42
  • Marko001
    #42
    Hallod, te egy akkora kocka vagy. :) Számodra nem létezik más, csak egy ultra-hiper-szuper pc, és még az a "grafika" is kevés lenne számodra, amit akkor tapasztalsz amikor kicsit félrenézel a monitorról. Inkább élveznéd a normális játékokkal töltött időt (ahogy baromi sokan képesek), mint hogy rendre azon agyalsz, hogy a "rohadt" konzolok miatt nem fotorealisztikus a grafika. :D A grafika nem minden, ja bár neked az...
  • Ender Wiggin #41
    Én nem azt mondtam, hogy a CryEngine3 a ronda, hanem, mivel Crysis PC változata egy konzol port, ami lényegesen le lett butítva, hogy a csőcselék 5 éves tákolmányban is élvezhesse, így egy mai PC-n édeskevés (és pont fekszik a 3 éves Dell XPS notimnak). Ennyi. Nekem ez csalódás. Mert, ha már a sztori cseppet sem érdekfeszítő, legalább lett volna valami látvány.
  • VRSDM
    #40
    39 üzenet ami végérvényesen foglalja a drága biteket a világban.
    ennyi szemetet összehordani ^^

    nem én vagyok a nagyokos nemazért, (ténylegnem)
    de legalább nem is akarok (izé próbálok) annak tűnni...

    beszéltek össze vissza magok - ramok - így programozás - úgy programozás jót kacagtam amúgy reggeli kávé - süti mellé ideális volt. köszönöm ezért.

    /aki nem inge persze ;)
  • Major
    #39
    Belsős szakmai körökben, azt is lehet tudni hogy amikor az IBM-nél ez úgy működik/működött hogy a hibás - gyártás során megsérült 1-2 mag - az került leszállításra a PS3-ba (nem semmisítették meg őket) a hibátlan részek pedig mentek a szerverekbe stb.
  • JTBM
    #38
    A játékfeljesztés infrastruktúrája kicsit még le van maradva, ezért kerül nagyon sok pénzbe.

    A filmkészítés infrastruktúrája nagyon fejlett, kiforrott, ezért folyamatosan csökken a költsége a filmeknek. (Technikai rész)

    A játékfejlesztésben is elindult a folyamat, folyamatosan készülnek a fejlesztést gyorsító, ezzel költségcsökkentő technológiák.

    A két műfaj hasonlósága miatt szerintem nagyon sok filmes technikát fognak átvenni és továbbfejleszteni.

    Egy játéknak azonban valóban lesz majd egy alapköltsége, ahogy egy filmnek is van.
  • Inquisitor
    #37
    A konzolok GPU-jának DirectX verzió leírása meg hülyeség és téves. Eleve a PlayStation gépek mind saját OpenGL-t használnak. Az Xbox GPU-ja meg már nem DX9, mivel Unified Shaderek voltak benne, de ugye PC-re meg nem volt 9.5-ös :)
  • Inquisitor
    #36
    Ez a motor NEM Unreal4 engine. És nem is a Nextgen konzolokhoz tervezett verzió. Ez a mai PC és konzol vasakhoz tervezett, ráncfelvarott 3-as Engine. Ahogy valaki nyilatkozta "3.9-nek nevezné", anno volt 2.5-ös is. Illetve ezek csak számok dobálása, mivel kb. minden egyes játék motor verziószáma nagyobb volt, értsd folyamatosan fejlesztik.

    A PS3 cell procija nem 7 és nem 8 magos. Van egy CPU meg 7 vektor proci. Rohadtul nem ugyan az, még ha anno sikerült is megetetni sokakkal. Nem jól párhuzamosítható feladatoknál a vektorprocikat kenheted a hajadra.

    A CryEngine3-nál szerintem nem is tagadták, hogy a konzolokra koncetrálnak. De az hülyeség, hogy ettől kevesebbet tud, sőt. akkor ki venné meg a motort PC játékokhoz? Azért a Crysis 2 annyira nem ronda ám pl. X360-on, bármit is rinyálnak itt sokan.

    No meg ott van a BF3 alatti Frostbite2 motor is. Nekem tök mindegy melyik lesz nyerő, de ha már szép és csilivili a GFX talán csinálhatnának tartalmas RPG játékokat, ne agy Isten kalandjátékokat, pl. ilyen nyomozósat, meg sok mást is. Mondjuk megnéznék egy CryEngine3-as Mecha játékot ...
  • zola2000
    #35
    azzal sajnos lehet vitatkozni hogy nem zárja ki egymást a tartalom és a grafika, a mai játékok is sokszor több mint 50 millió dollárba kerülnek (tehát ezek a tartalmatlan cuccok), amikor arról van szó hogy egy régi tartalmas játékból legyen remake (az FF7nél gyakran szóba kerül) akkor squaréék azzal tiltakoznak hogy ez mai technológiával több 100millió dollárba és 6 évbe telne (amire elavul a mai technika), hogy ugyanazt adják mint akkor, és akkor megint hol van a fejlődés?

