4879
Hardware Probléma, Kérdés
-
El Gigante #4718 Szevasztok! Játék közben újraindul a gépem! Processzor vagy a videokártya melegedhet túl? Kb 4 éves a gépem, processzor nem volt újrapasztázva! -
#4717 Sziasztok!
Pc-hez használpk Xbox One controllert. Vezeték nélkül nem tudom kikapcsolni a vibrálását Win 10 alatt. Ha be van dugva usbvel akkor ki lehet kapcsolni de ha nincs nem tudom ezt elérni. Valaki csinhált már ilyemsit esetleg? -
cibi17 #4716 Köszike. Alaplap nem hiszem, h ludas lenne ASRock fatal1ty z370 gaming k6. Írna szerintem hiba kódot rajta, ha bármi lenne.
Maradt akkor a táp. Nem szarakodok, nézek egy zsír újat, valami 5 év garisat. Addig meg csak nem tesz semmit tönkre. Most stabil már 3 órája. 3 nap alatt volt 4 reset.
Max az SSD nem szereti annyira a leállást -
suba53 #4715 Vagy táp, vagy alaplapi hiba szokott ilyesmit okozni. Általában a kapcsoló üzemű stabilizátorok puffer elkói szoktak az impulzus áram terhelés hatására melegedni, felforrósodni. A bennük lévő elektrolit felforr, szétnyomja az elkó házát, az púposodik, felhasad, az elkó kapacitása lecsökken, és a stab a sima egyenfeszültség helyett berogyó, ingadozó feszültséget ad, ami bőven elég ahhoz, hogy resetelődjön néha a táplált áramkör.
Az alaplapodon valószínűleg már szilárd elektrolitú elkók vannak, azok nem így viselkednek, de a tápegységekben még folyadék elektrolitos elkók vannak, azokat kell ellenőrizni.
Szét kell szedni a tápot, és ellenőrizni a benne levő elkókat. Ha púposak, akkor az a gond. Elvileg lehet javítani elkó cserével. De talán egyszerűbb egy új tápot venni.
Ma már hála az égnek nincs "Vargáné és társa" táp forgalomban. De bármelyik komolyabb táp gyártó megfelel. -
suba53 #4714 Az SSD önmagában is tudja a vezérlője által a cellák egyenletes terhelését biztosítani, nem kell külső segédprogi.
Én leszedném azt a progit is. Több gépemben is van SSD, sehol nincs külső szoftver a kezeléséhez. Hibátlanul mennek évek óta. -
cibi17 #4713 Sziasztok. 3 napja ilyen jelenségem van:
Játszok, és egyszercsak a gép minden figyelmeztetés nélkül kikapcsol, majd újra be. Leáll teljesen. Semmi hiba. Mintha elmenne az áram.
A gond csak ott van, h a gép előtt van egy szuntesmentes és a többi fogyasztó előtt egy másik. Egyik sem jelez, h aramingadozás vagy elment az áram. Mellette van egy hosszabbító a tvnek és hifinek egy másik konnektorról. Azok nem mennek el.
Mi lesz ez? Táp hiba? Elöregedhetett volna? Van valami mód megnézni, h a táp e gyenge láncszem? Másra nem tudok gondolni.
FSP raider 750 silverem van. Már jó pár éves, 4-5 tuti van, lehet 6 is. Semmi gondom nem volt vele soha.
Ezeket hajtja:
8600k stock
1070
4 ház venti
2 SSD
2 winyo
Ha a táp a gond, tudtok ajánlani jó ár/érték arányú felmodular vagy modulár tápot? Silver, gold.
Chieftec, FSP, stb, valami jót -
eddie999 #4712 Bevittem szervízbe a gépet. Azt mondta a tulaj, hogy gyakorlatilag valamiért az ssd egyhuzamban dolgozik a háttérben. Kikapcsolta a Trimet a Samsung ssd szoftverében és minden hiba megszűnik. Nem dolgozik a háttérben az ssd, nem ír adathibákat. Ha viszont ki van kapcsolva a Trim akkor elöbb utóbb lassulni fog az ssd nem? Szerintetek? -
eddie999 #4711 Amikor ilyen adatkapcsolati hibát ír, a gép 30-50 mp-re kifagy. A házon lévő hdd led egyfolytában világít. Ilyenkor hiába kattintok akárhová, semmire nem reagál. Mikor magához tér akkor szoktam megnézni Hd sentinellel. 1-2 hibával máris többet ír. Sata kábelt is cseréltem már.
