Berta Sándor

Elektromos hiba érint számos Boeing 737 MAX repülőgépet

Úgy tűnik, hogy nem akar véget érni a típus kálváriája.

Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) javításokat rendelt el több mint száz Boeing 737 MAX repülőgépen, miután ismertté vált egy elektromos probléma. A hatóság konkrét instrukciókat is közölt arra vonatkozóan, hogy a hibát miként lehet kijavítani.

Az FAA jelezte, hogy a probléma 106 darab Boeing 737 MAX repülőgépet érint, amelyek közül 71 rendelkezik repülési engedéllyel az USA-ban. A javítások az egyes repülőgépek esetében legfeljebb 24 órán át tarthatnak. Dave Calhorn, a Boeing vezetője korábban annyit mondott, hogy a munka repülőgépenként néhány napot vehet igénybe.

A cég három héttel ezelőtt egy lehetséges problémára hívta fel a légitársaságok figyelmét és azt tanácsolta, hogy ameddig kizárják az áramellátási rendszer lehetséges hibáját, addig vonják ki a forgalomból a 737 MAX-okat. Ezt az érintett cégek meg is tették. A lépés ugyanakkor önkéntes volt, az FAA nem rendelt el felszállási tilalmat a típusra. A Boeing később elismerte, hogy a hiba sokkal komolyabb annál, mint amire a szakemberei előzetesen számítottak és a pilótafülkében számos alkatrészt érint. Az Amerikai Egyesült Államokban repülési engedéllyel rendelkező 71 érintett repülőgép javítási költségét a hatóság 155 000 amerikai dollárra becsülte.

Az FAA tavaly 2019 márciusában rendelte el a típus üzemeltetésének szüneteltetését, miután fél éven belül két halálos katasztrófa is történt, amelyekben 346-an vesztették életüket. Tavaly novemberben Steve Dickson, a hivatal vezetője beleegyezett abba, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét menetrend szerinti forgalomban közlekedhessenek, ha a gyártó és az üzemeltető légitársaságok elvégzik a hivatal által szükségesnek tartott módosításokat, többek között egy új vezérlőszoftvert is telepítenek a repülőgépekre. Közlése szerint a katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így a 737 MAX teljes mértékben biztonságos.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cyberdog #16
    A Boeing ennél jóval jobb. Felszállsz vele reggel 9-kor Londonban és nem kell aggódnod többet, hogy mikorra érsz NY-ba. Viszont Pandæmonium-ba időben fogsz érkezni. Legyen az bármikor is... :)
  • nlght #15
    Pedig tudtál vele időutazni. Reggel 9-kor felszállhattál vele Londonban és megérkeztél reggel 8:45-kor NY-ba.
  • Kelta #14
    Nem tiltották be, fél évvel a baleset után repültek, de annyira gazdaságtalan volt, hogy 2003 ban szüntették be a kereskedelmi járatait, 3 évvel a baleset után.
  • GSAgent89 #13
    Bezzeg a Concorde -ot azonnal betiltották mert egyszer egy darab szemét volt a felszállópályán...EGYSZER :D
    Utoljára szerkesztette: GSAgent89, 2021.05.09. 19:30:03
  • Agyturbinikusz #12
    A királyság egyfajta diktatórizmus
  • Agyturbinikusz #11
    Feudalizmus csak hogy igazad legyen. :)
  • noland #10
    Jaja, a királyság az nem izmus. Igazad lehet...
  • Agyturbinikusz #9
    Ezen nem csodálkozom, sőt.
    Ahogy minden forradalom felfalja a gyermekeit, a kapitalizmus, mint minden izmus önpusztító.

    Ami a felemelkedést okozta, az okozza a pusztulást.

    Különböző országok különböző izmusok, más más fázisban.
  • Cyberdog #8
    Pedig, hogy hangoztatták a Boeingnél, hogy most már kiszűrtek minden hibát... hát mégsem.
  • kvp #7
    "Egy ponton túl már senki nem fogja teljesen megérteni, csak részeit."

    Meg jo messze vagyunk attol a ponttol, ezek meg nem is mernoki, csak sima technikusi szinten kiszurhato hibak. Egyebkent az emberek is kepesek egyutt dolgozni, tehat tobb ember kepes a tudasat es a szellemi kapacitasat egyetlen kozos feladatra forditani. A legtobb emberi rendszer olyan mint a lego, kisebb darabokbol epul fel. Ha minden darabot jol gyartanak le es a szabalyok szerint rakjak ossze oket, akkor jo lesz az eredmeny is. Itt egyszeruen szervezesi es tudas beli hibak jottek ossze. Nincs megfelelo project management (vezetes) es nincs megfelelo szaktudasu megnokgarda.

    "Nekem laikusnak egy darab szarnak néz ki továbbra is."

    Egy regi rendszerrol van szo, amit evtizedek ota foltozgatnak. A rajta dologozo mernokok kozzul senki nem veszi a faradtsagot, hogy magatol megtanulja az alapokat amik kellenenek hozza, a vezetes meg nem keri szamon. Ez van ha penzugyi okokbol leepitik a minosegbiztositast, mert az csak viszi a penzt. Az eredmeny egy szep lassu, de folyamatos minosegromlas, ami egy bizonyos ponton mar kritikus hibakat eredmenyez. Es ekkor esik le egy-egy gep vagy szakad le egy hid. En mar dologztam egyutt olyan csapatokkal, ahol mindenki azt mondta rajtam kivul, hogy nem akarjak erteni a feladatot csak azt mondjak meg nekik, hogy mit kell csinalniuk, hogy penzt kapjanak. Ha valaki nem akarja hasznalni az eszet, akkor ne is varjunk ertelmes munkat tole. (a nem ertelmes munka meg tobbnyire kis esszel teljesen automatizalhato, meg a mernoki is) Ha a tobbseg nem akar ertelmes munkat vegezni, akkor a termek se lesz jo, ha egyaltalan elkeszul.

    ps: A mexikoi metro viaduktrol ami nemreg szakadt le latszik a kepeken, hogy ugyanazt a gyenge oszlop szerkezetet hasznaltak mint ami Kobe-ban osszedolt sok-sok eve es ugyanugy egy foldrengesveszelyes helyen. Raadasul a mexikoiak mar egyszer megallapitottak, hogy gyenge az egesz es meg is serult egy nagyobb foldrenges utan, de nem akartak annyi penzt szanni ra, hogy megcsinaljak rendesen. Most hogy leszakadt valaszthatnak, hogy lezarjak orokre, elbontjak es ujjaepitik rendesen vagy megfoltozzak es akkor meg jo par evig mire ujra leszakad. Valahogy a kozepso megoldas a legkevesbe valoszinubb. Vagy megszuntetik a vonal felszin feletti szakaszat vagy idonkent amikor le-leszakad, akkor majd mindig megfoltozzak. A lenyeg, hogy nem valoszinu, hogy penzt koltenek arra, hogy biztonsagos legyen. Na ugyanezt a minel olcsobban minel tobb haszonnal eladva elvet koveti a Boeing is, amiota a penzugyi vezetes nem a hozzaerto mernokok kezeben van. (es ez mar jopar eve igy van) Lassan ott tartunk, hogy az atlag kinai minoseg is merhetoen jobb lesz mint amit a nyugati vilag kepes osszehozni.