Ötvös Tibor

Biztos siker lesz a Far Cry 3

A Far Cry első része jött, látott és győzött. A program kellemes meglepetést jelentett az FPS-ek rajongóinak, bár azt be kell látni, hogy a végére egy kicsit átment Doom-klónba a sok szörnynek köszönhetően.

Utána jött a folytatás, mellyel már Afrikába látogathattunk el. Ez a rész már nem volt akkora durranás, a játékmenet sokszor fulladt unalomba a sok autókázásnak köszönhetően. A harmadik résszel a készítők visszatérnek a paradicsomi szigetvilágba és a jelek szerint számos újdonságot is beemelnek a sorozatba.



A szigetet ezúttal is teljesen szabadon fedezhetjük fel. Nincsenek megkötések sem pedig láthatatlan falak. Oda megyünk, ahova akarunk. Ezt egyébként érdemes is kihasználni, hiszen így találhatunk rá a különböző mellékküldetésekre és az egyedi tárgyakra is, melyekkel később megkönnyíthetjük a dolgunkat. Ezt a részt egyébként a második részből emelték át a készítők, de valószínű változatosabb lesz a szigeten mászkálni, mint Afrikában autózgatni.

Maga a sziget egyébként elképesztő. Az ottani állatok és lakosok élik mindennapjaikat, a természet teszi a saját dolgát és néha valóban érdemes csak úgy elcsatangolni, hogy kicsit megismerjük a környéket. Csodálatosan kivitelezett vizezésekbe és különböző természeti jelenségekbe botolhatunk bele. A grafikus motor szépen muzsikál és valóban sikerül életet lehelni a programba.



Azonban az itt "elő" emberek (akár az ellenfeleinkre gondolunk akár a "barátainkra") egy kicsit bediliztek és ez meg is látszik majd a viselkedésükön is. Ennek legékesebb példája lesz az az orvos, akitől a különböző gyógykészítményeket beszerezhetjük. De hősünk, Jason Brody sem teljesen normális, hiszen már évek óta kutatja a szigeten eltűnt barátnőjét és szellemi képessége már megkezdte a leépülést.

Ez egyébként kihatással lesz a játékmenetre, hiszen számos alkalommal "dilizünk be" - természetesen a legrosszabb pillanatokban történik majd mindez. Ilyen például az egyik küldetés, amikor egy víz alól megközelíthető barlangba kell eljutnunk, hogy ott megtaláljunk egy bizonyos gombafajtát, melyre orvos barátunknak szüksége van.



Mikor kilépünk a partra, Brody elméje elborul és a barlang helyett egy erdőt látunk magunk előtt, melyben egy házikó áll. Ám minél közelebb megyünk a házhoz, az annál messzebb van. Valami ezt kiváltja hősünkből és amíg nem jövünk rá, hogy mi is ez, addig sosem jutunk be a viskóba. Érdekes ötlet, kíváncsian várjuk, hogyan sikerül a megvalósítása.

Egy szó, mint száz a Far Cry 3 nagyon ígéretesnek tűnik és remélhetőleg nyújt majd akkora élményt, mint tette azt az első rész. A program szeptember 6-án jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Béka Benő #11
    "...már évek óta kutatja a szigeten eltűnt barátnőjét..." Amelyikkel együtt ittak a kocsmában ? Életben azt a lányt már élve nem igazán látná, miután vagy 50 kalóz megerőszakolta ! Persze itt haja szála sem görbült és a játék végén úgy kerül elő, mintha nyaralt volna.
  • Buco #10
    Tudja valaki, hogy az FC1-2-3-nak mi köze van egymáshoz a történet vagy a karakterek szempontjából? Nekem 3 független játéknak tűnik... de akkor mire föl a közös cím?
  • dezsooszkar #9
    Az elso jateknal nem tetszett a sok zene ...ami a bizonyos csendnel elvette a meglepetes erejet ,ha itt is tulzasba viszik akkor az ember .... mint ahogy a poruljart vadasz a medvevel ..eset lessz ?
  • Büdös Bohóc #8
    Biztos siker lesz a Far Cry 3 - ilyen idióta címet miért adtok a cikkeknek?
  • Magh #7
    Autókázás az egyben is volt, sokkal értelmesebben kivitelezve, a kettőben, miután az ember kitombolta magát, csak holtidő volt. A respawn meg megölte az egészet. Én a háromtól annyit szeretnék, hogy hangtompítós fegyverekkel, szép sunyiban is lehessen haladni, ne szúrjanak ki azonnal, ha bozótból 50-100 méterről kilövök valakit. Sniper dettó. Legyen kellő fegyverválszték, prone, kőhajigálás. Onnantól azt raknak bele, amit akarnak, pl. a kettőben a fegyver elhasználódás, a terjedő tüzek, a karakter öngyógyítása ötletesek voltak. De ha csak ez az agyatlan zúzás lesz, csalódok.
  • paj01 #6
    Én bírtam az FC2 autokazos reszeit. Sokkal elethubb volt igy, es sztem eleg faszan nezett ki szal lehetett "nezelodni". En az olyat utalom ahol mesz egy csőbe aztan csak lősz mint a bolond folyamat...minden eled van rakva el se lehet teveszteni. Nem bánnám, ha minden fps ebbe az iranyba mozdulna el.
  • Gyuszopapa #5
    nem.
  • Gyuszopapa #4
    Nem beszélve a múltkori gameplayt ami hát enyhén szólva szánalmas volt.Esetleg a mai tizenéveseknek tetszik ez a COD-ra hajazó játékmenet de nekem.
  • FoodLFG #3
    Nem attól lesz sandbox, hogy mindenhova szabadon járkálhatsz. Attól lesz sandbox, hogy egy összefüggő világot alkotnak. A "percenkén" respawnoló ellenfelek pedig nem tartoznak ebbe a kategóriába. :D
  • Magh #2
    Agyonerőltetik a sandbox stílust ami marha nagy divat volt/lett, de igazán csak pár játék tudta tűrhetően alkalmazni, és azok sem érték el pl. a FC1 szintjét, ami nem sandbox. A kettő az volt, annyit is ért. Miért nem jó a régi koncepció, pályákkal, amik viszont már szabadon bejárhatók? Élmény volt minden sziget felfedezése, rengeteg útvonal, jó design, nem válik unalmassá (buszozás meg állandó autókázás FC2-ben...).
    A scifi elemek hiánya is csak egy negatívum, a legvégére tényleg monoton dara lett, de addig nagyon sokat adtak a játékélményhez a kisebb lények, az ember félt bemenni zárt helyekre, külön hangulatot teremtettek a bunkereknek.
    Lényeg a lényeg, szerintem ez echte FC2: videón, a kiragadott kis jelenetek nagyon jól mutatnak, aztán a játék maga dögunalmas lesz. De ne legyen igazam.