Ötvös Tibor
Remake lesz a Jagged Alliance: Back in Action
A tavalyi Game Developers Conferencen már bemutatkozott a méltán klasszikus Jagged Alliance sorozat harmadik része, ám akkor még számos hibával küszködött a program. A Kalypso azonban kihozta az E3-ra is a címet, mely sokat fejlődött az elmúlt egy évben.
Először is a Jagged Alliance: Back in Action címet viselő harmadik rész nem egy új epizód lesz, hanem az 1999-ben megjelent második epizód mai kornak megfelelő felturbózása, azaz egy remake. Épp ezért a grafikán és pár új játékmeneti megoldáson kívül nem sokban változik a játék, de erre talán nem is lesz szükség.
A kalandjaink ezúttal is egy képzeletbeli szigeten, Arulcon játszódik. Zsoldos csapatunk feladata a helyi kormány megdöntése. A játékban minden egyes pályát maximum három karakterrel vihetünk végig. Az első katonánk a Shadow nevet viseli és nevéhez híven a lopakodás mestere; második Lynx, aki tapasztalt mesterlövész; a harmadik pedig a közelharci specialista Keith "Blood" Hansen.
Melléjük szerződtethetünk a neten további katonákat, akik szintén egyedi képességekkel rendelkeznek majd. Sajnos különböző licenszelési problémák miatt a korábban megismert karakterek új hangokon szólalnak meg, mivel az egykori színészek már nem vállalták ezt a feladatot.
A játékmenet maradt a régi: amíg katonáink nincsenek harcban, addig valós időben mozgathatjuk őket. Ám amikor meglátnak egy ellenséget vagy ők látnak meg minket, akkor átváltunk körökre osztott üzemmódba. Ilyenkor megadhatjuk embereinknek, hogy kit és mikor támadjanak meg (lehetőség lesz összehangolt akciók indítására is: ilyenkor a második támadás addig nem indul meg, míg az első véget nem ért), milyen fegyverrel szálljanak harcba és minden egyebet.
Újdonság, hogy lehetőségünk lesz kikapcsolni a körökre osztott módot és ilyenkor a csatákat is valós időben vívhatjuk meg. Ezt ki lehet próbálni, de egy valódi rajongó marad a megszokott módszernél. Úgy tűnik, hogy a Jagged Alliance: Back in Action sikeresen hozza majd vissza a köztudatba az egykoron nagyon népszerű játék nevét és reméljük, hogy hamarosan egy valódi harmadik részt is kapunk. A Back in Action még az idén megjelenik.
Először is a Jagged Alliance: Back in Action címet viselő harmadik rész nem egy új epizód lesz, hanem az 1999-ben megjelent második epizód mai kornak megfelelő felturbózása, azaz egy remake. Épp ezért a grafikán és pár új játékmeneti megoldáson kívül nem sokban változik a játék, de erre talán nem is lesz szükség.
A kalandjaink ezúttal is egy képzeletbeli szigeten, Arulcon játszódik. Zsoldos csapatunk feladata a helyi kormány megdöntése. A játékban minden egyes pályát maximum három karakterrel vihetünk végig. Az első katonánk a Shadow nevet viseli és nevéhez híven a lopakodás mestere; második Lynx, aki tapasztalt mesterlövész; a harmadik pedig a közelharci specialista Keith "Blood" Hansen.
Melléjük szerződtethetünk a neten további katonákat, akik szintén egyedi képességekkel rendelkeznek majd. Sajnos különböző licenszelési problémák miatt a korábban megismert karakterek új hangokon szólalnak meg, mivel az egykori színészek már nem vállalták ezt a feladatot.
A játékmenet maradt a régi: amíg katonáink nincsenek harcban, addig valós időben mozgathatjuk őket. Ám amikor meglátnak egy ellenséget vagy ők látnak meg minket, akkor átváltunk körökre osztott üzemmódba. Ilyenkor megadhatjuk embereinknek, hogy kit és mikor támadjanak meg (lehetőség lesz összehangolt akciók indítására is: ilyenkor a második támadás addig nem indul meg, míg az első véget nem ért), milyen fegyverrel szálljanak harcba és minden egyebet.
Újdonság, hogy lehetőségünk lesz kikapcsolni a körökre osztott módot és ilyenkor a csatákat is valós időben vívhatjuk meg. Ezt ki lehet próbálni, de egy valódi rajongó marad a megszokott módszernél. Úgy tűnik, hogy a Jagged Alliance: Back in Action sikeresen hozza majd vissza a köztudatba az egykoron nagyon népszerű játék nevét és reméljük, hogy hamarosan egy valódi harmadik részt is kapunk. A Back in Action még az idén megjelenik.