6290
Egosoft X4
  • Jóózsf István
    #6290
    How satisfied are you with the game performance on your hardware?
    (5 = Completely; 1 = Not at all)

    5 = 29%
    4 = 36%
    3 = 22%
    2 = 9%
    1 = 3%

    Sejthetitek, hogy én melyik csoportba tartozok.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Az X-sorozat játékai mindig is magas hardverigényűek lesznek. A játék természetéből és a sorozatra vonatkozó elképzeléseinkből adódik, hogy a technikai követelmények gyakran kizárják a kisebb teljesítményű rendszerek használatát. A teljes univerzum-szimuláció például mindig több CPU-t és memóriát igényel, mint a műfaj többi játéka. Az a tény, hogy a felmérésben résztvevők 65%-a meglehetősen elégedett a játék teljesítményével a saját rendszerén, némi bizalmat ad nekünk abban, hogy a megfelelő egyensúlyt találtuk meg. Ugyanakkor folyamatosan dolgozunk a játékmotorunkban a fejlesztéseken, hogy növeljük az X4 teljesítményét. Reméljük, hogy a nem túl távoli jövőben már beszélhetünk a következő nagy X4 frissítésről, a 6.00-ról, amely tartalmazni fogja a legújabb munkánkat ezen a területen.

    Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)


    6.0 Ühüm. Attól nem félek, hogy az a hatpontnulla szaladni fog mint a nyúl! De jó olvasni ezt, mert akkor """"ESETLEG"""" (Feltéve, de meg nem engedve!!! ) tényleg fogok tudni EGYSZER játszani EZZEL a játékkal! Beszéplenne!

    "A Multiverzum online mód bevezetésével, remélhetőleg 2023 folyamán..." Tehát akkor nem törölték végleg!

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Egy kis mellékes megjegyzés a modok témájához: évek óta sorolunk tehetséges X-szériás moddereket csapatunk soraiba. Örömmel mondhatjuk, hogy az év elején Shuul (VRO és számos más mod) és kuertee (számos játékmenet és életminőségi mod) modderek elkezdtek velünk dolgozni az X sorozat jövőjén. Örülünk, hogy a fedélzeten vagytok, srácok!


    Jó volt ezt olvasni. Ha tényleg borítanak munkát ennek a fejlesztésébe és el is érnek eredményt vele, akkor talán az én véleményem is elkanyarodik a pozitív irányba és végre nem kell a fületekbe picsognom mindenért!
    Szóval: ÚGYLEGYEN!!! És már tolhatják is a 6.0 bétát, mert egész felcsigáztak!
  • Jóózsf István
    #6289
    Egy fejlesztő:
    Gregory
    EGOSOFT
    Posts: 582
    Joined: Mon, 5. Aug 19, 06:17

    Itt is van az iromány.
  • kisiku
    #6288
    Ezt ki mondja?

    Nekem még elég érdekes a játék, pedig meg sem vettem a legutolsó DLC-t. Most épül a 4 hajógyáram, és kezdem körbezárni a Xenonokat. Csak ennek hamarosan vége, jön a készülődés, stb, de azért még fogom élvezni. Kezdek rájönni mindenre, tényleg működik a szervizhajó is, én ugyan nem tudok rá dokkolni L-es hajóval, de ha megparancsolom, akkor megteszi...s valóban javít, felszerel, kipótol,stb.
  • Jóózsf István
    #6287
    Kicsit bővebben és magyarul:
    "...Teljesen érthető, és nagyon sajnálom, hogy ilyen sokáig ilyen csend volt. De ez azért van, mert mindenki nagyon elfoglalt, és az én esetemben számos más feladat is az asztalomra került, amelyek sok időt emésztettek fel.

    Jövő hét elején fogunk megjelentetni egy cikket (amit jelenleg még lefordítunk más nyelvekre, erre mindig nagy hangsúlyt fektetünk, és ez is időigényes), amiben a nyári játékos felmérés néhány eredményét nézzük meg, és kommentáljuk azokat a mi belső szempontjaink szerint. Nem lesz ebben a cikkben semmi úttörő, észbontóan új információ, de azt hiszem, sokak számára érdekes olvasmány lehet, mivel egy kis betekintést nyújtunk a különböző témákkal kapcsolatos gondolkodásunkba.

    És igen, még mindig dolgozunk az X4-en, közeledünk egy nagyobb bejelentéshez, de - a mai napig - nem lehet pontosan megmondani, hogy ez mikor fog megtörténni. Ez a játékfejlesztés realitása, és csak a türelmedet tudom kérni. Bízom benne, hogy ez a türelem meg lesz jutalmazva."

    Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
  • Jóózsf István
    #6286
    "We will post a slightly bigger news next week specifically about the player survey. In that news, we'll show some of the survey results and comment on them.
    To manage expectations: This will not yet include an announcement about the next chapter of X4."
  • kisiku
    #6285
    Eljutottam megint arra a szintre, amikor azt mondom, hogy nem tudom, mi lehet Zakharov mester lelkében, de olyan zenét alkotott, hogy az előbb a kanál kiesett a kezemből és a könny kicsordult a szememből.

    Kicsit elkezedtem a sztorit játszani, és eljutottam egy Föld nevű szektorba, vagy valami ilyesmi helyre, (Örsz) Volt itt Vénusz, Mars, meg ilyenek, ismerősnek hangzó bolygók és helyek.
    De ami az Earth szektorban ért (nem, nem a Torus puzzle, amit tegnap éjjel 1-kor hulla fáradtan már nem volt kedvem megfejteni), az a zene.
    Istenem!

