7368
Egosoft X4
  • Jóózsf István #7368
    Ha valaki erre várt volna...
  • Jóózsf István #7367
    OFF!
    Gondoltam felveszek pár percet.
    Na mindegy. Jó lesz ízelítőnek.
    Ez a bemelegítő része a külső világok második próbálkozásának. Még korai lenne levonni bármilyen következtetést.
  • Jóózsf István #7366
    Nem bírtam megállni.
    Mi a szar történt az előző hozzászólásommal, aminek ugyanezt kellett volna tartalmaznia.

    Még az is megfordult a fejemben, hogy annyira hülye vagyok, hogy el sem küldtem, de hát ott van, csak üres.
  • Jóózsf István #7365
  • RJoco
    #7364
    Te is eljutottá idáig? Gratula hozzá! :)
  • Jóózsf István #7363
    L. E. H. E. T. E. T. L. E. N. !!!!!!!!!!!!!!! :-)

    És a hozzátartozó teljesítmény:




    És ezzel megint parkolópályára kerül a játék, mert meg kell néznem mi újság a külső világokon!
    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2025.10.25. 13:31:07
  • RJoco
    #7362
    Akkor az a leírás nincs meg. Az elején kevésbé követtem az itteni eseményeket. Így lemaradhattam róla.
  • RJoco
    #7361
    Szerintem az egy jó dolog, hogy sokminden elérhető játékon belül. Vannak játékok, melyek nem ennyire komplexek és mégsem csinálnak hozzá megfelelő infót.
    Persze itt is előfordul, hogy nem egyértelmű egy-egy dolog beszerzési helye, módja, így a neten kell kutakodni.
    Összességében nekem ezzel a részével nem volt semmi bajom.
    A hajóösszehasonlító tök jó, de van komoly netes adatbázis, ami még annál is jobb. A gyártásnál számomra minden fontos adat ott van. De nekem nem sok fontos adat kell. Elsősorban a sebesség. A többi meg.... A raktér adott, bővíteni csak tuninggal lehet. Fegyverzetből megvan, amit szeretek (ratata), az L-es hajókra meg úgyis csak egyféle fő fegyó tehető. Magamnak csak Argon Pulse ágyút pakolok, mert az a legjobb. Ha OOS készítem a hajót, akkor Plasma is mehet a kisebbekre. L-esre meg vegyesen ezt is, azt is, hogy jó legyen Kis vadászok ellen, de nagyobb korvettek ellen is.

    A tervrajzok terén teljesen mindegy, hogy melyik mit tud, úgyis az összeset meg fogod venni, vagy "ellopod". Az ellopást, ha jól emlékszem, akkor Boso-nál kell kifejleszteni, modultípúsok szerint. Van, amit nem lehet ellopni. Érdemes ezzel kezdeni, mert szokott tervrajzot dobni állomáson található data leak jelek szkennelésekor.

    Papírlapoznom nekem is kellett, de én azért csináltam, mert sok építős feladatot csináltam, így mindig felírtam, hogy mekkora terület kell, milyen modulból mennyi, majd hozzáírtam, hogy melyik építőelemből mennyi kell és így szállítottam az anyagot, pontosan azt és annyit, ami és amennyi kellett.



    A nagy hajó még lassabb. Így lassan is ér oda, ahova kell.
    OOS tényleg minden a számokról szól. Míg IS ott a grafika. Ha a lövedék eltalálja, akkor sebzés, ha nem, akkor nem. Barátok között tornyokkal lőni az ellenséget felettébb veszélyes, mert könnyen el lehet találni a barátot, aztán csak azt veszi észre az ember, hogy mindenki piros. Én ezért repülök általában kikapcsolt kéttornyos M-es hajókkal, aminek 5-6 főágyúja van. Ha olyan helyen vagyok, akkor a tornyok bekapcsolása csak egy gombnyomás. És ekkor is csak az általam becélzott ellenséges hajóra lőhet.
  • Jóózsf István #7360
    Bakker!
    Észre sem vettem, hogy hülyeséget írok! Bocsánat.

    Készített Viku az X4-hez is leírást, csak akkor arról linkem sincs. Ha sokat beszélünk róla és ha az emberiség bölcsőjében talál lehetőséget és időt tud ránk szakítani, akkor biztos feltölti valahova. Kicsit szégyellem is magam, hogy nekem nincs meg, de hát ugye számomra kevés információt tartalmaz. :-)



    Permutant!
    Nem kell pénzt áldozni az "olcsó hajókra" Szinte minden kapunál találni elhagyatottat. Személyesen foglald el őket, szkafanderben, meghekkelve és akkor nem keletkezik bennük nagy kár, mintha tengerészt küldenél. És igen. Célszerű leparkolni egyet-egyet a polgármesterek bázisán.
    De ha a diplomáciára tudsz időt áldozni, akkor abban már meghívhatsz egy-egy nagykövetet a HQ-ra, ahol pontosan ugyanazt tudod tenni, mintha te mennél a Polgármesterekhez. Csak épp egy teremben fognak ülni egymás mellett.
  • Permutant
    #7359
    Timelines infót köszönöm, ezek szerint nem kavarja össze a korábbi játékot? Mintha több ilyen kommentet olvastam volna, azért sem mertem megvenni.

