261
Fallout Shelter
  • Papa01 #261
    Köszi! :)

    Megoldható így:
    #245

    vagy akár így is:
    https://www.nexusmods.com/falloutshelter/mods/31

    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.09.19. 09:40:18
  • Darun
    #260
    Gratula a kitartásodhoz!
    Ezzel csak az a gond, hogy a fullos Vaultból már csak a heti 1 láda jön ki, máshogy nem igazán lehet szerezni, hacsak nem fizetsz érte.
  • Papa01 #259
    Sziasztok!

    Nos, a mai nap bekerültem a klubba! :)


    Néhány észrevétel:
    - 733 láda felnyitása hozta meg az eredményt!
    - A 20 legendás telepes begyűjtését egy játékon belül kell teljesíteni!
    - De cserébe az ismétlődéseket IS beleszámolja!
    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.09.18. 20:02:44
  • Kotomicuki
    #258
    Sehol sincs kijelezve a dweller-ek életereje, de a plusz END'-szal szerezhető HP-mennyiség nem visszamenőleges hatályú - ez minden "normális" Fallout-ban így van (bár, azoknál még az erő is ad bele egy kicsit, de a ruha/drog adta előny nem játszik): ha magánál a szintlépésnél nincs meg a többlet, akkor az utána már nem íródik hozzá - itt szintlépésenként 2.5 + (END * 0.5) a lehetséges növekmény. Ennek a HP-különbségnek főként az alacsonyabb szinteken lehet tetten érni a hatását, leginkább ott hasznos, bár, az 50. szinten sem mindegy, hogy milyen ütemben fogy a quest-ek alatt - a gyógyszer meg %-osan gyógyít, tehát, "neki" mindegy, hogy mennyi a HP-hiány/sugárzás. (de nekem meg nagyon nem mindegy, hogy milyen ütemben kéne kattintgatni, ezzel az elbaszott hud-dal, pláne 6 db, oda-vissza cikázónál, hogy azok megmaradjanak -> ha a "hátsó" két szobát egybe építed és nincs mögötte lift, akkor a halálkarmok visszajönnek és 2x razziáznak a középső szobában, tehát egy csapattal 2x lehet beléjük rúgni, így nem kell annyi spéci felszerelés se ellenük)

    Azt tapasztaltam, hogy a pusztában a fegyver mindent visz, ez a döntő tényező:
    - nagy sebzéssel minden ellenfelet ledarál -> dől az XP és alig fogy a gyógyszer a szintlépéseknél; ha (már) nem lép szintet a dweller, akkor azért fogyogat ez is
    - közepes sebzéssel már vannak ellenfelek, akik elől elmenekül (a 2. napon/naptól már egyre több elől) -> kevesebb XP és az eü.-csomagok elkezdenek (hiába) fogyni
    - alacsony sebzésű fegyverrel az első pár harc után már csak menekül -> szinte semmi XP és az eü.-készlet is végleg elfogy, legkésőbb a 2. napon

    Az itt beadandó mini-Quest-ekhez tényleg kell (és hasznos) a teljes, 10-es SPECIAL, de leginkább az számít, hogy minél többen rajzzanak kint, hogy ne kelljen órákat várni 1-1 ilyen felbukkanására. Viszont, ha csak az END' 10-es, akkor szemetet se talál annyit, így megszokott lenni az 50. szint elsőre, ha egy jobb, legendás fegyverrel indul neki a portyának - legkésőbb a 3. napra meg is van, onnan jöhet vissza.

    A közelharcosokat nem nagyon csípem, mert inkább csak futkorásznak föl-alá, ahelyett, hogy sebeznének - meg az erejüket is jó volna feltornázni, hogy "tényleg" sebezzenek (az erő nagyon számít a széles tartományban (tól-ig) sebző fegyvereknél, az ütlegek meg mind ilyenek). Viszont, most már van egy legendás, páncéltörő minigun-om, amivel minden lövés talál: ha elfekszik az ellenfél, akkor a következő lőszer a sorozatból már az új ellenfelet kapja el -> nincs "pazarlás" a harcok alatt. Remélem a még nagyobbat sebző gatling-lézer is ilyen lesz majd. (pl. az Institute Rifle-nek "csak" ketté van osztva a sorozata, de ez is több, mint a(z átlagos) semmi...)

    Azt vettem észre, hogy a két, kólás figura egyre kevesebbszer és egyre kevesebb üveget ad:
    - részben a nálam lévő kólamennyiségtől- (14 fölött már nem adnak üveget)
    - részben a menedék fejlettségétől/lakószámától függően: 110 fölött már jó, ha minden 4. látogatásukkor kapok 1-1 üveget, hiába is van belőle mindig 4 alatti mennyiség a raktárban.
  • Darun
    #257
    Nem emlékszem, hogy bárhol is számszerűen ki lenne jelezve a dwellerek életereje. Ezen én is gondolkoztam, amit irtál, de sztem a END-ből adódó szintenkénti pluszt visszamenőleg is megkapják. Szintezni őket tényleg a Wasteland a legjobb, de ált egy alap dweller nem éri el elsőre az 50. szintet, mert hamarabb megtelik a hátizsákja. Igen, főleg szeméttel. A ruhát mindig lecserélik, ha jobbat találnak (és itt sajnos ne ma ruha hatékonyságát nézi, hanem a ritkaságát). Azért mielőtt kiküldöd a pusztába, sztem érdemes minden statot felhúzni 10-re, mert ha bead egy eventet, a sok HP nem garancia a sikerre. Meg ugye a magasabb LUCK miatt nagyobb az esély a jobb lootra (nyilván nálad nem, de másnál igen). Az se mindegy hogy milyen gyakran ad be csata közben critet, Magasabb szinten azért majd elkezdenek fogyni a stimpackok is, az első pár szinten még tényleg előbb lép szintet, mintsem nagyon lesebződne.

