Ötvös Tibor

Bemutatkozott az új Unreal Engine

Az Unreal Engine kétségtelenül az egyik legnépszerűbb grafikus motor az iparágban és épp ezért nem meglepő, hogy az Epic mindent megtesz, hogy a következő verzió is szinte tökéletes legyen, hiszen ez sok pénzt jelentene a számukra.

Az idei Game Developers Conferencen be is mutatkozott az új motor, melyet azonban - kisebb meglepetésre - már nem a jelenlegi generációnak szánnak. A bemutatót az Epic képviseletében Mark Rein vezette és egy nagyon hangulatos, erősen a Deus Ex és a Szárnyas fejvadász képi világára hajazó jelenetben demonstrálták, mit is tud majd az új Unreal Engine.



A technológiai demó a beszámolók szerint pazarul sikerült - de mondjuk ezt a mellékelt képek alapján nekünk is el kell ismernünk. Rein a prezentáció során kiemelte, hogy jelen pillanatban nincs olyan gép vagy konzol, ami ezt a grafikát képes lenne kezelni. Ennek alátámasztására elárulta, hogy a most látható képsorok futtatásán három Nvidia GTX 580-as grafikus kártya dolgozik.

Azt rögtön tegyük hozzá, hogy bár ezek szerint a jelenleg elérhető legmodernebb kártya volt a gépben, ennek ellenére még így sem sikerült tökéletesen a prezentáció. A beszámolók kiemelik, hogy bizony gondok voltak az animációkkal és néha akadozott a kép is. Az egész úgy festett, mint egy pazarul megkoreografált CG mozi, de Rein szerint ezt a minőséget a motort használó játékok alapból hozzák majd.



Rein arra is rávilágított, hogy "bár ez a motor már jóval fejlettebb, mint elődje, de ez még nem az Unreal Engine 4. Ha számot kellene neki adni, akkor ez az UE 3,975. De rögtön leszögezném, hogy itt most nagyobb a fejlődés, mint volt az Unreal Engine 2 és 3 között, de ez még nem a 4-es verzió." Az azonban jó hír lehet, hogy a fejlesztői készletet már most megkapták a partereik, tehát elméletileg már dolgozhatnak az új motorral is.

Most már csak azt kell megvárni, hogy melyik lesz az első program, mely kihasználja az új lehetőségeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Marko001 #42
    Hallod, te egy akkora kocka vagy. :) Számodra nem létezik más, csak egy ultra-hiper-szuper pc, és még az a "grafika" is kevés lenne számodra, amit akkor tapasztalsz amikor kicsit félrenézel a monitorról. Inkább élveznéd a normális játékokkal töltött időt (ahogy baromi sokan képesek), mint hogy rendre azon agyalsz, hogy a "rohadt" konzolok miatt nem fotorealisztikus a grafika. :D A grafika nem minden, ja bár neked az...
  • Ender Wiggin #41
    Én nem azt mondtam, hogy a CryEngine3 a ronda, hanem, mivel Crysis PC változata egy konzol port, ami lényegesen le lett butítva, hogy a csőcselék 5 éves tákolmányban is élvezhesse, így egy mai PC-n édeskevés (és pont fekszik a 3 éves Dell XPS notimnak). Ennyi. Nekem ez csalódás. Mert, ha már a sztori cseppet sem érdekfeszítő, legalább lett volna valami látvány.
  • VRSDM #40
    39 üzenet ami végérvényesen foglalja a drága biteket a világban.
    ennyi szemetet összehordani ^^

    nem én vagyok a nagyokos nemazért, (ténylegnem)
    de legalább nem is akarok (izé próbálok) annak tűnni...

    beszéltek össze vissza magok - ramok - így programozás - úgy programozás jót kacagtam amúgy reggeli kávé - süti mellé ideális volt. köszönöm ezért.