    Most is csak azért vagyok itt, hogy ezt leírjam. Ez valami frenetikus. Nagyon tetszik ez az új zenei hozzáállás a játékban. Eleinte nagyon szar volt, mert az alapjátékban az előző részek szintén zseniális művei hangzottak el, csak borzasztó halkan. De ez az új...már sejtem mik adhattak neki ihletet.
    Kicsit fantasy-s, kicsit a káprázatos magyar zongorista, Havasi Balázs Lacrimosa című számánk néhány jegyét véltem felfedezni itt is. Néha be-becsusszan egy kis Gyűrűk Ura-s hangzás egyik-másik zeneszámban. Aztán van benne egy kis egyházi jellegű mozzanat is.
    Egyszerűen nem bírom ki könnyek nélkül. A másik ,ami Antigone Memorial-ban szól...ezek valami isteni szólamok.
    A vokál nagyon el van találva!

    Hogyan?Hogyan tudják ezt zenészek megcsinálni? Hogyan tudják a lelket, az érzéseket így kifejezni? Ezt nem lehet megrendelésre csinálni, ehhez kell valami az emberben ott belül!
    Van egy pár kedvenc videójáték zeneszerzőm, kétségtelen, hogy Zakharov az egyik, de ott van a King's Bounty zeneszerzője is Lind Erebros. Az előző részekben is volt egy pár szám, amitől libabőrös lettem, de most újra érzem ezt...
    Utoljára szerkesztette: kisiku, 2022.11.22. 19:40:07
  • kisiku
    #6284
    Köszönöm a sok infót. Hétvégén sokat próbáltam, mindenféle konfigurációban. Építettem Raptor-t is, közben találtam én is jó videjót, ahol elmagyarázzák a különbségeket a fajok lövegei között. Most épp én is azon vagyok, hogy nagyobb flottát építsek, mert az eddigieket viszonylag visszafogottan építettem. Csak közben fogynak az anyagok is, így állomásokat is építek. Valamint az "én" világomban a szerencsétlen Spliteket próbálom a Xenon uralom alól felszabadítani szektoronként. Pár helyen már sikerült is.
    Folyt köv, most mennem kell.
  • Jóózsf István
    #6283
    A Beam fegyverek szart sem értek. Aztán fellázadt a nép és valamit mókoltak rajta, még talán látszatja is volt. De ha azt szeretnéd használni, nemrég megjelent rájuk egy mod, ami ELFOGADHATÓVÁ teszi őket.

    A fő löveges kérdés is elég jogos, hisz tele vannak a rendesebb hajók lövegtoronnyal! Akár használhatóak is lehetnének!
  • RJoco
    #6282
    Jól vannak beállítva a hajók. Saját gyárnál biztos, hogy be lehet állítani, hogy milyen turret beállításokkal akarod gyártani őket.
    Ha ezek nincsenek jól beállítva, akkor adott esetben egyik sem fog lőni semmit.
    Ha nincs kijelölve cél, akkor meg lehet, hogy a fő ágyúkat nem fogja használni.
    Flotta vs flottánál a legjobb, ha az L és XL hajókat kijelölöd nekik. Egyesével szép sorban, ahogy le akarod darálni őket. A kis vackokat meg elintézik az ágyúk, ha jól van beállítva.
    100 hajóval kiirtottam mindenkit. Hajót, állomást, mindent. Szóval nem működik ez olyan rosszul. Először a 100 hajót indítottam el, de hamar rájöttem, hogy fölösleges ennyi, úgyhogy több felé osztottam őket. Közben azért gyártogattam is. Egy feltuningolt 10-es csörgőflotta már kikezdhetetlen. 20 nem feltuningolt hajóval sincs gond, csak vigyázni kell, hogy két védelmi állomás között legyen idejük regenerálódni. 50 hajónál annyira nem lényeg. Egyszerűen egyik állomásról küldtem a másikra őket. Szép sorba kijelöltem az összeset, majd ők maguktól végighaladtak az útvonalon.

    A tornyoknak van paraméterük és minden faj tornyának a paramétere más egy kicsit. Így van a fő ágyúkkal is. Van hatótáv, forgási sebesség, DPS. Ez a Xenon-okra is érvényes. Azoknak erősebb a fegyverzetük. Amíg meg nem nerfelik...
    Asszem van olyan paranid fő ágyú, aminél nem éri el az L-es állomás turret a hajót. Bár ez lehet, hogy nem a Xenon-ok ellen.
    A Xenon csak alapanyagból építkezik. Mivel gépek, nem kell nekik különböző állomásmodul személyzettel. Sokkal hatékonyabb. Az élőlényeknek nincs ilyen technológiájuk. Ki is nyírná a gazdaságot.
    A Xenon-nak nem lehet olyan csatahajója, mint neked.
    A Xenon-ok elvileg nem a semmiből jelennek meg, hanem gyártják őket és közlekednek.
  • kisiku
    #6281
    Nem mondod! Tényleg? Na ezt kipróbálom, ha hazaérek...
  • mindero
    #6280
    Tud az dokkolni. Odaáll az elejére és megjavítják az L-es hajót is. Csak az a gond hogy van valami script hiba, mert nagyon sokszor beragad az egész és csak állnak sorba a nagy hajók, de nem történik semmi. Ilyenkor ha rábök az ember a "clear all" parancsra (valami "waiting for signal" van kiírva az aux hajón), akkor előbb-utóbb bedokkol mind.