    A questekhez egy tipp: a petek között vannak damage resisek, érdemes egy dwellert közelharci fegyóval felszerelni és neki adni a legmagasabb dmg resis petet, csatában mindig neki kell választani a legerősebb ellenfelet és a másik 2 dwellerrel kifókuszálni minél előbb. Főleg a rad skorpiók és a rad ghoulok veszélyesek, meg az epic Deathclaw-k. Itt arra kell figyelni, hogy a közelharcos kari nem kap automatice új ellenfelet, azt manuálisan kell beállitani. Am ha több kis minion van, érdemes mindig a legkisebb HP-st leszedegetni.
  • Kotomicuki
    #256
    Egész jól bevált az első szintű újoncok szintezésére a következő metodika: az END 10 megszerzése után már mehet is ki a pusztába, lehetőleg kék/rare, minél magasabb END-szot adó ruhában, hogy minél több HP-ja legyen. Szorgosan figyelni kell rájuk, mert különösen az alapruhákat (common/zöld) hajlamosak önállóan leváltani és akkor bukik a mutatvány. Egy jobb, kék/rare fegyver már elég nekik - vagy többszöri nekifutás szükséges az 50. szint eléréséhez - , mert a viszonylag sűrű, kezdeti szintlépéseik miatt az orvosi ellátmányhoz nagyon ritkán kell nyúlniuk és az szinte érintetlenül ki tud tartani az egész akció alatt, már, ha csak az 50. szint elérése a cél - a ruházat "újrahasznosítása" miatt célszerű ekkor visszahívni a dweller-t, képzetlenül amúgy is inkább csak kidobandó lomot tud összeszedni.
    Amint visszatért az 50. szintjével, vagy még a kiképzés előtt, a jobb ruhá(k)ra várva, be lehet rakni képezni egy adott dologra, majd ennek a legjobb gúnyáját ráhúzva be lehet rakni a megfelelő, ezen felturbózott képességet kihasználó szobába a termelés hatékonyságának növelése céljából. Fontos, hogy amíg várakozik és közben termel, akkor addig is a legjobb, END-szot növelő ruha legyen a fejlesztésre várón, hogy ne veszítsen többlet-HP-t a szintlépéseinél. A termelő szobákban, "csak úgy" lézengő, nem az első szintjétől maximális END-szal fejlődő lakosokra is END-ot növelő ruhákat húzok - nyilván a jobbakat az "elit" brancs kapja - , amíg el nem érik az 50. szintet, hogy nekik is minél több legyen a HP-juk, ami egy-egy skorpió-, vagy halálkarom-támadás esetén életeket és gyógyeszközöket tud "megmenteni". (a felélesztés nem egy nagy tétel - akkor már - , de vannak küldetések, amik a veszteség nélkül visszavert támadásokra adnak csak jutalmat)
    Amint megszerzi a teljes SPECIAL 10-et, onnantól már csak a fegyverén és a gúnyáján múlik, hogy mennyire hatékony a quest-ek alatt.
    Ezen, speciálisan tenyésztett és kondicionált lakosokat külön megszoktam jelölni a nevük elé biggyesztett "X"-el, így könnyebben kiszűrhetők a tömegből.

    A 30. szintű quest-ektől kezdődően a kék/rare fegyverek erősen kezdenek veszíteni a hatékonyságukból és innentől célszerű a legalább 21-et sebző, legendásakat használni - gyártani.
    Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2021.07.25. 00:26:24
  • Kotomicuki
    #255
    Úgy tűnik, hogy a pusztában tölthető időt a menedéklakó kezében lévő fegyver ereje határozza meg:
    - az először gyártható legjobb fegyverrel (7 és 6-8) 1,5-2 nap a 25 db-os stimpack-készlet felélése
    - a ritka fegyverek legjobbjaival (17 környéke) akár 4-5 napra is kitolható ez az érték

    Érdekes, hogy se a PER-re, se a LUCK-ra öltöztetett emberem nem talált annyi plusz gyógyszert, mint a csak END-t növelő gúnyában talpaló - igaz, ez egy egyszeri, összehasonlító kirajzás volt.

    Most, hogy egy "földgömbnyire" volnék a legendás fegyverem gyártásának megkezdésétől, a kiküldött csapatok és egyedek mindent hoznak, csak azt nem!
    Azonkívül, a 100+ létszámú menedékemnél a mostanában kapott kajás dobozok tartalma messze kritikán aluli: van, hogy csak egy "kéket" tartalmaz és az is az 500 kredites, ami stabil >150k-nál már semmit sem jelent, a többi "tartalom" meg az említésre sem méltó szemét kategóriájába esik.
  • Kotomicuki
    #254
    Már 90 dweller-nél azt éreztem, hogy ez a létszám elég, de a kólapalackozóhoz kellett a létszám, így született pár gyerek és 102-re nőtt a létszám. Gondoltam, itt megállok és már csak a kiképzés, szintezés és a csapatostul való pusztába küldés maradt hátra, ami után lebonthatom a már nem kellő épületeket és "újjáépíthetem" a bázisomat -> az új épületek túl gyorsan követik egymást a végén, szinte már nem is éri meg rájuk váltani, hiszen a palackozó kiváltja "mindet".
    Aztán a kiküldött, saját (fel)készítésű, teljesen 10-es SPECIAL-ú kószák kezdték begyűjteni a környék magára maradottjait és most már a 4. lakószoba felhúzásán kell gondolkodnom - a 3 teljesen kifejlesztett 120 lakóig elégséges kapacitást nyújt. Ha meg még a rádió is csalogatná őket...