    A drónok szerepe világos, azt le is írja a program, csak arra utaltam a példával, hogy mennyire nem könnyíti meg a játékos helyzetét a program. Van még pár ilyen átgondolatlannak tűnő apróság, amit nem értek. Például, ha már a blueprinteket említetted, ott is azzal találkoztam, hogy odaraknak egy listát kb. 25-30 tétellel amit meg lehet venni a képviselőtől. De azt már nem sikerült átgondolni, hogy az adott blueprint leírása elérhető legyen mondjuk egy jobb klikkel. És akkor ugye az van, hogy fogalmam nincs, mit érdemes megveni. Kimászhatok ugyan az enciklopédiába megnézni, de akkor az már négyszer annyi klikk és menükben turkálás. De ami a legnagyobb baj, hogy észben kéne tartani mindet a listából, mert az enciklopédiában ömlesztve van minden, az is, amit az adott képviselő nem is ajánl fel. Akkor gyakorlatilag papírlapra kell felírnom mindet, aztán átfáradni az adatbázisba megnézni, hogy mit érdemes venni, és úgy vissazmenni. Ez rettentő körülményes, pedig egy szögegyszerű jobb klikk az adott tételen megoldaná a dolgot és rögtön látnám, hogy az adott valami mire jó, kell-e nekem vagy sem. A hajóknál is ez van. Felsorolja a legördülő menüben az állomáson kapható hajókat, a fontosabb adatokat kiírja alul, de ha össze akarom hasonlítani akkor ki kell lépnem az egészből és át kell fáradjak egy teljesen másik menübe, ahol megint emlékeznem kéne fejből, hogy a sok hajó közül mit is akarok összevetni. Ez is mennyivel egyszerűbb lenne, ha lenne egy gomb, amivel az adott hajót hozzáadhatnám a compare listához, és anélkül, hogy ki kéne lépni a hajóvásárlás menüből, össze tudnám hasonlítani azt a 2-3 hajót.
    Tudom, hogy van netes adatbázis is, fogom is hasnzálni, de játékon belül ez nincs jól megoldva.

    Hajóvédős témában igazad van, nem biztos, hogy most 2db nehézvadász megvédi majd. De egyelőre csak kisebb Xenon hajók támadtak meg, akikkel még elbánnának, feltéve, ha nem 100km-re lemaradva forgolódnának a védendő hajótól. :-)
    Olvastam valami kommentben, hogy nagy hajót kell mellé rendelni, mert OOS minden a számokról szól, így eleve meg sem támadják majd. Csak az elején ez még nem működik, mert nincs pénz még 10-20milliós hajókra. A telepoprt ötlet zseniális, thanks, ezt alkalmazni fogom. :-) Valami olcsó hajókat veszek majd a célnak. Jól beszippantott a game, észre se vettem tegnap, hogy reggel van. :-D
    Utoljára szerkesztette: Permutant, 2025.10.24. 00:44:44
  • Permutant
    #7358
    "Csak és kizárólag ez a játék kivétel ez alól."

    :-D Kezdem látni, hogy így van. :-D
  • RJoco
    #7357
    És megtaláltam a gépen.
    Több, mint 10 évvel ezelőtti a dátum rajta.
    Innen le is szedhető.
  • RJoco
    #7356
    Nem rossz a Timelines, de a mentéshez nem ad hozzá lényegeset. Összeszedhetsz vele pár hajót, mert a feladatok elvégzésével a mentésedben meg fognak jelenni, mindegy, hogy mennyi mentéssel játszol.
    Kapsz extra festést.
    Érdemi előnyt nem ad.
    Arra jó, hogy olyan aspektusokat is megismersz, amivel amúgy nem biztos, hogy találkoznál. Vagy inkább biztos, hogy nem.
    Mert ki áll neki M-es kereskedőhajóval furikázni. Vagy, hogy ilyenből még egy flottát is irányítson az ember...
    Vagy épp M-es bányásszal követ gyűjteni. Kivezénylek egy rajt, azt annyi.
    Szóval ezekre érdekes. De szerintem sem az elején kell ebbe belekezdeni.

    Cargo drónok és egyebek:
    Nem kell túlspilázni a dolgokat.
    Folyamatosan reklamálni fog, hogy adjál pénzt az állomásaidnak, rendelj hozzájuk hajót, töltsd fel drónokkal.
    Figyelmen kívül kell hagyni, illetve más feladatot kiválasztani a listából és kész.

    A cargo drónok elsősorban az L, XL hajók rakodásához kell. Általában ezeken is van drón, szóval képesek megoldani az árucserét akkor is, ha nincs az állomásodon drón.
    És mivel az ilyen méretű hajón van drón, így ezeket a drónokat az állomásra is át lehet tenni, ha van ilyen méretű hajód és a hajógyárban feltöltötted őket drónnal.
    Azt nem tudom, hogy az M-es hajó tud e drónt vinni. Van, amelyik tud harcit vinni. A cargo drónt is meg tudod nézni játékon belül.
    Szóval nem feltétlen kell az állomásra bízni a dolgot. Ha rábízod, akkor pénzt is kell neki adni.

