Ötvös Tibor
Történet központú lesz a Might & Magic: Heroes VI
A Might & Magic korai sikereinek hatására az akkori kiadó, a 3DO úgy döntött, hogy más ágon is megpróbálja kihasználni a cím erejét. Így készült el a Heroes of Might & Magic, mely meglepetésre nagyon nagy sikert aratott.
Ennek hatására folytatást is kapott a stratégiai mellékág, mely hamarosan sikeresebb és ismertebb lett, mint az eredeti RPG sorozat. A HOMM eddig öt részt és rengeteg kiegészítőt élt meg, de sok rajongó szerint a sorozat a szinte tökéletes harmadik epizód után már nem tudott újat mutatni és a színvonal is esett.
Szerencsére ezt a kiadó is észrevette és hazánk fiait bízták meg a reboot elkészítésével. A Might & Magic: Heroes VI fejlesztéséért a Black Hole Studios (Armies of Exigo, Warhammer: Mark of Chaos) felel és a srácok már rögtön kijelentették, hogy az ő játékuk leginkább az ötödik részre hasonlít majd, de nagyon fontos szerepet kap majd a történet is a programban.
Épp ezért a hatodik rész tele lesz átvezető jelenetekkel és a kulcskarakterek közötti beszélgetéseket is meghallgathatjuk majd. A játékban a feladatunk továbbra is a megszokott: felfedezni a teljes térképet és minden lehetséges várat illetve erődöt elfoglalni. Ehhez szükséges megszerezni az alapanyagok lelőhelyei feletti uralmat is (barlangok, fűrésztelepek stb.), melyek folyamatosan ellátnak minket és érdemes felkutatni az egyszeri jutalmat adó kincseket is.
A játékban egy forduló továbbra is egy napot jelent és egy hét hét napból áll. Minden hét fordulóján kapjuk meg az ásványi anyagokat és lesznek extra hetek is. Eddig egyetlen egyről rántották le a leplet a készítők. Ez volt a "Week of Blood", amikor is az összes képességünk a maximális szinten pörgött - de csak azon a héten.
Újdonság, hogy a játékos két utat követhet: a könnyek útját (egy békés út, melyen nagyobb védekezési bónusszal rendelkezünk) és a vér útját (ekkor a támadási bónuszunk nő meg). Folyamatosan fejleszthetjük mindkettőt, de a végén választanunk kell. Tapasztalati pontokat a sikeres küldetések elvégzése és győztes csaták után kapunk, de vásárolhatunk is. A talált aranyat ugyanis nem muszáj megtartanunk, be is válthatjuk pontokra őket.
A harcok is az ötödik részre emlékeztetnek, ám itt már jóval erősebbek és taktikusabbak lesznek a gép által irányított ellenfelek. Aki tehát veszteség nélkül akar megvívni egy csatát, annak nagyon össze kell szednie magát. De természetesen lehetőségünk lesz automata módban lejátszani a harcokat (ilyenkor a gép kiszámolja, hogy mik a lehetőségek és hirdet egy végeredményt), amit azonban nem muszáj elfogadnunk. Ha nem tetszik az eredmény, akkor dönthetünk úgy, hogy mégis levezényeljük a küzdelmet.
A Might & Magic: Heroes VI nagyon hangulatosnak tűnik és a grafikai is megállja a hlyét a piacon. Ráadásul nem is kell olyan sokat várni a megjelenésre, hiszen a Ubisoft szerint még az idén kiadják a programot. Mi már várjuk.
Ennek hatására folytatást is kapott a stratégiai mellékág, mely hamarosan sikeresebb és ismertebb lett, mint az eredeti RPG sorozat. A HOMM eddig öt részt és rengeteg kiegészítőt élt meg, de sok rajongó szerint a sorozat a szinte tökéletes harmadik epizód után már nem tudott újat mutatni és a színvonal is esett.
Szerencsére ezt a kiadó is észrevette és hazánk fiait bízták meg a reboot elkészítésével. A Might & Magic: Heroes VI fejlesztéséért a Black Hole Studios (Armies of Exigo, Warhammer: Mark of Chaos) felel és a srácok már rögtön kijelentették, hogy az ő játékuk leginkább az ötödik részre hasonlít majd, de nagyon fontos szerepet kap majd a történet is a programban.
Épp ezért a hatodik rész tele lesz átvezető jelenetekkel és a kulcskarakterek közötti beszélgetéseket is meghallgathatjuk majd. A játékban a feladatunk továbbra is a megszokott: felfedezni a teljes térképet és minden lehetséges várat illetve erődöt elfoglalni. Ehhez szükséges megszerezni az alapanyagok lelőhelyei feletti uralmat is (barlangok, fűrésztelepek stb.), melyek folyamatosan ellátnak minket és érdemes felkutatni az egyszeri jutalmat adó kincseket is.
A játékban egy forduló továbbra is egy napot jelent és egy hét hét napból áll. Minden hét fordulóján kapjuk meg az ásványi anyagokat és lesznek extra hetek is. Eddig egyetlen egyről rántották le a leplet a készítők. Ez volt a "Week of Blood", amikor is az összes képességünk a maximális szinten pörgött - de csak azon a héten.
Újdonság, hogy a játékos két utat követhet: a könnyek útját (egy békés út, melyen nagyobb védekezési bónusszal rendelkezünk) és a vér útját (ekkor a támadási bónuszunk nő meg). Folyamatosan fejleszthetjük mindkettőt, de a végén választanunk kell. Tapasztalati pontokat a sikeres küldetések elvégzése és győztes csaták után kapunk, de vásárolhatunk is. A talált aranyat ugyanis nem muszáj megtartanunk, be is válthatjuk pontokra őket.
A harcok is az ötödik részre emlékeztetnek, ám itt már jóval erősebbek és taktikusabbak lesznek a gép által irányított ellenfelek. Aki tehát veszteség nélkül akar megvívni egy csatát, annak nagyon össze kell szednie magát. De természetesen lehetőségünk lesz automata módban lejátszani a harcokat (ilyenkor a gép kiszámolja, hogy mik a lehetőségek és hirdet egy végeredményt), amit azonban nem muszáj elfogadnunk. Ha nem tetszik az eredmény, akkor dönthetünk úgy, hogy mégis levezényeljük a küzdelmet.
A Might & Magic: Heroes VI nagyon hangulatosnak tűnik és a grafikai is megállja a hlyét a piacon. Ráadásul nem is kell olyan sokat várni a megjelenésre, hiszen a Ubisoft szerint még az idén kiadják a programot. Mi már várjuk.