    Nekem legalábbis működik, csak nehezen.
  • kisiku
    #6279
    Néztem Jútyúb videókat ezekről, igen, meg is tankoltatom azokat is, meg az anyahajókat is, de miért próbál meg egy romboló (L-es) dokkolni egy ilyen AUX-ra, amikor nem tud? Én nem tudok az én L-es hajómmal...
    Igen, most már látom, ezt is elkúrták. Eddig egyedül az ment, hogy nagy hajók mellé "Intercept for Commander" vagy ilyesmi módba rakom be a kicsiket, de szigorúan csak kicsiket! Na, ez működik.
    Nagyon rossz még mindig a balansz. Több dologban is:
    1. A Xenonnak miért nem kell kismillió alkatrész a hajók legyártásához?
    2. A Xenonnak miért lehet olyan csatahajója, ami nekem nem?
    3. Miért van az, hogy én sebzést igazán csak a fő lövegekkel tudok okozni?
    4. Hogy tud hirtelen megjelenni a semmiből 4-5 Xenon K, amikor sehol a közelben nem volt egyetlen egy sem?
    5. Az L Beam turret miért nem okoz nekik semmilyen sebzést? Látom, amikor támadják a különböző állomásokat, és azok hiába lövik, semmi sérülést nem szenvednek?
    6. Az én hajóim miért nem tudnak úgy támadni, mint a Xenon hajók? Az enyémek miért pöcsölnek?

    Nem hiszem el, hogy egy olyan játék, ami tényleg egyetlen, és nincs is hasonló, képtelenek leprogramozni, egy nagy hajó csatát?!
    A bányászokat ne is mondd...percenként lövik le a teherhajóimat, most azt próbálom hogy többé nem adok M- teherhajót állomásnak, csak L-et. Hátha az tovább él...
  • kisiku
    #6278
    Na, nem, nem fogok olyan sokat beletolni, otthon meg pláne nem. Sőt lassan a helyhiány miatt, le kell majd cserélnem az imádott asztali gépemet laptopra, ami horror összeg lesz, főleg ha gamer laptopot akarok, aminek van teljesítménye, de ez csak a jövő.
    Ide a munkahelyre olyan kell, amivel mindent meg tudok csinálni, mint rendszergazda, de az sem baj, ha elfuttatja az X-et is .

    Látom, hasonlóan gondolkodunk. Tegnap egy 15 perces, "mi a k* anyádért nem csinálod, amit mondok, és miééérrrrtttt nem mész már át abba a kib*ott szektorba???" felkiáltások közepette mentettem ki a flottámat egy olyan Split szektorból ahová a Xenonok bepofátlankodtak, majd én gondoltam, megoldom a helyzetet.
    Aha, magad Uram, ha nincsen szolgád...Marad az, hogy jó, majd egyedül, ide sem kell segítség. Nekem az nem segítség, hogy a hajóim semmit nem csinálnak, bénáznak, belerepül a csata közepébe majd sorra hullanak, mint a legyek...
  • RJoco
    #6277
    A support hajókhoz érdemes kis szállítót rendelni és pénzt adni, hogy megtankolják magukat, akkor tudják fogadni a sérült hajókat.
    Csakhogy ilyen nem lesz. Miért? Mert a feljesztők ELK*RTÁK!! AZÉRT!
    Nah, a lényeg és ezt kis bányász hajóknál tapasztaltam elsősorban, mert ez az anyahajós flottázás egy rakat kaka. Szóval a kis bányászt lövi a Kha'ak. Erre a kis bányász menekülőre fogja, majd miután érzékelte, hogy már nem lövi a Kha'ak, visszamegy a korábbi helyére bányászni, ahol viszont ott a lila. Az megint elkezdi lőni, megint menekülőre fogja, megint visszamegy. Ezt addig játsza, míg ki nem pukkad.
    Pedig annak idején jó régen működött a dolog, hogy, amikor menekülni kellett akkor elment egy állomásra vagy épp a support hajómra. Mikor megsérült a test, akkor megjavíttatta a hajómon. Saját két szememmel láttam a 3 monitoromon.
  • Jóózsf István
    #6276
    "először "fejezd be b*meg, amit csinálsz, majd csináld ezt!""
    Ne tudd meg hányszor kívántam fájdalmat a fejlesztőknek emiatt!

    A AUX-okat szerintem először manuálisan (félmanuálisan) el kell küldeni feltápolni. Van rá parancs jobb klikkel. Mint ahogy a hordozókat is. De ez nem egzakt!

    Komolyan gondolod, hogy beleborítasz egy - másfél gurigát egy gépbe?!?!
  • kisiku
    #6275
    Én több,mint 2 évet nem játszottam vele. Mikor 1-2 hete visszatelepítettem, láttam hogy az utolsó alkalom, amikor toltam vele, az 2020 januárban volt...
    Most nemrég hazatértem a mesebeli Afrikából, és valami furcsa késztetés miatt belevetettem magam. Bár ne tettem volna...azóta megint nincs életem,de olyan szinten, hogy van hogy éjjel felriadok és nekem építkeznem, csatáznom és ellátnom kell...döbbenet. Na jó, ennek hamarosan véget vetek, remélem, de legalább karácsonyig egy kicsit elvagyok vele.