    Ez a hajóvédős dolog elég macerás. Mert ki védi meg a védőhajókat?
    Ilyen szempontból gyakran hülye a játék.
    Az Explorer arra jó, hogy állomásra rakd és rá tudsz majd később teleportálni. Ez jó pl. olyan állomásokon, ahol ott a faji vezető, így nem kell mindig odarepülnöd, ha szintet léptél vagy vásárolni akarsz blueprint-et. Elég csak ráteleportálni a hajóra.
    Emellett arra is jó, hogy gyorsan közlekedj vele.
    Felfedezni inkább valami erősebb M-est célszerű küldeni. Esetleg egy kisebb csapatot 3-10 hajóból. Gunship-pel is, mert, ha jól van beállítva a torony, akkor az legalább mindig visszalő, ha a hajó nem teszi.
    Amúgy nem tudom, hogy merre ténykedsz, nálam általában a yaki, kha´ak, xenon támad, a többi többnyire neutral és nem bántják a kisebb hajóimat. Az SCA szokott rámenni a szállítóra, meg a vadászra is, ha van rakománya. Ha nincs, akkor azokat is békénhagyja.
    Legalábbis régen így volt. Mostanában nem játszottam vele.
  • RJoco
    #7355
    "A németek híresek a precizitásukról"
    Ezt inkább tedd múlt időbe.
    Már 13 éve élek közöttük.
    Szervezőkészség: 0
    Logika: 0
    Értelém: 0
    Diligálás, magyarázás: 10
    Nem csak a gyárunk vezetésénél vannak gondok, de az ország működésében is súlyos problémák vannak. Mindegy, hogy orvosokról, vagy állami szervekről van szó.
    Aki nem alkalmas szinte semmire az szakács lesz. Mosogató nem, mert az már túl büdös nekik. Aki képes továbbtanulni, az is főleg a semmittevésre hajt.
    Első kézből látom, hogy a friss tanulók (itt kicsit más az oktatás, mint magyarban) mennyire alkalmatlanok az egyszerű gyári munkára is.

    Persze azért sok külföldi sem jobb, mert azok is tudnak ám semmit csinálni, ellébecolni a napot. Mondjuk ez a jobbik eset. Mert képesek sz@rt is csinálni, amit aztán az olyan hülyék javíthatnak ki, mint én.

    Nade elég az off-ból.
    Én azt hittem, hogy az X4-hez készült leírás.
    Mivel a Rebirth nem volt a kedvencem és nem is igazán játszottam vele, így szerintem nincs meg a fájl.
    Drive-on nem találtam.
  • Jóózsf István #7354
    X-Rebirth leírás by kisviku.pdf - Google Drive

    Permutant!
    Ennek a játéknak a fejlesztői németek. Vagy hát ugye, ahogy most divat, bármilyen származásúak lehetnek. De elméletileg ha definiálni lehet a játék származási országát, az Németország lenne.
    A németek híresek a precizitásukról és még néhány dologról amik mind pozitívak és általában örülnek neki az emberek.

    Csak és kizárólag ez a játék kivétel ez alól. Mert ez mindenben ellentmond a származásának! :-)
  • Permutant
    #7353
    Hát ennek kb. a felét sem értem még, amit mondasz! :-D

    Spoiler alatt a látványt értem elsősorban. Ha van egy szép valami, amit én szeretnék felfedezni ahogy kóricálok, nem egy videóban látni már előre, mert akkor elveszik ez az élmény faktor. Megvan az összes DLC, kivéve a Timelines és a legújabb Envoy-t, utóbbit még be kell húznom. A Timelines-ről nagyon sok rossz vélemény van, azt lehet, hogy kihagyom.

    Azért napról napra haladok. Szeretem a bonyolult játékokat. Csak itt tényleg nagyon nehéz az elején, mert alapvető dolgokat sem magyaráz el a játék. Pl. kiírja, hogy töltsem fel a HQ-t cargo drónokkal. Ok. De azt már nem említi, hogy mégis hogyan? Persze megtaláltam a neten a választ, de ha ezt kicsit átgondoltabban csinálták volna meg, akkor mondjuk a küldetés leírásában -legalább az elején-, meg lehetett volna említeni, (ha nem is szájbarágva), de legalább annyit, hogy a Logical nézetben keresgélj. Nekem ráment fél órám, mire rájöttem, hogy ezt magának gyártja XY nyersanyagból. Eleinte azt hittem, ezeket is valahol venni kell, és azzal feltölteni mint más termékeknél. De nem. Aztán azt gondoltam, biztos van erre valami gyártó modul amit meg kelll építeni, és akkor majd gyártja. Ez sem. Simán csak le kell szállítani a komponenseket/nyersanyagokat a HQ-nak és kész. Akkor fél óra kínlódást megspóroltak volna a készítők, ha legalább egy minimális útmutatást adtak volna, mert nyilván honnan tudná az ember?