    96 és 2000 között voltak a legtartalmasabb videojátékok, azóta visszafejlődés van pont a grafika miatt.
  • DemonHunterW
    #34
    Videón az új-generációs Unreal Engine 3!
  • Shid
    #33
    Valóban nem zárja ki egymást a tartalom és a grafika, csak azt mondom, hogy a grafikának az lenne a feladata, hogy élménybeli pluszt adjon. Vagyis ne legyen öncélú! Ne csak erre építsenek. Ezeket csak azoknak tudják eladni akik a pénzükre hallgatnak az eszük helyett. És sajnos ők vannak többen.
  • armageddon666
    #32
    Majd akkor ha szélesebb körben lesz igény a nem csilli-villi ellenben tartalmas játékokra. De nem értem miért kell szidni a csilli-villi grafikát. Nem látom miért lenne egymást kizáró dolog a tartalom és a graf :)
  • armageddon666
    #31
    Nem az a baj, hogy nem kell lecserélni a gépet Crysis2 miatt, hanem hogy a CryEngine3 visszalépés a 2höz képest, hogy a konzolok is vigyék. Oké, hogy konzolra több játék jön, és hogy a PC exkluzív játékok ritkák, de azért nehogy már 5 éves konzolok fogják vissza a fejlődést...

    legyenek konzolok ebben van a pénz, de a CE2-CE3 váltás szerintem megmutatta, hogy ideje lenne egy generációváltásra... mert addig nem lesz normális DX9 fölötti játék :\
  • Shid
    #30
    Mikor lesz az, hogy a játékokat nem csak a csilli-villi, parasztvakító grafikával próbálják meg eladni. Játékmenetbeli fejlődés (néhány cím kivételével) pedig nincs sehol. "Attól, hogy egy rakás sz@rt behintek csillámporral, attól a sz@r még sz@r marad." Persze mindig kitalálnak valamilyen hangzatos kifogást: "Hogy a túl kritikus játékosok letörik a fejlesztők kreativitását." Ami nincs azt nem lehet letörni. Azt, hogy 4-5 (esetleg több) évente újra "feltalálnak" egy játékelemet, stílust, stb. nem kreativitás! (Pl.: System Shock 2 (1999) - Bioshock (2007)). Észre kellene venni, hogy az emberek többsége nem fog jobban szórakozni attól, hogy a játék főhősének karaktere 40.000 vagy 400.000 poligonból áll. (És szerintem az ember a monitoron nem is látja a kettő között a különbséget, vagy csak a pénztárcáján.)
  • zola2000
    #29
    nekem nincs ps3mam, de én onnan a tales of graces fet, és a ni no kunit szeretném játszani de nagyon, ps3mat már nem vennék, de a következő generációban ha ps3 kompatibilis lesz, akkor csak a ps4 jöhet szóba.
  • zola2000
    #28
    most úgy áll a helyzet, hogy szinte minden cég csak konzolban gondolkodik, és ami játék multiplatform, azoknak a egyharmadát kiadják pcre is, másik egyharmadánál később döntenek, hogy mégis átírják (talán csak a total war maradt mint komolyabb csak pc játék a többi apróság)...
  • cateran
    #27
    Az..es jatekelmenyben megis ravernek nem 1x a pc-re..az osszes fisi-fosi,csilli-villi fps-t odaadnam 1 Heavy Rainert pc-n..vagy 1 GT 5-ert...vagy ugy altalaban a pc-s jatekok 99%-t
  • zola2000
    #26
    szerintem ps3/x360ra nem butított, hanem semilyen verzió nem lesz ebből (ahogy ps2/gc/x1re sem volt semilyen ue3, hiába mutogatták 2004ben a motor alfáját, de a következő konzolgeneráción teljes pompájában élvezhetjük...
  • Jhonyy23
    #25
    Kemèny cucc lesz ha eljon az idee,es gèp ra...nem rossz jol nèzz ki az ujj unreal engine motor,,,,szerintem mar kb 2012.ben lesz ra jatèk az biztos....
  • Szefmester
    #24
    Ráadásul a ps3 esetében nem is beszélhetünk 7 teljes magról, "csak" 1 fő processzor, és 6 segédprocesszor, ahogy az nagyon régen a 486DX2-k esetében lehetséges volt. Haveromnak volt is ilyen segédprocija, nekem csak támogatta az alaplapom.