    Most az a legnagyobb bajom, hogy a munkahelyemen nem tudok játszani (!), mert a gépem már nem alkalmas a futtatására, így be kell szereztetnem (persze a rengeteg munka miatt) egy újat, amivel már tudom, így jobban tudnék vele haladni.

    Utoljára szerkesztette: kisiku, 2022.11.17. 14:31:08
  • mindero
    #6274
    Annyit beszéltek a játékról hogy meghozzátok hozzá a kedvem. Bár nekem nem volt akkora birodalmam mint nektek, de már nem emlékszem hol tartottam. Talán a yakikhoz vezető xenonokat kezdtem kiirtani...

    Mindjárt megnézem :)
  • kisiku
    #6273
    Óhh, szerintem azt nem lehet kikapcsolni, az egy hangulati elem. Ha meg leveszed a voice vagy sound effetcs hangerejét, akkor az visz magával mindent.

    Egyébként Zakharov még mindig isteni. Nem tudom, mi ez az új hullám, de tetszik. Kicsit olyan fílingem van, mintha egy fantasy játékban lennék, kb mint a King's Bounty. Gyönyörű zeneszámokat csinált. Mindig azon gondolkodom, hogy vajon "mire gondolt a költő" avagy mi ad neki olyan ihletet, amitől ilyen csodákra képes, mint pl az Antigone Memorial-ban hallható. Nem is akartam eljönni onnan sokáig, csak hadd hallgassam újra, meg újra...
    De a többi is nagyon jó, csata zenék is jók lettek, legalábbis van pár új. Akkor van egy szám, kicsit szomró hangvételű be-be iktatva közel-keleti szólamokkal...egyszerűen zseniális.

    Viszont ha már harc. Na ez az, ami viszont negatívum. Ezek a flotta parancsok nem rossz ötletek, csak miért nem működik folyamatosan? Miért kell a csata hevében azzal szórakoznom, hogy megnyitom rohadt térképet, ráklikkelek, hogy először "fejezd be b*meg, amit csinálsz, majd csináld ezt!". És akkor vagy azt csinálja, vagy nem.
    Továbbá, ezek az Auxillary hajók, okés hogy beállítottam Support-ra, de semmi nem történik. Még az Intercept with Commander talán az egyetlen, ami működik.
    A Xenonok elfoglaltak egy komplett Split szektort a szemem láttára, úgyhogy körbekerítem őket "beléptető kapukkal" , és gondoltam, amíg épül az állomás, addig bemegyek aprítani. Ezt ment is, majd amikor elkezdtek a hajóim szarakodni, akkor mondtam, oké, itt a vége, ezt is egyedül kell megoldanom.

    Szóval, az előző X részekben elég volt annyi, hogy hívtam egy hajót, majd parancs és jelöltem ki, hogy mit csináljon. Itt még mindig nem...miért? De ha RTS elemeket akarnak bele, akkor meg csinálják meg normálisan, lécci,lécci!
  • Jóózsf István
    #6272
    Nem rossz!
  • RJoco
    #6271
    Van erre megoldás.
    Nálam is volt ilyen. Kellemesen megálltam egy rendszerben, csak átmenő forgalom volt, mert amúgy nem volt benn semmi. Gondoltam, nekem jó lesz SETA-zni.
    Aztán mit nem ad Isten, arra téved két jómadár és ott püfölik egymást. Asszem egy teladi meg egy split volt.
    Meguntam és kilőttem mind a kettőt a francba. Szórakoztok itt rohadékok.
    A másik szép dolog, mikor lakott rendszerben állsz meg és a zsaruk folyamatosan nyaggatnak a szkenneléssel, nem tudsz SETA-zni.
    Van egy olyan trükköm, hogy az egyik rendszerben elmentem egy hajóval jó messze. Oda eddig se fakabát, se ádáz ellenségek nem tévedtek. Nyugodtan nyomhatom a SETA-t, a rádió is kussban van. Ez a hajó mindig ott áll. Teleporttal meg bármelyik hajómra elmehetek gyorsan.
  • Jóózsf István
    #6270
    Meg akartam most írni az EGO fórumon, hogy ez a bajom, és rákerestem hátha már valaki felvetette. Ha másnem azért, hogy ne legyen két ugyanolyan téma és megtaláltam egy témában az ehhez kapcsolódó hozzászólásomat, amit szombaton írtam. Nem is emlékeztem rá!
  • Jóózsf István
    #6269
    Félreértettél.
    Abban a menüben azokat tudom kikapcsolni amiket konkrétan nekem címeznek. Ezzel nincs is gond. De nem arra gondoltam. Hanem amikor egy élettel teli szektorban, ahol mondjuk harc is folyik, van egy háttér rádió chat...:
    "Dockin permission granted "
    "Eat space!"

    Amikkel egymást froclizzák a népek, akikhez semmi közöd. Na arra nincs beállítás! Ha lehúzom a hangerőknél a VOICE hangot, akkor még mindig megmarad a rádió sercegése. Gondolom ahhoz meg az EFFECT-et kellene lehúzni, de akkor már sem a saját rádiózásomat, se a szerplőkkel történő beszélgetést se lövések hajtóművek hangját nem hallanám. Kábé mint egy süketszoba. Mondjuk a zene szólna.
  • kisiku
    #6268
    Sajnos nem sokkal jobb a helyzet, de elindult kék halál nélkül az X4 a melóhelyen...
    Szóval itt megtalálod, amiről beszéltem.

  • kisiku
    #6267
    Megpróbálom itt a szar gépemen is előhozni és nyomok egy screenshotot.

