6800
Egosoft X4
  • Jóózsf István #6800
    Nagyon csúnyán le van árazva az X4 a gőzön!!!
  • mindero
    #6799
    Lehet csak én voltam béna :)
    Meg gondolom ha bányászként kezdesz akkor könnyebb.
  • kisiku
    #6798
    Köszönöm!

    Igen, látom én is, hogy még gyerekcipőben jár, nyilván folytatják a fejlesztését, ha látják a visszajelzéseket és hogy van értelme. Teljesen random dobta fel nekem pár hete a jútyúb, mondom megnézem. Most valahogy egy kicsit visszatértem az eredeti X univerzumba, amíg várok, hogy a másik játékom, amire nagyon rákattantam (Silica), "fejlesztődjön" tovább :). Addig is X-ezek egy kicsit.
    A tavalyi évem nagyon zsúfolt volt, szabin sem voltam egész évben (ilyen még egyszer nem lesz), idén máshogy szervezem az életemet. Akkor várok még egy kicsit, mert ha nem tudsz benne pénzhez jutni, akkor nehéz lesz egy Victory Cruiser vagy ISD megszerzése...
  • mindero
    #6797
    Én próbáltam még októberben, de sokáig nem haladtam vele. Igazából ugyanaz a gond mint a régi babilon5 moddal. Irtózatos mennyiségű munkát beleöltek, van millió hajó, rendszer. Nagyon jók a hajók, hangok, zenék. Van belső nézet mindenhez.

    De az hiányzik amitől játék lesz valami: a balance. Irtó nagyok a szektorok, állomások közötti távok és nem sok minden történik közben. Nincsenek még egyedi küldetések (csak 1-2), illetve az NPC-k nem voltak még lecserélve. Talán most, hogy kijöttek a modtool-ok fejlesztenek ezen a részén.

    Én a 20. aknamentesítő küldi után meguntam. Egy vadásszal kezdtem és próbáltam összeszedni egy bányász hajóra valót, de elfogyott a türelmem. Sajna nem tudok még egyszer 500 órát beleölni.

    Annyi még, hogy itt egy vadásszal egy kisebb kereskedő hajót sem lehet legyőzni (vagy kínkeservesen), mert megvan mindegyik hajónak a szerepe. Volt egy zsíros küldi egy kereskedő hajó kilövéséért, de a pajzsa gyorsabban töltődött mint az én fegyverem ahogy sebezte. Szóval több vadász kellene, ahhoz meg több pénz, ahhoz meg több aknamentesítő küldi... Lehet majd egyszer folytatom.

    De érdemes kipróbálni, mert a hangulat baromi jó. Van pár nagyobb csata is előkészítve.
  • RJoco
    #6796
    Szia!
    Nem is gondolkodtam rajta. Nekem elég nagy lett ez a világ. A boronokat már fel sem fedeztem rendesen. A néhány veszélyes szektort a roncsos dlc-ből meg még meg sem találtam. Rég nem szedtem elő. Utoljára nem működött rendesen a rendszervédelem és hullanak a bányászaim a kha'ak-tól. Sőt, utoljára már kalózhajó is támadott bányászra, ami teljesen értelmetlen, mert nem tudja elvinni a kavicsot. A járőreim meg csak repkednek, de nem védenek. Ez eléggé elveszi a kedvem, hogy elindítsam a játékot.
    Az SW-ről meg most inkább nem is szólok.
  • kisiku
    #6795
    Szép jó reggelt/napot.Ezer éve, mondhatnók' . Az utóbbi időben sok egyéb elfoglaltságom mellett igen kevés időm jutott X-ezésre viszont hadd kérjem véleményeteket, már aki látta/kipróbálta az egyik X4-es Star Wars modot, azaz az "SW: Interworlds"-öt.