    A konzol amikor megjelenik már kevés hardverileg ez tény, ellenben mivel célhardver könnyebb rá fejlesztni, és a folyamatos optimalizációk miatt jönnek ki az egyre szebb játékok. De ha igaz az hogy a GT5 már a 80%-át kihasználja a ps3-nak akkor sokkal szebb játékok már nem fognak rá megjelenni, és előfordulhat hogy a legközelebbi NFS már szebb lesz összességében.

    Az pedig hogy ez a motor nem fog elindulni konzolon. De el fog! Csak éppen a lebutított dx9es formájában. A pc megkap minden effektet és lehetőséget, de a jelenlegi konzolgeneráció csak a leegyszerűsített költséghatékony dx9es verziót (még ha minden más benne is marad)
  • zola2000
    #23
    sőt addig nem is lesznek játékok az uj motorral, amig nem lesznek olyan konzolok, amik viszik.
  • roliika
    #22
    Az Unreal motorja az egyik legjobb ami létezik, nem az erőforrás étvágyáról híres.
    Kis vacak hűtőbordás passzív irodai gépekbe szán karimon is szépen HD-ban megy a gém...az új motor is elég jó lehet.
  • zola2000
    #21
    "A Unreal új motorja nem fog normális képet adni a fenti két konzolon"

    hát nem is azokra fejlesztik, hanem ez már a következő konzolgenerációra készül ps4, x720 (esetleg egy új N konzol ha ő is komolyabb gépet ad ki)...
  • MacropusRufus
    #20
    hát kb.
    ráadásúl még a fejleszőtket is szopatják, ui. egy mag nem látja a teljes 256Mb-os memóriát (256MB meg a VGa-nak is így jönn ki a 2x256Mb), hanem csak egy szeletét. Tehát még a programozás szem egy 1xü feladat. Ráadásúl a 7 mag nem mutat kiugróan nagy telesítmény, sztem holt verseny van a két gép teljesítménye közt.
    Egyik itt erős, a másik ott. Egy 1-2 éves vas megeszi reggelire mind a két konzolt. Egy új gémernek összerakott vas meg egyszerűen körberöhögi őket. :)
  • MacropusRufus
    #19
    hát nézzük XBox 360 alapgép:

    CPU: 3.2Ghz XeonI
    RAM: 512Mb GDDR3 700Mhz
    VGA: ATI Xenos 500Mhz, directx9.0 támogatás
    Háttértár: 250Gb


    PS3: 3.2Ghz CEL
    RAM: 2x 256Mb
    VGA: Nvidia/SCEI RSX "Reality Synthesizer" directx9.0c támogatás

    nos a fenti hárdver nem valami atom nagy durranás. A konzol azért gyorsabb mert célhárdver. Ennyi. A Unreal új motorja nem fog normális képet adni a fenti két konzolon directx9 nem directx11...

    Felesleges a konzol vita. Az összes gémet számítógépen fejlesztik nem konzolokon, ergo: ott lesz a legszebb. A konzolhoz meg butítani kell.
    A konzol az olyan mint a hifi-music center párbaj.
    A megszállottak hifi-t vesznek (értsd: PC-t) akinek meg csak az kell, hogy szóljon az vesz egy centert (értsd: konzol-t)


  • zola2000
    #18
    gondolod hogy mindenféle tervezés nélkül raktak a konzolokba 3 meg 7 magos cput, csakhogy drágább legyen gyártani?
  • IMYke2.0.0.0
    #17
    Szart sem érnek azok a hardverek már, amik a konzolokban vannak - hiszen csak elavult célhardverek. Hiába 3 mag, 7 mag, bizonyos számítási képességekkel (amiket ráadásul ki sem használnak, és nem foghatók be semmi másra), ha mellettük gagyi RAM, és VGA csücsül...

    A dolog pikantériája, hogy ezekre fejlesztenek játékokat, amiket trehány munkával dobnak át PC-re.
  • zola2000
    #16
    szinte minden pc játék konzolport, csak van ami jobban-rosszabbul sikerül...
  • sanyicks
    #15
    Ez azért van mert a konzolportok borzasztó szarok... nem azért mert erősebbek lennének.
  • FoodLFG
    #14
    Kevés konkrétum + nincs videó
  • Dzson
    #13
    " Én azt tudom, hogy a konzolok már a megjelenésükkor hátrányban vannak, mert szinte azonnal elavul minden alkatrész bennük, "

    Elavult azonnal a PS3 7magos cell-je, vagy az x360 3magos cpu-ja, ami integrálva van a grafikus processzorral?

