Berta Sándor

Softkinetic: a Wii csak a kezdet volt?

A Nintendo Wii sikere megmutatta, hogy igenis van igény a felhasználók részéről a mozgásvezérléssel összekötött játékokra, még akkor is, ha ezek a programok technikai szempontból még relatíve egyszerűek.

A Wii példáján felbuzdulva a Softkinetic nevű belga cég olyan rendszeren dolgozik, amelynél lehetőség van egy játékban egy teljes emberi test természetes mozgásának felhasználására. A kifejlesztett, de egyelőre csak kísérleti állapotban lévő szoftver érzékelőkkel ellátott kamerákat használ, amelyek segítségével mindig pontosan megállapíthatók és körülírhatók a testhelyzetek. "Mindez azt jelenti, hogy nincs szükség többé kézi vezérlőegységre és a felhasználóknak nem kell különleges ruhát sem viselniük. Az ember egyszerűen csak beáll a kamera elé és elkezd játszani, közben pedig az egész testét mozgatja" - jelentette ki Michel Tombroff, a Softkinetic vezetője.

Az első ilyen eszközt egyébként már az 1980-as években kifejlesztették, ez a Nintendo Entertainment System kiegészítőjeként kiadott Power Glove volt. Tombroff szerint ugyan a Wii volt az első nagyobb siker, azonban számos hibája van. Először is a játékosok mozgása sokszor természetellenes, darabos, merev vagy esetlen, ráadásul a rendszer csak annak a kéznek a mozgását modellezi le, amelyikben a játékos a kézi vezérlőegységet tartja. Ezenkívül bonyolult a Wii-t támogató programok elkészítése is, mivel meg kell adni különböző, az emberi alakra vonatkozó méretadatokat. Ezek az algoritmusok viszont összetettek.

Az új szoftver alapjait a tavalyi év közepén teremtették meg a cég munkatársai, amikor a Brüsszeli Egyetem kutatóival közösen mélységi infraszenzorokkal ellátott eszközöket fejlesztettek ki. Az egyes készülékek egy helyiségben infrafényt bocsátanak ki és érzékelik a tárgyakról származó visszatükröződéseket. A szakemberek ezeket a kimenő és visszaérkező információkat hasonlítják össze és így állapítják meg az emberek helyzetét és mélységét. A program jelenleg négy ilyen kamerarendszerrel tud együttműködni.

"A képen szereplő legfontosabb elemre kell koncentrálnunk. Ez egy videojáték esetében maga a játékos" - szögezte le Michel Tombroff. A Softkinetic megoldása létrehoz egy 3D-s képet is és azonosítja a játék használatához fontos testrészeket. Vagyis mindig azt láthatjuk, hogy éppen melyik testrész mozog és az is kiderül, hogy milyen sebesen teszi ezt. A belga kutatók eddig már 12-15, a rendszerrel kompatibilis játékot alkottak meg, jelenleg pedig azon dolgoznak, hogy a fejlesztésbe külső szakembereket is bevonjanak és elkészítsék a később bárki által használható meghajtóprogramokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jamborl #36
    A regebbi kiserletek mint lattuk nem valtak be.
    Lehet ez se fog.
    De jo ha probalkoznak, mert ezaltal talan megmozgatja mas emberek fantaziajat is.
  • jamborl #35
    Szerintem jo az elgondolas.
    Valoszinu meg lehetne oldani olyan kis pontocskakkal ami "visszaveri" az infravoros fenyt, igy meg lehetne oldani azt is hogy terben(elore es hatra) hogyan mozog a jatekos.
    Ha nagy reklamot adnak a projekt ala, es lenne egy jo par nagy jatekkiado is ami tamogatna a fejlesztest, akkor szerintem mar jovore kijonnenek ilyen cuccok.

    Mivel nagyon keves uj van a jatekpiacon, ami a jatekelmenyt novelne, kiveve persze a grafika:D, ezert muszaj mostmar valamit lepniuk. Sok ember koltene plusz penzt ilyen dolgokra, mivel ujdonsag, es persze az ember nem ul egesz nap egy szekben poshadva jatszva.
    Mivel nincs uj a nap alatt ezert nem kell spanyolviaszozni szerintem.
    Sok mulik nagyon a reklamon es a jatekkiadok tamogatasan. A tehnologi meglenne hozza szerintem. Mar csak az ara a kerdeses....

    En szemely szerint orulok azert hogy vannak emberek akik akarnak tenni valamit azert hogy elorebb vigyek a jatekelmenyt, es persze gondolom egy ilyen rendszert nem csak a jatekpiacon lehetne alkalmazni, hanem mondjuk a gyogyaszatban is (talan egy mozgasserult embernek nagyobb kedve lenne menni gyogytornara ha ugyanakkor szorakoztatna is a dolog (mondjuk egy jatek, vagy egy virtualis vilag)
  • Betonparaszt #34
    én inkább megyek Kenyába nápolyit kapálni :D
  • Lazarus #33
    És ez elfér majd a játékgép dobozában? :)
  • NKing #32
    A séta már megoldott, csak nagy szoba kell hozzá:D
    Cyberwalk
  • trsi #31
    z cam jatek kozben, es vistaval. ez a belga projekt a cikkben, erosen spanyolviasz szagu
  • trsi #30
    meg h. nincs ra uj jatek?! lol te melyik bolygon elsz?
  • sajoati #29
    ezzel mindent lehet. konkrétan a képernyőn egymástól cc. 20 pixelre levő opciók közül is válogat a 2. videón.
  • BobaFett #28
    EyeTOY elött évekkel voltak ilyen progrmok PC-re. konkrétan nekem a 2000-ben vett philips webkamomhoz mellékeltek vagy 5 féle ilyet. Anno pont azon pampogtak a forumokon, hogy na a sony kitalálta a spanyolviaszt. Na persze ilyen infok valahogy elsuhannak a sony fanboyok füle mellett :)
  • Balumann #27
    Ez ha jól látom 2008-as... másrészt ez megint az, hogy ezzel nem lehet egy játékot irányítani, nem elég pontos, több zavaró tényező is lehet, stb.