Ötvös Tibor
Méltó folytatás a Sniper: Ghost Warrior 2
A City Interactive sokak örömére folytatta a Sniper: Ghost Warrior címet kapott játékát, melyben ugyan akadtak gondok, de ennek ellenére rengeteg rajongóval bírt. Nos, a múlt héten megjelent második epizódban sikerült szinte minden hibát kijavítani.
A történet főszereplője az elit mesterlövész Cole, aki számos helyszínre utazik majd, hogy az ottani csapatokat kisegítse. A történetről nem érdemes többet elárulni, mivel az meglepően jó és kidolgozott, szinte már egy komolyabb akciófilm hatását kelti, ami azért ritka egy kisebb csapat projektjét tekintve.
Annyit azonban elárulok, hogy számos országba eljuthatunk, így Szarajevótól Jugoszlávián át Nepálig tart majd az utunk és ráadásként még az időben is ugrálunk majd. De szót se többet, mindenki fedezze fel maga a sztorit, mely egyébként 7-8 órás kikapcsolódást nyújt. Ez egy Call of Duty vagy Medal of Honor mellett több, mint becsülendő.
Nézzük a külsőségeket. A CryEngine 3 remekül muzsikál, nagyon szép környezetet teremtve ezzel mesterlövész akciónknak. A hangok szintén - szó szerint - jól muzsikálnak, ami nagyon fontos, hiszen egy mesterlövész célja a "láthatatlanság" és nagyon fontos, hogy mikor hallják meg lövéseinket és mikor nem. Ráadásul a kamera ismét jól követi a kilőtt lövedékeinket.
Mindez nem számítana, ha a Mesterséges Intelligencia nem működne. De szerencsére ezzel sincs gond, sőt. Az MI nagyon okos. Ha fedezékből, alig látható helyről tüzelünk rájuk, akkor a lövés iránya felé azonnal fedezéket állítanak fel vagy bújnak be és próbálják a feltételezett helyünket kifüstölni. Ha pedig nyílt terepen támadunk rájuk, elterelik a figyelmünket és bekerítenek minket. Ennek végén pedig levadásznak, mint egy kutyát.
Cole legnagyobb barátja az árnyék, ami a második részben végre jól működik. Most már ugyanis pontosan látjuk, mennyire vagyunk "láthatatlanok" és így meg tudjuk tervezni a csatákat. Hősünk legtöbbször ugyanis puskáját illetve kését használja, az előbb említett okokból kifolyólag.
Szóval a Sniper: Ghost Warrior 2 eddig egy majdnem tökéletes alkotás képét vetíti előre, ám sajnos bőven akadnak hibái is. A checkpoint rendszer például elég furcsán működik és a pályatervezésekkel is akadnak néha gondok. Vannak olyan részek, ahol szinte egyetlen sprinttel át tudunk rohanni anélkül, hogy bárki is észrevenne minket, míg máskor már belépéskor kiszúrnak és támadnak is ránk.
Sajnos a multi sem okoz túl kellemes pillanatokat. A 12 mesterlövész ugyanis nagyon kis térképeken zsúfolódik össze, így eszetlen lövöldözéssé fajul az egész. Pedig egy olyan mód, ahol hatalmas pályákon kutatják egymás a lövészek igen hangulatos lett volna.
Ennek ellenére a Sniper: Ghost Warrior 2 nagyon kellemes kis alkotás és számomra mindenképpen egy pozitív csalódás. Ajánlom kipróbálásra azoknak is, akik az első rész után lemondtak a címről, mivel valóban minden szempontból jobb lett a program.
A történet főszereplője az elit mesterlövész Cole, aki számos helyszínre utazik majd, hogy az ottani csapatokat kisegítse. A történetről nem érdemes többet elárulni, mivel az meglepően jó és kidolgozott, szinte már egy komolyabb akciófilm hatását kelti, ami azért ritka egy kisebb csapat projektjét tekintve.
Annyit azonban elárulok, hogy számos országba eljuthatunk, így Szarajevótól Jugoszlávián át Nepálig tart majd az utunk és ráadásként még az időben is ugrálunk majd. De szót se többet, mindenki fedezze fel maga a sztorit, mely egyébként 7-8 órás kikapcsolódást nyújt. Ez egy Call of Duty vagy Medal of Honor mellett több, mint becsülendő.
Nézzük a külsőségeket. A CryEngine 3 remekül muzsikál, nagyon szép környezetet teremtve ezzel mesterlövész akciónknak. A hangok szintén - szó szerint - jól muzsikálnak, ami nagyon fontos, hiszen egy mesterlövész célja a "láthatatlanság" és nagyon fontos, hogy mikor hallják meg lövéseinket és mikor nem. Ráadásul a kamera ismét jól követi a kilőtt lövedékeinket.
Mindez nem számítana, ha a Mesterséges Intelligencia nem működne. De szerencsére ezzel sincs gond, sőt. Az MI nagyon okos. Ha fedezékből, alig látható helyről tüzelünk rájuk, akkor a lövés iránya felé azonnal fedezéket állítanak fel vagy bújnak be és próbálják a feltételezett helyünket kifüstölni. Ha pedig nyílt terepen támadunk rájuk, elterelik a figyelmünket és bekerítenek minket. Ennek végén pedig levadásznak, mint egy kutyát.
Cole legnagyobb barátja az árnyék, ami a második részben végre jól működik. Most már ugyanis pontosan látjuk, mennyire vagyunk "láthatatlanok" és így meg tudjuk tervezni a csatákat. Hősünk legtöbbször ugyanis puskáját illetve kését használja, az előbb említett okokból kifolyólag.
Szóval a Sniper: Ghost Warrior 2 eddig egy majdnem tökéletes alkotás képét vetíti előre, ám sajnos bőven akadnak hibái is. A checkpoint rendszer például elég furcsán működik és a pályatervezésekkel is akadnak néha gondok. Vannak olyan részek, ahol szinte egyetlen sprinttel át tudunk rohanni anélkül, hogy bárki is észrevenne minket, míg máskor már belépéskor kiszúrnak és támadnak is ránk.
Sajnos a multi sem okoz túl kellemes pillanatokat. A 12 mesterlövész ugyanis nagyon kis térképeken zsúfolódik össze, így eszetlen lövöldözéssé fajul az egész. Pedig egy olyan mód, ahol hatalmas pályákon kutatják egymás a lövészek igen hangulatos lett volna.
Ennek ellenére a Sniper: Ghost Warrior 2 nagyon kellemes kis alkotás és számomra mindenképpen egy pozitív csalódás. Ajánlom kipróbálásra azoknak is, akik az első rész után lemondtak a címről, mivel valóban minden szempontból jobb lett a program.