    A Terran plotnál már kiraktam őket a szektorból, de még nem az enyém a szektor. Heretics End-ben van nekem is, eddig mindig oda tette, bár mindig ugyanazt a game startot indítottam el. Ha más a kezdő szektor, akkor máshol lenne ahogy írod.
    Köszönöm a tanácsot, akkor kicsit komolyabban ráfordulok a HQ építésre.

    Egyébként nektek működik az, hogy egy hajó védjen egy másikat? Kinyírták az Exploreremet, ez várható volt mert egyedül küldtem el. Most kapott egy jobb hajót és mellé rendeltem két másikat, hogy védjék. De azt látom a map-on, hogy nagyon nem csinálják jól. 100km-re le vannak maradva (azonos hajtóművekkel szereltem fel őket mint az explorer hajót, tehát nem azért), sokszor csak állnak és forognak egyhelyben, fényévekre a védendő hajótól. Nem tudom ez mennyire normális, vagy mit csinálok rosszul?

    Ezek apróságok. A játék amúgy zseniális!
    Utoljára szerkesztette: Permutant, 2025.10.22. 23:40:06
  • RJoco
    #7352
    Milyen néven van az a használati?


    Az jutott még eszembe, hogy a HQ kell a terraformáláshoz. Mondjuk ez már csak úgyis akkor lesz esedékes, ha mindent is kijátszott az ember, mert rengeteg nyersanyag kell, cserébe nem igazán hoz semmit. Emellett az adott szektorban kell lennie a HQ-nak is.
  • Jóózsf István #7351
    KisVikunak készített egy használati útmutatót a játékhoz, de az a link amit én tudtam, már nem érvényes.
    Viszont ha valaki lementette, akkor esetleg fel is tudja neked tölteni valahova.
  • RJoco
    #7350
    Túl sok spoiler-t nem hiszem, hogy kapsz, ha nem direkt arra mész rá. Amúgy néha elég nehéz a játékkal, mert ez nem ismételgeti, hogy mit is kellene csinálnod, így, ha nem érted vagy lemaradtál róla, akkor segíthetnek ezek.

    Akkor mindjárt itt egy spoiler?, bár úgyis megtudnád előbb-utóbb és az oda vezető út amúgy sem egyszerű, szóval az a HQ majd később tud ugrani. Így érdemes oda építeni és tényleg HQ-nak használni. Emellett a hal is mindig ott dekkol és neki van szerepe mindig. Mondjuk egy mindenkinek gyártó hajógyárat nem tennék rá. De, hogy magamnak gyártsak, teljesen jó.
    A játék asszem teleportálásnak hívja és először a saját teleportálásunkat kell tökélyre fejleszteni. A fejlesztési részen meg tudod nézegetni ezeket.

    A HQ ott jelenik meg, ahol megcsinálod a küldit. Azt nem tudom, hogy ez pontosan hogyan változtatható, mert eddig csak egyszer indítottam újra a játékot. Az elsőnél Grand Exchange-ben volt, mert épp arra jártam, mikor találtam valami jelet (ha jól emlékszem, akkor egy állomáson), így ott indult útjára a küldi és ott jelent meg az állomás. Most másodszorra Heretics End-be került. (De lehet, hogy eleve úgy indítottam, hogy már legyen meg az állomás, nem emlékszem, rég volt.)
    Ráraktam egy hivatalt, így enyém lett a rendszer. Felettéb érdekes üzit kaptam másoktól, nagyon meg is lepődtem :D Na ezt nem spoilerezem el, ha befoglalod a rendszert, akkor majd megtudod. Ha nem, akkor meg nem.

    A Terran sztori azonnal indul, ahogy aktiválásra került a dlc és megvan a HQ. A terran hajó a HQ-ra vadászik. Ha idegesít az ottléte, akkor csináld meg a kezdőfeladatot, aztán továbbáll. Utána nem muszáj folytatnod. Bár, ha jól emlékszem, akkor kelleni fog még 2 (kis) hajó kapitánnyal ahhoz, hogy odébb álljon.

    Ha van elég pénzed, akkor jó pénz van a hajófoglalásból szerzett hajó eladásában. A főnixeket nem túl nehéz foglalni. Általában M-essel repülök rájuk, aztán, ha megvan a foglalási állapot, akkor jöhet egy szállító a katonákkal.
    Mondjuk, ha nem nagy a főnix legénysége, akkor lehet, hogy a sajátomról küldöm át. "Plunderer" vagy mi van a hajó nevében, akkor az SCA-s, amit büntetlenül lőhetsz.

    Az állomásépítős feladatokat szeretem, azok általában jól hoznak. Valahol olvastam egy olyan trükkről, hogy érdemes a kötelezőn felül még némi termelőmodult ráépíteni, de ahhoz már nem kell leszállítani az anyagot, azt megteszi a játék, ha elkészültek a kötelező modulok és megkaptad a pénzt. Így kicsit javítható az ellátottság, meg, ha olyan gyártó modult raksz le, amihez tudod vinni az alapanyagot, akkor az jó pénzszerzés is.

    Mondjuk a pénz csak az elején lényeg. Ha megvan az első hajógyártó komplexed és csak bányásznod kell a nyersanyagot hozzá, akkor dőlni fog a lé. Hajót mindig vesznek. Mert mindig vannak, akik háborúznak.
    Amúgy el lehetne lenni nélküle is, de sajnos a nehézséget eléggé megnerfelték és ahova réges régen sok nyersanyagot kellett vinni, oda most már elég a zsé. Jó sok zsé.