    Elavul a blu-ray meghajtó?

    Ember, nézzél már meg egy gran turismo 5 ingame videót.
  • NovaTerra
    #12
    Ez akkora baromság. A pc nem olyan, mint a konzol. Ha már csak szigorúan játékokban gondolkozol, akkor is minden fog futni rajta, ami korábban is ment. Nem az van, hogy a ps2-es játék már nem indul ps3-an, ps3-as már nem indul...
    Nem a konzol diktálja a fejlődést. Az új konzol generáció mindig igyekszik behozni a lemaradását. A ps4-be majd mindenféle új dolgokat raknak bele, ha a tervezési időt nem számítjuk, akkor is ott van a gyártási és összerelési, értékesítési idő. Közben a hardver fejlesztések nem állnak meg. Valamint ugye kicsit korábban biztosítani kell pár példányt a fejlseztőknek, hogy egyáltalán tudjanak rá kiadni valamit, hisz meg kell nézni fut-e rajta. Azaz mire megjelenik a ps4 már bőven lesz jobb technika, lehet drágán, de akkor is lesz. 1 év múlva meg már középkategóriának fog számítani, ami 1 évvel korábban csúcsnak. Tehát legjobb esetben is egy ps4 technikai tündöklése max. 1 évig fog tartani.
  • rgerg
    #11
    "szok kelleni"
  • zola2000
    #10
    igen, de azt megveszem 2013ban, és ráérek 2019ben kicserélni ps5re, mig a 2013ban vett pcn 2016ban már nem sok minden fog elindulni (ne a mai helyzetböl indulj ki, ma persze hogy jó a három éves gép is, konzolgenerációváltás után szok kelleni gyakori gépcsere, mert a konzol diktálja a fejlödés ütemét).
  • zola2000
    #9
    neked most tényleg az a bajod, hogy nem kell 80ezerért lecserélni a gépet, a crysis2 miatt? mert akkor irigyellek...

    mellesleg az ue3nak nem a lebutitott változata került a konzolverziókba, hanem a teljes, ez már nem lesz ezeken a konzolokon, hanem a következő generáción (és akkor cserélhetsz gépet kb kétszer ha akarsz : )
  • Ender Wiggin #8
    Ja, már hogyne lenne PS4. De ahogy azt is meg kell venni ugye, azaz kénytelen leszel invesztálni, úgy az ezzel egy időben megjelenő PC újításokra is költeni kell. Ez így működik.
  • Ender Wiggin #7
    Nem, úgy gondolom, hogy ennek a motornak a lebutított változata kerül a konzolverziókba. Mint, ahogy mindig is. Így aztán, hogy az Unreal4-et teljes pompájában lásd, nem konzolokra van szükség, hanem erősebb videóhártyára...
    Nem tudom pontosan milyen 2005-ös konzolporthoz kellett gépet fejleszteni. Ezt te jobban tudod. Én azt tudom, hogy a konzolok már a megjelenésükkor hátrányban vannak, mert szinte azonnal elavul minden alkatrész bennük, és a programozók emellett állandó kompromisszumokra kényszerülnek. Az egyedüli perspektíva a mozgásérzékelő (ameddig ki nem jön PC-re is), más nem nagyon.
  • zola2000
    #6
    Miért? Ugy gondolod nem lesz ps4, és ez a motor csak a pcre készül XD
  • zola2000
    #5
    azt hogy mindig vitatnám, amikor kijött az xbox360 (2005 vége), akkor mindenki azért szidta a konzolokat, mert hogy a konzolportokkal játszani tudjon gépet kellett fejleszteni, de ez minden generációváltáskor igy van.
  • Ender Wiggin #4
    Milyen PS4? A konzolok grafikailag mindig a PC-k szintje alatt vannak. Lásd a Crysis 2-t. Kijött a demo, természetesen konzol port az egész, nincs élsimítás, ronda és simán fut a 3 éves notebookomon (amiben mondjuk két videókártya van, de akkor is). Ennyit a konzolokról.
  • zola2000
    #3
    Ma is egy játék költsége minimum 10 millió dollár, addig nem fog ezzel a motorral jönni semmi (az UDKn kivül), amig nem fognak elterjedni az ehez szükséges eszközök, ami max a konzolgenerációváltáskor lesz, elöbb nem (de elöbb felesleges is lenne, mert millás vas kéne hozzá).