Ötvös Tibor

A Facebook belépése az Oculus Rift végét jelentheti?

A Facebook 2 milliárd dollárt fizetett az Oculus Rift cégért, mely azonban szinte mindenkinél kiverte a biztosítékot.

A hét és talán az év második legmeglepőbb híre (az első az Irrational Games bezárása még mindig), hogy a Mark Zuckerberg által kitalált Facebook 2 milliárd dollárért megvásárolta az Oculus Rift céget. A hírre azonban meglepően negatívan reagált a piac és főleg a rajongók. Előbbi legékesebb példája a Minecraft esete. A játékot megálmodó Markus "Notch" Persson tárgyalásokat folytatott arról, hogy a sikeres és mára már kultikus magasságokba emelkedő programja, a Minecraft megjelenjen a virtuális eszközre is, ám a Facebook belépésével leállította a megbeszéléseket és elállt a dologtól.

"A Facebook nem egy játékokkal foglalkozó cég. A Facebook történelme a felhasználók számának növeléséről szól, semmi másról." Notch ugyanakkor elismeri, hogy a virtuális valóság és a közösségi oldal közös kapcsolatából még jó is kisülhet, ám ő nem akar így együtt dolgozni. "Én játékcégekkel szeretnék kapcsolatban lenni, nem pedig közösségi oldalakkal."



Ennél a kifogásnál sokkal fontosabbak a rajongói visszajelzések. Az Oculus Rift karrierje ugyanis a Kickstarteren indult, ahol 9522 támogatót szerzett és a szükséges 250 ezer dollár helyett közel 2.5 millió dollárt adtak a cégnek a fejlesztésre. Most pedig sokan ki vannak akadva, hogy a 2 milliárdos bevételből ők semmit nem látnak majd. Az egyébként teljesen logikus levezetés szerint ha ők nem támogatják, nincs Oculus Rift... és ha nincs a gép, nincs a Facebook üzlet sem és a megalkotói még mindig valamelyik garázsban álmodoznának egy sikeres üzletről.

Ennél persze részletesebben is kifejtették egyesek a véleményüket, de ezekről beszámolni nagyon hosszú lenne. Egyet azonban kiemelnék: Joel Johnson 300 dollárt áldozott a projektre és most hangot adott csalódottságának. Írásában olvasható, hogy ezzel a lépéssel mind a Kickstarterbe mind pedig a virtuális valóságba vetett hite megrendült és egyszerűen sértőnek tartja, hogy egyetlen produktumot sem adtak ki, máris elkelt a cég.

Az Oculus Rift mögött álló csapat közleménye sem túl biztató. Miközben dicsérik a Facebook és Mark Zuckerberg eddigi ténykedéseit, felhívják a figyelmet arra az egyébként igaz tényre, hogy a Kickstarter nem befektetés, hanem támogatás. Az oldalon adományokat ajánlanak fel a felhasználók és nem részesülnek a bevételekből. A lényeget azonban egy csalódott támogató, név szerint Sam Biddle foglalta össze: "Ha az Oculus Rift után is adakozol a Kickstarteren, akkor ostoba vagy."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tinman #22
    VFX és a lassan 20 éves Cybermaxx is 640x480-at tudott.

    Az Ocullus Rift pedig pontosan olyan nevetséges, mint az összes többi ilyen "fejemreteszekegymonitort" vacak.
  • Sir Cryalot #21
  • sirpalee #20
    Zero 7th, sikeres kickstarter nélkül nem kapták volna meg azt a többi 90 milliónyit.
  • Zero 7th #19
    Ja, a Kickstarteren összeszedett rekordmennyiségű, KÉTMILLIÓ dollárt, közben meg cégektől kapott még kilencvenmillió dollárnyi támogatást. A Kickstarter olyan szinten aprópénz a többi mellett, hogy az egy vicc, nem értem, miért azt emlegeti mindenki.