    Ha megvan a csóró-gazdag dlc is, akkor a roncsokat fel lehet dolgozni. Az első mentésemben van olyan hajót gyártó állomásom, ahonnan kidokkol a frissen vásárolt split hajó és egy másik, ellenséges faj kapásból le is lövi. Ezeket mindjárt lehetne vinni a feldolgozóba, amiből újabb hajó lesz :)
  • Permutant
    #7349
    X3 TC-vel játszottam nagyon régen, írtam is.
    Videókat csak óvatosan nézek, mert spoilerezik a tartalmak jelentős részét. Inkább olvasok, most leszedtem egy leírást angolul, abban úgy nézem minden fontos benne van. Egyelőre csinálom ezt a Boso Ta plotot, + valami triggerelt egy Terran plotot is, azt is elkezdtem. Építést tanulgatom az ajándékba kapott HQ-n, bár nem tudom mennyire érdemes oda komolyabb komplexet felhúzni?

    Az mondjuk kicsit furcsa, és szerintem ez sincs átgondolva kellően, hogy rögtön az elején egy olyan rendszerben adja oda a HQ-t, amiben jönnek-mennek a mindenféle elemek, és már kezdéskor olyan hajókkal támadnak meg, amik ellen egyelőre esélyem sincs. A magasabb rangot már sikerült elérnem az Argonoknál, így már legalább egy fokkal erősebb hajókhoz is hozzáférek, de leginkább most a nyugisabb rendszerekben vállalok küldetéseket, hogy legyen pénzem. Meg néha kristályokat bányászom. Aztán az a terv, hogy megpróbálom bevédeni a HQ-t, vagy az oda vezető kapukhoz valami védelmet akarok tenni, de ehhez még sok idő és pénz kell.
    Utoljára szerkesztette: Permutant, 2025.10.22. 14:02:45
  • RJoco
    #7348
    Ezek szerint te nem játszottál az elődökkel sem.
    Így biztos, hogy nagyon nehéz. Azt leszámítva, hogy akkoriban még nem volt annyira menő a yt, míg most mindent is megtalálsz ott.
    Emellett úgy rémlik, hogy bekerült valami tutorial is a játékba. Bár lehet, hogy a bérlést pont nem mutatja be.

    Azokat az anyagokat, amik kellenek az építéshez, célszerű kézzel intézni. Főleg, mert egyáltalán nem biztos, hogy jó áron találsz az állomás közelében. Ugye a csillagokat figyelni kell, hogy milyen messze fogja elküldeni a hajóját az állomás. Emellett lehet, hogy messzebb jobb áron találsz cuccot. És a claytronics igencsak drága.
    Célszerű az önellátó komplexre gyúrni. Vagyis, hogy te gyártsd magadnak a 3 fő építőelemet, mert a fejlődő xverzumban ez gyakran lesz hiány. És sokat is kell rákölteni. Ráadásul sok helyet is foglal.

    Blueprint-eket nem muszáj venni, lehet lopni is EMP-vel. De azért érdemes megnézni az árakat, van, amit nem éri meg lopni.
    Az űrben kallódó dolgok összeszedésére is van egy nagyon hasznos mod. Ezekből lehet ezt-azt készíteni, mint az EMP.

    Ennek a játéknak rengeteg része van, így most nem is megyek bele mélyebben, mert az sok lenne.

    Az építőt azért nem tudtad felbérelni, valószínű, mert épp dolga volt máshol. Vagyis hiába látod a térképen, ha nem dobja be a bérlésnél, akkor nem ér rá. Járkálj egy kicsit a hajóddal, hátha találsz egy szabadot. Ilyenkor azért nem lehetetlen.
    Aztán, ha kirendelted, akkor célszerű folyamatosan építened valamit, hogy ne menjen el. Mert amúgy dolga végeztével lelép, aztán perkálhatod megint a felbérlési pénzt, meg várhatod, hogy odavánszorogjon. Így célszerű mindig építésben tartani és lassan adagolni is az anyagot, mert - úgy emlékszem - akkor is lelép, ha sokáig nem tud építíeni, mert nincs anyag.
  • Permutant
    #7347
    Neked is köszönöm, akkor utána nézek a loop dolognak is. Jó lenne megoldani, mert állomások építéséhez sok anyag kell, és nem lenne optimális kézzel beszerezni mindent, meg vannak anyagok ami több modulhoz is kell, azokból még több kell, és jó lenne, ha folyamatosan szállítanák a teherhajók. A hozzárendeléssel jó lesz gondolom.