    /aki nem inge persze ;)
  • Major #39
    Belsős szakmai körökben, azt is lehet tudni hogy amikor az IBM-nél ez úgy működik/működött hogy a hibás - gyártás során megsérült 1-2 mag - az került leszállításra a PS3-ba (nem semmisítették meg őket) a hibátlan részek pedig mentek a szerverekbe stb.
  • JTBM #38
    A játékfeljesztés infrastruktúrája kicsit még le van maradva, ezért kerül nagyon sok pénzbe.

    A filmkészítés infrastruktúrája nagyon fejlett, kiforrott, ezért folyamatosan csökken a költsége a filmeknek. (Technikai rész)

    A játékfejlesztésben is elindult a folyamat, folyamatosan készülnek a fejlesztést gyorsító, ezzel költségcsökkentő technológiák.

    A két műfaj hasonlósága miatt szerintem nagyon sok filmes technikát fognak átvenni és továbbfejleszteni.

    Egy játéknak azonban valóban lesz majd egy alapköltsége, ahogy egy filmnek is van.
  • Inquisitor #37
    A konzolok GPU-jának DirectX verzió leírása meg hülyeség és téves. Eleve a PlayStation gépek mind saját OpenGL-t használnak. Az Xbox GPU-ja meg már nem DX9, mivel Unified Shaderek voltak benne, de ugye PC-re meg nem volt 9.5-ös :)
  • Inquisitor #36
    Ez a motor NEM Unreal4 engine. És nem is a Nextgen konzolokhoz tervezett verzió. Ez a mai PC és konzol vasakhoz tervezett, ráncfelvarott 3-as Engine. Ahogy valaki nyilatkozta "3.9-nek nevezné", anno volt 2.5-ös is. Illetve ezek csak számok dobálása, mivel kb. minden egyes játék motor verziószáma nagyobb volt, értsd folyamatosan fejlesztik.

    A PS3 cell procija nem 7 és nem 8 magos. Van egy CPU meg 7 vektor proci. Rohadtul nem ugyan az, még ha anno sikerült is megetetni sokakkal. Nem jól párhuzamosítható feladatoknál a vektorprocikat kenheted a hajadra.

    A CryEngine3-nál szerintem nem is tagadták, hogy a konzolokra koncetrálnak. De az hülyeség, hogy ettől kevesebbet tud, sőt. akkor ki venné meg a motort PC játékokhoz? Azért a Crysis 2 annyira nem ronda ám pl. X360-on, bármit is rinyálnak itt sokan.

    No meg ott van a BF3 alatti Frostbite2 motor is. Nekem tök mindegy melyik lesz nyerő, de ha már szép és csilivili a GFX talán csinálhatnának tartalmas RPG játékokat, ne agy Isten kalandjátékokat, pl. ilyen nyomozósat, meg sok mást is. Mondjuk megnéznék egy CryEngine3-as Mecha játékot ...
  • zola2000 #35
    azzal sajnos lehet vitatkozni hogy nem zárja ki egymást a tartalom és a grafika, a mai játékok is sokszor több mint 50 millió dollárba kerülnek (tehát ezek a tartalmatlan cuccok), amikor arról van szó hogy egy régi tartalmas játékból legyen remake (az FF7nél gyakran szóba kerül) akkor squaréék azzal tiltakoznak hogy ez mai technológiával több 100millió dollárba és 6 évbe telne (amire elavul a mai technika), hogy ugyanazt adják mint akkor, és akkor megint hol van a fejlődés?

    96 és 2000 között voltak a legtartalmasabb videojátékok, azóta visszafejlődés van pont a grafika miatt.
  • DemonHunterW #34
    Videón az új-generációs Unreal Engine 3!
  • Shid #33
    Valóban nem zárja ki egymást a tartalom és a grafika, csak azt mondom, hogy a grafikának az lenne a feladata, hogy élménybeli pluszt adjon. Vagyis ne legyen öncélú! Ne csak erre építsenek. Ezeket csak azoknak tudják eladni akik a pénzükre hallgatnak az eszük helyett. És sajnos ők vannak többen.