    Tegnap meg lett a 20-as repu a Spliteknél, így megvannak a hajóik is. Ehhez le kellett zúznom 5-6 K-t. Ma reggel ötkor (!) jutott eszembe, hogy ki kéne próbálnom a Rattlesnake-et. Na, én kb így képzelek egy rombolót, de sajnos az egy darab pajzs nagyot ront ezen, így kénytelen leszek fullra tuningolni.
    A hajóim fogynak mint állat, főleg a teherhajók, így szerintem kicsit már nem is fogok állomáshoz rendelni. A Xenonokat sikerült nekem is kitolnom minden főbb szektorból, főleg úgy hogy építek brutális erődöket, amik gyakorlatilag rommá lőnek minden ellenségeset, ami belép a kapun.
  • Jóózsf István
    #6266
    Hidd el, hogy a szemem kiesett úgy kerestem. Ha megint játék közelben leszel, akkor nézd meg pontosan, hogy mire is gondolsz. Hátha tényleg elkerülte a figyelmem.

    Sznek!
    A játékban van egy olyan ficsőr, (Ami jó!) hogy a fegyverek el tudnak mozdulni az állványuk - felfüggesztésük által a hajóhoz képest, ha egérrel játszol és ide-oda mozgatod, akkor a kis mozgás az amit a fegyver lekövet. Aminek persze viszonylag szűkös kerete van, de még mindig jobb így, mintha egy tohonya hajóval kellene csatáznod és a fix fegyverekkel soha semmit nem találnál el, mert elillan.
  • sznek1975
    #6265
    Köszönöm a tanácsot
  • RJoco
    #6264
    A Black Market-hez általában meg kell csinálni egy feladatot és adott állomáson onnan kezdve elérhető.
    A feladatot az állomást szkennelve kosza jelek után lehet megtalálni. Ha ráálltál a jelre, akkor kapsz egy feladatot, ami elvihet a BM-re. Több féle feladat van. Olyan kell, aminél le kell adni valami árut. De nem 100%, hogy minden ilyen feladattal meg lesz a kereskedő is vagy csak a bár. Már rég játszottam vele.
  • sznek1975
    #6263
    Sziasztok Black Marketet merre találhatok a játékban? van pár illegális cuccom kristály bányászetból és nem akarnám eldobni ha nem eröltetik a hatoságok. Kerestem Googlen de nem volt találat rá. Ebben kérnék segitséget vagy tanácsot. Másik gondom a célzással van. középen van ugye a fehér kör. de mikor lövök akkor a kis fehér pöttyöt kell figyelnem. Kis tárgyakat lövök. Van erre valami megoldás ?
    Utoljára szerkesztette: sznek1975, 2022.11.14. 15:36:57
  • kisiku
    #6262
    Bocs hogy nem válaszoltam meg, de basszus, ez a játék...iszonyúan zabálja az időmet.
    Szóval ott van valahol a globális beállításoknál, most nincs előttem a játék, a munkahelyemen pedig már annyira szar a gép, hogy el sem indul, így nem tudok játszani vele itt (......) Kell egy új gép...

    Sikerült időközben sok mindenre rájönnöm, hamarosan megvannak a Split L és XL hajók tervei is. Rájöttem hogyan tudom (kicsit időigényesen) a Xenon K-t úgy kilőni, hogy ne is tudjon eltalálni, mindezt egy Odysseus-szal.
    De annyira abbahagyhatatlan a játék, hogy lassan már fel sem állok a székről, csak amikor már ég a szemem.
  • Jóózsf István
    #6261
    Hogy a picsába nem írt senki modot arra, hogy az állandóan karattyoló rádiót elkussoltassa? És miért nem lehet kikapcsolni?
    Mert ha voice volume-t lehúzom, akkor mindenkinek a hangja megy a levesbe és attól még a szörtyögést, ami azt imitálja, hogy valaki adásba lép, illetve kilép, az megmarad. Egyszerűen megőrülök tőle!

    Ha valaki tudja, hogy van ilyen (Én nem találtam) akkor szóljon. Már arra is gondoltam, hogy ezeket a fájlokat nemes egyszerűséggel törlöm. Csak találjam meg őket!!!
  • kisiku
    #6260
    Üdvözletem és köszönöm!
    De jó, szép lassan visszacsordogál ide is mindenki
    Én örülök, ha tetszenek az élménybeszámolók, szívesen osztom meg, mert az öröm akkor az igazi, ha meg tudod osztani másokkal.
    Akkor egy kicsit még közkívánatra:

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Elmenni egy ilyen másik világba, ahol a kultúra is más, mint itthon, kinyitja a szemedet és a világlátásod is kiszélesedik. Én mindig azt kívánom, hogy más is átélje mindazt, amit én. Persze én egy érzelgős ember vagyok, de ez nem negatívum. Nekem ez a legutóbbi utam egy lelki és szellemi feltöltődés volt. Rájöttem, hogy kik azok, akik miatt érdemes élni. S teljesen más a valóság, mint amit a média vagy a politika bemutat. Ők okkal torzítanak, ferdítenek. De elmész ide az egyszerű, dolgos emberek közé, leülsz velük beszélgetni és érzed a szeretet, a kíváncsiságot, szívesen meghallgatnak mindent, kérdeznek, nem pedig csak fikáznak, nem tesznek megjegyzést rád, nem becsmérelnek.
    Kenya nem egy gazdag ország anyagilag, de Afrikában az egyik legjobb. Ők inkább emberileg gazdagok. Mindannak ellenére, amit a gyarmattartók műveltek velük, barátságosan állnak hozzád (ők nem tudják, hogy semmi közöd az angol/német/portugál/stb gyarmatosítókhoz), ők csak annyit látnak hogy fehér vagy. Nyugodtan mondhatná a család, hogy engem utálnak, vagy nem fogadnak el, de pont az ellenkezője van. Érzem a szeretetet és a megbecsülést. Amikor apósom azt mondja, hogy engem fiának tekint...szóval, erre nem tudtam könnyek nélkül reagálni. És ő nem magyar, nem fehér, nem a "mi világunkból" származik, de EMBER, egy csodálatos, kemény férfi ember.

