Gyurkity Péter
Új kétéltűt kap a tengerészgyalogság
Már meg is kötötték az ehhez szükséges szerződést, az új jármű nagyobb hatótávval érkezhet.
Az amerikai haditengerészet már 2011 óta élénken foglalkozik az évtizedek óta használt kétéltű járművek lecserélésével, ezek ugyanis sem a hatótáv, sem pedig a kapacitás terén nem tudnak lépést tartani a változó időkkel. A vietnami éra óta használt Assault Amphibious Vehicle helyett hamarosan érkezhet az Amphibious Combat Vehicle, amelynek prototípusait két cég gyártja le.
A közleményből kiderül, hogy a 225 millió dolláros szerződés értelmében a BAE Systems Land & Armaments, valamint a SAIC kezdheti meg a prototípusok kifejlesztését, amelyből összesen 13 készül majd, további három opcionális példánnyal. Az elsődleges cél a hatótáv kiterjesztése, a jelenleg használt járművek ugyanis a parttól legfeljebb 3,2 kilométerre hagyhatják el az otthonként szolgáló hajókat, ami a modern páncélelhárítás miatt problémás, hiszen a közelség miatt nemcsak a kétéltűek, az abban utazók, de maguk a hajók is veszélyben forognak.
Az új generáció képviselőjének ezért a követelmények szerint már akár 20 kilométeres távolságból is megfelelő módon partra kell szállítania a tengerészgyalogosokat, lehetőleg a jelenleg itt elférő 21 főnél többet, a szárazföldön 500 kilométernél is nagyobb távot megtéve. A sebességen is lenne mit javítani, ez most vízen 16 km/h, míg a szárazföldön legfeljebb 72 km/h, bár az még nem világos, hogy a prototípusok mennyiben tudnának itt előrelépést felmutatni.
Természetesen a fegyverzet sem maradhat el, az eddig alkalmazott gránátvető és géppuska megmaradhat, de az új példányok az aknák és az improvizált robbanóeszközök (IED) ellen is bizonyos védelmet nyújtanának. Az ACV hadrendbe állítása 2020-ban kezdődne meg, a teljes flotta (204 jármű) 2023-ra állna készen.
Az amerikai haditengerészet már 2011 óta élénken foglalkozik az évtizedek óta használt kétéltű járművek lecserélésével, ezek ugyanis sem a hatótáv, sem pedig a kapacitás terén nem tudnak lépést tartani a változó időkkel. A vietnami éra óta használt Assault Amphibious Vehicle helyett hamarosan érkezhet az Amphibious Combat Vehicle, amelynek prototípusait két cég gyártja le.
A közleményből kiderül, hogy a 225 millió dolláros szerződés értelmében a BAE Systems Land & Armaments, valamint a SAIC kezdheti meg a prototípusok kifejlesztését, amelyből összesen 13 készül majd, további három opcionális példánnyal. Az elsődleges cél a hatótáv kiterjesztése, a jelenleg használt járművek ugyanis a parttól legfeljebb 3,2 kilométerre hagyhatják el az otthonként szolgáló hajókat, ami a modern páncélelhárítás miatt problémás, hiszen a közelség miatt nemcsak a kétéltűek, az abban utazók, de maguk a hajók is veszélyben forognak.
Az új generáció képviselőjének ezért a követelmények szerint már akár 20 kilométeres távolságból is megfelelő módon partra kell szállítania a tengerészgyalogosokat, lehetőleg a jelenleg itt elférő 21 főnél többet, a szárazföldön 500 kilométernél is nagyobb távot megtéve. A sebességen is lenne mit javítani, ez most vízen 16 km/h, míg a szárazföldön legfeljebb 72 km/h, bár az még nem világos, hogy a prototípusok mennyiben tudnának itt előrelépést felmutatni.
Természetesen a fegyverzet sem maradhat el, az eddig alkalmazott gránátvető és géppuska megmaradhat, de az új példányok az aknák és az improvizált robbanóeszközök (IED) ellen is bizonyos védelmet nyújtanának. Az ACV hadrendbe állítása 2020-ban kezdődne meg, a teljes flotta (204 jármű) 2023-ra állna készen.