Hunter
Mérgező gázok a repülőgépeken
Toxikus gázok mérgezik a repülőgép pilótákat, képtelenné téve őket a biztonságos repülésre, állítják azok a pilóták, akik az úgynevezett "aerotoxic", légmérgezéses szindróma betegségként történő elismeréséért küzdenek.
Két hivatalos vizsgálat is indult miután felmerült a gyanú, hogy repülés közben erősen mérgező üzemanyag-szennyeződés szivárog a kereskedelmi utasszállítógépek kabinjait levegővel ellátó rendszerbe. Az utasokat és a legénységet egyaránt fenyegető jelenség felderítése érdekében a brit kormány már lépéseket is szándékozik tenni egy megfigyelő mérőműszer formájában, amit az utasszállítók fedélzetén több helyen is elhelyeznek, illetve 1500 pilóta fog átesni egy egészség felmérési tanulmányon, ami elsőként adhat átfogó képet a probléma kiterjedéséről.
A betegség felismeréséért június 18-án, hétfőn indítottak hadjáratot a többségükben visszavonult pilóták, akiknek meggyőződése, hogy a mérgező gázok miatt nem emelkedhetnek többé a magasba.
A sűrített levegőt rendszerint kiszívják a hajtóművekből a gép kabinjainak ellátására. Amennyiben a hajtómű szigetelése nem tökéletes, olaj szivároghat a hajtóműből a kabinba, mérgező trikrezil-foszfáttal(TCP)szennyezve meg a levegőt, nyilatkozott Susan Michaelis, aki szintén mérgezés miatt kényszerült feladni pilóta karrierjét. Michaelis, aki jelenleg az ausztrál Új Dél-Wales Egyetemen dolgozik, 250 pilótát tanulmányozott és eredményei szerint 85%-uk észlelte repülései során a szennyezett levegőt, ami Michaelis hasonlata szerint a "piszkos zokni" szagára emlékeztet. A fenti pilóták 57%-a panaszkodott egészségügyi problémákra az incidensekkel kapcsolatban, 8%-uk pedig egészségügyi okokból már visszavonult.
Michaelis meggyőződése, hogy a szennyeződés hosszú távú hatásaival a repülőtársaságok egyáltalán nem foglalkoznak. A kialakuló tünetek között megtalálhatók különböző idegrendszeri és légzőszervi problémák, emlékezet vesztés, akadozó beszéd és krónikus fáradtság. Michaelis hangsúlyozta, az utasok szempontjából sem közömbös, hogy a pilóta mennyire alkalmas a repülésre. Egy érintett pilóta a jelentések szerint elaludt a szimulátorban miután leadta a szolgálatot egy valódi gépen, ahol szintén a kellemetlen szagra panaszkodott a legénység. A társaság az eset után a pilótát azonnal alkalmatlannak nyilvánította a további repülésekre.
Brit részről a Polgári Repülési Hatóság (CAA) szóvivője elismerte, hogy tudnak a mérgező gázok által okozott incidensekről, azonban mindaddig semmit sem tudnak tenni, amíg be nem bizonyosodik, hogy az üzemanyag-szivárgásnak hosszú távú egészségi hatásai is vannak.
Két hivatalos vizsgálat is indult miután felmerült a gyanú, hogy repülés közben erősen mérgező üzemanyag-szennyeződés szivárog a kereskedelmi utasszállítógépek kabinjait levegővel ellátó rendszerbe. Az utasokat és a legénységet egyaránt fenyegető jelenség felderítése érdekében a brit kormány már lépéseket is szándékozik tenni egy megfigyelő mérőműszer formájában, amit az utasszállítók fedélzetén több helyen is elhelyeznek, illetve 1500 pilóta fog átesni egy egészség felmérési tanulmányon, ami elsőként adhat átfogó képet a probléma kiterjedéséről.
A betegség felismeréséért június 18-án, hétfőn indítottak hadjáratot a többségükben visszavonult pilóták, akiknek meggyőződése, hogy a mérgező gázok miatt nem emelkedhetnek többé a magasba.
A sűrített levegőt rendszerint kiszívják a hajtóművekből a gép kabinjainak ellátására. Amennyiben a hajtómű szigetelése nem tökéletes, olaj szivároghat a hajtóműből a kabinba, mérgező trikrezil-foszfáttal(TCP)szennyezve meg a levegőt, nyilatkozott Susan Michaelis, aki szintén mérgezés miatt kényszerült feladni pilóta karrierjét. Michaelis, aki jelenleg az ausztrál Új Dél-Wales Egyetemen dolgozik, 250 pilótát tanulmányozott és eredményei szerint 85%-uk észlelte repülései során a szennyezett levegőt, ami Michaelis hasonlata szerint a "piszkos zokni" szagára emlékeztet. A fenti pilóták 57%-a panaszkodott egészségügyi problémákra az incidensekkel kapcsolatban, 8%-uk pedig egészségügyi okokból már visszavonult.
Michaelis meggyőződése, hogy a szennyeződés hosszú távú hatásaival a repülőtársaságok egyáltalán nem foglalkoznak. A kialakuló tünetek között megtalálhatók különböző idegrendszeri és légzőszervi problémák, emlékezet vesztés, akadozó beszéd és krónikus fáradtság. Michaelis hangsúlyozta, az utasok szempontjából sem közömbös, hogy a pilóta mennyire alkalmas a repülésre. Egy érintett pilóta a jelentések szerint elaludt a szimulátorban miután leadta a szolgálatot egy valódi gépen, ahol szintén a kellemetlen szagra panaszkodott a legénység. A társaság az eset után a pilótát azonnal alkalmatlannak nyilvánította a további repülésekre.
Brit részről a Polgári Repülési Hatóság (CAA) szóvivője elismerte, hogy tudnak a mérgező gázok által okozott incidensekről, azonban mindaddig semmit sem tudnak tenni, amíg be nem bizonyosodik, hogy az üzemanyag-szivárgásnak hosszú távú egészségi hatásai is vannak.