    Nem mondom, hogy mindenki ilyen és nem akarok abba a hibába sem beleesni, amibe oly' sok magyar beleesik: mindenhol máshol bezzeg jobb, mint itthon. Nem, nem így van. Magyar vagyok, annak születtem, büszke vagyok rá (nem érdekel ha ezért itthon nácinak titulálnak emiatt) és a magyar történetemet, az érzéseimet és a kultúrámat viszem be egy másik családba. Majd rájössz, hogy nem is nagyon különbözöl tőlük...
    Amikor először mentem ide, páran mondták, hogy van ott valami, amitől az ember szíve ott ragad. Na ezt a mai napig nem sikerült megfejtenem, de kezdem érteni. Nem, nem a pálmafák látványa vagy a fehér homokos tengerpart vagy az oroszlánok a szafarin...ezek csak a díszlet.
    Az értékek és érzések azok, amik az embert odaragasztják. Hogy semmi gyűlöletet, uszítást és rothadó elmét nem találsz ott. Szellemi tisztaság és egészséges nemzettudat van ott. Ott soha nem fordul elő az, hogy egy olimpikonjukat valaki gyűlölne vagy irigykedne rá, mint itt egy fajkasházi, aki annak örül, ha a magyar sportolóknak rossz és azzal Magyarországnak is rossz...
    Ők mindannyian büszkék nemzetiségükre (nekik lehet, itt náci vagy egyből,ha ki mered mondani), a tradícióikra, a kulturális és folklór művészetre, a múltjukra. Az hogy a politikusaik, meg a hétköznapi élet tiszta korrupció, de nagyon durván, azt meg kell és meg is lehet is szokni. De egyáltalán nem buták, csak annak próbálják őket bemutatni.
    Egy ócska Natgeós vagy akármilyen tévés genya csak a koszt, a port és a legyeket fogja mutatni, mert azokkal a képekkel lehet itthon picsogni és pénzt tarhálni, ami SOHA nem jut el hozzájuk..."Kurva erős kép lesz..."

    Nem mondom, hogy az élet ott egyszerű, sehol nem az, pláne ott nem. Nehéz.De rengeteg lehetőség van fejlődésre, rengeteg dolgot lehet nekik tanítani és megköszönik, nem kioktatnak vagy leköpnek. A diákok? Már meséltem, egyszerűen tisztelettudóan és vidáman mennek az iskolába mindenféle kütyü , műköröm,makeup és GPS nyomkövető nélkül. Ők megtanulnak írni, olvasni, számolni. A családból pedig a munkát és az önzetlen segítséget tanulják el.
    A gyerekek nem Fortnite-oznak és nem 400 ezres mobilokat követelnek maguknak, hanem kint a szabadban játszanak, hagyományos dolgokkal, ami hajdan nekünk is megvolt.

    Folyt köv, most melózok, ráadásul sok melóm van, de ígérem, lesz még folytatás. Aztán majd a játékkal kapcsolatban is írok.
  • kisiku
    #6259
    Én most vettem meg a 3 DLC-ből kettőt, A Spliteket most kezdem felfedezni, Terran szektorokba még el sem jutottam.
    Valahogy úgy hagytam abba, hogy mindent felfedeztem az alapjátékban, arra nem emlékszem hogy sztori volt-e bármi.
    Jelenleg 3 XL-es hajógyáram és vagy 30 állomásom van, 14 milliárdos vagyonnal. A Split és Terran hajók kivételével az összeset tudom gyártani. Illetve tegnap megszereztem bizonyos Split hajók terveit is, a legnagyobbakhoz még kell a repun javítani.
  • mindero
    #6258
    Nekem ez a "coordinated attack" főleg állomásoknál működött rattlesnakekkel. Vadászokkal nem próbáltam. Az az alapelv, hogy beállnak a hajók pozícióba, aztán egyszerre megindulnak. Lehet a vadászok mivel az anyahajón vannak megakad a script?

    Én is már jó ideje abbahagytam. A fő gond még mindig az, hogy ha micromenedzselem a dolgokat akkor működik, de ha csak hagynám a maguk módján menni a dolgokat, akkor szétlövik a bányászhajókat, csatában hullanak a rombólók mint a legyek (pl elég ha nem szemből támadnak valakit, másodpercek alatt elvéreznek).

    Talán erre megoldás lehet egy VRO mod, de ahhoz mindent elölről kellene kezdeni. Ott normálisan néz ki a nagyobb hajók között a harc, nem ilyen "az nyer aki először lő" effekt van.

    Szerintem is tök jó hallani ezeket az offtopik élménybeszámolókat. Ha már mit ittragadtunk a rinyáló anyaföldön.
  • Jóózsf István
    #6257
    Rezervátum

    Az őrök.

