Gyurkity Péter

Első útjára indult az új amerikai hordozó

Nagyobb gyakorlatra indult a Gerald Ford, amely az új osztály első képviselője.

A haditengerészetek versenye tovább zajlik, nemrég arról számoltunk be, hogy átadták a harmadik kínai hordozót, amely jóval nagyobb az orosz-ukrán eredetű elődeinél. Most az amerikai félen volt a sor, ők a szintén eddiginél nagyobb és modernebb repülőgép-hordozót állították szolgálatba.

Az amerikai haditengerészet hivatalos közleményében arról olvashatunk, hogy a USS Gerald Ford most indult el első útjára, amely egyből egy nagyobb, nemzetközi gyakorlatra vezet. A hajó a vadonatúj Ford-osztály első tagja, ez méretét és az alkalmazott technológiákat tekintve is meghaladja a korábbi példányokat, egyben pedig az utóbbi 40 év első, valóban az alapoktól összeállított új hajóját jelenti, legalábbis az amerikai oldalon. Komoly előnyként említik a hagyományos gőzkatapultot leváltó elektromágneses rendszert, amelyet már 2015-ben is teszteltek, mostanra azonban már elkészült. Ez kisebb megterhelést jelent majd a repülőgépekre, ezzel egy időben pedig gyakoribb indításokat tesz lehetővé – legalábbis a remények szerint.


A Ford egyben abszolút modern radart is kapott, amely most elsőként teljesít majd szolgálatot egy ilyen egységen. A tervek szerint a hajó a 2. és 6. flotta számára kijelölt területen, vagyis az Atlanti-óceánon és a Földközi-tengeren bukkan majd fel, a szövetségekkel együttműködve, bár az első út még rövidebb lesz a szokásos, általában 6 hónapra szóló küldetéseknél. Rögtön egy nagyobb gyakorlatra küldik azonban a hordozót, amely összesen 9 ország (többek között Kanada, Dánia, Svédország, Finnország, valamint Franciaország) közreműködésével zajlik majd le, nagyjából 9 ezer főt, 20 hajót, és 60 repülőt érintő manőverekkel.

A Ford építése 2009 novemberében indult el, hivatalos átadására 2017-ben kerítettek sort. Már dolgoznak az osztály két további tagján, amely sorrendben a USS Kennedy, valamint az új USS Enterprise lenne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #10
    A zsizsikek miatt van mindez. A szocikat is ők irányítják, meg a Fideszt is, de pláne az EU-t. Ez mind egy akol, nem is tagadhatják.
  • defiant9 #9
    "Valójában a "piaci ár" már egyszer megduplázódott az EU pályázati rendszerének bevezetésekor."
    Nettó ostobaság ismét. A pályázati rendszer jósága az elbírálók korruptságán áll vagy bukik(ami tagországi szinten megy), ha van egy jó ár/érték arányú pályázó akkor neki kéne nyernie. Ebben a szocik is korruptak voltak, a Fidesz meg új szintre emelne ezt.
  • ostoros #8
    Valójában a "piaci ár" már egyszer megduplázódott az EU pályázati rendszerének bevezetésekor. Mert különben túl olcsó lett volna, és nem keresnek annyit az osztrák cégek, hogy nekik is megérje a piacon megjelenni.
    Az pedig tűrhetetlen dolog lett volna, hogy legalább kétszer annyi pénz ne áramoljon vissza nyugatra mint amennyit ide küldtek.
  • caprine #7
    A fedélzetet pedig a pénztáros lölö érdekeltségei aszfaltozták eu támogatásokból, a piaci ár duplájáért. Azért lett csak mostanra kész.
  • barret #6
    Hála a remek megbízható üzleti partnernek,Szovjetuniónak!
  • gosub #5
    Hanem orosz atommal.
  • Sequoyah #4
    Nem benzinnel vagy gazzal megy...:)
  • barret #3
    Osztán hol fogja használni? :D
  • NEXUS6 #2
    Zselé rögtön 3-at is követelt belőle a gazdáitól. XD
  • professional #1
    Te meg tekerd lejjebb a termosztátot! :D :D