Deezer kifejlesztett egy mesterséges intelligencia-felismerő eszközt a platformján, amely reményei szerint megvédi a valódi művészek bevételeit azáltal, hogy kizárja a szerzői jogvédett dalokon illegálisan betanított dalokat. A csalárd streameket azonosítják és eltávolítják a zeneszámokat népszerűsítő algoritmusokból, így ezek az MI által generált dalok nem részesülnek jogdíjban. A Deezer megállapította, hogy a platformjára hetente feltöltött mintegy 700 000 új dal tizedét teljes egészében mesterséges intelligencia generálja. „Ez tehát egyértelműen olyasmi, ami ellen küzdenünk kell” - mondta Lanternier.
A Deezer a növekedés ösztönzésére összpontosít az olyan alapvető piacokon, mint Franciaország, Brazília, Németország és az Egyesült Királyság, ahol a befektetés megtérülése magasabb, például a marketing területén, és más területeken visszavett. A csoport emellett szorosabban együttműködött a zenei kiadókkal a megállapodások terén, hogy segítsen értéket teremteni a művészek számára, miközben csökkentette a költségeket és növelte az előfizetések árát, amelyek most 11,99 eurónál kezdődnek.
A Deezer a streaming technológiáját „white label” platformként is felajánlja más fogyasztói márkáknak, hogy zenei szolgáltatásokat indítsanak. "Egy év alatt 12 százalékos növekedést értünk el, ami elég figyelemre méltó egy olyan környezetben, amely nem olyan izgalmas, mint a korábbi digitális világ” - mondta Lanternier. "Ez egy nagyon jó év arra, hogy alaposan átgondoljuk, mi a hosszú távú út, mert most már sokkal szilárdabb pénzügyi helyzetünk van, ami lehetővé teszi számunkra, hogy mi irányítsuk a sorsunkat.”