Nem tudom hol keressek még.
-
#4710 Cseréld ki a sata kábelt. Vagy csak fordítsd meg, ha nincs másik kéznél.
Aztán később nézd meg, nőtt e a hibák száma. Ha igen, akkor keresd tovább a hibát. -
josi #4709 Szia!
A sentinel néha tévesen ismeri fel az ssd-t Samsung ssd programjával ellenőrizd -
eddie999 #4708 Sziasztok! Adott egy samsung ssd. Pár napja üzemeltem be. Win 10-et telepítettem fel rá. Van vele egy kis gondom. HD Sentinel adatkapcsolati problémát ír az ssd és a számítógép között. Már 141-nél jár ez a szám. Egy fórumozó kolléga leírt néhány dolgot, hogy mire kell figyelni, de ezek mind rendben vannak.Biosban AHCI - ra átállítva, SATA 3-at tudó kábel van amit cseréltem is, átraktam másik tápkábelre, Bios frissítés a legutolsó, és a legújabb firmware - t is letöltöttem. Ugyanaz a probléma fenn áll. Rossz az ssd? Valaki azt írta, hogy ha rossz lenne a kondíció romlana nem a teljesítmény. Írták azt is hogy lehet táp? Egy 4 éves Hamburg 530W van benne. Valakinek van valami ötlete?
Utoljára szerkesztette: eddie999, 2020.01.10. 08:12:36 -
#4707 Tölts le egy hálózati adatforgalom figyelő progit, (pl. Netlimiter) az kilistázza neked a háttérben futó programok és folyamatok adatforgalmát. Azt is meg tudod nézni, mennyi sávszélességet foglalnak. Ha jelentősen foglalja a sávszéledet valami, akkor lehet gyanakodni vírusra, de ha csak 1-2 Kbyte, az szerintem normál hálózati adatforgalom. A Windows alapból amúgy is frissítőszerverként használja a számítógéped, ha nem kapcsolod ki manuálisan a funkciót.
Alapbeállításban peer-to-peer módszerrel terjeszt frissítéseket a Microsoft, tehát az update-ek forgalmában azok a gépek is részt vesznek, amelyek már megkapták őket. Ez tehermentesíti a Microsoft szervereit. -
hiper KOCKA #4706 Sziasztok
Az miért lehet, hogy letöltést jelez a modemem, akkor is ha nem töltök semmit és a böngésző is be van zárva. Úgy villog, mint amikor valamilyen letöltés megy a háttérben. Már csináltam víruskeresést többféle programmal is, nem talált semmit. -
suba53 #4705 Szia! Ha kerreg, akkor az nem normális állapot. A vízhűtők vízköre az egy zárt rendszer. Vagy szennyeződés került bele a feltöltéskor, ami most a szivattyúban megakadt, és a forgó alkatrészekhez ütődve adja ki a hangot, vagy a szivattyú maga kezdi megadni magát.
Szét kell szedni, átmosni, esetleg kiszerelve meghallgatni, hogy konkrétan melyik része adja a hangot. Lehet hogy a hőcserélőjét hűtő ventilátora kerreg ( Ha ventilátoros ). Az az egyszerűbb eset, lehet hogy valami hozzáér, azt ellenőrizd.
Az alaplap úgy amblock nem szokott forró lenni. Az alaplapon sok komponens termel hőt, általában több hűtőborda is van emiatt. Jellemzően a chipseten van méretes hűtőborda, a proci táp áramkörein, esetleg több is. Nézd meg hogy konkrétan melyik alkatrészt érzed forrónak. Sok olyan alkatrész is van, amiket konkrétan nem lehet a vízhűtéssel hűteni, de termeli a hőt.
Lehet hogy csak az üzemi hőfokot érzed. Ha rajta tudod tartani a kezed, akkor az még nem káros. De ha úgy érzed tapintásra hogy szinte éget, akkor az nem biztos hogy jó.
