Berta Sándor
Épülhet a Hyperloop tesztpályája
Teljesült az első feltétele annak, hogy megvalósulhasson a fémkapszulás utazási technológia.
Elon Musk, a Space X alapítója egy olyan közlekedési rendszert vizionált, amely fémkapszula segítségével teszi lehetővé az utazást, miközben a kapszula a levegőben lebeg és közel hangsebességgel halad a célállomás felé. A Hyperloop Transportation Technologies (HTT) képviselőinek sikerült megállapodniuk a kaliforniai földtulajdonosokkal, így elvileg minden akadály elhárult a Hyperloop tesztpályájának megépítése elől. A pálya körülbelül 8 kilométer hosszú lesz és az Interstate 5 autópálya mellett építik meg. A viszonylag rövid távolság miatt ugyanakkor az elérhető maximális sebesség "csupán" 320 kilométer/óra lesz.
A tesztpálya megépítése több, mint 100 millió dollárba fog kerülni, az összeget a tőzsdén való megjelenéssel gyűjtenék össze. A költségadatokból kiindulva egyetlen cső megépítése a Los Angeles és San Fransisco közötti 644 kilométeres szakaszon 8 milliárd dollárt emésztene fel. Ez ugyanakkor még mindig olcsóbb lenne Kalifornia állam tervénél, a megvalósítandó nagy sebességű vonat (California High-Speed Rail) megépítése ugyanis 67,6 milliárd dollárba kerülne. Az új tesztpálya 2018-tól már utasokat is szállíthat, de biztonsági okokból csak csökkentett sebességgel.
Az ötlet megálmodója, Musk egy saját körülbelül 8 kilométer hosszú tesztpályát építene Texasban, hogy az érdeklődő cégek és diákok tesztelhessék a rendszerben rejlő lehetőségeket. Dirk Ahlborn, a Hyperloop Transportation Technologies vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy Quay Valley városában hozzák létre a tesztpályát.
Elon Musk, a Space X alapítója egy olyan közlekedési rendszert vizionált, amely fémkapszula segítségével teszi lehetővé az utazást, miközben a kapszula a levegőben lebeg és közel hangsebességgel halad a célállomás felé. A Hyperloop Transportation Technologies (HTT) képviselőinek sikerült megállapodniuk a kaliforniai földtulajdonosokkal, így elvileg minden akadály elhárult a Hyperloop tesztpályájának megépítése elől. A pálya körülbelül 8 kilométer hosszú lesz és az Interstate 5 autópálya mellett építik meg. A viszonylag rövid távolság miatt ugyanakkor az elérhető maximális sebesség "csupán" 320 kilométer/óra lesz.
A tesztpálya megépítése több, mint 100 millió dollárba fog kerülni, az összeget a tőzsdén való megjelenéssel gyűjtenék össze. A költségadatokból kiindulva egyetlen cső megépítése a Los Angeles és San Fransisco közötti 644 kilométeres szakaszon 8 milliárd dollárt emésztene fel. Ez ugyanakkor még mindig olcsóbb lenne Kalifornia állam tervénél, a megvalósítandó nagy sebességű vonat (California High-Speed Rail) megépítése ugyanis 67,6 milliárd dollárba kerülne. Az új tesztpálya 2018-tól már utasokat is szállíthat, de biztonsági okokból csak csökkentett sebességgel.
Az ötlet megálmodója, Musk egy saját körülbelül 8 kilométer hosszú tesztpályát építene Texasban, hogy az érdeklődő cégek és diákok tesztelhessék a rendszerben rejlő lehetőségeket. Dirk Ahlborn, a Hyperloop Transportation Technologies vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy Quay Valley városában hozzák létre a tesztpályát.