    Reaktort ne építsetek a bejárat mellé, mert fél perc, mire kivergődik meghalni a raider a leghátsó szekciójából!
    Úgy gondolom, hogy 3-széles rádió és a felügyelői állás lesz a végső felállásban a legfelső sorban, természetesen talpig felfegyverzett rádiósokkal. Alattuk meg a termelő szobák - erre a 100 emberre bőven elég a 3-4 palackozó, a többi az mind reaktor lesz. Legalul a lakószárnnyal és a raktárakkal -> itt tombolhatnak az "incidensek", legfeljebb 2-3 plusz erőmű kellhet "ellenük" és/vagy a pinceszint fölső sorába telepítek pár jól képzett és kellően felszerelt lakost a "logisztikai feladatok" ellátására.
  • Kotomicuki
    #253
    Kizárólag Quest-ekre, harci-begyűjtő ruhának a Merc-re szavaztam - a Piper's Outfit lenne az ideálisabb, de ezt vagy lehet gyártani, vagy nem - , ezért elkezdtem egy legendásat gyártani - hadd fogyjon a raktárkészlet, meg ne kelljen újabb épületet felhúzni - és a kezdeti >20 napról sikerül 6 környékére letornáznom a gyártási idejét, 21k kredit kifizetése mellett -> elég drága mulatság lesz saját gyártású, legendás cuccokban tolni, főként időben értve ezt!
    Alapjáraton meg Wasteland gúnyák készülnek majd, hogy az első szintű, END 10-es dweller-ek még több HP-val érjék el az 50-es szintet, amikor is majd megkapják a beosztásuknak - és a lehetőségeknek - megfelelő ruhájukat. A bekapott sebzés és a -sugárzás is észrevehetően kevesebb, ha magas az END'-szuk. A gyógyszerek %-ban gyógyítanak, így nem kell a nagyobb HP-s egyedekre pluszokat ellőni belőlük, ami megint csak egy érv a korai felöltöztetésük mellett.
  • Darun
    #252
    Azt nem is mondtam soha, hogy mindegy hogy milyen fegyóval lövöd az ellent. De pl a skorpiók csak egy szobát látogatnak, majd megint egy másikba mennek, szóval mindig csak az adott szoba dwellerjeinek fegyverei számitanak, és annyi idő azért van, hogy át tudd equippelni a cuccokat. Az más kérdés, hogy 80 dwellernél ennek már (a jó fegyóknak) nem kellene problémát okozni. De azért a full legós fegyó is túzás, mivel a sima kék pls Gauss riffle vagy fatman is sebez annyit, hogy legyen értelme használni. (mig pl egy legendás revolverrel meg kitörölheted, mert nem sebez semmit azon a szinten)