    Látszólag egy nagyon szépen kidolgozott modifikáció, teljes Star Wars hangulattal. Nekem nagyon bejön, csak még nem próbáltam ki. Tudom, másik világ, de még nem csináltak egyetlen olyan SW játékot, amilyen az X, amit nem is értek, mert már minden létező rókabőrt lenyúztak/lehúztak a franchise-ról.
    Szóval próbálta már valamelyikőtök?
    Utoljára szerkesztette: kisiku, 2024.02.12. 08:01:14
  • Jóózsf István #6794
    Nekem sem rémlik ilyen hiba.
    Mindenesetre bogarászd át a beállításokat, hátha nem is hiba, hanem ficsőr! :-) Viccen felül. Lehet, hogy valami beállításban van rá magyarázat, vagy utalás, vagy bármi egyéb...

    Más:
    A 7.00-ás frissítés...
    Itt egész normálisan és érthetően van leírva.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Indulj el egy példátlan űrutazásra az X4: Timelines játékkal, az X4 univerzum legújabb kiegészítőjével.
    Egy izgalmas új történettel, amely az X4 homokozóján kívül játszódik, készülj fel kolosszális kihívásokra és váratlan kirándulásokra az X-sorozat történetének és történelmének mélységeibe.
    A kiterjedt új, ingyenes 7.00 frissítés számos fejlesztéssel és új funkcióval emeli az X4 űrbeli élményét.

    Tehát.: Belépünk (Bejelentkezünk) ebbe a tájmlájn módba és akkor minden eddigi tevékenységünktől függetlenül teljesítenünk kell kihívásokat. Különböző jutalmakért, amiket a "saját világunkban" tudunk majd hasznosítani.
    Az én olvasatomban: Mindenki egyenlő esélyekkel, csupán a tapasztalatai segítségével küzd meg ugyanazon terepeken. Éééééééés. Nekem is jól fog futni a játék!!! :-D
    VAAAAAAGY, mint az X3 estében: Ugyanazon terepen egy másik történet alapján újrajátszod a játékot. De ennek kicsi az esélye.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    MAGÁVAL RAGADÓ FORGATÓKÖNYVEK ÉS EGYEDI FELOLDÁSOK
    Az új X4: Timelines történetébe ágyazva számos olyan forgatókönyvet találsz, amelyekben az X4 játékmenet számos különböző aspektusát megtapasztalhatod. Ezeknek a forgatókönyveknek a lejátszásával új küldetéseket is feloldasz az X4: Timelines történetszálon belül, valamint bónuszokat a tágabb X4 sandbox univerzumodhoz - köztük újragondolt, klasszikus hajókat az X-univerzum történetéből.

    Az X4: Timelines több mint egy bővítés; ez egy forradalom az X4 univerzumban. Akár tapasztalt űrkutató vagy, akár újonnan érkeztél a galaxisba, ez az izgalmas új fejezet a rejtélyek, kalandok és stratégiai játékmód keverékével ígéri, hogy magával ragad.

    Bár a következő bővítmény markánsan különbözik az elődeitől, egy dolog nem változik: a bővítménnyel egy időben egy jelentős ingyenes frissítés is megjelenik az X4: Foundations-hoz. A 7.00-as frissítés hatalmas lesz, és a changelog valószínűleg ismét megdönti saját rekordjainkat... 2024 tavaszán részletesebben is beszámolhatunk majd a 7.00-ról, és természetesen hozzáférést biztosítunk a nyilvános bétához, ahogy azt már megszokhattátok tőlünk.

    Az előbb még értettem. Most már megint nem!

    Reméltem, hogy nem kell tavaszig várnom. Kiegyeztem volna egy január végével.


    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.12.28. 07:05:57
  • RJoco
    #6792
    Mod nincs fenn?
    Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.12.26. 20:14:46
  • Alanw
    #6792
    Na ez az..már sokadszor kezdtem new game-et...amig a new gammel épp játszom semmi gond..de visszatöltöm és már ez az ablak fogad...
  • RJoco
    #6790
    Ilyennel még nem találkoztam.
    Nálam akkor szokott felirat lenni, ha az irányítást átváltom egérre.

