Ötvös Tibor

Történet központú lesz a Might & Magic: Heroes VI

A Might & Magic korai sikereinek hatására az akkori kiadó, a 3DO úgy döntött, hogy más ágon is megpróbálja kihasználni a cím erejét. Így készült el a Heroes of Might & Magic, mely meglepetésre nagyon nagy sikert aratott.

Ennek hatására folytatást is kapott a stratégiai mellékág, mely hamarosan sikeresebb és ismertebb lett, mint az eredeti RPG sorozat. A HOMM eddig öt részt és rengeteg kiegészítőt élt meg, de sok rajongó szerint a sorozat a szinte tökéletes harmadik epizód után már nem tudott újat mutatni és a színvonal is esett.

Szerencsére ezt a kiadó is észrevette és hazánk fiait bízták meg a reboot elkészítésével. A Might & Magic: Heroes VI fejlesztéséért a Black Hole Studios (Armies of Exigo, Warhammer: Mark of Chaos) felel és a srácok már rögtön kijelentették, hogy az ő játékuk leginkább az ötödik részre hasonlít majd, de nagyon fontos szerepet kap majd a történet is a programban.



Épp ezért a hatodik rész tele lesz átvezető jelenetekkel és a kulcskarakterek közötti beszélgetéseket is meghallgathatjuk majd. A játékban a feladatunk továbbra is a megszokott: felfedezni a teljes térképet és minden lehetséges várat illetve erődöt elfoglalni. Ehhez szükséges megszerezni az alapanyagok lelőhelyei feletti uralmat is (barlangok, fűrésztelepek stb.), melyek folyamatosan ellátnak minket és érdemes felkutatni az egyszeri jutalmat adó kincseket is.

A játékban egy forduló továbbra is egy napot jelent és egy hét hét napból áll. Minden hét fordulóján kapjuk meg az ásványi anyagokat és lesznek extra hetek is. Eddig egyetlen egyről rántották le a leplet a készítők. Ez volt a "Week of Blood", amikor is az összes képességünk a maximális szinten pörgött - de csak azon a héten.

Újdonság, hogy a játékos két utat követhet: a könnyek útját (egy békés út, melyen nagyobb védekezési bónusszal rendelkezünk) és a vér útját (ekkor a támadási bónuszunk nő meg). Folyamatosan fejleszthetjük mindkettőt, de a végén választanunk kell. Tapasztalati pontokat a sikeres küldetések elvégzése és győztes csaták után kapunk, de vásárolhatunk is. A talált aranyat ugyanis nem muszáj megtartanunk, be is válthatjuk pontokra őket.



A harcok is az ötödik részre emlékeztetnek, ám itt már jóval erősebbek és taktikusabbak lesznek a gép által irányított ellenfelek. Aki tehát veszteség nélkül akar megvívni egy csatát, annak nagyon össze kell szednie magát. De természetesen lehetőségünk lesz automata módban lejátszani a harcokat (ilyenkor a gép kiszámolja, hogy mik a lehetőségek és hirdet egy végeredményt), amit azonban nem muszáj elfogadnunk. Ha nem tetszik az eredmény, akkor dönthetünk úgy, hogy mégis levezényeljük a küzdelmet.

A Might & Magic: Heroes VI nagyon hangulatosnak tűnik és a grafikai is megállja a hlyét a piacon. Ráadásul nem is kell olyan sokat várni a megjelenésre, hiszen a Ubisoft szerint még az idén kiadják a programot. Mi már várjuk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vato loco #24
    Nem volt még elég rólabőr a Kings Bountyból? Az elmúlt 20 évben már elég unalmas ez az x+1. hiróz spam.
  • Andrews2007 #23
    :D Nem reboot lesz hanem a Heroes V előzménye Ashanon játszódik ahogy az is. :) Az V. rész volt reboot. Mivel csődbe ment a 3DO s jogaik, világuk.
  • Pretorian #22
    Újabb Gabor_HSF, még kevesebb agy.
  • kissssss #21
  • mikromanus #20
    Mindenki azzal főz amije van. Tőled csak ennyi várható el úgy tűnik "zolivok". Valamelyik topicban volt olyan hozzászólásod már idén ami minimális agytevékenységre utal, vagy amióta kiengedtek a szép gumifalú szobából már nincs meg a kellő ösztönzés?
  • Zolivok #19
    hát kérem amíg olyan szintű emberek vannak mint te addig bőven jó ez a színvonal
  • Kornan #18
    Letöltöttem régen párat, némelyik jó de a legtöbbe mindig benne van ugyanaz a hiba. A baj az , hogy nem lineárisak a mapok. Így nem kell mindenhova elmenni, csak befoglalod az ellenfél várát és kész. Érdemes egyenesen odamenni és amíg ő gyűjtöget addig elfoglalod. Épp azért a legfontosabb tulajdonság a mobilitás volt, hogy hányat tud lépni a hősöd a térképen. Kampányban kiemelkedően jelen van ez, mert ott már eleve rendelkezik a hősöd képességekkel, és ha ügyes vagy akkor egy kis számú sereggel is legyőzöd és megszerzed a várát, amit ő felfejlesztett, főleg akkor jó ez ha nehezebb fokozaton játszol. Nyilván vannak kivételek, de nagyrészt igaz ez szerintem.
  • gombost #17
    Hallod, én is sokat trollkodom, de amit te művelsz itt, az sg-n, az már művészet.
  • Zolivok #16
    TE OKOS VAGY ÉS TE IS glomgold MEG AKINEK KELL H3 JOBB GRAFIKÁVAL FUCKJEE. JA ÉS AGE OF EMPIRES 2 IS JÓ GRAFFAL KAMÁN
  • fergusonpapa #15
    Épp ez a lényege hogy most szép lassan erösited ahösödet vagy nyil egyenessen mész az elenfélre.

    Az uj várak bevetése egyszerü,fejlesztés annál neezebb,mert most fejleszted ami költséges de kitudja meddig véded be.Lehet az ellent fogja szolgálni.de ha nem fjelesztesz kb 1 max 2 felfegyverkezett hössel rohangálsz ami nem tul jó ha elenfélnek vagy 5van.

    Ha végig campelsz és gyütögetsz azis unalmas,azt látnád h amint foglalsz valamit vissza foglalnak mást,mert ök bejárták pályáterösebbek több várral rendlkeznek(bár ez maptol füg)

    A küdetésekkel egyetértek kicsit egysiku.A hozzá szerkesztetettek sokkal jobbak ajánlom tölts le párat magyar nyelvü is van rengeteg.

    De vannak nagyszerü pályás én szertem ahol sokat ke gondolkozni és ugymond semmi sincs biztonságban.


    Sztem az már valami h 10éve leköt a játék ha nem több :)