SG.hu

A Switch 2 magas ára miatt magyarázkodik a Nintendo

A kézikonzol árát ráadásul még a vámok megjelenése előtt árazták be, de igazán a 80 dolláros, azaz 30 ezer forintos játékok verték ki a biztosítékot.

A Nintendo Switch 2 múlt heti leleplezése során a sok meglepetés között szerepelt az árképzés: 450 dollár maga a konzol, és 70-80 dollár lesz számos játék. A Nintendo vezetői magyarázzák és védik ezeket az árakat, még akkor is, amikor Trump vámjai nyilvánvalóan arra kényszerítik a vállalatot, hogy átértékelje az egész bevezetési stratégiáját.

Doug Bowser, a Nintendo of America elnöke azt mondta, hogy „még mindig mindannyian próbáljuk igazán jobban megérteni a vámokat, és megérteni, hogy milyen lehetséges hatások merülhetnek fel ebből”. Ugyanakkor kiemelte, hogy a vállalat „nem vette figyelembe a vámokat ebben az egyenletben”, amikor a Switch 2 450 dolláros árát megállapította. "Úgy éreztük, hogy ez lesz a megfelelő ár a fogyasztóink számára, és a megfelelő értékarány, ha úgy tetszik, az általunk létrehozott eszköz számára”.

Bowser azt sugallta, hogy a Nintendo nem követi a Wii U példáját, amikor veszteségesen adta el a hardvert, hogy több potenciális szoftveres vásárlót szerezzen. Ehelyett Bowser szerint a vállalat „megpróbálja megtalálni a módját annak, hogy a hardverek árrését fenntartsuk, még ha az esetleg vékonyabb is, mint a szoftvereké”, és a szoftverek révén „biztosítsuk, hogy a felhasználók lássák az eszközünkbe történő befektetésük értékét”. Ezeket a hardveres árréseket nehéz lesz fenntartani az Egyesült Államokban, ha Trump vámjai növelik a Vietnamban vagy Kínában gyártott konzolok behozatalának költségeit az országba. Ennek ellenére Bowser hozzátette, hogy „volt egy kis időnk arra, hogy globális szinten készleteket halmozzunk fel”, és hogy „néhány” Switch 2 egység már „landolt az Egyesült Államokban”, ami segíthet késleltetni a Nintendo részéről a vámok pénzügyi fájdalmát.

A Nintendo vezetői a Switch 2 450 dolláros árának indoklásakor a rendszer továbbfejlesztett hardveres specifikációira, valamint az olyan új funkciókra mutattak rá, mint a GameChat és az egér mód. "Ahogy több technológiát adsz hozzá egy rendszerhez, különösen a mai korban, az további költségeket okoz.” - mondta Bill Trinen, a Nintendo játékos- és termékélményért felelős alelnöke. Ennek ellenére Trinen a gazdaságban tapasztalható általános áremelkedésre is rámutatott, ami a Switch és a Switch 2 árazása közötti 150 dolláros ugrást indokolja. "Sajnos olyan korszakban élünk, amikor az infláció szerintem mindent befolyásol” - mondta Trinen.

Trinen ebben nem téved: egy 2017-ben megvásárolt Switchért fizetett 299 dollár ma körülbelül 391 dollárt ér. De azon vásárlók számára, akiknek saját jövedelme ez idő alatt nem változott, az árakban a Switch-ről a Switch 2-re történő 50 százalékos ugrás nehezen lenyelhető a növekvő gazdasági bizonytalanság idején. "Nyilvánvaló, hogy idővel minden drágul, és én személy szerint szeretném, ha a dolgok ára nem emelkedne idővel” - mondta Trinen. "És természetesen ott vannak az alkatrészköltségek és a dolgok, amelyek beleszámítanak ebbe, de mi megpróbáljuk megtalálni a megfelelő árat egy terméknek ez alapján.”


Az inflációról szóló mondatok kiterjedtek arra is, hogy Trinen szerint miért döntött úgy a Nintendo, hogy a Switch 2 játékokat 70-80 dollárért árulja. "A videojátékok ára nagyon sokáig nagyon stabil volt” - mondta Trinen. "Van egy hirdetés a telefonomon, amit 1993-ból találtam, amikor a Donkey Kong Country 59 dollárért jelent meg a SNES-re. Ez egy nagyon-nagyon hosszú idő, és ezalatt a játékok árazása nagyon stabil volt.” Ugyan a konzolos játékok kazettás korszakának végén beárazott Donkey Kong Country-t nézni kissé félrevezető lehet, de Trinennek igaza van abban, hogy a mai pénzben kifejezett 80 dollár nem áll távol a konzoljátékok inflációval korrigált történelmi áraitól.

Bowser azt mondta, hogy a Nintendo „nem igazán akar új árszabási mércét felállítani” a Mario Kart World 80 dolláros árcédulájával. Szerinte a játék szokásosnál magasabb ára „kevéssé szól az iparág képviseletéről. Ez valójában arról szól, hogy a Nintendo eldönti, mi a helyes a termékei esetében, vagy hogy mi legyen a termékeinek árazása általában véve. Minden játékot és minden élményt megvizsgálunk, és az adott élmény alapján határozzuk meg, hogy mit tartunk megfelelő árnak”. Ezt az érvelést Trinen is visszhangozta, aki elmondta, hogy „a következő megközelítést alkalmazzuk: Mi az élmény, és mit fognak élvezni a játékosok ebből a játékból? Milyen hosszú a játék - mekkora az élmény mennyisége? Mennyire mélyreható? És aztán meghatározzuk az árat annak alapján, hogy szerintünk mekkora az élmény értéke”.

A Nintendo of America termékfejlesztésért és kiadásért felelős vezető alelnöke, Nate Bihldorff szerint a játékok árazása még mindig ugyanannyira művészet, mint tudomány. „Nincs egy Excel-táblázat, amiben kipipálunk négyzeteket, és minden egyes alkalommal 5 dollárt adunk hozzá” - mondta Bihldorff. „Ez számos olyan tényezőből áll, amelyeket valószínűleg nem lehet könnyen számszerűsíteni mindegyiknél. Ezért láthatunk eléggé eltérő árakat a különböző szoftverek esetében.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #3
    Hát olcsóbb mint ha mikro tranzakciók miatt lenne mesterségesen rosszabb és lassabb a játékmenet.
  • Cat #2
    A 30 ezer forintos játék nem drága? Ja bocs.
  • Armagedown #1
    Ez nem is olyan drága, olcsóbb, mint egy rendes videokártya.