Ötvös Tibor
A NASA is játékokat fejleszt
A NASA már évek óta készít különböző játékokat, melyekkel próbálták bemutatni az űrutazást és az ahhoz kapcsolódó munkálatokat. Alig egy hete pedig kettő újabb alkotás jelent meg.
"A NASA megalakulása óta törvényi kötelezettséggel bír, mely szerint folyamatosan tájékoztatni kell a nyilvánosságot a tőlünk elvárható legmagasabb színvonalon" - árulta el Tony Springer, a NASA kommunikációs vezetője. "Épp ezért mindig keressük azokat a lehetőségeket, melyekkel ezt megtehetjük. A közösségi média fejlődésével újabb rétegeket érhetünk el és a játékok egy nagyon jó eszköz erre."
"A legjobb, hogy a különböző játékokba számos információt is becsempészhetünk" - folytatta Brian Dunbar. "Vegyük például az új Facebook játékunkat, mely a Space Race Blastoff címet viseli. Manapság egyetlen gyerek sem akar leülni és órákig olvasni mindenféle unalmas tényeket. De ha ezt egy játékba tesszük be, körítésnek pedig közösségi alkalmazásokat és versenyeket, akkor az embereket sokkal jobban érdekli a dolog."
Természetesen ezek a programok nem a grafikájukról lesznek híresek, hiszen a NASA a grafikusok helyett inkább repüléstani specialistákat, tanárokat és vállalkozókat keresett, akik a tőlük telhető legnagyobb tudással alkotják meg az oktató programokat. Ilyen lett a másik alkotás is, mely a Sector 33 címet viseli. Utóbbi a repülésirányítók életébe enged bepillantást és csak iOS rendszerekre jelenik meg.
"Reményeink szerint a Sector 33-mal a repülésirányítók egy új generációjának adhatunk kellő lökést. Talán olyanok is kedvet kapnak a dologhoz, akik eddig nem is gondoltak rá, hogy ebbe az irányba fejlesszék magukat."
Természetesen tovább folytatódnak a munkálatok, ám hogy mi lesz a következő projekt, azt még a NASA sem tudja. Jelenleg eme kettőre koncentrálnak és utána meglátják, merre tovább.
"A NASA megalakulása óta törvényi kötelezettséggel bír, mely szerint folyamatosan tájékoztatni kell a nyilvánosságot a tőlünk elvárható legmagasabb színvonalon" - árulta el Tony Springer, a NASA kommunikációs vezetője. "Épp ezért mindig keressük azokat a lehetőségeket, melyekkel ezt megtehetjük. A közösségi média fejlődésével újabb rétegeket érhetünk el és a játékok egy nagyon jó eszköz erre."
"A legjobb, hogy a különböző játékokba számos információt is becsempészhetünk" - folytatta Brian Dunbar. "Vegyük például az új Facebook játékunkat, mely a Space Race Blastoff címet viseli. Manapság egyetlen gyerek sem akar leülni és órákig olvasni mindenféle unalmas tényeket. De ha ezt egy játékba tesszük be, körítésnek pedig közösségi alkalmazásokat és versenyeket, akkor az embereket sokkal jobban érdekli a dolog."
Természetesen ezek a programok nem a grafikájukról lesznek híresek, hiszen a NASA a grafikusok helyett inkább repüléstani specialistákat, tanárokat és vállalkozókat keresett, akik a tőlük telhető legnagyobb tudással alkotják meg az oktató programokat. Ilyen lett a másik alkotás is, mely a Sector 33 címet viseli. Utóbbi a repülésirányítók életébe enged bepillantást és csak iOS rendszerekre jelenik meg.
"Reményeink szerint a Sector 33-mal a repülésirányítók egy új generációjának adhatunk kellő lökést. Talán olyanok is kedvet kapnak a dologhoz, akik eddig nem is gondoltak rá, hogy ebbe az irányba fejlesszék magukat."
Természetesen tovább folytatódnak a munkálatok, ám hogy mi lesz a következő projekt, azt még a NASA sem tudja. Jelenleg eme kettőre koncentrálnak és utána meglátják, merre tovább.