    Esetleg próbáld meg újrakezdeni. Ha, csak most kezdted, akkor nem hiszem, hogy sok vesztenivalód lenne. Meg amúgy is, csak indíts egy újat, mentsd el, töltsd vissza. Ha nincs ott a felirat, akkor valami bogár került a mentésbe.
  • Alanw
    #6790
    Kérdés:elkezdtem a játékot,ok,teszek veszek,elmentettem.visszatöltöm és a képernyő közepén ott diszeleg a "press del to close this menu" felirat,rányomok és nem eltünteti hanem csak egy másik menübe átdob..valami megoldás?
    Ui:már keybindig változtatással is probálkoztam,eredmény ugyanaz...
  • Jóózsf István #6789
    Nekem a dejóból úgy tűnt, hogy az X univerzum nevesebb eseményeit lehet "újrajátszani" Az a csőszerű Xenon hajó (Telepes?) Az rémlett. Elméletileg el is lehetett volna foglalni, ha az ember elég ügyes, kitartó és az összes bolygó a világegyetemben együtt áll!
    Erről Gunslinger tudna mesélni!
  • RJoco
    #6788
    Az az argonnak kinéző hajó, melynek van forgórésze, nagyon hasonlít a B5 földi hajójára.
  • Jóózsf István #6787
    Rontásba is tehetném, de...

    7.00:

    "Újragondolt teladi és argon fővárosi hajók: Csodáld meg ezeknek az ikonikus hajóknak a felújított dizájnját, ami még mélyebbé és izgalmasabbá teszi az űrbeli találkozásaidat.
    Új szektorok és nevezetességek: Fedezd fel az X4 univerzum új, feltérképezetlen régióit, bővítve látókörödet és lehetőségeidet.
    Új xenon hajók: Ismerd meg az X-univerzum főellenfeleinek új hajóit, amelyek még a veterán X4-pilótákat is meglepik.
    Külső kamera (F2) felújítása: Tapasztald meg az alapvetően továbbfejlesztett és intuitívabb külső kamerarendszert.
    Egzisztenciális válság: Egy új végjáték-kihívás a veteránok számára. Állj szembe egy olyan frakcióval, amely mindent megtesz ellened. Ez az intenzív összecsapás a békésebb utazásra vágyók számára választható.
    Folyamatos motorfejlesztések: Élvezd a simább, stabilabb játékmenetet a játék motorjának folyamatos finomításával.
    Továbbfejlesztett gomb-újrafelosztás: Testre szabhatod az irányítást minden eddiginél nagyobb rugalmassággal."

    Az első három pont az érdekes, de pengeélen táncol, hogy egyáltalán visszatelepítsem a gépre a játékot. EMIATT!?!?!?
    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.12.20. 17:43:31
  • mindero
    #6786
    Gyakorlatilag igen. Lesz a főmenüben egy új játékmód ami a többi mentéstől függetlenül lesz játszható. Az adott "küldetések" teljesítése fejében kapunk jutalmakat, amikkel játszhatunk a többi mentésünkben.
    A küldetések meg az eddigi X történelem jelesebb eseményei közül kerülnek ki. Vagy valami hasonló.

    Egyenlőre nem tudom elképzelni az egészet...
  • Jóózsf István #6785
    Számomra nem volt egyértelmű, hogy pénzért, vagy ingyen. Még a gőz oldalán sem!
    Lefordíttattam a gőzös oldalt is, ahol kicsit egyértelműbb a leírás, de még mindig nem tudok németül gondolkodni, úgyhogy ha valaki nagyon pontosan érthetően 500-1000 szóban megfogalmazná, annak örök életemre (Vagy az övére) szolgája lennék!

