Gyurkity Péter
Elkészült a kínai e-hajó

Egyelőre a teherszállításban segíthet az új megoldás, amely persze nem teljesen zöld.
Amíg a Tesla a személyautóknál, valamint most már a teherautóknál igyekszik elterjeszteni a teljesen elektromos meghajtást, ehhez a törekvéshez pedig egyre több nagy, jól ismert név csatlakozik, addig kínai cégek a hajózás terén is szeretnék meghonosítani az új platformot. Az első egység már el is készült, a jövőben jöhetnek a még nagyobb példányok.
A Guangzhou Shipyard International Company valódi áttörésként jellemzi a 2000 tonnás hajót, amely a maga 70,5 méteres hosszával, 12,8 km/h-s maximális sebességével, valamint a nagyjából 40 e-autónak megfelelő, 2400 kilowattórás energiaforrásával valódi monstrum az eddig bemutatott fejlesztésekhez képest. Már ezekből a paraméterekből is kiderül, hogy nem eszeveszett száguldásról van szó, a hajó maga egyelőre a szénszállításban segíthet, bár ezt sem teheti meg hosszabb utakon, hiszen a nagyjából 2 órát igénybe vevő feltöltéssel (ami általában épp elegendő a kirakodáshoz) mindössze 50 kilométert tehetnek meg az elektromos meghajtással.
A környezetvédelem szempontjából mindenképpen előrelépést jelent a fejlesztés, bár teljesen zöld megoldásról nyilván itt sem beszélhetünk – ez amúgy is pusztán marketingfogás, hiszen az akkumulátorok nem éppen környezetbarát módon készülnek, az áramot pedig szintén többnyire szén-, illetve egyre inkább gázerőművek biztosítják. A megfelelő üzemeléshez persze a kikötőket is el kell majd látni az ehhez szükséges töltőállomásokkal, ez ugyanis eddig mindössze két helyszínen történt meg, vagyis a hálózat kiépítésétől még messze vagyunk.
A hajó amúgy kereken 1000 akkumulátorra támaszkodik, a jövőben azonban ez változhat, ahogy a technológiát tovább tökéletesítik.
Amíg a Tesla a személyautóknál, valamint most már a teherautóknál igyekszik elterjeszteni a teljesen elektromos meghajtást, ehhez a törekvéshez pedig egyre több nagy, jól ismert név csatlakozik, addig kínai cégek a hajózás terén is szeretnék meghonosítani az új platformot. Az első egység már el is készült, a jövőben jöhetnek a még nagyobb példányok.

A Guangzhou Shipyard International Company valódi áttörésként jellemzi a 2000 tonnás hajót, amely a maga 70,5 méteres hosszával, 12,8 km/h-s maximális sebességével, valamint a nagyjából 40 e-autónak megfelelő, 2400 kilowattórás energiaforrásával valódi monstrum az eddig bemutatott fejlesztésekhez képest. Már ezekből a paraméterekből is kiderül, hogy nem eszeveszett száguldásról van szó, a hajó maga egyelőre a szénszállításban segíthet, bár ezt sem teheti meg hosszabb utakon, hiszen a nagyjából 2 órát igénybe vevő feltöltéssel (ami általában épp elegendő a kirakodáshoz) mindössze 50 kilométert tehetnek meg az elektromos meghajtással.

A környezetvédelem szempontjából mindenképpen előrelépést jelent a fejlesztés, bár teljesen zöld megoldásról nyilván itt sem beszélhetünk – ez amúgy is pusztán marketingfogás, hiszen az akkumulátorok nem éppen környezetbarát módon készülnek, az áramot pedig szintén többnyire szén-, illetve egyre inkább gázerőművek biztosítják. A megfelelő üzemeléshez persze a kikötőket is el kell majd látni az ehhez szükséges töltőállomásokkal, ez ugyanis eddig mindössze két helyszínen történt meg, vagyis a hálózat kiépítésétől még messze vagyunk.
A hajó amúgy kereken 1000 akkumulátorra támaszkodik, a jövőben azonban ez változhat, ahogy a technológiát tovább tökéletesítik.