Dojcsák Dániel

Lélegzetelállító az Unreal 3.0-s motorja

Az Epic Games a San Fran­cis­có-i Játékfejlesztők Konferenciáján egy élő demonstráción mutatta be következő generációs játékmotorját. A tech demót a vállalat szerényen csak megdöbbentőnek becézte.

A nézőközönség először bepillantást kapott a tavalyi GDC-n (Játékfejlesztők Konferenciája) bemutatott változatból, majd elkezdődött a jelenlegi verzió showja. A bemutatóból tisztán látszott, hogy az új változat még csak gyerekcipőben jár, mivel erősen scriptelt képsorok peregtek le a nézők szeme előtt és minimális volt benne az interakció lehetősége. Természetesen az eltelt egy év számos változást hozott a korábbi változatokhoz képest, az Epic idei bemutatója felsorakoztatott minden új képességet, ami a motorban rejlik.

Klikk ide! Klikk ide!
Ez a külső helyszín több mint 100 millió sokszögből áll

Klikk ide! Klikk ide!
Bal oldalon 5287 sokszögből, jobb oldalon 2 millióból összerakott figura

A társaság alelnökének nyilatkozata szerint a végleges motor képességeit igazán csak a következő generációs hardverek fogják tudni majd kiaknázni, azokkal lesz igazán szép az új grafika. Sajnos az Epic mindeddig nem adott ki a demóiról videókat, tehát csak a szakmabeliek láthatták egyszer-egyszer. Az első demóban egy osztag sci-fi filmekben látható ruhába öltöztetett katona masírozik egy lebombázott falu, vagy kisváros romjai között. A városka egyébként majdnemhogy középkorinak tűnik. Hirtelen az osztag vezetője megálljt parancsol, valami rosszat érezvén. Ekkor egy idegen fajból származó katonák tüzelni kezdenek az egyik ház tetejéről, az osztag pedig szétszóródik. Interaktivitás csak itt volt a demóban, hiszen az egyik fejlesztő irányította a katonák egyikét, legalábbis a tüzelést illetően.

Klikk ide! Klikk ide!
Bal oldalon a rongybaba-fizika, jobb oldalon pedig a járművek mozgásának demója

Klikk ide! Klikk ide!
A képek a 64 bites fény-árnyék-hatásokat szemléltetik - klikk a nagyobb változathoz

A második demó egy hihetetlenül hasznos képességet mutatott be. A játék motor képes arra, hogy több szintet, pályát töltsön be egymással párhuzamosan. A motor figyeli, analizálja a játékos mozgását, és még mielőtt az aktuális pálya széléhez elérne, betölti a következőt. Ennek demonstrálására elindultak egy homokfutóval dűnék közül, majd nem sokkal később egy európai kisváros utcáin száguldoztak, természetesen egy pillanatnyi akadás nélkül. Ezzel sikerült a GTA3-hoz hasonló méretű világot létrehozni, melyben szabadon mozoghat a játékos és nem pályáról pályára kell haladnia. Tegyük hozzá, hogy ezzel nem fedezték fel a spanyolviaszt, mert számos játék tudja már ezt, de az FPS-ek közül nem nagyon volt még rá példa.

Klikk ide! Klikk ide!
A képeken kiemelendő a köd és a szélerőmű földre vetett árnyéka

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A harmadik része a demónak egy tavalyi áthozat továbbfejlesztett változata volt. Ez a rész főleg a fejlesztőknek lesz öröm és nem a játékosoknak, hiszen a lényege az volt, hogy az Unreal motor fejlesztői felülete teljesen felhasználóbarát. Nem szükséges komoly programozói közbenjárás a bonyolultabb események leképezéséhez sem, hiszen a motor olyan szerkesztő eszközökkel érkezik majd, amivel állítólag pillanatok alatt komplex forgatókönyvek állíthatóak össze. Közlésük szerint az Unreal 2 engine-nel a shaderek 90%-át kellett a programozóknak bepötyögni, most ez csupán 5% lesz, a többit már eleve tartalmazza a motor.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Ezenkívül még számos újítást mutatott be az Epic, de egyetlen kérdésre nem tudtak még biztosan válaszolni. Mikor látjuk majd ezeket a dolgokat a saját monitorunkon? A válasz szerint talán 2006 elején, azaz idén biztos nem.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Anteris #78
    jaja, meg a domboldalból valahogy hiányolom azokat a sokmilliós poligonokat, mert a képen kb. quake2 szinvonalúak...
  • Anteris #77
    nem kell ahhoz 2 millió poligon hogy beszarj egy ellentől. A System Shock2-ben kellőképpen be lehetett fosni a néhány háromszögből álló zombiktől meg a visítozó majmoktól.
  • soniq #76
    az uj engine-el keszult jatekok valoszinu, hogy eloszor az uj generacios konzolokon fognak bemutatkozni.(PlayStation3, X2) Ezeknek a gepeknek boven eleg lesz az erejuk ilyen grafikai megjelenitesre. A Microsof is nagyot akar mutatni az ev vegen megjeleno uj generacios konzolal, nem is beszelve a jovo evben megjeleno Cell re epulo PS3-ra ami bizonyara technikai csoda lesz!
  • 12346 #75
    legalább most már kiderült, hogy 64 bites proc meg mit tom én mi kell majd hozzá. mer ezek a képek amikor megjelentek anno, még véletlenül se volt szó 64 bites procikról. talán max akkor jövögettek hírek az fx karikról.
    csak pislogtam, hogy mi ez:)
  • SirLord #74
    videot honnan tudom letölteni?
  • irkab1rka #73
    remélem, hogy a 947-esek még kompatibilisek lesznek vele. Nem veszek most gépet, mert egyátalán enm érdemes...
  • sweech #72
    nincs olyan kaliberű gép :D
  • IMYke2.0.0.0 #71
    Arról nem is beszélve, hogy lehet, hogy 64-bit-kompatibilis is lesz, s azon bizony jobban fog futni a kicsike...

    -----------------------------------------
    .:i2k:. = IMYke2000 - @ - 2005 ® - Első számú honlap
    .:i2k:. = IMYke2000 - @ - 2005 ® - Második számú honlap
    -----------------------------------------
  • asysoft #70
    Másrészt ott van a cikkben, hogy "talán 2006 elején", tehát 2006 karácsonyára talán itt lesz;)
  • asysoft #69
    6800 ultra volt:) Amúgy addig még optimalizálhatnak, a mai középkategóriás kártyák pedig (pl 6600, X700) bőven verik a R9800pro-t...