    Majomkodok itt a fényképezgetéssel, amikor így egyszerűbb!
  • Jóózsf István
    #6256
    A Xenonokkal kapcsolatban pont nem én vagyok a megfelelő ember, ugyanis a béták folyamán a sok ide-oda állítgatás következtében nálam hol erősödtek, hol meg elgyengültek. Végül a gyengüléses fázisban annyira megcsappantak, hogy már "VIGYÁZNOM" kell rájuk! Szó szerint! Rezervátumban tartom őket a térkép bal felső sarkában. Sehol máshol nem fellelhetőek. Így nálam semmilyen problémát nem jelentenek.
    Ki nem jöhetnek. Arra néhány morcosabb hajóból álló lecövekelt flottám vigyáz. Bent viszont annyira erősek, hogy ha valaki bemegy, akkor annak így vagy úgy, de vége.
    A felbukkanó Xenonok ellen nem tudom mi az ellenszer. Régen tudtam, de az érvényét vesztette volna, ha nem felejtem el.
    Szerintem egy 4-5 rombolóból álló raj a kapuba, amin keresztüljönnek, szerintem elégségesnek kell lennie.

    Hol hagytad abba anno Viku? A Splitek már megvoltak? Vannak tervrajzaid tőlük?
    Mert akkor érdemes lehet tényleg pár csörgőt beújítani és tuningolni őket. Vagy mint ahogy én csináltam: Einstandolni!
    Tegnap nosztalgiából elfoglaltam a 186. kapitálist, ami ugyan egy Behemót volt, de a nagy többségük (kb 150) Csörgő.
  • RJoco
    #6255
    A padláson van TT-s cucc. Vagy 5 mozdony, rahedli sín, váltók, egy-két épület. A sín már rendesen rozsdás, a mozdonyok szerintem még működnek. A nagy bajom mindig is az volt vele, hogy nincs helyem. Talán ez a szerencsém is. Ehhez képest a legó olcsóbb és kevesebb helyet igényel.

    A járőr hajóknak lenne értelme, ha jól működnének.
    Egy hajógyárnak van legalább 100 L-es bányásza. És van legalább 3 hajógyáram. Ha ehhez még hozzárendelek 4-5 kis vackot... Arról nem is beszélve, ha a kis vackok vannak megtámadva, akkor pikk-pakk elhullanak, mert egymást már nem védik. Mondjuk L-es bányásznak a Kha'ak olyan, mint a szúnyog. Idegesítő, de nem veszélyes. Bányászt még kalóz nem támadott meg.

    Nem tudom, mi van nálad a Xenonokkal. Lehet, hogy megint erősítettek? Ez István szakterülete. Nálam csaknem kihaltak.
    A Split-eknél szerezd be a Rattlesnake-et. Azokkal gond nélkül lehet irtani őket. Van 6 baromi erős ágyú az elején. Szép kényelmesen egy hajógyárat is ki lehet vele lőni. Egyedül. Bár én Xenon-okat intéztem Nemezissel is. Feltettem rá 5 Plazmát, aztán hadszóljon. Ha OOF-ben tolod, akkor a Pulse a legtutibb fegyver. Ha te mész, akkor részemről a ratatát (Gattling Gun talán?) szeretem. Az gyorsabb. Nagy objektumok ellen viszont a plazma a jó.
    A spliteknek van egy Dragon nevű hajójuk. Ez olyan, mint a Nemezis, csak 6 fegyver felfüggesztéssel az elején, nem 5-tel. Ez a kedvencem, ha M-es hajóról van szó. Rengeteget harcoltam vele.
    Illetve, ha jól néztem, akkor a Terrán DLC-t vetted még meg. A terrán hajók, fegyverzetük, pajzsuk szerintem durvább, mint a spliteké. Viszont megépíteni őket sem piskóta, olyan anyagigényük van a terrán moduloknak. De egy jól működő vállalkozásban nem lehet ezzel gond.
    A jó, hogy a felszerelést lehet keverni. Csörgőre terrán pajzs, nagyon tuti. Viszont az L-es hajók Main ágyúhelyeibe csak azt lehet tenni, ami oda való. Tehát tehetsz L-es terrán turret-et a split hajóra, de a main helyre nem teheted fel a terrán fő fegyverét, csak a splitét. Ez minden fajnál így van. Viszont a leggyorsabb tornyuk az argonoknak van.

    Az IS, OOS már réges rég jelen van az X-ekben. Legalábbis X3-ban is benne volt.
    Ha ott vagy, akkor számít a grafika, hol találod el, mennyit viszel be. Ha nem vagy ott, akkor nincs grafika, így minden lövés talál és csak a számok döntenek. Kinek van jobb, gyorsabb fegyverzete, több hajója. Se manőverezés, se semmi.

    Így is vannak nagy hülyeségek. Ráküldök 10 csörgőt egy állomásra, aztán az egyik valamiért beúszik alá, míg a többi megáll ott, ahonnan a fő ágyúval már tudják lőni. Általában ilyenkor ők nem sérülnek, mert túl messze vannak. Az az egy szem hülye meg bekapja az összes találatot. Gyakran ott is marad. Ezért jobb 20 hajót küldeni. Nagyobb az esély, hogy kilövik az állomást, mielőtt ő lőné ki az idiótát.
  • kisiku
    #6254
    Erre még nem jöttem rá, látom, hogy megjelent a scrap, de még nem foglalkoztam vele.