    Szóval. Menüből választom, hogy most én szeretnék teljesíteni egy kihívást, amiért esetleg kapok egy szandált a fő játékomba! Uram bocsá' egy ladikot. Vagy egy matricát, vagy akármit is.
  • RJoco
    #6784
    Ismét valami vásárolandó.
    És, ha jól értem, akkor egy új játékmód lesz?
    Vagyis mindent lehet elölről kezdeni?
    Nem biztos, hogy jól értem.
  • mindero
    #6783
    Én örültem neki, de egyenlőre elég furcsa kiegészítő lesz. A hajók mondjuk szépek mint mindig.
  • Jóózsf István #6782
    Nem tudom, hogy féljek, vagy örüljek.
    "Premier dátuma: 2023. dec. 20.
    The next expansion of X4: Foundations will be revealed right here on December 20th, 2023, 16:00 CET (3pm GMT / 10am EST / 7am PST)."
  • Jóózsf István #6781
    Egy kis SEMMI-ség.
  • mindero
    #6780
    Én meg elkezdtem a SW Interworlds modot (5.1-hez), egészen lenyűgöző mit összehoztak hangulatilag. A modellek, hangok, zenék zseniálisak, nagyon jól működik ezzel a motorral. Játékként nem tudom mennyire lesz élvezhető, de majd beszámolok róla ahogy haladok.

    Elvileg érkezik a 6.x-el kompatibilis változat, de azt ki tudja, hogy mikor adják ki...
    Utoljára szerkesztette: mindero, 2023.10.11. 11:11:29
  • Z33noo
    #6779
    Jogos és értem a kritikát, és én is azóta manuálisan töltöm fel az ellátóhajót egy gyorsröptü Boa-val, igy tökéletesen müködik. El lehet magát az Atlast is küldeni anyagbeszerzö kürútra de aszt hiszem csak 3 szertor a hatótávja és mivel tetü lassú igy nincs értelme, meg ugye arra sincs garancia hogy talál is eladó cuccot a területén belöl. De attól függetlenül szerintem jó az ötlet és szorgalmasan használom is.
    Utoljára szerkesztette: Z33noo, 2023.09.08. 14:54:34
  • Jóózsf István #6778
    Addig, amíg van ellátás. Nekem is van a határőrségemben ellátó hajó, de csak azt látom, hogy állnak körülötte a csatahajók mint a FA-SZent, mert hiányzik valamilyen anyag a javításukhoz - feltöltésükhöz. Miért hiányzik? Hát nem azért, mert nincs hozzárendelve szállító hajó, hanem mert olyan messze vannak mindentől, hogy a korlátozott szektor eltávolodás miatt nem tudják odavinni. Baromi klassz, hogy ezt a ficsőrt beletették a játékba. Végül is jogos! "Miért akarsz te ŰRHAJÓVAL MESSZIRE menni? Hogy képzeled?
    De sebaj, mert épít az ember simán mindegyik csata közelébe egy olyan komplexet, ami majd kiszolgálja őket. Ja, hogy az meg letérdelteti a játékot? Akkor vegyél egy szorobánt és játssz azzal! Vagy amivel egyidős vagy!
    Kicsit elkalandoztam. :-)
  • Z33noo
    #6777
    Áhhááá!
    Kérdésemre a válasz: Blueprint!
    Szóval az auxilary ship hozzá van rendelve a flottához mint ellátó hajó, fel van töltve a szükdéges raw materials-al, esetemben Enegy Cell, Missile Compnents, Smart Chip, és rendelkezni kell a szükséges Blueprint-el Heavy Smart Missile Mk1 és Heavy Torpedo Mk1 és voilá csata után a vadászok mennek javitani és rakétát vételezni. Hát nem szuper? :D
  • RJoco
    #6776
    Üdv!
    Én ilyen szinten nem foglalkozom vele.
    Ha nem vagyok ott, akkor a leghatékonyabb fegyver a Pulse és az Argon Pulse torony.
    Ha ott vagyok, akkor meg én vagyok maga a fegyver.

