• NEXUS6
    #44
    A koncepcióval az a baj, hogy addig az egy jó ötlet, hogy egy üres csövet marhaolcsó telepíteni és fenntartani. Az ördög viszont a részletekben van elásva. Pont a biztonság az, ami egy rendszert pénzügyileg hazavághat. Ott van pl, az űrsikló, ami minden jelentős biztonsági rendszer nélkül készült el. Az utaskabin leválasztása, viszont valószínűleg megmentette volna a két katasztrófa áldozatait, de a kockázatelemzést elbaxták, másrészt nem vállalták az Challenger után sem a rendszer átalakítását.

    Egy új rendszer fejlesztésekor végrehajthatnak egy kockázatelemzést, majd lehet pl maximális biztonságú rendszert építeni, lehet olyat, ami figyelembe veszi az esetleges baleseteket és az elhanyagolhatóakra nem mozdul rá, meg lehet olyat is amikor az esetleges biztosítási, kártérítési díjakat is figyelembe véve, minden xart (biztonsági rendszert) kiszed, ami a pénzügyileg vállalhatatlan szint alá esnek. A mérnöknek megmondják mit csináljon és megtervezi, neked júzerként viszont soha nem kötik az orrodra, hogy miben is ülsz valójában.