    Egyébként meg most PONTOSAN az történik, hogy néhány mérnök összeült, és bolti alkatrészekből összedobják. Csak nem olyan pofonegyszerű, mint ahogy azt képzeled. Vannak technikai problémák, vannak teljesítményproblémák, meg vannak biometriai és biológiai problémák, amiket vagy meg lehet oldani, vagy nem. Mivel még igazán komolyan senki nem próbálta megoldani őket, így ez azért meló.
  • Lollerka #18
    @ Papichulo igen nem 20 ev e volt kommunsita rendszer hanem 25:D latod mennyit tesz 5 ev is
  • BrockSamson #17
    Heh, ugyanez a duma ment az okostelefonokrol meg a tabletekrol, most meg kb. mindenkinek van... Csinaljak meg, adjak ki, aztan ha mukodik akkor megveszik a nepek, ha mindenki osszefossa meg elhanyja magat tole, akkor nem.

    Kickstarter lufi meg elobb utobb majd csak kipukkan, kb 400 termekrol es 650 jatekrol olvastam a Kickstarter kapcsan, de nem sok kezzel foghato (vagy jatszhato) eredmenyt lattam meg. Es akkor jon ez a felvasarlos mizeria, ami teljesen foloslegesse teszi az egesz adakozast, mert ezen az alapon egyszerubb ha megvarom, hogy a nagy cegek sajat koltsegukon megcsinaljak a termekeket.

  • Mardel #16
    Kickstarter:

    Mar az oldal neve is azt jelenti hogy megadod valamihez a kezdorugast.

    Hogy kinek adta el szerintem lenyegtelen, hisz ha boltokba kerul ugyanugy profitot termel. Vagy az akkor nem baj?

    Egyebkent nem a semmiert fizettek nekik, hanem kaptak is cserebe valamit az osszegtol fuggoen.

    Pl 10$-os adomanynal kaptal egy koszonomot es s projekt allapotarol a frissiteseket.

    25$-ert kaptal egy polot.

    300$-ert kaptal egy fejlesztoi valtozatot az oculus riftbol melle fejlesztoi eszkozoket, hogy a sajatfejleszteso jatekodat raszabd.

    Ezutan voltak csomagos kiszerelesek.

    2db (575$), 3db (850$), 5db (1400$), 10db (3000$).

    Itt mindegyik csomaghoz jart megfelelo mennyisegu Doom 3 BFG Edition jatek is amit modositottak ugy hogy a sisakkal is mukodjon.

    A 10 db-os kiszerelest Studio Packnek hivtak es max 20-an vehettek meg. Emelle premium support vagyis technikai segitsegnyujtas is jart a fejlesztoktol.

    Ezek alapjan van barmilyen elvarasa meg az adomanyozoknak?
  • Papichulo #15
    Meg a tömegigényt se látom igazán, szerintem világszinten nagyjából annyit lehetne belőle eladni, ahányan támogatták az üzletet.

    Amennyiben kelloen olcson es kenyelmesen hasznalhatoan meg tudjak valositani, szerintem hatalmas potencial van benne... es itt nem kizarolag a jatekra gondolok. El tudok kepzelni peldaul sport vagy koncertkozvetiteseket, ipari/oktatasi/egeszsegugyi felhasznalast, telepresence fejlesztest, stb... vagy nem, de ismetlem, ez inkabb a megvalositason fog mulni, mintsem, hogy ez egy niche market lenne.
  • Papichulo #14
    20 eve nagyban kommunista rendszer volt, 20 eve nem tudom hanyatoknak volt telefonja, nem mobiltelefon, rendes telefon, hany embernek volt gazfutese?
    elmaradtatok az idoben v mi?

    Most en fogok trollkodni, de 20 eve mar boven megvolt a rendszervaltas, uzemelt a Westel GSM halozata es a gazfutes bevezetese is csak elhatarozas kerdese volt ;)

    Anyway, en is 20+ eve probaltam utoljara ilyesmi VR technologiat, de a mostani reakciokat figyelve, ennel mar sokkal elobbre tarthatunk manapsag. Persze a hype-ot konnyu mestersegesen novelni, de peldaul Carmack atigazolasa az Oculus VR-hoz eleg komoly fegyverteny. Meglatjuk...
  • M2 #13
    "bocsi h etetem a trollokat, de elmaradtatok az idoben v mi?"

    Abból hogy a konkrét eset előtt értetlenül állunk, ez hogyan jött le neked?

    Régen se vettem volna VR sisakot és most se vennék, még 10 dollárért se. Függetlenül a technológiai ugrástól. Meg a tömegigényt se látom igazán, szerintem világszinten nagyjából annyit lehetne belőle eladni, ahányan támogatták az üzletet.