A hetven fokos videokártya sugárzó hője is melegítheti a környezetét. Esetleg egy komolyabb házhűtő ventilátorral a háznak a szellőzését fokozhatod. A vízhűtés nagyon jó, de csak azokat a komponenseket hűti, amikre rá van szerelve. A ház belső hőmérsékletét csak szellőzéssel lehet csökkenteni. Ha passzív hűtésű tápod van, amiben nincs ventilátor, akkor végképpen megszorul a forró levegő a házban. Sajnos kell valamilyen ventilátor ami a házban megülő forró levegőt cseréli. Van sok 12cm-es aminek elhanyagolható a zaja. -
#4704 Sziasztok! Pls help! Van egy msi m3 alaplapom benne i7 7800k és msi 1070 videókártya. A procihűtő egy coolermaster 240 es vízhűtés, ami most elkezdett kerregni furcsa hangon. Jó hangos. Gondolom a pumpa. Ami érdekes hogy a szenzorok szerint minden rendben proci 65 fok.. a alaplap 50 fok.. a videókártya 70 fok terhelés alatt. Ami igazából zavar hogy megnéztem manuálisan és az alaplap nekem nagyon forrónak tünt. Feleslegesen parázok? -
suba53 #4703 Elképzelhető, hogy valami megadta magát benne.
Milyen öreg az alaplap? Vannal még rajta hagyományos elkók, vagy már mind szilárd elektrolítú?
A hagyományosaknak a tetején van kikönnyítés, hogy ha felforr az elektrolit, akkor ott hasadjon ki a kupakja, és ne robbanjon.
A szilárd elektrolítúaknál nincs ilyen veszély, azoknak sima a teteje.
Ha vannak hagyományos elkók, és azoknak a teteje már púposodik, vagy ki van hasadva, akkor selejtezheted nyugodtan.
Az elkókat lehet cserélni, de ahhoz kellenek szerszámok, és rutin. Nézzél szét a hardver aprón hasonló alaplapért. -
xido #4702 elem cserélve,bios frissitve...még mindig mutatja..akkor lassan búcsúzzak el a laptól?:) -
suba53 #4701 Szia!
Ha van műszered, ( filléres multiméter tök jó erre. ) mérd meg a lítium elemet. Simán kipattintható. Újonnan 3,3V körül van, de ha 3V fölötti értéket mérsz, azzal még elmegy. Auchanban mindig, Lidl-ben időszakosan lehet kapni 6-8 darabot egyben bliszterezve, nagyon olcsón. ( Ikeában is hasonlóan jó áron )
Ha régi az alaplapod, elképzelhető, hogy a chipset stabjának már haldoklik a puffer elkója, és tüskék vannak a tápfeszén. Ez meghülyíthet áramköröket. Lehet hogy a BIOS tartalma bizonytalankodik, írd újra a BIOS-t. Nem muszáj frissíteni, de ha van újabb kiadás, akkor azzal érdemes. Nekem egy régi alaplapnál csinált hülyeséget a BIOS. Az is egy flash memória, a háttérsugárzás hatására átíródhatnak elemi cellák. Újraírás után megszűnt a hiba.
Utoljára szerkesztette: suba53, 2020.01.06. 10:33:51 -
xido #4700 sziasztok..mit jelent ez?...most találkoztam életemben először ilyennel..fórumokon elemcserét is látok hasonló helyzetben
"warning main bios checksum error"
2-3 újraindulás után normális működés van. -
suba53 #4699 Miért? Megszokásból, vagy mert valami szuper Hi-Fi cucc?
Szerintem az alaplapi hang chipek ma már sokkal jobbak, mint a régebbi dedikált hangkártyák.
Vedd ki nyugodtan a hangkártyát, sokkal fontosabb hosszú távon a VGA megfelelő hűtése. -
Mozes #4698 Wifi-n mérted vagy kábelen? Próbáld meg mind a kettőn és úgy lehet ki tudsz zárni valamit. -
Mozes #4697 Ha a ventit takarja az nem jó, mert a venti "felülről" szívja a levegőt és oldalra fújja ki és így akkor nincs mint neki beszíveni vagy csak nehezen. Szerintem inkább akkor vedd ki vagy rakd át másik slot-ba. -
#4696 Van egy hangkártya a gépemben az alaplapi integrálton kívül, és közvetlenül a vga mellett található. De a vga vastagsága miatt alig néhány milliméterre van tőle a hangkártya (szinte hozzáér a vga-hoz), és az egyik ventilátorát teljesen el is takarja. Okozhat ez problémát a hűtés hatékonysága terén, illetve érdemes lenne-e eltávolítani a hangkártyát? Nem lenne gond, mert az alaplapit is tudnám használni. -
kutyakiki81 #4695 Sziasztok!