    A termelő épületekből már csak azért is érdemes túltermelésre épülni, mert a "legyen a termelésed 1 perc alatt x nyersanyag" küldiket sokkal gyorsabban ki lehet pörgetni, plusz ahogy irtad is, egy incidens vagy betörés eléggé vissza tudja fogni a termelés, még akkor is, ha amúgy simán el tudod háritani. Nálam egyszer volt nagyon komoly energiaprobléma, egy sikertelen rush után, utána kb 1,5 órámba telt, mire minden újra működőképes lett.
  • Papa01 #251
    Ma érdekes dolgot próbáltam ki.. összegyűjtöttem 10 ládát és elkezdtem kinyitogatni őket. Basszus.. első körbe 3 (!!!) db Legendary Dweller-t dobott.. :) újrapróbálkozás után már csak 1-et.. :D (mentett állással felülírtam a régit)
    És valóban nem számolja bele a már meglévőket.. Mondjuk ugyanez igaz a "Overachieve Much? - Complete 100 objectives" acsira is. Nem lehet úgy trükközni, hogy visszamásolgatásokkal ugyanazt a feladatot többször csinálod meg. :)
    Abból még 16 db kell. :D
    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.07.05. 19:04:37
  • Kotomicuki
    #250
    Kipróbáltam: a 10-es képességű lakóról lerántottam a +3-as ruháját és majd 10 másodperccel nőtt a "betakarításhoz" kellő idő a termelő épületben. Tehát, igenis növelik a 10 fölötti képességek a termelés hatékonyságát, hiába csak +10-et jelenít meg, mindkét esetben.
    A plusz reaktorok is inkább azért kellenének, mert belépéskor sokkal alacsonyabb energiaszintet jelez, mint amikor otthagyom a játékot és kellene neki 2-3 ciklus, mire megint elérné a régi, magasabb értéket, amihez nem mindig van időm kivárni - szeretem, ha van tartalék, mert a(z elhúzódó) harcok nagyon le tudják szívni a kapacitásokat.
    80 felé már volna "bőven" lakóm az épületekhez, de még mindig képzések alatt áll a népesség legalább fele. Tehát, volna személyzet a kalandozáshoz is, létszámilag, de képességek (és szintek) terén még nem állnak készen -> alacsony képességű egyén szinte csak lomot tud találni, arra meg nincs már szükségem, amikor legendás fegyvereket kéne már gyártanom - pénzem meg van, tehát csak azért nem kell kimozdulniuk.
    Itt jegyezném meg, hogy igenis van különbség, hogy a skorpiókat 7-10 (az alapszinten gyártható legjobb és a talált kék hulladékok), vagy legalább 17-et sebző fegyverrel (kék plazmapuskák) csapkodják-e a dweller-ek: az utóbbival legfeljebb 2 helyre tudnak betörni, míg az előbbivel 3-4-et biztos meglátogatnak. Sz'al a fegyvergyártásnak is nagy jelentősége van.
  • Darun
    #249
    Most már tényleg elhiszem hogy szerencsétlen vagy. Nekem a 27 dwelleres, 28 szobás Vaultom minden szintjén van Handyman, ez összesen 5 db-t jelent, a legnagyobb Vaulban is minden szinten van, kivéve a Medbay/Radaway gyártó szintet (azt manuálisan veszem át).
    Am én úgy vettem észre, hogy a ruhák 10 fölé nem növelik a képességet, szóval a fullos dwellereken teljesen mindegy, hogy milyen ruha van, az csak adig érdekes, amig nem tudsz képességet fejleszteni. Az meg sztem hogy több erőmű kell, mint kaja/innivaló gyártó épület, sztem logikus, hiszen az előbbi a Vault méretétől függ, utóbbiak meg a dwellerek számától, de a Vaultot a lakosság stagnáló állapota mellett is kell növelni/fejleszteni, plusz vannak időszakos használatú épületek, amikbe nem feltétlen van ember, de energia attól még kell hozzá (arról nem is beszélve, hogy az épületek 1 emberkével is elüzemelnek)
  • Kotomicuki
    #248
    Upsz, hibajavítás: a víztisztítóhoz PERCEPTION kell, NEM AGILITY, ami a kajagyártást gyorsítja, nem is kicsit.
  • Kotomicuki
    #247
    Érdekes, hogy akár 80 lakóig is elegendő egy víztisztító épület, természetesen a 3 széles, 3. szintre fejlesztve és 6 db, 10 agility-s + ezt növelő, alapruhákba (Handyman jumpsuit) öltöztetett kezelővel.
    Az étkezőt lecseréltem a kertre, de szerintem az is tudna uígy, uilyen feltételek mellett üzemelni - a kert is el tudja látni a 80-as létszámot.
    A három Power generator épp, hogy kitartott a 60. szinten felhúzható Nuclear reactor-ok megjelenéséig - ez épület méret- és szám-függő. Igaz, kevesebb kezelői létszámmal üzemeltek és a végén már a Rush-oknak is nagy szerepük volt abban, hogy ne menjen a kollektíva energiaellátása mínuszba.
    Viszont, a 80-hoz közeledve már egy 4. Nuclear reactor beállításán gondolkodom, mert az épületek is szaporodnak a lakók létszámával együtt és ez egyre nagyobb kihívást jelent - ha nem kéne manuálisan kattintgatni, mint egy óvodásnak, akkor talán még elmenne enélkül egy darabig az óvóhely.
    3 db Mister Handy robotom van ezen kolónián és ez kevés a begyűjtések automatizálására.
  • Darun
    #246
    Akkor viszont tényleg felejtős. Ezen kivül meg nem igazán van értelme játszani vele. Am először én is arra gondoltam, hogy talán minden legendás dwellert össze kell szedni, de igazából az acsi leirásában sem szerepel, hogy különbözőeknek kell lenni, csak annyit hogy legyen 20. Ebből következik hogy lehetne akár 20 egyforma is. Mindegy, elengedem ezt a sz*rt.
  • Papa01 #245
    Nekem volt olyan h küldiből jött. De egyébként tényleg szemétség ez az acsi. Még befejezem a "Overachieve Much? Complete 100 objectives" acsit, aztán pedig EZZEL fogok próbálkozni...
  • Kotomicuki
    #244
    Összesen 23 legendás dweller van, lehet a 20 az a 20 különbözőt jelenti és nem a 2-3 féléből a 6-8 darabot...
  • Darun
    #243
    Az előbb bontottam megint egy legendary dwellert és a számláló még mindig 7/20-n áll :(
    Sztem csak ládából lehet bontani, a rádióra nem jönnek.
  • Papa01 #242
    Nekem 145 óra után van öt... :( Nem értem miért tették így bele ezt az acsit. Szinte teljesíthetetlen. Pénzt meg tuti nem fogok beletolni a játékba. :)
    Szerinted rádióadásra jöhet Legendary Dweller?
  • Darun
    #241
    Nekem az adott okot aggodalomra, hogy 3 Vaulttal, 270 órával most tartok 7/20-nál.
    Amúgy érdekesség, hogy elvileg 7-nél jár a számláló és ha jól emlékszem, a 3 Vaultban összesen 4 Eulogym van. Az első és a harmadik Vaultban biztos hogy őt dobta elsőnek, a másodikra már nem emlékszem, de ott is van. Illetve az első Vaultban dobott még egyet.
    Megnéztem:
    Vault 1: 6 Legendary (összesen 7, mert Eulogy dupla)
    Vault 2: 1 Legendary (és tévedtem, nem Eulogy az, hanem Jericho, bár őt is tuti az elején dobta egy láda)
    Vault 3: 1 Legendary

    Csak az elsőt számolná? Mert máshogy nem jön ki a 7/20.
  • Papa01 #240
    Sziasztok!

    A "Blast From The Past - Collect 20 Legendary Dwellers" kapcsán támadt egy ötletem.

    1. Csináltam egy mentést, ahol van bontatlan uzsonnás dobozom.
    2. Ezt a mentést odamásoltam Vault3.sav (ugye, 3 mentésünk lehet a játékban) néven a játék mappájába, és máshová biztonsági másolatként.
    3. Elindítottam a játékot, betöltöttem a Vault3.sav mentésemet és bontottam a dobozt, megnéztem, hogy Legendary Dwellers van-e benne, ha igen örültem. :)
    4. Kiléptem a játékból, és felülírtam a Vault3.sav-ot a biztonsági mentéssel, majd újra a 3. lépés...

    Ezt csináltam kb 10x (utána jönnöm kellet dolgozni...), ami poén volt, h dobott egy Legendary Dweller-t.. :) (így van most 5... :( ) ami viszont aggodalomra ad okot, hogy volt, h pontosan ugyanazt dobta, mint 1-el korábban.