    Műholdakat telepítettem a fontosabb szektorokba, erre még emlékeztem, hogy kell. Erről jutott eszembe, hogy ezeket meg is kell védeni? Érdemes letenni melléjük valami fegyvert, vagy aknákat, vagy nem támadják meg? Most nem a Xenon szektorokra gondolok természetesen, csak általában.
    Könyv tippet köszönöm, erről nem is tudtam hogy létezik :-)

    Brutál hangulatú a játék egyébként, ha az UI nem lenne ilyen szörnyű, 10 csillagos lenne nálam, de majd azt is megszokom valahogy. Nem tűnik logikusnak sok helyen, meg nem is átlátható egy kezdőnek. Már a Boso Ta küldetés elején elakadtam, mert sehol nem mondja el a játék, hogy CV-t kell felbérelni. Csak kiírja, hogy bővítsem a storage-t 5000-re, de arról semmit, hogy hogyan. Az állomás építését még valahogy átláttam, de ezt a hajóbérlést elég hülyén csinálták meg. Van ott egy gomb, hogy béreljek CV-t, de ha rákattintok, akkor annak ellenére, hogy a szomszédos rendszerekben van Adv. Satellite, nem látok egyetlen hajót sem a térképen, csak az állomásokat. Aztán ha valamire kattintok, már el is dobja az egész CV bérlős dolgot. Aztán rádión hívtam fel a CV-t, hogy felbéreljem, de őszintén nem tudom, honnan tudta, hogy mire akarom felbérelni, mert nem volt lista amiből választhattam volna. Csak mondta, hogy Ok, aztán átfáradt a Heretic's End-be-. Nem nagyon értem a logikáját. A grafika viszont ütős, főleg mikor kiszállok a hajóból. Nagyon adja, ahogy körbe tudom járkálni a hajókat. A zene is jó. Ezzel elleszek egy darabig, csak jussak túl a kőkorszaki UI lelkivilágán, meg a néhol elsőre nem egyértelmű megoldásokon. :-)
  • Permutant
    #7346
    Köszönöm, szuper! Akkor ez lett volna a következő kérdésem, hogy érdemes-e odébb menni a "végtelenbe és tovább", de ha nincs ott már semmi, akkor rábízom a Sector Explorerre aztán amíg az csinál valamit, addig fogok foglalkozni egy rendszerrel.
    Ja tényleg, hozzá kell rendelni az állomáshoz. Ezt el is felejtettem, hogy ilyen is van. :-)
  • RJoco
    #7345
    Az állomás manager-ének a csillaga határozza meg, hogy milyen messze tudja küldeni a hajóit. 5 csillag, 5 rendszer. Na ez egy lehetetlen küldetés, nem egy kihalt Xenon szektorban terraformálni.
  • RJoco
    #7344
    Úgy emlékszem, hogy van körparancs, amivel megmondhatod a hajónak, hogy te innen ezt veszed, oda viszed és eladod és ezt csinálod a végtelenségig.
    Legalábbis két állomásom között megcsináltam, bár ott az egyik állomáshoz hozzá volt rendelve a hajó.
    És ugye az árakat is be kell lőni.

    Elvileg a kapitányok is csak a felfedezett állomásokat és bejegyzett áraikat látják, melyek egy idő után elévülnek. Ha a hajó rendszeresen járkál, akkor mindig friss marad.
    Ezt ki lehet küszöbölni műholdakkal, így a kapitány is mindig látja, hogy mi hol mennyi, mit érdemes venni és hol.

    A játék elején sok dologból kevés van. A gazdaságnak idő kell, hogy beinduljon.
    Az építkezések miatt az építőanyagért jó pénzt fizetnek.
    Bár ilyenkor is szerintem célszerűbb manuálisan küldözgetni a hajót, mert, ha jól emlékszem, akkor az Autotrade-hez 3 csillagos kapitány lesz.

    A csillagokat ki lehet játszani egy könyves mod-dal, amivel okítható akár 5 csillagig is. A játék is ad könyveket különböző feladatok után, de nem emlékszem, hogy 3 csillagnál jobbat dobott volna. Szóval a könyv egy egész jó út, mert amúgy kb. lehetetlen elérni az 5 csillagos emberkéket. Hacsak nem szerkeszt az ember mentést.
  • Jóózsf István #7343
    2;... -nyek között nem küldheti el a hajóit az állomás vezetője.
    (Csak közben elterelték a figyelmem és véletlenül elküldtem befejezetlenül a hozzászólást.)
  • Jóózsf István #7342
    Szervusz!

    1; Nem. VÉGTELEN. Szó szerint.
    A felfedező mod nekem is fent van, de olyan rég használtam, hogy fogalmam sincs hogyan működik.
    Nyugodj meg, hogy kb a látható részen belül vannak az említésre méltó dolgok. Néhány kivételtől eltekintve.

