Fallout Shelter
  • Kotomicuki
    #258
    Sehol sincs kijelezve a dweller-ek életereje, de a plusz END'-szal szerezhető HP-mennyiség nem visszamenőleges hatályú - ez minden "normális" Fallout-ban így van (bár, azoknál még az erő is ad bele egy kicsit, de a ruha/drog adta előny nem játszik): ha magánál a szintlépésnél nincs meg a többlet, akkor az utána már nem íródik hozzá - itt szintlépésenként 2.5 + (END * 0.5) a lehetséges növekmény. Ennek a HP-különbségnek főként az alacsonyabb szinteken lehet tetten érni a hatását, leginkább ott hasznos, bár, az 50. szinten sem mindegy, hogy milyen ütemben fogy a quest-ek alatt - a gyógyszer meg %-osan gyógyít, tehát, "neki" mindegy, hogy mennyi a HP-hiány/sugárzás. (de nekem meg nagyon nem mindegy, hogy milyen ütemben kéne kattintgatni, ezzel az elbaszott hud-dal, pláne 6 db, oda-vissza cikázónál, hogy azok megmaradjanak -> ha a "hátsó" két szobát egybe építed és nincs mögötte lift, akkor a halálkarmok visszajönnek és 2x razziáznak a középső szobában, tehát egy csapattal 2x lehet beléjük rúgni, így nem kell annyi spéci felszerelés se ellenük)

    Azt tapasztaltam, hogy a pusztában a fegyver mindent visz, ez a döntő tényező:
    - nagy sebzéssel minden ellenfelet ledarál -> dől az XP és alig fogy a gyógyszer a szintlépéseknél; ha (már) nem lép szintet a dweller, akkor azért fogyogat ez is
    - közepes sebzéssel már vannak ellenfelek, akik elől elmenekül (a 2. napon/naptól már egyre több elől) -> kevesebb XP és az eü.-csomagok elkezdenek (hiába) fogyni
    - alacsony sebzésű fegyverrel az első pár harc után már csak menekül -> szinte semmi XP és az eü.-készlet is végleg elfogy, legkésőbb a 2. napon

    Az itt beadandó mini-Quest-ekhez tényleg kell (és hasznos) a teljes, 10-es SPECIAL, de leginkább az számít, hogy minél többen rajzzanak kint, hogy ne kelljen órákat várni 1-1 ilyen felbukkanására. Viszont, ha csak az END' 10-es, akkor szemetet se talál annyit, így megszokott lenni az 50. szint elsőre, ha egy jobb, legendás fegyverrel indul neki a portyának - legkésőbb a 3. napra meg is van, onnan jöhet vissza.

    A közelharcosokat nem nagyon csípem, mert inkább csak futkorásznak föl-alá, ahelyett, hogy sebeznének - meg az erejüket is jó volna feltornázni, hogy "tényleg" sebezzenek (az erő nagyon számít a széles tartományban (tól-ig) sebző fegyvereknél, az ütlegek meg mind ilyenek). Viszont, most már van egy legendás, páncéltörő minigun-om, amivel minden lövés talál: ha elfekszik az ellenfél, akkor a következő lőszer a sorozatból már az új ellenfelet kapja el -> nincs "pazarlás" a harcok alatt. Remélem a még nagyobbat sebző gatling-lézer is ilyen lesz majd. (pl. az Institute Rifle-nek "csak" ketté van osztva a sorozata, de ez is több, mint a(z átlagos) semmi...)

    Azt vettem észre, hogy a két, kólás figura egyre kevesebbszer és egyre kevesebb üveget ad:
    - részben a nálam lévő kólamennyiségtől- (14 fölött már nem adnak üveget)
    - részben a menedék fejlettségétől/lakószámától függően: 110 fölött már jó, ha minden 4. látogatásukkor kapok 1-1 üveget, hiába is van belőle mindig 4 alatti mennyiség a raktárban.