    Mi a véleményetek, ez működhet?
    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.06.23. 09:26:17
  • Darun
    #239
    De ha elmész guberálni, a nagy számok törvénye alapján, ha nem is legendás, de kék fegyókat azért fog dobálni. És a fegyók között alapból is vannak nagyot sebzők, nem feltétlen kell legendarynak lennie. A raksi pl alapból is jól sebez és asszem ződ is van belőle. A Vaultban igazából nem is nagyon kell szétosztani, elég ha van 4-6 amit oda tudsz adni azoknak a dwellereknek, akik a problémás teremben vannak. A legjobb fegyók a küldire kellenek, aztán a guberátoroknak. Ha már jönnek a deathclaw-k, akkor meg a kapuőröknek. Bár oda is lehet használni azokat, amik az incidenshez kellenek. Mindenkit nem kell tökig felfegyverezni. Én még a 25-ös Vaultabn sem gyártok. Igazából azt majd csak akkor kell, amikor jönnek az 50-es küldik és kelleni fognak a neves legendary fegyók.
    Nekem kb az első 3 percben volt pénzhiányom, mert dupla szobás termelőket húztam. Persze lenne mire költeni, de a Vault fut igy is, a fejlődés meg a dwellerek számától függ. A napi küldikből egyet mindig le tudsz cserélni. Persze előbb-utóbb összegyűlnek azok, amiket szenvedős megcsinálni. Meg igazából amikor pár száz kupakot adnak, azokkal nem is érdemes foglalkozni, vagy gyorsan ki kell pörgetni őket. A quantum kóla meg a doboz ami tényleg ér is valamit.
    Biztos csak én vagok ilyen szerencsés, te meg nem, de nekem mind a 3 Vaultnál akadt normális fegyó. Ha neked nem adja be, sztem inkább hagyd a játékot, nem szeret az RNG és csak felidegesited magad rajta. Annyit meg nem ér.
  • Kotomicuki
    #238
    Pénzhiány legfeljebb a legelején léphet fel, amikor még nincs kiépülve az önmagát eltartani képes kommuna és tetejébe még a játék is szabotál a dobozok tartalmaival - szar egyedekkel rush-olni sem lehet. Ez a gond akkor terebélyesedhet el, ha még az objectives részben is szívat a játék és nem ad normális, az adott helyzetben teljesíthető lehetőségeket.
    Az elején, meg amikor gyárthatóvá válik a rozsdás lézerpisztoly (7-es sebzés), akkor elégségesek még ezek a fegyverek, de itt is hatalmas a különbség, ha hozzád vág a játék pár kék-legendás fegyvert..., vagy sem.
    EZEK az "apróságok", amik nem a játékoson múlnak döntenek élet és halál között!
  • Darun
    #237
    A kettes Vaultom már szép nagy, pedig ott is csak 25 dweller van, viszont pénzhiány már régóta nincs, 120k capem van, igaz hogy guberálni most nem ment egy se, de simán tudnék kiküldeni embert, van felesleg illetve a 3 főst quest csapat épp hazatér egy küldiből. Szóval továbbra sem értem a pénzhiányt. Túl sok legendary fegyóm sztem nekem sincs itt, de ezen a szinten is bőven elég még a 10-20 között sebző fegyók. A loot sztem random dobja, amihez talán figyelembe veszi a luckot, az ellenfeleket meg a guberáló kari szintjéhez méri.
  • Kotomicuki
    #236
    Az első Vault-omnál még nekem is kijutott a jóból: a használható, legendás dweller, PA, legendás fegyver trió viszonylag hamar kiugrott és utána se dobált csak kacatokat a doboz, így azért teljesen zökkenőmentes volt a megindulás.
    Amíg nem kellően magas szintű a Vault, addig még a jó képességű kutász is csak ritkán talál jó cuccokat.
    Amúgy a kék dolgokat nem anyagilag drága gyártatni (170k kredit mellett az a 3-400 a már jobb darabokért nem egy nagy összeg, pláne, ha a hasznosságát is beleveszem a képbe), hanem időben, mert nincs még rá elég és kellően képzett ember, ami meg máshol okoz kimaradást, fennakadást -> itt még jelentős számban a képzéseken vesznek részt a lakók, így eleve csökkentett létszámmal üzemelnek a termelő szobák.
    A legendás cuccok több, mint 20k-i már más tészta, de - gondolom - addigra már majd ez is helyrerázódik, hiszen több és jól képzett emberrel mehet majd a bázison kívüli guberálás: "felnő" az első szintjétől 10 END'-szal fejlődő nemzedék.
  • Darun
    #235
    Nekem még csak 16 lakóm van a 3. Vaultban, de megint megkaptam Eulogy-t, kaptam egy sárga PA-t, a Vault úgy el tudta magát tartani, hogy 4 emberem elment guberálni. Ebből kettőt visszahivtam, kettő meghalt. Az egyik talált egy Blackhawk-ot. Tegnap mielőtt befejeztem volna a játékot, kaptam még egy ládát amiben meg rakétavető volt, de esett már gaus riffle, combat shoti és pár gagyibb fegyó is, szóval nekem megint nem kell gyártanom. Ebből adódóan egy csomó pénzt is megspórolok, hiszen gyártani elég drága. A legendás kari egyébként nagyon megkönnyiti a játékot, igy rendszeresen tudok rusholni, ami plusz pénz/erőforrás/xp és a morál is 100%-n van. Erőforrásra mondjuk nem lenne szükség, mert Eulogy nélkül is el tudja magát tartani a Vault, és még mindig van legalább 2 joker dwellerem, akiket bármikor kiküldhetnék, mert nem szükségesek a fenntartáshoz.
  • Kotomicuki
    #234
    55 lakónál már majdnem megörültem, hogy a(z itt még?) könnyen haló ghoul-ok helyett megint raider-ek jönnek és elmarad a sugárfertőzés, de aztán jött a hideg zuhany: a skorpiók megjelenése...
    Még szerencse, hogy a 4-ből 2 kalandozó ember volt a teremben és a mancsukban az általam gyártatott, 15-18 között sebző fegyverrel, így viszonylag hamar és kevés sérüléssel zárult a "buli".
    Innentől mindenképpen KELL a kék alkatrészek után kajtatni, mert a gyártás zabálja őket és más kiutat én nem látok a "meglepetések" hathatós és kellően rövid lezárására - a megfelelően trenírozott legénység mellett.
  • Papa01 #233
    Nah, sikerült megoldanom... :)
    Hátha másnak is hasznos lehet a leírás:
    1. Kikapcsoltam a játék Steam felhőbe történő mentését.
    2. Töröltem az aktuális mentést,ami hibás volt.
    3. Létrehoztam egy ugyanolyan számú menedéket (nem tudom, hogy fontos-e, de inkább megtettem... )
    4. Egy régi, korábbi, de működő mentéseimből odamásoltam a kizárólag Vault1.sav állományt, illetve ugyanazt Vault2.sav néven.
    5. Restart, majd megjelent mindkét mentés, sikerült is betöltenem az állást. :) Pici játék, majd mentés, kilépés
    6. Visszakapcsoltam a játék Steam felhőbe történő mentést, újra játék start - mentés és OKÉ a dolog... :)

