Ötvös Tibor

Hatalmas térképekkel jön a Grand Theft Auto V


Megjelentek a bejelentés óta az első fontosabb információk a Grand Theft Auto ötödik részéből, melyben hatalmas bejárható területeket kapunk és egy teljesen új főhőst is.

Kezdjük az új karakterünkkel. A GTA V-ben szintén csak egy hőst kapunk. Ő nem más, mint az első trailerben is látott gazdag ficsúr, Albert de Silva. A férfi a Vice Cityben jelen lévő bűnbandák egyik volt tagja, félig spanyol és van egy Call of Duty rajongó, rasszista, lusta és semmirekellő fia, Kevin. Ugyanakkor apját tiszteli.

Fontos, hogy a hírek szerint hősünk nem hal meg a történet végén. Az ötödik részben található térkép ötször nagyobb lesz, mint a GTA IV-ben volt és három fő részre lesz osztva. Los Santos ezen területnek közel a felét fedi le, szóval a legtöbb időt itt töltjük majd.


Visszatérnek a vezethető repülők, a variálható és szabadon fejlesztgethető autók és fegyverek is visszatérnek. Ráadásul ha vezetés közben ránk lőnek, akkor a kamera is megremeg és ilyenkor akár balesetet is szenvedhetünk. 32 fős multi is vár majd ránk, mely természetesen PC-n is elérhető lesz. Itt a játékosok alapíthatnak bandákat és így bankokat rabolhatnak, járműveket téríthetnek el és ezen cselekedeteik hatására Elismertségi Pontokat kapnak.

A rendőrök is sokkal okosabbak lesznek. Most már nem csak sima autós üldözésben illetve helikopteres menekülésekben lesz részünk. Egy bizonyos körözöttségi szint elérése után (4 csillag) ugyanis a zsaruk már rádión átszólnak a szomszédos városokba, ahol már szintén körözni fognak minket. A rádióállomásokon folyamatosan friss közlekedési információkhoz juthatunk, melyek hasznosak lehetnek egy-egy menekülés közben.

A Grand Theft Auto V elméletileg jövő májusában jelenik meg és az E3-on mutatkozik be mozgásban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Justil #22
    Try before buy, főleg, ha számomra kérdéses a korábban vázoltak miatt, hogy jó lesz -e a játék. Ha meg kipróbáltam a törtet, és beválik, veszem megfele...most ezért hadd ne legyek már f*sz :)

    Ha meg nem jön ki PC-re, akkor nem jön ki. Biztos nem fogok sírni, de konzolt sem veszek miatta.
  • shaddam #21
    Ki se jön de már warez. Ha nincs pécére meg sírtok.
  • Justil #20
    Úgy látom sikerült előbb billentyűzetet ragadnod, minthogy felfogtad volna, amit írtam.

    Először is, olyan kifogást találok, amilyet csak szeretnék, köszi, de nem te fogod eldönteni helyettem, hogy bejön -e egy játék, vagy sem. Simán hozzá lehetett szokni...igen, mondod te, én viszont nem bírtam megszokni, és nem is értettem, hogy miért kellett egy jól bevált dolgot (GTA3, Vice City, San Andreas) elszúrni, vagy ha már kitalálnak egy ilyen hülyeséget, miért nem teszik opcionálissá, kétlem, hogy nagy kunszt lenne leprogramozni egy camera lockot meg egy checkboxot hozzá az egyik menübe. Ha a játék irányítása kényelmetlen számomra, azt nem tudom, és nem is akarom (!) elnézni neki. Ez van.

    Másodszor, ha még egyszer elolvasnád amit írtam, nem arra ment ki a dolog, hogy ha ilyen, vagy olyan lesz a játék irányítása, akkor lewarezolom, hanem arra, hogy akkor nem fog érdekelni, tehát nem veszem meg, de a próba célból letöltött tört verziót is letörlöm a **csába, és nem fogok vele játszani egyáltalán, ami nyilván onnantól kezdve az én bajom.

    Ellenben ha az a kedvemre való lesz, akkor szintén törlöm, és megveszem az eredetit, mert más kifogásom biztosan nincs, szeretem a GTA sorozatot.

    Ha így sem voltam érthető, akkor sajnálom, ennél jobban és diszkrétebben nem tudom elmagyarázni. Üdv!
  • Csaba42 #19
    Nehogy már emiatt a hülye "lockolós" dolog miatt ne vegyétek meg a játékot, ilyen üres kifogás nincs. :) Simán hozzá lehetett szokni vagy 5 perc alatt - persze, nyafogni és mindenféle ürügyet kitalálni, hogy ne vegyétek meg a játékot, sokkal könnyebb és kényelmesebb, ezt elismerem.

    A hírhez: várom már a játékot, meglátjuk, mikor fog PC-re is kijönni (gondolom, + 6 hónap megint a konzolos megjelenéshez képest).
  • Justil #18
    Konzolon volt ilyen? Mert PC-n biztos nem...felőlem konzolon olyanra csinálják amilyenre akarják, de nincs konzolom, PC-re megvenni pedig csak akkor leszek hajlandó, ha letöltöm, és látom, hogy a kamera (legalább opcionálisan) lockolható. Akkor viszont megveszem tüstént, mert ettől eltekintve mindegyik rész jó.
  • Zombee #17
    Már a San Andreas is ilyen volt. Először nehéz volt hozzászokni az SA-nál, de utána nem volt rossz.
  • Justil #16
    Ha ennek is olyan ratyi konzolos irányítása lesz, mint a IV.-nek, hogy a kamerát nem lehet vezetés közben belockolni, és így kanyarodáskor még utána is kell fordulni, akkor ezzel sem fogok 5 pecnél többet játszani :(
  • Merces #15
    ..túl szép hogy igaz legyen...
  • AZTA #14
    Eleve mondjuk egy 6os körözéssel esélyed nem volt lerázni az üldözőket, főleg hogy folyamatosan odateremtek melléd.

    Nekem ez a játék egy modern SA-nak tűnik így video alapján, csak kicsit még tuningoltak rajta. Meg az a jövő május is nagyon messze van :D
  • Pretorian #13
    Az elég fasza hogy ennek a résznak a készítésébe a Mafia-sorozat alkotói is beszállnak, de remélem a PC-s verzió nem fogja magával hozni a konzolportok/sandbox autós tps-ek legnagyobb gyermekbetegségét, a ratyi optimalizációt. A GTA IV, a Mafia 2 és az L.A. Noire is a PC-s játéktörténelem legratyibbul optimalizált játékai közé tartoznak. A GTA IV még egy olyan mai konfignak is képes beakasztani, ami a megjelenése idején még bőven nem is létezett.