Berta Sándor
Saját termékeket forgalmazna az Amazon
A kereskedőcég saját márkát vezetne be az élelmiszereknél és a háztartási árucikkeknél.
Az Amazon Elements néven forgalmazná a saját termékeit. A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a társaság május elején több két mint két tucat termékkategóriában védette le a márkát. A tervek között szerepel többek között a saját tej, müzli, kávé, tészta, víz, vitaminok, bébi- és kutyaételek, tisztítószerek, szappan és borotvapengék forgalomba hozatala. Természetesen a vállalat a szappanokat, a tejet, a tésztákat és a többi árucikket nem maga gyártja majd. Az Amazon egyelőre nem kommentálta a lapértesülést.
Az Amazon az Elements márkanevet már jelenleg is alkalmazza törlőkendőknél, az online kereskedőcég alighanem így tesztelte le, hogy miként fogadják az emberek a saját márkáját. Ez a promóciós módszer nagyon vonzó az áruházláncoknak és számos előnyt kínálnak, például ezek az árucikkek biztosan nem találhatók meg a vetélytársak kínálatában és a kereskedők maguk határozhatják meg az árakat. A saját márkák olcsóbbak is, hiszen a tömegtermékekkel ellentétben ezeknél nincs szükség több millió dolláros marketingkampányokra, ezért sokkal nagyobb a nyereségkulcsuk is ezeken az árucikkeken.
Egy minőségi saját termék erősítheti a gyártó imázsát; amennyiben tehát az Elements termékek beválnak, akkor az Amazon elismertsége is nőni fog. Viszont nagyobb a kockázat is, hiszen, ha a saját márka gyenge lesz az árthat a vállalatnak. Ez történt az első termékekkel: a konszern először tavaly decemberben jelentkezett saját termékkel, az Elements pelenkákkal, de azokat a kedvezőtlen fogadtatás miatt januárban ki kellett venni a kínálatból. A vásárlók azt kifogásolták, hogy a pelenkák nem voltak túl jó minőségűek.
Az Amazon Elements néven forgalmazná a saját termékeit. A The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a társaság május elején több két mint két tucat termékkategóriában védette le a márkát. A tervek között szerepel többek között a saját tej, müzli, kávé, tészta, víz, vitaminok, bébi- és kutyaételek, tisztítószerek, szappan és borotvapengék forgalomba hozatala. Természetesen a vállalat a szappanokat, a tejet, a tésztákat és a többi árucikket nem maga gyártja majd. Az Amazon egyelőre nem kommentálta a lapértesülést.
Az Amazon az Elements márkanevet már jelenleg is alkalmazza törlőkendőknél, az online kereskedőcég alighanem így tesztelte le, hogy miként fogadják az emberek a saját márkáját. Ez a promóciós módszer nagyon vonzó az áruházláncoknak és számos előnyt kínálnak, például ezek az árucikkek biztosan nem találhatók meg a vetélytársak kínálatában és a kereskedők maguk határozhatják meg az árakat. A saját márkák olcsóbbak is, hiszen a tömegtermékekkel ellentétben ezeknél nincs szükség több millió dolláros marketingkampányokra, ezért sokkal nagyobb a nyereségkulcsuk is ezeken az árucikkeken.
Egy minőségi saját termék erősítheti a gyártó imázsát; amennyiben tehát az Elements termékek beválnak, akkor az Amazon elismertsége is nőni fog. Viszont nagyobb a kockázat is, hiszen, ha a saját márka gyenge lesz az árthat a vállalatnak. Ez történt az első termékekkel: a konszern először tavaly decemberben jelentkezett saját termékkel, az Elements pelenkákkal, de azokat a kedvezőtlen fogadtatás miatt januárban ki kellett venni a kínálatból. A vásárlók azt kifogásolták, hogy a pelenkák nem voltak túl jó minőségűek.