    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.06.21. 19:27:38
  • Darun
    #232
    Ha már fenn van, én is inditottam egy újat. Rögtön el is csesztem, mert dupla kajáldát húztam és nincs energia. Az első 2 ládából Eulogy Jones, egy legendás tűzcsap meg pár szár kupak esett, meg egy power armour. Az áram igazából a legfontosabb, 12 dwellerem van, ebből 3 már el is ment guberálni. Am ha jön új dweller és nem engeded be, nem fogyaszt. Meg kell nézni milyen statjuk van, az elején a karizmás/enduranceos/luckos dwellereket nem kell beengedni. Én mondjuk a 3 dwellert fegyó és minden nélkül küldtem el, de az elején érdemes a legjobb dwellert elküldeni guberálni, mert vele tudsz tisztogatni is, ha talál valami helyet. Később ha majd lesz overseer épület, akkor ő menjen questekre is, lehetőleg a legjobb fegyóval.
  • Kotomicuki
    #231
    Háttértár sérülés, áramkimaradás..., más most nem jut eszembe.

    ...

    Próbaként indítottam egy újat és amit kaptam a dobozokból: kék-arany kacat, egy kék és egy arany dweller, a fegyvereik nem érik el a rozsdás lézerpisztoly sebzési átlagát (7) és ezek mellé egy 2-t sebző pisztoly...
    A két jobb kari (34. és 11. szintűek) nem hagyhatja el a menedéket, mert egyből összeomlik a termelés - sőt, mindig dobálnom kell át őket az éppen magára hagyott "iparághoz", hogy ne menjen nagyon mínuszba az. Így pénz sincs, pedig kéne a továbblépéshez... (>600-ból csak egy fejlesztés mehet, pedig 3-4 kéne már most is.)
    Az eddigi 2 rablótámadás végigment mindhárom, termelő szobán, mire végleg elakadt - 3, nagyon gagyi fegyverem van - és dobott egy harci páncélt meg egy 1-et(!) sebző revolvert amit el kellet adnom a quest miatt egy 50-esért...
    Sz'al, már a kezdésnél el lehet bukni az egészet és ahogy sejtettem, nem is nehéz beleszaladni egy-egy ilyenbe - csak nem nézi már itt is, hogy fizetett-e előre a delikvens, vagy sem!
  • Papa01 #230
    Köszi a választ! :) Felfrissítettem egy nem Steam-es játékot. Sajnos az ablakos mód sem oldotta meg a problémát. :(((
    Van esetleg még ötletetek? Nagy szomorú lennék, ha oda lenne minden..
  • Kotomicuki
    #229
    Meg kéne nézni, milyen változások történtek a mentés és a visszatöltési kísérlet(ek) között a gépen.
    A program nagyon háklis - nem erőltették meg magukat a PC-re való átírásban - , így nekem csak ablakban futtatva hajlandó a küldetéseket betölteni, teljes képernyőn egy-egy ilyennél kiakad.
  • Papa01 #228
    Sziasztok!

    Gondban vagyok. :) A játék folyamatosan kidob az asztalra, amikor be akarom tölteni a mentésem. Hiába csináltam folyamatosan biztonsági másolatot a mentésekről ugyanez történik, bármelyiket másolom oda... Új játékot enged indítani. És azt a mentést vissza is tölti.

    Van megoldás, vagy kukázhatom a majd' 140 órámat?

    Köszi a válaszokat! :)
    Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.06.17. 20:12:37
  • Kotomicuki
    #227
    Hát, ha az egyed szintjétől függ az újraélesztés költsége, akkor még biztonságos megoldás is lehet az általad felvázolt metódus - de én inkább csapok mellé pár darab eü-csomagot, biztos, ami biztos!
    Az 50. szintű emberkém (8 PE, 9 Luck), akit dobozból kaptam, sem szed össze kimondottan jó (kék) cuccokat, tehát a vault össznépességének átlagszintje, vagy a maga a menedék létszáma befolyásolja leginkább a található dolgok tól-igját.