    Egyszer csináltam egy hordozót sok kis vadásszal. Sajnos nem úgy működött, ahogy én azt gondoltam. És eléggé terhelte is a játékot. Végül szétszedtem a flottát. A hordozót beraktam egy bányász szektorba néhány vadásszal védeni a bányászaim. Aztán azt vettem észre, hogy a sérült bányászok bedokkolnak rá javításra.
    Sajnos azóta már a szektor védelem sem működik nálam és a bányászok is inkább ott maradnak kipurcanni, mint, hogy elmeneküljenek. Illetve ez nem teljesen így van, mert elindul, majd mikor látja, hogy nem támadják, visszamegy. Csakhogy a Kha'ak még ott van. És ezt addig játsza, míg jön az üzi a hősi halálról.

    Meg azért van hordozóm, mert a rátehető fegyverek elég jól tudnak aprítani. Állomás ellen is nagyon látványos. Csak mióta van robbanási sérülés effekt, azóta nem túl jó ötlet közel menni a pusztuló állomáshoz.
  • Z33noo
    #6775
    Üdv, megint én :)
    Van egy Raptorom, 60 Chimera bomber heavy torpedóval és 40 Chimera interceptor smart missilével felszerelve.
    Imádom, Qvajó! Bármi ellen akkorát ütnek mint Mike Tyson fénykorában.
    De borzasztó macerás a torpedók, rakéták ujratöltése. Elküldözgetni öket egy wharfba és mindig kell egy csomó nyersanyagot is vinnem, mert sosincs elég hogy feltöltse a wharf a Chimerákat.
    Vettem egy Atlas auxilary-t és hozzárendeltem a flottához mint repair/resuply ship, de csak javit, rakétát nem tölt.
    Feltöltöttem Enegy cell, Smart chip, Missile components-el, elvileg ezek kellenének hogy a rakétát is töltse de mégsem, valamit nem csináltam jól?

  • Jóózsf István #6774
    Nemes egyszerűséggel a mentési könyvtárat: C - júzer - te - dokumentumok - egoszoft - x4. Átmásolod valahova. Elég lenne csak az ezen belül lévő mentések, vagy még inkább az azon belül lévő legutolsó mentést kimásolni.
    De erre sincs feltétlenül szükség, mert ugye 10 mentési hely van. Egyszerűen nem használod fel mindet. Egyet, vagy többet meghagysz, hogy bármikor fájlmásolgatás nélkül visszatérhess arra a pontra.

    Írnak szépeket a 6.20-ról, de ha agyonversz sem mondom meg, hogy mi lett jobb és miért! :-)

    "With the 6.20 update, players will find quality of life improvements to the Interact menu, and improved NPC behaviour such as enhanced police responses and better use of deployables during combat. Some other key areas addressed include mission bug fixes, as well as improvements to AI behaviour and ship movement, aiming to provide players with a more immersive and realistic spacefaring experience. Mouse steering mode has been tweaked for more intuitive control, and new hotkey bindings make gameplay more efficient. We have also added a full text Czech localisation, which extends the game's accessibility to a broader audience. This update represents a comprehensive round of enhancements, bolstering the overall game quality."
  • mindero
    #6773
    Játszik még valaki ezzel a játékkal? Milyen a 6.2? Van valami érzékelhető változás?