    2; Ha csak az adott két állomás között szeretnéd mozgatni a hajó(ka)t, akkor add oda az egyik állomásnak és szűkítsd be a mozgásterét, olyanokkal, hogy az állomás csak berkeken belül adhat, vagy vásárolhat. Csak ennyiért, vagy annyiért. Szóval csak rafináltan lehet elérni, hogy CSAK KÉT ÁLLOMÁS KÖZÖTT SZÁLLÍTSON!
    Olyanról nem tudok, hogy konkrétan meg lehetne adni egy hajónak, hogy hova menjen rendszeresen, de nem tartom kizártnak.
    Létezik még egy olyan is, hogy AutoTrader funkció, de ahhoz "okosnak" kell lennie a kapitánynak és adott szektorhatáron belül azzal kereskedik, amivel akar. Viszont amennyire rémlik ez rém macerás. Már maga a szint elérése is, hogy egyáltalán elindíthasd...
    Ja igen! Ha jól rémlik 5 szektornál messzebb semmilyen körülmé

    3; A játékban minden állomás arra törekszik, hogy a legolcsóbban vegyen és/vagy a legdrágábban adjon el. EZ TÖRVÉNY!!!
  • Permutant
    #7341
    Játszik még valaki ezzel a játékkal? Én most bírkózom vele, de az UI borzalmas, nem könnyíti meg az életem.
    Pár kérdés, ha még jár erre valaki:

    1. Elkezdtem kóricálni az Argon Prime-ban, gondoltam felfedezem. Kimegyek a hexa szélére, de az mindig tovább "tolódik", mintha sose lenne vége a rendszernek, vagy nem lenne határa. Lesz ennek vége valahol, vagy ez ilyen végtelen? Feltettem a Sector Expolrer modot, ami felfedezi a rendszert, de az is úgy csinálja, hogy a rendszer széleinél még látom, hogy maradt felfedezetlen rész, mert ott is kitolódik. Ő viszont befejezi a felfedezést egy idő után azzal, hogy szerinte a rendszer készen van.

    2. Mivel lehet teljesen automatizálni az áruszállítást? Vettem egy Mercury-t és egy Ides-t. Trading Software rajtuk van. Azt látom, hogy el tudom küldeni adott állomásra terméket venni, utána pedig meg tudom neki adni, hogy hova vigye (vagy ezeket sorrenben is meg tudja csinálni). De ezt nem szeretném állandóan kézzel csinálni, hanem jó lenne beállítani, hogy mondjuk 2 állomás között hordja a cuccokat. Hogyan? Kell hozzá majd valami spéci szoftver még?

    3. Előbbivel összefüggésben, hogyan lehet azt megmondani a teherhajónak, hogy keressen a rendszerekben legjobb áron XY terméket, aztán vegye szépen meg, ha talál? Mintha X3-ban lett volna ilyen lehetőség, de már nem emlékeszm, nagyon régen játszottam vele és az is lehet, hogy ott is csak a bónusz pakkban volt valami ilyen szotver, ami ezt tudta.
  • Jóózsf István #7340
    A tájmlájnsz utolsó küldetésének (Nem ez a legutolsó! ;-) ajándék hajója.
  • Jóózsf István #7339
    Nem volt vége. Kaptam egy küldetéssorozatot. (Talán a tájmlájnsz triggerelte.) És egy új frakciót, meg két új bicajt. Egy sport S-t és egy fregattot.
  • Jóózsf István #7338
    Kész a tájmlájnsz.
    Annyira jófej voltam, hogy még a végefőcímet is végignéztem! (Jobbára.)

    Még be kell zsebelnem az ajándék szektorokat és a két utolsó repi hajót és tulajdonképp ennyi volt az X4.
  • Jóózsf István #7337
    Ki ne akarna egy olyan játékkal játszani, ami akár KÉT KÉPKOCKÁRA IS KÉPES másodpercenként.
    Csak bele ne szédüljetek!

    De legalább egy plecsnivel több és néhány szál haj és idegszállal kevesebb!



    És hogy hogyan lehet megszerezni? Vagy egy b.ott nagy hajóval mész, vagy így.


    Hangot ne keressétek! Elvitte a cica!
  • Jóózsf István #7336
    Hááááát. Ezek a tájmlájnsz küldetések rohadtul nem nekem valók!
  • Jóózsf István #7335
    Nabakker!
    Úgy akartam ezt a bejegyzést indítani, hogy:
    Na kinek van Szájfere? És hány embernek van a világon?
    De a Szájferre nincs plecsni.



    Pedig ezt a legnehezebb összeszedni, merthogy ugrasztani kell. És még fejlesztés is van rá, mivel a tervrajzot nem lehet megszerezni sehonnan. Boso Ta fejleszti ki. Azt nem tudom mivel triggerelődik a fejlesztés, mert én mielőtt nekiestem volna szkenneltem is. Lehet, hogy az is elég.

    Aztán még egy picit majomkodtam vele...
    Lassúnak nem nevezném.
    Gyorsulni is tud... (00:21:34)
    De az a lassulás!?!??!?!!? (00:23:00) A kukurikú egy tohonya disznó, hatalmas tűzerővel. Ez meg inkább sunnyogni jó (meg belebombázni a kavicsba 00:03:56).
    Az ki sem próbáltam, hogy a ez tud e KLOÁKÁZNI, mint a sima Envoy.
  • Jóózsf István #7334
    Nem volt kapós ez a kiadás...
    Az Envoy is csak fél óra volt kb. És még annyit se kellett tenni érte mint a hiperért. Talán, ha kétszer meg kellett védeni. Ja, és adat tárolót feltörni. Rutin munka kezdőknek.



    Lejelentettem, hogy állandóan szétfagy, vagy kidob az asztalra. A válasz az volt, hogy ők sem értik. Látszólag minden rendben a géppel mégis...