Új laptopot hozott a Jézuska (HP17-ca 1500na AMD Ryzen)
Az előző notebook és a telóm is azt mutatja a speedtest-el, hogy a netem 55Mbps, ezen viszont csak 15Mbps a Speedtest-el és letöltéssel is.
Valaki tudja mi lehet a gond? Segitséget előre is köszönöm. -
#4694 Csak langyos. Megpróbálom úgy is, hogy a szünetmentes marad bedugva, a pc-t meg kihúzom. Megnézem, hogy úgy mennyire melegszik. -
suba53 #4693 Persze, ha kikapcsolod, akkor le van állítva, akkor nem csinál semmit. Mennyire meleg ha bedugva hagyod? Ha csak langyos, akkor az nem árt neki. Gondolom azért nem hűl le teljesen, mert mint mondtam a PC akkor is vesz fel áramot, ha kikapcsolod, a stand-by áramkörei működnek, így a szünetmentesben is működik a konverter, ami termelhet egy kis meleget.
De ezek folyamatos üzemre vannak tervezve, ha csak meleg, de nem égeti a kezedet, az normális üzemi hőmérséklet. A meleget biztos azért írják, mert sokan szeretik eldugni, asztal alá tenni, ahol nem szellőzik rendesen, a ventilátora nem tudja hűteni, az valóban árt neki, -
#4692 És ha úgy húzom ki a konnektorból, hogy előtte a power gombbal kikapcsolom a szünetmentest? Akkor is megy akkuról? Mert nemrég teszteltem egy lámpával... rácsatlakoztattam egy asztali lámpát, majd kihúztam a szünetmentest a konnektorból. Sípolt egyet, majd átváltott akkus üzemmódra. Itt a lámpa még világít. Viszont mikor kikapcsoltam a szünetmentest, akkor a lámpa is kialudt. Ergo ha ki van kapcsolva a szünetmentes, nem kéne neki akkuról működnie és nem kéne a rákötött berendezéseknek fogyasztania róla az energiát.
Valami olyasmit olvastam tegnap, hogy a meleg árt a szünetmenteseknek a legjobban, és jelentősen csökkenti az élettartamát. Viszont ha bedugva hagyom, akkor folyamatosan meleg. Csak akkor hűl le, ha kihúzom. Persze lehet típustól is függ, hogy fogyaszt-e kikapcsolt power mellett. -
suba53 #4691 Még egy dolog. Ha kihúzod a szünetmentest a konnektorból, akkor automatikusan átvált akkumulátoros üzemmódra. És mivel a számítógép akkor is fogyaszt, ha ki van kapcsolva, így ha hosszabb ideig távol vagy, leszívhatja az akkumulátort. És bár lehet hogy van benne mély kisütés elleni védelem, de az akkunak nem egészséges, ha teljesen lemerül. A számítógépnek meg van egy stand-by állapota, a táp egy 5V-os feszültséget akkor is ad, ha ki van kapcsolva a gép. Erről él a hálózati kártya, meg az olyan funkciók, amik az időzített bekapcsolást egyebeket intézik. Vagyis a szünetmentest csak akkor húzd le a hálózatról, ha egyidőben a fogyasztóit is kihúzod a szünetmentesből. ( Illetve ha a PC tápján van hálózati kapcsoló, azzal kikapcsolod teljesen. A monitort meg lehúzod, mert annak is van stand-by fogyasztása. ) Ha van a szünetmentesnek kikapcsolási opciója, akkor ilyen esetben kapcsold ki. Akkor félre lehet tenni hónapokra.