    Más: gondoltam hogy kipróbálom ezt a StarWars modot. Hogy kell csinálni, hogy ne vesszenek el a mentések? Duplikálom a könyvtárat? Talán a terran conflictnál ez működött...
  • RJoco
    #6772
    Szívesen!
  • Z33noo
    #6771
    Szuper, már próbálgattam és müködik, de a + és - ra nem jöttem rá. Köszi
    Utoljára szerkesztette: Z33noo, 2023.08.26. 10:20:29
  • RJoco
    #6770
    Megnéztem neked biztosra.
    F2 a fix külső nézet, majd, ha megnyomod még egyszer, akkor lesz szabad és forgathatod a kamerát a numerikus billentyűkkel. A +- meg a távolság beállítására használatos.
    Elvileg F3-ra akkor reagál, ha ki van választva egy objektum. Akkor odaugrik a kamera és azt nézegetheted körbe.
  • RJoco
    #6769
    Az F1 a belső nézet.
    Az F2 a külső nézet, de fix.
    És most nem emlékszem pontosan, de vagy meg kell nyomni még egyszer az F2-t a szabad nézetre váltáshoz vagy F3 kell.
    Utána a numerikus billentyűkkel lehet forgolódni, ahogy István is írja.
  • Jóózsf István #6768
    Tudtommal, a numerikus kurzor gombokkal. (2,4,6,8)

    Más:
    "Szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy előre szóljunk, hogy a 6.20-as verzió valószínűleg az utolsó frissítés lesz a 7.00-as verzióra való nagy ugrás előtt."
    Most megint elő kell adnom a nagyhalált: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nem kell több déelcé!!!
  • Z33noo
    #6767
    Oké, noob vagyok, kérdezek:
    Külsö nézetben (F2) hogyan lehet fogatni a kamerát?
    Minden általam ismert kombót próbáltam de semmi, a Shift+Mouse3 ami a nézelödés belsö nézetben (F1) nem müködik ha külsö kamerára váltok, pedig az lenne a logikus.
    Utoljára szerkesztette: Z33noo, 2023.08.25. 16:20:12
  • Jóózsf István #6766
    6.20 rilíz!
  • RJoco
    #6765
    Szerintem én nem nagyon jártam hajókereskedőnél. Térkép megnyit, jobb klikk és vásárlás.
    Tuningnál viszont oda kell menni, szóval... Bár az csak egy asztal és lehet, hogy minden dokkban megtalálható.
    Régen mindig az elsőnek megépült dokkba irányított, ha a hajó befért. És nem számított neki, hogy közelebb lenne más dokk, szabad hellyel. Általában mindig az első ilyen dokkban volt a díler.
    Nem tudom, hogy azóta mókoltak e valamit.
  • Jóózsf István #6764
    Azt, hogy ne kelljen kajtatnunk a hajókereskedő után azon az állomáson, ahol több hajóépítő modul is van, úgy oldották meg, hogy a belső teleport menüjében csak egy választható hajókereskedő van. Azt nem állítanám, hogy száz százalékosan működik! :-)
  • Jóózsf István #6763
    Június 17.-én megkaptam az extrém kereskedőt.. Biztos nagyon odafigyelek a dolgokra! :-)
    De az, hogy most kaptam meg a szektorbirtokosit az csak egy vicc. Nem azt mondom, hogy a játék szektorainak a fele az enyém, de nem ez volt az első!
    Ezt az Építő Róbertet meg nem is értem!

  • Jóózsf István #6762
    Elgondolkodtam rajta, ha újrakezdeném a játékot, akkor hány órát tudnék beleborítani, amíg játszatatlanra lassul. A baj, csak az, hogy a már meglévő javaimat szeretném még hatalmasabbra fejleszteni és nem újból összekulizni mindent. SAKK - MATT

    Van most a 6.20 bétával kapcsolatban egy fejlesztői megbízás. AMD grafikus kártyásoknak kell tesztelni, hogy minden rendben van-e a játékkal (Grafikailag)
    AZT ÉN HONNAN IS TUDHATNÁM??? :-D
    De amúgy nem találtam benne hibát és tegnap amikor pár órát játszottam vele. Fel is építettem egy helyőrséget és még szépnek is találtam a játékot.
  • Jóózsf István #6761
    Számomra is az a magától értetődő, hogy megszerzem a tervrajzot és aztán annyit gyártok belőle, amennyit nem szégyellek!