    Amúgy, a 8-ra fejlesztett emberekkel a 35. szintnél megállva egész használható ipart eredményezett, igaz, nem egy élvezet napokig csak a special-szintlépésekért belépni a játékba, de határozottan jobban termelnek, mint a gyorsabban képezhető, 6-os gárda.
    Innentől (a 35. vault-"szinttől") a frissen felcseperedetteket mind 10 PE-ig képzem az első szintjükön - aztán mehetnek szintet lépni, amíg akad nekik a másik képzési pontokon hely. Ha nincs belőlük egyszerre 4-nél több, akkor egész harmonikusan fejlődik a menedék, miközben a "8-as öregek" tűrhetően helytállnak a védelmében. Már 1-2 db, 14-nél többet sebző fegyver legyártása (a 45. szinttől) meg tudja oldani a helyzetet - ehhez viszont sok küldetés kell előtte, mert a vadonbeli portyákból nem akar kék részegység esni.
  • Darun
    #226
    Most jutott eszembe munkából hazajövet. Küldj ki egy tök alap lvl 1 dwellert, adj neki valami normális fegyót és ne tegyél be stimpakkot. Mivel tök alap kari, előbb fog szintet lépni, mintsem meghalna. A szintlépés meg visszatolja max-ra az életét. Általában tényleg főleg hulladékot talál, de azért 1-2 használható dolgot is be szokott adni a lootba. De a kedvedért majd inditok egy harmadik Vault és akkor tudok friss tapasztalatokat is irni.
  • McFrost
    #225
    Nekem 128 órám van benne, még nem vettem hozzá semmit.
    A morál állandóan 96 vagy 97 %. Mindenkit addig dolgoztatok még 100%-os nem lesz.
    Van több mint 1 millió kupakom, a Nuka-Cola-s 2 csávóra sosem nyomtam rá. 131 kólám is van, csak küldikből lett.
    153-an vagyunk, 160-ig akarom elvinni őket, ennyi még pont kezelhető nekem.
    Az első szintről csak 1 lift megy le, így a kapunk betörők csak adott irányba tudnak menni. A kapuban áll 2 fullos power armoros tag, utána van 2 nuka cola gyár még ezen a szinten, itt is mindenki fullos és poweres, na ezen a szinten már senki nem jut át.
    Amint megvolt a lehetőség, azonnal kiképeztem egy beszerző csapatot és minden küldit ők csináltak meg.
    Már csak a "megérős" küldikre megyek, a napi feladatokat is kedvemre kukázgatom.
    A játék elején ez eü részlegek fejlesztésére kell odafigyelni, aztán a fickókat futtatni a pusztán, zsákmány után.

  • Kotomicuki
    #224
    Hát, a pénzbehajtásos része pont MMO-s!
    Valóban egyensúlyozni kell, de nagyon is számít, hogy mit is dobnak az első ládikák: ahol leginkább bajban vagyok, ott se legendás személyt, se "kék" fegyvert nem dobott, csak ruhát és terveket, meg főleg kacatot -> így azért eléggé meredek, mert még a bázist sem lehet tisztességesen bevédeni, ezért azt teljesen végiggyalogolják a haramiák.
    Sz'al, ilyen kezdés után kit küldjek ki a vadonba, amikor stimpaks sincs, meg esélye se, hogy bármi értelmeset találjon...?!

    Hamar elfogy az a kevés, kis szintű és -követelményű bevetés, ezért 3 embert kell(ene) a "jobbakra" kiküldeni, ha már van miből válogatni - a zöld nagydarabokat, amik még időnként erősítést is hívnak maguknak, nagyon nem mindegy, hogy hány és mekkora sebzésű fegyverrel kezelik meg. Ha meg a felénél abbahagyom a küldetéseket, mert elfogyott a stimpaks/radaway, mer' annyira gyér a legjobbakból összeszedett csapatom is, akkor meg csak az idő fogy leginkább, mer' így lópikulát nem gyűjtenek.

    Ami idáig, úgy-ahogy bevált az a 35 főnél való megtorpanás és edzésbe állás, amivel az első szintűeket 10 kitartásig képzem, a többit meg 6-8-ig, mindenből. Itt még ritka/nincs földikutya, így túl szokták élni azt az 1-2 hetet, ami az edzésükhöz kell.
    Utána a 45-ös limit a kék fegyvergyártásért, amikkel és a közben szinteket lépett "10 END"-esekkel már lehet szó az életben maradásról...
    Most itt tartok és reménykedek, hogy nem túl sűrűn jönnek majd a keményebb "balesetek".

    Ahol dobott jó embert és hozzá fegyvert is, ott nincs ekkora gebasz és néha jut "idő" kiküldeni is a csapatot a beszerző körutakra. Ekkor az a nagy gond, hogy a kezelőszemélyzeteknek a kellő helyen 8-10-re húzzam a spacial-jukat, hogy 3-4 fővel is jól termeljen a szoba - és azért meg is tudják magukat védeni, amíg az erősítés beérkezik. Ha ez megvan akkor megint van többletember, akikkel lehet menni felderíteni.
    Nálam 3 erőmű és 1-1 élelem- és vízgyártó kell a 35-45 létszámhoz, természetesen mind 3 széles és 3. szintű -> 2(-3)-1-1 arány lesz a járható út, ami zabálja az emberanyagot...

