Berta Sándor
Elektromos hiba érint számos Boeing 737 MAX repülőgépet
Úgy tűnik, hogy nem akar véget érni a típus kálváriája.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) javításokat rendelt el több mint száz Boeing 737 MAX repülőgépen, miután ismertté vált egy elektromos probléma. A hatóság konkrét instrukciókat is közölt arra vonatkozóan, hogy a hibát miként lehet kijavítani.
Az FAA jelezte, hogy a probléma 106 darab Boeing 737 MAX repülőgépet érint, amelyek közül 71 rendelkezik repülési engedéllyel az USA-ban. A javítások az egyes repülőgépek esetében legfeljebb 24 órán át tarthatnak. Dave Calhorn, a Boeing vezetője korábban annyit mondott, hogy a munka repülőgépenként néhány napot vehet igénybe.
A cég három héttel ezelőtt egy lehetséges problémára hívta fel a légitársaságok figyelmét és azt tanácsolta, hogy ameddig kizárják az áramellátási rendszer lehetséges hibáját, addig vonják ki a forgalomból a 737 MAX-okat. Ezt az érintett cégek meg is tették. A lépés ugyanakkor önkéntes volt, az FAA nem rendelt el felszállási tilalmat a típusra. A Boeing később elismerte, hogy a hiba sokkal komolyabb annál, mint amire a szakemberei előzetesen számítottak és a pilótafülkében számos alkatrészt érint. Az Amerikai Egyesült Államokban repülési engedéllyel rendelkező 71 érintett repülőgép javítási költségét a hatóság 155 000 amerikai dollárra becsülte.
Az FAA tavaly 2019 márciusában rendelte el a típus üzemeltetésének szüneteltetését, miután fél éven belül két halálos katasztrófa is történt, amelyekben 346-an vesztették életüket. Tavaly novemberben Steve Dickson, a hivatal vezetője beleegyezett abba, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét menetrend szerinti forgalomban közlekedhessenek, ha a gyártó és az üzemeltető légitársaságok elvégzik a hivatal által szükségesnek tartott módosításokat, többek között egy új vezérlőszoftvert is telepítenek a repülőgépekre. Közlése szerint a katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így a 737 MAX teljes mértékben biztonságos.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) javításokat rendelt el több mint száz Boeing 737 MAX repülőgépen, miután ismertté vált egy elektromos probléma. A hatóság konkrét instrukciókat is közölt arra vonatkozóan, hogy a hibát miként lehet kijavítani.
Az FAA jelezte, hogy a probléma 106 darab Boeing 737 MAX repülőgépet érint, amelyek közül 71 rendelkezik repülési engedéllyel az USA-ban. A javítások az egyes repülőgépek esetében legfeljebb 24 órán át tarthatnak. Dave Calhorn, a Boeing vezetője korábban annyit mondott, hogy a munka repülőgépenként néhány napot vehet igénybe.
A cég három héttel ezelőtt egy lehetséges problémára hívta fel a légitársaságok figyelmét és azt tanácsolta, hogy ameddig kizárják az áramellátási rendszer lehetséges hibáját, addig vonják ki a forgalomból a 737 MAX-okat. Ezt az érintett cégek meg is tették. A lépés ugyanakkor önkéntes volt, az FAA nem rendelt el felszállási tilalmat a típusra. A Boeing később elismerte, hogy a hiba sokkal komolyabb annál, mint amire a szakemberei előzetesen számítottak és a pilótafülkében számos alkatrészt érint. Az Amerikai Egyesült Államokban repülési engedéllyel rendelkező 71 érintett repülőgép javítási költségét a hatóság 155 000 amerikai dollárra becsülte.
Az FAA tavaly 2019 márciusában rendelte el a típus üzemeltetésének szüneteltetését, miután fél éven belül két halálos katasztrófa is történt, amelyekben 346-an vesztették életüket. Tavaly novemberben Steve Dickson, a hivatal vezetője beleegyezett abba, hogy a Boeing 737 MAX-ok ismét menetrend szerinti forgalomban közlekedhessenek, ha a gyártó és az üzemeltető légitársaságok elvégzik a hivatal által szükségesnek tartott módosításokat, többek között egy új vezérlőszoftvert is telepítenek a repülőgépekre. Közlése szerint a katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így a 737 MAX teljes mértékben biztonságos.