Gyurkity Péter
Forgalomba állhat a kínai utasszállító
Ehhez azonban még számos tesztet kellene elvégezni, így sok a kérdőjel.
Még évekkel ezelőtt számoltunk be arról, hogy hosszas tesztelést követően először repült a saját fejlesztésű kínai utasszállító, azóta azonban nem túl gyakran szerepelt a hírekben a típus, amelynek forgalomba állítása még mindig várat magára. Az első szériapéldány most emelkedett a magasba, így hamarosan elérkezhet a munkába állás időpontja.
Külsős lapok számoltak be a napokban arról, hogy a B-001J lajstromjelű repülőgép Sanghaj Pudong repülőteréről indult útnak, a Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) állítása szerint pedig jól haladnak a tesztekkel, vagyis még az év vége előtt szolgálatba állhat az első 5 darab, amelyet még tavaly ősszel rendeltek meg tőlük. Ezt követően az első 5 C919 a China Eastern leányvállalata, az OTT (One Two Three Airlines) flottájában repülne, azt viszont még nem tudjuk, hogy pontosan mikor, hiszen a tesztekkel és a hivatalos jóváhagyással kapcsolatban sok a kérdőjel.
Az év elején még arról írtak a jól értesült források, hogy az előírt csaknem 3300 tesztelem durván felét teljesítették, amihez nagyjából 35 felszállásra volt szükség, a hatósági közlések alapján viszont legalább 240 repülésre van szükség az alkalmasság elnyeréséhez. Az elmúlt hónapokban egy újabb járványhullám okozott gondokat Sanghajban, ez további csúszást eredményezhetett, ráadásul a külföldi eredetű, puszta másolatként számon tartott hajtóműből sincs elég, ami az amerikai szankciók következménye. A saját, belföldi változat, a CJ-1000A, egyelőre nem áll rendelkezésre, miközben az orosz rivális, az MC-21, 2020 végén már saját hajtóművel repült, márpedig elsősorban ez utóbbi lesz a nagy rivális, hiszen mindkét gép alacsonyabb árral igyekszik átcsábítani a vásárlókat a nyugati megoldásoktól.
A C919 a most közzétett adatok szerint 99 millió dollárba kerül, ez viszont komoly alkudozások eredménye volt, így a jövőben ez a szint közelebb kerülhet a nyugati riválisok számaihoz.
Még évekkel ezelőtt számoltunk be arról, hogy hosszas tesztelést követően először repült a saját fejlesztésű kínai utasszállító, azóta azonban nem túl gyakran szerepelt a hírekben a típus, amelynek forgalomba állítása még mindig várat magára. Az első szériapéldány most emelkedett a magasba, így hamarosan elérkezhet a munkába állás időpontja.
Külsős lapok számoltak be a napokban arról, hogy a B-001J lajstromjelű repülőgép Sanghaj Pudong repülőteréről indult útnak, a Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) állítása szerint pedig jól haladnak a tesztekkel, vagyis még az év vége előtt szolgálatba állhat az első 5 darab, amelyet még tavaly ősszel rendeltek meg tőlük. Ezt követően az első 5 C919 a China Eastern leányvállalata, az OTT (One Two Three Airlines) flottájában repülne, azt viszont még nem tudjuk, hogy pontosan mikor, hiszen a tesztekkel és a hivatalos jóváhagyással kapcsolatban sok a kérdőjel.
Az év elején még arról írtak a jól értesült források, hogy az előírt csaknem 3300 tesztelem durván felét teljesítették, amihez nagyjából 35 felszállásra volt szükség, a hatósági közlések alapján viszont legalább 240 repülésre van szükség az alkalmasság elnyeréséhez. Az elmúlt hónapokban egy újabb járványhullám okozott gondokat Sanghajban, ez további csúszást eredményezhetett, ráadásul a külföldi eredetű, puszta másolatként számon tartott hajtóműből sincs elég, ami az amerikai szankciók következménye. A saját, belföldi változat, a CJ-1000A, egyelőre nem áll rendelkezésre, miközben az orosz rivális, az MC-21, 2020 végén már saját hajtóművel repült, márpedig elsősorban ez utóbbi lesz a nagy rivális, hiszen mindkét gép alacsonyabb árral igyekszik átcsábítani a vásárlókat a nyugati megoldásoktól.
A C919 a most közzétett adatok szerint 99 millió dollárba kerül, ez viszont komoly alkudozások eredménye volt, így a jövőben ez a szint közelebb kerülhet a nyugati riválisok számaihoz.