Utoljára szerkesztette: suba53, 2019.12.14. 10:13:24 -
suba53 #4690 Nem kell kihúzni. Általában úgy működnek, hogy ha van 230V, akkor nem az akkumulátorról szívja az energiát, hanem a hálózatról, így az akkumulátor töltöttsége nem csökken. Az akkumulátoros üzem csak akkor aktív, ha áramkimaradás van. Egyébként célszerű a monitort is rákötni, ha előfordulnak hosszabb kimaradások, mert akkor simán le tudod állítani a gépet, el tudod menteni az éppen munkában lévő fileokat. Rövid kimaradások esetén meg nem terhel annyit a monitor, hogy számottevően csökkenjen az áthidalási idő. Egyébként ha pár percnél hosszabb a kimaradás, akkor érdemes leállítani a rendszert, mert nem tudhatod meddig tart. Az akku töltése meg nem folyamatos, illetve ha fel van töltve, akkor csak csepptöltési üzemmód van, ami alig fogyaszt, nem nagyon melegszik. Viszont arra készülj fel, hogy néhány évente az akkut cserélni kell. Ez lehet 4-6 év is, de nem örök életűek az akksik.
Utoljára szerkesztette: suba53, 2019.12.14. 09:27:24 -
#4689 Köszi a tájékoztatást. A gépben lévő tápomhoz hasonló teljesítményűt vettem, és egyedül a számítógép van csatlakoztatva, a monitor, hangfalak stb, mind a hagyományos elosztóról üzemelnek, remélem így nem lesz probléma. Mivel soha nem volt szünetmentesem ezelőtt, még annyit kérdeznék, hogyha kikapcsolom a számítógépet, akkor a szünetmentest is húzzam ki a konnektorból vagy maradhat?
Mert ha csak kikapcsolom, ez akkor is tölti az akkut és ennélfogva melegszik addig míg csatlakoztatva van. Tartok tőle ha a konnektorba hagyom akkor túlmelegszik, bár lehet ez hülyeség. Mindenesetre a beüzemelési útmutatóban nem szerepel olyasmi hogy ki kell húzni a hálózatból ha nem használom. -
suba53 #4688 Nem a táp maximálisan leadható teljesítménye a lényeg, ( ez most 700W ) hanem az, hogy a géped valójában mennyit fogyaszt.
Ezt csúcsterhelés mellett érdemes mérni, amikor a proci is, és a VGA is izzad rendesen.
Ha nem tudod mérni, akkor olyat vegyél, ami tud 700W-ot is.
A szünetmenteseknek két lényeges paramétere van, a teljesítmény, amivel terhelheted, és a benne lévő akkumulátor kapacitása.
Ha nagyobb teljesítményt akarsz belőle kicsikarni, mint amennyit bír, akkor a védelme lekapcsol. Ezt kerülheted el, ha a tápod teljesítményéhez igazítod. Aztán hogy áramszünet esetén mennyi ideig bírja szusszal az meg az akkumulátora kapacitásától függ.
A teljesítményt ne a Voltamperben megadott érték alapján vedd figyelembe, hanem a Watt érték számít. -
#4687 Szünetmentes tápot szeretnék vásárolni, és az lenne a kérdésem, hogy hány wattosat vegyek? Mindegy, vagy pedig a gépemben lévő táp teljesítményét is figyelembe kell venni hozzá? Jelenleg egy 700 wattos tápom van. -
suba53 #4686 A tápot nem is tudod másként elhelyezni, mert a felerősítő furatai eleve nem szimmetrikusan vannak kialakítva.
A táp gyártók, és a ház gyártók ( Sok cég gyártja ezt is, azt is ) eleve úgy alakítják ki a dobozaikat, hogy a táp helyére csak
egyféleképpen lehet rögzíteni a tápot, ha mind a négy csavarhelyet korrektül használod, és nem fúrod meg direkt rossz pozícióra.
A szellőzésről szóló figyelmeztetés azoknak szól, akik maguk eszkábálnak össze egzotikus PC házakat. -
Wootan #4685 Közben utánanézegettem még a dolognak, és találtam pár dolgot.
Tápnál a seasonic (ilyen tápom van) oldala annyi kikötést tesz, hogy úgy kell elhelyezni a tápot a házon belül, hogy a ventilátoros oldala szabad legyen és tudjon normálisan levegőt beszívni + a másik "lukacsos" oldala is szabad legyen a szellőzés miatt. Egyébként mindegy hogy és hol van, fekve/állva.
Winyónál kb. csak szóbeszédeket/találgatásokat találtam a témában. Viszont úgy gondolom, hogy az elfordított elhelyezésnek nem kell gondnak lennie manapság, mert:
- sok házban van lehetőség pl. az alaplap tálca hátoldalára rögzíteni a hdd-t, általában a hosszanti éle mentén elfordítva.
