Ötvös Tibor
Nagyon jó akció-logikai játék a Warp
Számos alkotásban találkozhattunk már a következő történettel: egy idegent foglyul ejtenek az emberek, aki megpróbál onnan megszökni. Eme megszokott sémába hoz újdonságot a Warp.
A Warp hőse egy kicsiny sárga lény, aki valamelyik bolygóról pottyant a Földre épp tudósok markaiba. Az emberek természetesen azonnal különböző vizsgálatoknak tették ki őt, felvagdosták, tesztelgették tudását és hasonló, a filmekben látott megoldásokat alkalmaztak. A Zero nevet viselő idegen azonban megunta ezt és amikor visszatért egyik képessége, akkor elindult a szabadulás rögös útján.
Eme képesség pedig a teleportálás. No nem egyik helyről a másikra (hiszen akkor gyorsan ége lenne a játéknak: csak kiteleportáljuk magunkat a bejárat elé, oszt jó napot), hanem hősünk képes egyik testből a másikba átlebegni, melynek irányítását utána átveszi. Később kapunk szimpla teleportálási képességet is, ám ezzel csak nagyon rövid távokat tehetünk meg.
Kalandjaink során azonban további képességeket ismerhetünk meg, melyeket vegyítve elképesztő pusztítást végezhetünk a víz alatti laborban. Ilyen a Rázás, melynek lényege, hogy egy megszállt testben addig rángatjuk magunkat, amíg a test felrobban. Igen, a Warp elég komoly brutalitás-faktorral rendelkezik és ez az, ami miatt kilóg a megszokott alkotások sorából.
Hősünk természetesen folyamatosan fejlődik és nem csak a sikeres feladatok végrehajtása után kap pontokat, hanem a pályán fellelhető villogó lárvákat összegyűjtését is így jutalmazza a program. A Warp újabb erőssége, hogy nem csupán a logikánkra lesz szükség a kalandjaink során, hanem a lopakodási képességeinkre is.
Jobb érzés azonban megbosszulni a kísérleteket és ezt számos ötletes módon tudjuk kivitelezni. A legjobb példa az, hogy ha két őr közül az egyikbe látványosan beteleportáljuk magunkat, mire társunk simán fejbe lövi az illetőt. Mi ekkor átszállunk belé és szétrázzuk őt.
A rajzfilmes grafika mondjuk kevésbé passzol a brutális vérfürdőhöz, de ezen kívül nem nagyon találni fogást a programon, mely egyes pillanataiban a kultikus Messiah megoldásaira emlékeztetett.
A Warp hőse egy kicsiny sárga lény, aki valamelyik bolygóról pottyant a Földre épp tudósok markaiba. Az emberek természetesen azonnal különböző vizsgálatoknak tették ki őt, felvagdosták, tesztelgették tudását és hasonló, a filmekben látott megoldásokat alkalmaztak. A Zero nevet viselő idegen azonban megunta ezt és amikor visszatért egyik képessége, akkor elindult a szabadulás rögös útján.
Eme képesség pedig a teleportálás. No nem egyik helyről a másikra (hiszen akkor gyorsan ége lenne a játéknak: csak kiteleportáljuk magunkat a bejárat elé, oszt jó napot), hanem hősünk képes egyik testből a másikba átlebegni, melynek irányítását utána átveszi. Később kapunk szimpla teleportálási képességet is, ám ezzel csak nagyon rövid távokat tehetünk meg.
Kalandjaink során azonban további képességeket ismerhetünk meg, melyeket vegyítve elképesztő pusztítást végezhetünk a víz alatti laborban. Ilyen a Rázás, melynek lényege, hogy egy megszállt testben addig rángatjuk magunkat, amíg a test felrobban. Igen, a Warp elég komoly brutalitás-faktorral rendelkezik és ez az, ami miatt kilóg a megszokott alkotások sorából.
Hősünk természetesen folyamatosan fejlődik és nem csak a sikeres feladatok végrehajtása után kap pontokat, hanem a pályán fellelhető villogó lárvákat összegyűjtését is így jutalmazza a program. A Warp újabb erőssége, hogy nem csupán a logikánkra lesz szükség a kalandjaink során, hanem a lopakodási képességeinkre is.
Jobb érzés azonban megbosszulni a kísérleteket és ezt számos ötletes módon tudjuk kivitelezni. A legjobb példa az, hogy ha két őr közül az egyikbe látványosan beteleportáljuk magunkat, mire társunk simán fejbe lövi az illetőt. Mi ekkor átszállunk belé és szétrázzuk őt.
A rajzfilmes grafika mondjuk kevésbé passzol a brutális vérfürdőhöz, de ezen kívül nem nagyon találni fogást a programon, mely egyes pillanataiban a kultikus Messiah megoldásaira emlékeztetett.