    A rádióhoz meg nagyon belevaló, 40-es limit után fejleszthető legénység kell, hogy jobb lakók jöjjenek kívülről, mint amit elő lehet "állítani" bent. Azonkívül a kedvnek is jót tesz a természetes úton való létszámnövelés, aminek a termelésben is tetten érhető a hozadéka.
    Ha nincs magas PE és LUCK-os egyeded (8+ruha), akkor nagyon gyér a fel- és behozatal a vadonba való kiruccanásokból és az egy 10-esért elhajítandó cuccok özöne sem hoz igazán helyre anyagilag - meg a majd, hihetetlen mennyiségű lomból és időtlen időkig gyártandó cuccok tervrajzai sem tesznek ilyenkor boldoggá. Akkor már inkább a küldetések és a Titokzatos Idegenre való vadászat, aminek a katasztrófák bevállalása a velejárója a jobban bejövős út a kreditszerzéshez és a jobb tárgyak begyűjtéséhez. Viszont, ha sok a katasztrófa, akkor nem jut (elegendő) egészségügyi felszerelés a kommandónak és ilyenkor szünetel a küldetésre járás.
  • Darun
    #223
    Először is ez nem MMO. Másodszor a játék lényege pont az, hogy megtaláld az egyensúlyt a menedzsmentben. Nekem 261 órám van benne, ebbe kb 1,5 Vault fért bele és ég mindig nincs meg az utolsó acsi.

    Nekem minden tulajdonságot fejlesztő épületből csak egy van, az elején ráadásul ugye csak a 2 férőhelyes és az erőt viszonylag korán beadja, de a többit csak jóval később. Akkor esel bele ebbe a lefelé tendáló spirálba, ha úgy játszol, ahogy játszol. Ha elküldesz embereke felfedezni, szednek pénzt plusz a kacatokat is eladhatod. Még az elején van az a Mentsd meg a Nuka Colás figurákat küldi. Azt érdemes minél előbb, mert utána random meglátogat a két is kukatöltelék és egyrészt felnyomják a morált, másrészt ha nekiállnak táncikálni és rájuk kattintasz, dobnak kupakot. Ezt kb 5 alkalommal lehet elnyomni egy látogatás során. Néha kolát is dobnak. A napi küldiket is érdemes csinálni. A termelő épületekből vagy nem kell sok, vagy nem kell őket tele vágni emberrel. A termelő épületben mindig olyan emberkék dolgozzanak, akiknek magas a szükséges képessége. Etr nem muszáj maxra feltréningezni, elég ha ruhában maxos. Van ilyen napi küldi is, de amúgy is érdemes néha Rusholni az épületeket mert egyrészt +nyersanyag, másrészt pénzt és xp-t is ad. Pl azokat az embereket akik fegyvereket gyártják, simán el lehet küldeni guberálni, sokkal hasznosabb mint gyártani. Ha már elég nagy a Vault és minden termelő épületből van 2, érdemes azt csinálni, hogy az egyiket tele teszed max skilles emberekkel, a másikba meg raksz max 1-2 ember. Elnyomsz 3 sikeres Rush-t, az már elég jó anyagtöbbletet ad. Amikor már magas a baleset esélye, fogod az embereket és átküldöd mindet a másikba és azt is beRusholtatod.
    A lakosságot szaporitani egyébként a "természetes" úton a legkevésbé hatékony. Én azt vettem észre, hogy ezeknek a statja nagyon gyatra. Ált a fele 2-es, a másik fele meg 1-es. Jobban megéri a Rádión keresztül becsábitani őket, illetve küldikkel szerezni. A kék ritkaságú dwellereknek már elég jó a statja.
    Ha guberálás közben ad be eventet vagy küldire mész, érdemes figyelni arra is, hogy a kritikus lövés fullra tolja az életed. Csak mindig nézd hogy az lője a kritet, akinek kevés az élete, ne a full HP-s. Ezzel lehet stimpakkot spórolni. Persze ha gyikok a dwellerek akkor ez sem segit. Illetve ha már megjelent az ikon, hogy löhetsz kritet, vagy olyan ellenfelet kell lőni, aki belehal, vagy olyat, akinek még max élete van. Ehhez sem árt valami normális fegyver, mert a 6-7 sebzők krittel sem fognak csodát tenni. Én az első Vaultomat egy Rusty atomvetővel kezdtem, eleinte ő állt a bejáratnál, de rájöttem hogy ez tiszta pazarlás. Utána vagy ő ment küldire vagy guberálni.
    Szóval elvegetálni el lehet ládák nélkül is, csak úgy tényleg nagyon szopó. De azt vásárlás nélkül is lehet szerezni, csak az acsi miatt szopó, hogy legendary dwellert másként tudtommal nem lehet szerezni és a fullos Vaulttal meg már elég nehéz boxot szerzni.
  • Kotomicuki
    #222
    De nekem nincs emberkészletem, hogy annyit küldjek ki a vadonba és a nevesített küldetésekre, hogy maradjon annyi, amennyi a bázist fenntartja.
    Ha csak szaporítanám őket, akkor nincs pénz az egyre növekvő épületigény kialakítására - a fejlettebb támadók ellen meg öngyilkosság is volna az ellenállni nem tudók erőltetése.
    Ha elkezdem edzeni őket, akkor felmegy a népesség átlagszintje, mert képző épületből sem tudok sokat "eltartani".
    Ha nem képzem őket, akkor meg alkalmatlanok még a nézegelődésre is, nemhogy a termelésre, vagy a harcra.
    Nekem jó, ha 1-2 jobb fegyverem van, mint amit az első szintű fegyvergyárban le lehet gyártani.
    A 10. szintű lakók megjelenéséig nem érek el a fegyvergyár megépítéséhez szükséges lélekszámhoz. Gyorsabban meg nem megy, mert nincs elegendő kredit a "kötelező" építkezésekhez... (az 1-2 spcial-pontos egyedekkel meg kínszenvedés a küldetésekre menni, mert csak a stimpaks-ot zabálják, aminek a gyártását ugyancsak nem kevés kreditből lehet(ne) szintre hozni...)

    Túlontúl jól sikerült MMO lett, hogy ládák nélkül nem lehet elvegetálni benne?!