- vannak ezek a hdd dokkolók, amikbe általában állítva, csatlakozó résszel lefelé kell elhelyezni a hdd-t
Gondolom ha ezek káros hatással lennének a hdd-re, akkor nem alkalmaznák (aztán persze lehet csak nem szólnak róla, hisz ha emiatt elromlik a cucc, akkor majd veszel másikat ami nekik csak jó ).
Szóval szerintem ha stabilan van rögzítve a hdd, akkor kb. mindegy hogy áll, nem kellene gondot okoznia. Lényeg, hogy üzemelés közben ne érje erősebb rázkódás/ütés/ilyesmi. -
#4684 Tudom, hogy működik egy HDD és ismerem a felépítését is (egy szintig); azért is gondoltam, hogy érzékeny, hiszen precíz.
Köszi az infót. -
suba53 #4683 Konkrétan több Lenovo, DELL, HP asztali gépben is hanyatt van szerelve a HDD. A laptopoknál meg így is úgy is.
Ezek a HDD forgató motorok a finommechanika csúcsai. Iszonyat precízek, a legkisebb kotyogást sem engedik meg.
Teljesen mindegy, hogy milyen pozícióban működnek. Egy dolog a haláluk, ha működés közben kapnak hirtelen erőteljes ütést.
Pl leesik. Én így nyírtam ki egy HDD-t. Hosszú Sata kábellel kint volt az asztalon, miközben másoltam rá. Aztán beleakadt a lábam a táp
zsinórjába, az meg lelökte a működő winyót a kövezett padlóra. Azonnal meghalt szegény. De az sem a csapágyazást rongálja, hanem a légpárnán futó fejek csapódhatnak neki a mágneses felületnek, és deformálódhatnak a fejtartók, meg felkaristolják a mágnesréteget.
A laptopok winyói közül sokkal több romlik el idő előtt, mint az asztali gépeknél, pont amiatt hogy sokkal több ütés, rázkódás éri őket.
Ezért is áldás az SSD, mert abban nincs mozgó alkatrész. Azzal működés közben is lehet hadonászni.
Utoljára szerkesztette: suba53, 2019.12.01. 22:15:08 -
#4682 A HDD elvileg fejjel lefelé is lehetne, az élettartama nem változna? Azért talán a szervónak, a csapágyaknak nem teljesen mindegy... -
Wootan #4681 Kösz a választ.
Közben persze rájöttem, hogy az én házamban is van lehetőség elfordítva beszerelni a winyót az alaplaptartó lemez hátoldalára + googleban is találtam pár témát ezzel kapcsolatban. Viszont kb. minden hsz úgy írta, hogy a hosszabb oldala mentén elfordítva nem gond, nálam meg úgy lenne, hogy a csatlakozós végével nézne lefelé (persze lehet ennek semmi jelentősége).
Igazából csak arra gondoltam, hogy elfordítva a forgó részek (winyó tányér tengely, táp ventillátor tengely) eltérő terhelést kap, mint fekve, így lehet csökken az élettartamuk. -
suba53 #4680 Röviden, nem árt.
Nagyon sok gépházban eleve függőleges pozícióban vannak a merevlemez helyek.
Ha ez bármiféle negatív hatással járna, akkor a gyártók ezt nem kockáztatnák, illetve a HDD adatlapján erre felhívnák a figyelmet.
A HP -nak van egy koncepciója a CMT ( Convertible Mini Tower ). Ez úgy van kialakítva, hogy asztalon elfektetve,
és állítva is használható. A konvertálhatóság azt jelenti, hogy az optikai helyeket lehet 90 fokban elforgatni
a használatnak megfelelően. Bár az optikai meghajtók is működnek függőlegesen, de sokan azt szeretik, ha a tálca vízszintesen áll.
A tápnak meg eleve abszolút mindegy.
Utoljára szerkesztette: suba53, 2019.11.29. 08:58:18 -
Wootan #4679 Hali!
Van egy gépem, rendes álló normál házban. Az érdekelne, hogy szerintetek árthat az a winyónak és/vagy a tápnak ha oldalára fektetve használnám a házat?
Most ugye a winyó a keretben van, és vízszintesen áll. Elfektetve meg függőleges pozícióban lenne. Árthat az neki?