    Szerintem ehhez a játékhoz nem lehet elegendő konfigot csinálni, minél több hajód/objektumod van, annál lassabb lesz a játék, ami érthető is. De szerintem amúgy is van egy határ, amire hiába van NASA géped, nem fog tőle jobban futni.
    Én megelégszem a régi szarommal, nekem jól fut rajta, Én már nem nagyon akarok pénzt gépekre kidobni. Ott a kinti családom, a kinti életem, az itthoni, aztán már sajnálom rá. Én most egy 4970es I5-tel és egy 6 gigás Gtx1060-nal tolom, meg 16 Gb ram. Aztán amíg megy, megy.
    Szerintem 1-2 hónapig talán lesz időm játszani vele, aztán abba kell hagynom, mert még több munkám lesz várhatóan, meg aztán ki tudja még mit hoz a jövő.
  • kisiku
    #6253
    Jesszusom...mármint a legózás, 5000+euró...jó, én is kb ennyit toltam el csak a mostani utamra (ezért nincs új gépem). Furcsa az élet. Nekem a legóból a Lego vonat volt mindig is az álmom, mármint a régi Lego City-féle vonat, ahol lehetett sorompót/váltót/stb-t állítani külön, kb 80-as évek.De már akkor is horror összeg volt. Aztán nálam jött a még drágább modellvasút (egy mozdony 100e Ft-tól indul), amit mára elfeledtem teljesen.

    No, igen, megtaláltam, ki is kapcsoltam az értesítéseket. Azt is tudom, hogy amíg villog az ordibáló kapitány, tudok neki válaszolni, de hogy ezt 5 percenként csinálja, azzal van tele a tököm.

    A járőr hajóknak szerintem sincs túl sok haszna, én azt csinálom, hogy minden L-es teherhajómnak automatikusan adok 4-5 vadászgépet, aztán valameddig kitartanak. Én értem, hogy fontos a balansz a játékban, és ha már a gazdaság abszolút kereslet-kínálat alapú, akkor fenn kell tartani egyfajta keresletet azzal, hogy a hajók fogynak. Mert mint minden korábbi X játékban, itt is az a végtermék, a többi csak auxiliary vagy secondary cucc, azaz "járulékos" anyag.
    A Matrix 451-be építettem anno egy Fortress-t amit eredetileg a Xenonok feltartóztatására építettem, kb mint a Rebirth-ben volt a PMC-nek a Devries kapuja. Aztán ebből lett egy hajógyáram, majd még két komplexum mellé, majd beköltöztek a Teladik is, úgyhogy itt elég erős a védelem.
    De azért valahogy ki kellett volna már egyenlíteni, hogy ne legyen a "hullanak, mint a legyek" az egyetlen opció. Tehát jó lenne valami kis esély az ellenséggel szemben.

    És ez az "ott vagyok, akkor más a harc kimenetele, ha nem vagyok ott, megint más" dolog, ez sem teljesen jó.

    Most próbálom ezt a Coordinated Attack-ot. De ez szart sem csinál. Kiküldtem egy Odysseus-t megrakva vagy 50+ vadásszal, meg 3 rombolóval, hogy zúzzanak le egy Xenon platformot. Körbeállták 10 km-re és nem történt semmi. Nem lehetne csak simán azt, hogy mindenkit ráküld a célpontra, de az anyahajó hátul marad? Sokkal egyszerűbb lenne. Ezek a parancsok még nem ismerősek nekem.Aztán amikor rányomtam, hogy minden parancs semmis, akkor elkezdték levadászni az összes ellenséges hajót.

    Ezekről kell valamit tudnom?
    Utoljára szerkesztette: kisiku, 2022.11.10. 15:38:18
  • RJoco
    #6252
    Sajnos még nem elég rég óta.
    Fél hét volt mire a szervizbe eljutott. A múlt hét szintén csak fél hét volt. És amúgy is azt mondta a csávó, hogy 3 hét. Azt mondjuk nem mondta, hogy honnan számolódik, szóval én a legrosszabb esettel számolok. A szerviznek 3 hét. Van egy linkem, azon nézem naponta többször is, hogy mi a helyzet. Ott láttam, hogy beérkezett, aztán, ha végeztek, akkor azt is látni fogom.
    Elsősorban azért küldtem vissza, mert meghajlott. De lehet, hogy ez okozta a táp cicergési gondot. Még nem volt kedvem letesztelni, mert, ha nem, akkor marad az alaplap.


    Ekkora komplexnél nem csoda, ha dadog.
    Az új intel proci tud 8 GHz-et is, csak megfelelő hűtés kell neki. Azon de szívesen megnézném a játékot.
  • Jóózsf István
    #6251
    Rájöttem egy nagyon nagy okosságra: Minden hajógyárra érdemes tenni hulladék hasznosítót, mert maga az a tény, hogy hajógyár oda vonzza a harcot. A harcnak meg ugye egyetlen terméke van: A roncs.
    Úgyhogy most nagy lomizásos fejlesztésekbe fogtam 20 és 30 fps között. Van, hogy csak 12-14. SETA-val 4-6! Ha esetleg ilyen fejlesztésbe kezdtek, ne feledjetek a MÉH-hez sódertárolót is tenni, mert úgy jártok mint az egyszeri ember, hogy várta, hogy történjen valami, de rohadtul nem történt semmi, mert egy olyan hajógyárat szerelt fel hasznosítóval, aminek csak konténer tárolója volt!