    "Looking at your DxDiag, all of the Windows Error Reports there are
    LiveKernelEvents. Those are typically hardware or driver issues and not
    directly from gamecode. Your device drivers look OK apart from your AMD
    sound driver which is a bit old and can probably be updated. It is quite
    possible that X4 with all the add-ons can stress your system and
    drivers in ways that other games may not and so expose any weaknesses
    there."
  • Jóózsf István #7333
    Rémlett a repülős dolog is, de gyáva voltam említeni. :-)

    Egy újabb plecsni.



    És tényleg kettőt szereztem! De ezt sem érzem precíz esetnek.
    Ráadásul (ugyan a játék erről nem tehet) fél óra alatt meg is volt. MEGÉRTE AZ ÁRÁT!
    Merthogy a könnyebbik része volt a nehezebb. Szkennelni kellett a kapukat, amerre mehetett. Majd amikor meglett elküldtük egy dokkba. Ott beszélgettünk a kapitánnyal aki alkatrészeket kért tőlünk. És itt jönne a nehezebb rész. De arról a játék nem tehet, hogy nekem az összes már zsebemben volt.
    Szóval "ENNYIKE!"
    Megyek a másikért. (Envoy, Cypher)

    Van még egy hibácska a játékban. A xenon - Khaak incidenst én már végigjátszottam, de most valamiért az indító kutatás visszakerült a feladatok közé, és ezáltal újra "kell" játszanom. MAJD!!!
    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2025.09.14. 06:48:54
  • nibron
    #7332
    a földhöz nem kell ragaszkodni. lehet az egy platform vagy bármi más akár egy hangár is. van az elite dangerous nevű játék. abban vannak a hordozók. azoknak a tetejéről kell elindulni kvázi egy platformról, például arra tökéletesen lehet használni.

    De használják még a sima repülőknél is a földön. arra kell érteni amikor egy repcsi elemelkedik a földtől, akkor első lépésben az az elsődleges cél, hogy magasságot nyerjünk egy minimális sebességnél. tehát ekkor a maximális emelkedési rátával el kel szakadnunk a földtől (alapvetően itt a cél, hogy kikerüljünk a föld párnahatásából). Utána kisebbre veszik az emelkedést és elkezdenek sebességet gyűjteni. Szóval ezt a legelső emelési fázist hívják lift-off-nak.

    Valszeg a játékban is ezt kell teljesíteni. Ezenkívül gondolom modhoz kötött, tehát kérdés hány játékosnak van meg az a mod a globális tömegből. mivel a valve a mod-hoz kapcsolt plecsniket is az összjátékosok számából számolja (annyira azért nem precíz).
  • Jóózsf István #7331
    Három napja próbálok 1-2 percnél illetve fél óránál többet játszani a játékkal... (Fagy - CTD) Ugyanazokat az eseményeket átélve újra és újra. De nem jut eszembe olyan pillanat, amihez a plecsni köthető.

    Az a hiba ami miatt állandóan összeomlik az "én készülékemben van." Valamelyik mod rakoncátlankodik. Erre két nap után jöttem rá, mert addig a hardveres tételeket próbáltam kizárni. Franc se gondolta, hogy egy mod lesz.
    Most azon vagyok, hogy sorban kizárjam amelyik jó.

    Szóval a lift off a filmekben is elhangzik és az első zinternetes találat is ezt hozza: "A rakéta elemelkedése a földről." Jó, de ez az én játékomban hol jelentkezik. Már csak a talajt, mint olyat is kizárhatjuk. UGYE!
    Vaaaaagy nagyon átvitt értelemben a diplomáciához kötötték valahogy. Kábé ez a legértelmesebb magyarázat.
  • nibron
    #7330
    kicsit most megrökönyödtem. aztán elkezdtem gondolkodni. szóval nem én vagyok hülye angolból, hanem inkább a szöveg van rosszul megfogalmazva. arra gondolok, hogy nem azért kapod mert elindítasz egy játékot, hanem mert elő van írva valami amit teljesíteni kell ahhoz, hogy teljesüljön a "start the game" követelmény.
    Némileg segített ebben a gondolkodásban a "lift-off" szöveg, ill. az ikon képe, de azért mégiscsak beszarás ez a szöveg. bár a mai világban ahogyan egyre jobban előtérbe kerül a butulás, lassan már ezen sem kell csodálkozni. azért eddig még nem láttam olyan plecsnit amit a sikeres elindításért kapsz. Na majd ezután...:)
    általában azon szoktam röhögni, hogy pölö van egy butácskább survivor játék, ahol külön jutalmazzák, hogy felvettél egy fát és egy követ. és még itt is csak ritkán van meg a 90%.
    Utoljára szerkesztette: nibron, 2025.09.12. 20:22:45
  • Jóózsf István #7329
    Nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek ezen:



    Tegnap ugyanis megvettem a maradék tartalmat és játszani próbáltam a játékkal, ami egészen addig sikerült is, amíg nem akartam a térképen kommandírozni néhány flottát.
    Mert ettől vagy lefagyott, vagy kidobott az asztalra. Tehát a plecsni mondhatni jogos! Az, hogy a játékosok 1.6%-nak van meg... Hát... :-)